Skocz do zawartości

zajetość licencji

Polecane posty

Przyczyn "zajętości" licencji na danym stanowisku może być kilka. Np. własne rozwiązanie sferyczne, użytkownik jest zalogowany na dwóch różnych kontach windowsowych  albo nie zdążyła jeszcze wyłączyć się sesja danego użytkownika do serwera SQL....
Jeśli ma Pan dostęp do serwera i np. SSMS to można wykonać dla tej bazy zapytanie:

SELECT * 
FROM mox.application_session
WHERE application_session_id NOT IN
(
    SELECT application_session_id
    FROM mox.vw_application_session_alive
)

 

Pokaże się lista którą można wyczyścić żeby uwolnić blokady licencyjne na tym komputerze.

 

Link to postu

U nas w firmie również zauważyłem taki błąd zajętości licencji. Mamy wykupionych 6 licencji Nexo pro na 3 licencjach pracują kasjerzy na kasach którzy dość często wylogowują się i ponownie logują , system dość długo trzyma w pamięci używaną poprzednio licencje i pojawia się komunikat o o braku wolnych licencji 

Powinniście nad tym popracować gdyż jest bardzo uciążliwe mimo wykupionych odpowiednich licencji. 

Link to postu
9 godzin temu, Piotr Owczarek napisał:

U nas w firmie również zauważyłem taki błąd zajętości licencji. Mamy wykupionych 6 licencji Nexo pro na 3 licencjach pracują kasjerzy na kasach którzy dość często wylogowują się i ponownie logują , system dość długo trzyma w pamięci używaną poprzednio licencje i pojawia się komunikat o o braku wolnych licencji 

Powinniście nad tym popracować gdyż jest bardzo uciążliwe mimo wykupionych odpowiednich licencji. 

Nie ma w tej chwili opcji "Wyloguj" jest "Zmień użytkownika" która co do zasady działa inaczej ponieważ nie usuwa sesji użytkownika SQL dopóki nie zaloguje się kolejny użytkownik w tej sesji.

Na tą chwilę aby uniknąć takich problemów kasjerzy powinni zamykać nexo a nie używać opcji "Zmień użytkownika".

 

Przyjrzymy się ponownie działaniu tej funkcji by zaproponować lepsze rozwiązanie.

Edytowane przez Tomasz Padarz
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...