ROBERT GARBIAK 0 Napisano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2021 w zajetość licencji Witam. Mam Subiekt nexo pro i kupione 3 licencje. Jak to możliwe że jedna osoba na jednym komputerze zajmuje 2 licencje? Czy można coś z tym zrobić Link to postu
Tomasz Padarz 13 Napisano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2021 w zajetość licencji Przyczyn "zajętości" licencji na danym stanowisku może być kilka. Np. własne rozwiązanie sferyczne, użytkownik jest zalogowany na dwóch różnych kontach windowsowych albo nie zdążyła jeszcze wyłączyć się sesja danego użytkownika do serwera SQL.... Jeśli ma Pan dostęp do serwera i np. SSMS to można wykonać dla tej bazy zapytanie: SELECT * FROM mox.application_session WHERE application_session_id NOT IN ( SELECT application_session_id FROM mox.vw_application_session_alive ) Pokaże się lista którą można wyczyścić żeby uwolnić blokady licencyjne na tym komputerze. Link to postu
Piotr Owczarek 1 Napisano 19 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2021 w zajetość licencji U nas w firmie również zauważyłem taki błąd zajętości licencji. Mamy wykupionych 6 licencji Nexo pro na 3 licencjach pracują kasjerzy na kasach którzy dość często wylogowują się i ponownie logują , system dość długo trzyma w pamięci używaną poprzednio licencje i pojawia się komunikat o o braku wolnych licencji Powinniście nad tym popracować gdyż jest bardzo uciążliwe mimo wykupionych odpowiednich licencji. Link to postu
ROBERT GARBIAK 0 Napisano 20 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2021 w zajetość licencji (edytowane) Nie mam rozwiązań sferycznych. Standardowa instalacja sieciowa. Logowanie domenowe innego konta lokalnego nie ma. Edytowane 20 Kwietnia 2021 przez ROBERT GARBIAK Link to postu
ROBERT GARBIAK 0 Napisano 20 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2021 w zajetość licencji Myślę że dodanie zwykłej funkcji wyloguj załatwiło by sprawę. Automatycznie zakańczało by wszystkie procesy zalogowanego pracownika i zwalniało licencję. Link to postu
Tomasz Padarz 13 Napisano 20 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2021 w zajetość licencji (edytowane) 9 godzin temu, Piotr Owczarek napisał: U nas w firmie również zauważyłem taki błąd zajętości licencji. Mamy wykupionych 6 licencji Nexo pro na 3 licencjach pracują kasjerzy na kasach którzy dość często wylogowują się i ponownie logują , system dość długo trzyma w pamięci używaną poprzednio licencje i pojawia się komunikat o o braku wolnych licencji Powinniście nad tym popracować gdyż jest bardzo uciążliwe mimo wykupionych odpowiednich licencji. Nie ma w tej chwili opcji "Wyloguj" jest "Zmień użytkownika" która co do zasady działa inaczej ponieważ nie usuwa sesji użytkownika SQL dopóki nie zaloguje się kolejny użytkownik w tej sesji. Na tą chwilę aby uniknąć takich problemów kasjerzy powinni zamykać nexo a nie używać opcji "Zmień użytkownika". Przyjrzymy się ponownie działaniu tej funkcji by zaproponować lepsze rozwiązanie. Edytowane 20 Kwietnia 2021 przez Tomasz Padarz Link to postu
Tomasz Padarz 13 Napisano 20 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2021 w zajetość licencji 2 godziny temu, ROBERT GARBIAK napisał: Myślę że dodanie zwykłej funkcji wyloguj załatwiło by sprawę. Automatycznie zakańczało by wszystkie procesy zalogowanego pracownika i zwalniało licencję. Jeśli ma Pan możliwość wykonania zapytania: SELECT * FROM mox.application_session to proszę przysłać mi wynik na prv. Link to postu
ROBERT GARBIAK 0 Napisano 20 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2021 w zajetość licencji Właśnie o to chodzi aby sesja automatycznie została zabita. Link to postu
Tomasz Padarz 13 Napisano 20 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2021 w zajetość licencji (edytowane) 7 minut temu, ROBERT GARBIAK napisał: Właśnie o to chodzi aby sesja automatycznie została zabita. Zamknięcie nexo kończy sesję, jeśli tak się nie stało to pojawił się jakiś nieoczywisty błąd. Czy ta maszyna nie była hibernowana z uruchomionym nexo? Edytowane 20 Kwietnia 2021 przez Tomasz Padarz Link to postu
Polecane posty