Skocz do zawartości

Problemy w wersji 35.0.0 Rachmistrza nexo

Polecane posty

Szanowni Państwo, 

 

W biurach rachunkowych korzystających z Portalu Biura może wystąpić problem z uruchamianiem niektórych modułów księgowych: KPiR oraz EP. Objawia się on komunikatem "Błąd odczytu" danych i uniemożliwia kontynuowanie pracy z tymi modułami.

 

Co trzeba teraz zrobić?

Jeśli nie zainstalowali Państwo jeszcze wersji 35 - zalecamy wstrzymanie się z aktualizacją do opublikowania następnej wersji, która wyeliminuje ten problem.
Jeśli zainstalowali już Państwo wersję 35 - należy skontaktować się z działem Pomocy Technicznej, gdzie uzyskają Państwo sposób rozwiązania problemu.

 

Wydruk Urzędowego Poświadczenia Odbioru przy wysyłce deklaracji i JPK_V7 błędnie drukuje się z dopiskiem "Bramka testowa" - pragniemy uspokoić że jest to tylko błąd na wydruku. Wysyłka przebiega prawidłowo na właściwe, produkcyjne środowisko Ministerstwa Finansów.

 

Co trzeba teraz zrobić?
Ponieważ sama wysyłka przebiega poprawnie, nie musicie Państwo wykonywać żadnych działań.
Jeśli potrzebujecie Państwo prawidłowy wydruk do papierowej dokumentacji - proszę poczekać na kolejną wersję programu, która będzie zawierała poprawkę i wydrukować potwierdzenie.

 

Za wszelkie niedogodności przepraszamy.


 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Tam jest więcej błędów, co się dzieje z dekretacją sprzedaży w metodzie kasowej. Na początku roku wszystko działało, a teraz nie można zadekretować sprzedaży.

Było tak że po dekretacji sprzedaż trafiała do KPiR w dacie faktury, i do ewidencji VAT z pustą kolumną miesiąca naliczenia. Program czekał na dowiązanie rozrachunku i dopiero po jego rozliczeniu wstawiał miesiąc naliczenia.

A obecnie przy dekretacji wyskakuje błąd że nie ma rozrachunku więc program przerywa i nie zapisuje sprzedaży ani do KPiR ani do Ewidencji VAT.

 

Usunąłem wszystkie schematy dekretacji, i wczytałem ze wzorców, bez rezultatów. Wczytałem schematy z roku 2020 gdzie również działało to jakoś działało, ale działało, a nawet ze starymi schematami dekretacji program nie zamierza zadekretować sprzedaży.

 

Jak mam wygenerować teraz plik JPK, skoro nie mogę wczytać sprzedaży do ewidencji?

Link to postu

Dzień dobry.

 

Przyglądamy się temu problemowi. Dziś jeszcze będziemy znać odpowiedź.

 

Jeżeli sprawa jest nie cierpiąca zwłoki, to proszę w pierwszej kolejności zadekretować do VAT a następnie do KPiR. Można również dekretować z potwierdzeniem, w którym na dekretowanym dokumencie należy odpiąć i następnie ponownie podłączyć rozrachunek.

 

Problem się bierze z tego, że "technicznie", rozrachunek podpina się do KPiR, zamiast do KPiR i VAT (przy dekretacji do KPiR i VAT jednocześnie). 

Edytowane przez Roman Budzisz
Rozszerzenie
Link to postu

W kpir ma się zaksięgować w dacie dokumentu a nie w dacie rozrachunku, a VAT ma się naliczyć wtedy kiedy faktura zostanie opłacona czyli data rozrachunku. Przy zakupie działa to prawidłowo, przy sprzedaży dekretacja kończy się błędem.

A jak mam zadekretować tylko do VAT? Jak zadekretuję tylko do VAT to dokument będzie posiadał status zadekretowany a nie opisany, więc jak mam go zadekretować drugi raz do KPIR? po co mam dekretować do VAT skoro interesuje mnie KPiR? poproszę o instrukcję.

 

Czyli tłumacząc na "techniczny" język rozrachunek ma się podpiąć do VAT, a się podpina do VAT i KPiR

Link to postu
W dniu 26.04.2021 o 07:37, Roman Budzisz napisał:

Jeżeli sprawa jest nie cierpiąca zwłoki, to proszę w pierwszej kolejności zadekretować do VAT a następnie do KPiR.

 

16 godzin temu, Miłosz Łapczyński napisał:

W kpir ma się zaksięgować w dacie dokumentu a nie w dacie rozrachunku, a VAT ma się naliczyć wtedy kiedy faktura zostanie opłacona czyli data rozrachunku. Przy zakupie działa to prawidłowo, przy sprzedaży dekretacja kończy się błędem.

Nie zauważyłem, że użyłem skrótu myślowego. Można w pierwszej kolejności dekretować do VAT a potem ten VAT do KPiR.

 

Na dniach opublikujemy poprawkę tego problemu. Jeżeli kwestia jest nadal paląca bądź nie chce Pan zmieniać swoich schematów dekretacji to proszę o kontakt z działem pomocy technicznej najlepiej przez formularz kontaktowy, powołując się na ten wątek.

Link to postu

Ale ja nie wiem jak to zrobić, do tej pory klikałem zadekretuj i już, program się mnie nie pyta co chce zadekretować, nawet nie wiedziałem że tak się da.

 

Proszę jeszcze raz, jak mam zadekretować dokument sprzedaży z zakładki "dekretacja dokumentów" żeby się pojawił w "ewidencji sprzedaży VAT"?

I kolejny jak mam zadekretować z "Ewidencji VAT Sprzedaży" do "kpir" bez podpinania rozrachunku przy metodzie kasowej?

 

Edytowane przez Miłosz Łapczyński
Link to postu

Odpowiedzi otrzymał Pan powyżej.

3 godziny temu, Roman Budzisz napisał:

Na dniach opublikujemy poprawkę tego problemu. Jeżeli kwestia jest nadal paląca bądź nie chce Pan zmieniać swoich schematów dekretacji to proszę o kontakt z działem pomocy technicznej najlepiej przez formularz kontaktowy, powołując się na ten wątek.

Jeżeli w dalszym ciągu nie skontaktował się Pan z pomocą techniczną, to proszę zerknąć w wiadomość prywatną, gdzie przesłałem dodatkowe informacje umożliwiające rozwiązanie opisywanej sytuacji.

Link to postu

1. Zgłoszenie problemu telefonicznie obecnie w waszej firmie jest niemożliwe, bo żeby zgłosić usterkę należy najpierw Wam zapłacić, co jest zresztą powodem wycofywania Waszych produktów z mojej firmy.

2. Zgłoszenie poprzez formularz kontaktowy problemu zakończyło się szukaniem rozwiązania na forum, aż w końcu musiałem zatrudnić informatyka żeby mi przyjechał i ustawił program tak jak było po Waszej aktualizacji. Opisywałem temat na forum.

 

W skrócie: kontaktu telefonicznego nie ma, z formularza kontaktowego jestem odsyłany na forum, a z forum do formularza kontaktowego.

 

Wracając do dekretacji, dziękuję program zaczął działać, ale robi to bardzo wolno, ok 1 minuta na 1 dokument, ale ważne że wróciła funkcjonalność. Dziękuję.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...