Skocz do zawartości

Problem z aktualizacją 1.66 SP1 HF1

Polecane posty

Witam,

 

po raz kolejny przy aktualizacji pojawiają się jakieś problemy z programem Subiekt GT. Od razu zaznaczam, że nie było żadnych awarii prądu, przechodzenia w stan uśpienia itp.

 

Po wykonaniu aktualizacji wyskakują komunikaty:

 

image.png.28b08171db3c6863ac882adc0c7080f9.png

image.png.8a04c6fe501621c80c4c700b7c1fec47.png

 

lub

 

 

Próbowałem wykonać naprawę wg strony: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2405,konwersja-bazy-danych-po-aktualizacji-najczesciej-zadawane-pytania.html. Wykonałem ponowną konwersję oraz ręczną archiwizację za pomocą Archiwizatora

 

Mimo to problem nadal istnieje. Po kliknięciu "Rozpocznij konwersję" (zakładka PODMIOT=>Przygotowanie do konwersji) w programie serwisowym wyskakuje: "Nie można pracować na bazie danych." Po kliknięciu w raport:

 


========================================================================
Aktualizacja podmiotu: bautec_NOWA_kopia_kopia_kopia_kopia z wersji: 1.6501 do wersji: 1.6603.10.4988 dnia: 2021-02-13 13:02:47
Zapisywanie informacji o początku konwersji
Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.6501 na 1.6502
Wartość wersji została zmodyfikowana
Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Skrypty\skrypt1.6502_1.6600.enc
Nie powiodło się wykonanie polecenia:

update tw__Towar set tw_OplCukrowaKofeinaKwota = 0.1
update plb_UmowaCP_Parametry_Zestaw set upz_Umowa_Zgloszenie_ZUS_RUD = 1 where upz_Umowa_Rodzaj = 1 and upz_Id not in (3)
update jpk_Wersja set jpkw_WaznaDo = '20201231' where jpkw_Typ=7 and jpkw_NrWersji=1;

Błąd 0x80004005: SQL Server detected a logical consistency-based I/O error: incorrect checksum (expected: 0x0a8de2b6; actual: 0x038de2b6). It occurred during a read of page (1:182703) in database ID 22 at offset 0x0000005935e000 in file 'C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL12.INSERTGT\MSSQL\Data\bautec_NOWA_kopia_kopia_kopia_kopia.mdf'.  Additional messages in the SQL Server error log or system event log may provide more detail. This is a severe error condition that threatens database integrity and must be corrected immediately. Complete a full database consistency check (DBCC CHECKDB). This error can be caused by many factors; for more information, see SQL Server Books Online.
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: SQL Server detected a logical consistency-based I/O error: incorrect checksum (expected: 0x0a8de2b6; actual: 0x038de2b6). It occurred during a read of page (1:182703) in database ID 22 at offset 0x0000005935e000 in file 'C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL12.INSERTGT\MSSQL\Data\bautec_NOWA_kopia_kopia_kopia_kopia.mdf'.  Additional messages in the SQL Server error log or system event log may provide more detail. This is a severe error condition that threatens database integrity and must be corrected immediately. Complete a full database consistency check (DBCC CHECKDB). This error can be caused by many factors; for more information, see SQL Server Books Online.

 

 

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

 

 

Edytowane przez Adrian Robak
Link to postu

Mam podobną sytuację. Nie mogę pracować na żadnym kliencie. Sytuacja pojawiła się po próbie dzisiejszej aktualizacji nowej wersji Rewizora GT i Subiekta GT.

Raport z aktualizacji:

Aktualizacja podmiotu: (nazwa firmy) z wersji: 1.6601 do wersji: 1.6604.11.4990 dnia: 2021-02-13 12:24:15
Zapisywanie informacji o początku konwersji
Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.6601 na 1.6602
Wartość wersji została zmodyfikowana
Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Skrypty\skrypt1.6602_1.6603.enc
Nie znaleziono skryptu aktualizacji
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80040f01: Nie znaleziono skryptu schematu.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.

 

Proszę o pomoc.

Link to postu
16 godzin temu, Piotr Nawrocki napisał:

Też mam taki problem.

W takim razie proszę skorzystać z opisanego rozwiązania.

 

16 godzin temu, Piotr Nawrocki napisał:

Najlepiej wrzucić ludziom syf na weekend...

Nie prawda, przecież problem został poprawiony jeszcze w piątek.

 

16 godzin temu, Piotr Nawrocki napisał:

...kiedy nie działa żadna pomoc 😬.

Nie prawda, ja widać ja i wiele innych serwisów pracuje, pracujemy kiedy trzeba (tego wymaga serwis oprogramowania dla firm), nie rozumiem dlaczego wybrał Pan pomoc, która nie spełnia Pana oczekiwań.

 

16 godzin temu, Piotr Nawrocki napisał:

Potem to się nazywa: "Poprawa znanych błędów i problemów" :)

Jeśli Pan nie popełnia błędów to proszę nie przepraszać.

Link to postu
19 godzin temu, Jacek Izydorczyk napisał:
19 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:
20 godzin temu, Paweł Szczygieł napisał:

Logi wskazują na problem z bazą.

To znany problem instalki chmurowej, już został poprawiony.

To jeszcze zależy, do którego problemu odnosi się ta odpowiedź 🙂

Do ostatniego poruszanego w tym wątku:

Może moderator uporządkuje wątek.

Link to postu
W dniu 13.02.2021 o 13:17, Adrian Robak napisał:

po raz kolejny przy aktualizacji pojawiają się jakieś problemy z programem Subiekt GT. Od razu zaznaczam, że nie było żadnych awarii prądu, przechodzenia w stan uśpienia itp.

Dodam tylko, że bazy danych (pliki na dysku) nie uszkadzają się "same", zawsze jest jakaś przyczyna, NIE są nią programy korzystające z bazy danych jak Subiekt GT, więc polecam przeanalizować środowisko pod tym kątem - jeśli nie były to restarty serwera to kolejną przyczyną jest wadliwy sprzęt (podsystem dyskowy). 

Link to postu
38 minut temu, Ewa Brzezińska napisał:

Poproszę o konkretną informację co mam zrobić.

Tak konkretnie, to proszę najpierw określić, który z dwóch niezależnych problemów poruszanych w tym wątku u Pani występuje. Można to sprawdzić w logu nieudanej konwersji, do którego link wyświetla się w programie właśnie po nieudanej konwersji.

Link to postu

W takim razie powinna Pani wybrać to rozwiazanie:

W dniu 13.02.2021 o 14:14, Jacek Izydorczyk napisał:

To zupełnie inna sytuacja. Proszę odinstalować program i zainstalować ponownie że świeżo pobranego instalatora, a następnie ponownie przeprowadzić konwersję.

Instalator można pobrać stad: http://ftp.insert.pl/pub/demo/InsERT_GT/InsERT_GT_Klient.exe

Link to postu

Dzień dobry

 

Nigdy nie miałem problemu z SubiektGT, do dziś. Opłacam licencję i aktualizuję na bieżąco Subiekta. Już wiele lat bez najmniejszego problemu. Dziś zaktualizowałem do najnowszej wersji. Wywołana w trakcie zamykania programu SubiektGT aktualizacja przebiegła szybciej niż zwykle ale bez widocznych problemów (bez komunikatów, zawieszeń, przy prawidłowej i szybkiej pracy łącza internetowego, przy podłączeniu do zasilania, ... ). Po uruchomieniu programu standardowo pokazuje się okno aktualizacji bazy danych. Po zatwierdzeniu i wpisaniu hasła problem wygląda jak widać na kolejnych zdjęciach:

 

20210221_104913.jpg.e5bf61d9702a8ea8f1f55e5d9a603f66.jpg

20210221_111220.jpg.b4acab0361d7ee62c0f0529bb34116de.jpg

20210221_151334.jpg.b6bbd47ce56efccd066f3196ea1bdfe9.jpg

Informacje zawarte w logu: pełny LOG umieszczam w załączniku.

Błąd jest opisany jako:

 

Przywrócenie podmiotu powiodło się.
========================================================================
Aktualizacja podmiotu: Hanama_Rafal_Zuk z wersji: 1.6601 do wersji: 1.6604.11.4990 dnia: 2021-02-21 13:11:52
Zapisywanie informacji o początku konwersji
Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.6601 na 1.6602
Wartość wersji została zmodyfikowana
Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Skrypty\skrypt1.6602_1.6603.enc
Nie znaleziono skryptu aktualizacji
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80040f01: Nie znaleziono skryptu schematu.


Przywrócenie podmiotu powiodło się.

 

Poproszę o pomoc / poradę co mogę z tym zrobić aby przywrócić funkcjonalność pomijając reinstalację SubiektGT.

 

Dodam, że na "zapasowym" laptopie zainstalowałem aktualnego SubiektGT ze strony Insert, przeniosłem na "zapasowego" laptopa zarchiwizowaną bazę, która na laptopie "podstawowym" jest wyżej zobrazowanym problemem. Na "zapasowym" laptopie wszystko poszło i ruszyło bez najmniejszych problemów.

 

Zależy mi aby uniknąć reinstalacji na "podstawowym" laptopie bo stracę ustawienia, połączenie i konfiguracje drukarki fiskalnej w KasiarzGT.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Informacja z LOG programu.txt

Link to postu
29 minut temu, Grzegorz Demski napisał:

przy aktualizacji najnowszej wystąpił błąd i cały czas jest napis baza jest aktualnie konwertowana...co to oznacza...jak mam dostać się do programu?

 

Tą bazę najlepiej usunąć i pracować na kopii, która zrobiła się w pierwszym kroku konwersji. Ewentualnie, dla porządku, najlepiej tą kopię skopiować do nowej bazy, aby pozbyć się z nazwy pliku słowa "kopia".

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...