Skocz do zawartości

Błąd składniowy w poleceniu

Polecane posty

Witam,

 

podczas tworzenia dokumentu (paragon lub faktura) przy wybranej formie płatności 'Gotówką' zaczął pojawiać się 'Błąd składniowy w poleceniu'.  Przy płatności kartą nie było problemu.

Sprzedawcy kilka razy ponawiali zapis i po długim czasie (do minuty) dokument się zapisywał i paragon wychodził. Błąd zgłosili dopiero jak stało się to uciążliwe i nie dało się na systemie normalnie pracować.  Mamy kopie zapasowe ale sytuacja bez błędu była prawdopodobnie kilka dni wcześniej a sprzedaż była cały czas prowadzona.

 

Firma ma 6 oddziałów, praca poprzez pulpit zdalny RDP. Serwer bazodanowy na Win2016 Srv z komercyjnym MSSQL 2016 STD. Baza danych po kompaktowaniu waży ok 6-7 GB.

Próbowane były wszelkie operacje reindeksowania, kompaktowania i testowania spójności danych. Przeprowadziłem też aktualizację do najnowszej wersji

Wszystko przebiegało bez błędów ale problem dalej występuje.

 

DBCC CHECKDB nie wykazał błędów.

 

Proszę o pomoc.

Link to postu
28 minut temu, Piotr Waligóra napisał:

Firma ma 6 oddziałów, praca poprzez pulpit zdalny RDP. Serwer bazodanowy na Win2016 Srv z komercyjnym MSSQL 2016 STD. Baza danych po kompaktowaniu waży ok 6-7 GB.

Taka instalacja bez opieki serwisanta :o Problemy, w tym problemy wydajnościowe to tylko kwestia czasu, lepiej być na ten moment przygotowanym.

 

29 minut temu, Piotr Waligóra napisał:

Proszę o pomoc.

Proszę sprawdzić uzupełnianie luk w numeracji dokumentów kasowych, jeśli jest włączone to należy wyłączyć. Jeśli to nie to, to należy przeanalizować problem w miejscu występowania, czyli nawiązać współpracę z serwisantem lub skorzystać z pomocy technicznej firmy Insert (usługa teleKonsultant i przesłanie bazy danych do analizy).

Link to postu
16 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę sprawdzić uzupełnianie luk w numeracji dokumentów kasowych, jeśli jest włączone to należy wyłączyć.

Uzupełnianie zostało wyłączone dla wszystkich dokumentów. Dodatkowo wyczyściłem wszelkie rejestry transmisji, zaktualizowany Instynkt.

Dziękuję za pomoc.

 

Dziś działa bez błędów, cały system bardzo płynnie. Tylko w przypadku samej fiskalizacji jest opóźnienie maks do 5-6 sek od momentu zapisu dokumentu do wybicia paragonu.

Link to postu
3 godziny temu, Piotr Waligóra napisał:

Uzupełnianie zostało wyłączone dla wszystkich dokumentów

Jak wspominałem przez telefon mogło to być połączenie uzupełniania luk i "pierwszego dnia miesiąca".

 

3 godziny temu, Piotr Waligóra napisał:

Dodatkowo wyczyściłem wszelkie rejestry transmisji, zaktualizowany Instynkt.

To zbędne operacje bez związku z opisywanymi problemami.

 

3 godziny temu, Piotr Waligóra napisał:

Dziś działa bez błędów, cały system bardzo płynnie. Tylko w przypadku samej fiskalizacji jest opóźnienie maks do 5-6 sek od momentu zapisu dokumentu do wybicia paragonu.

Nie wiemy jakie były czasy wcześniej, nie wiemy jak jest skonfigurowana fiskalizacja, nie wiemy w jakiej wersji są wykorzystywane aplikacje (sterowniki, SUZ) - czyli praktycznie nic nie wiemy, aby móc się do tego odnieść.

 

Można wykonać testy na wirtualnej drukarce, aby sprawdzić po której stronie leży problemy - po stronie bazy danych i zlecenia wydruku (program->sterownik), czy gdzieś dalej po stronie realizacji wydruku (od sterownik->...->urządzenie).

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...