Skocz do zawartości

Sello zawiesza się kilka razy dziennie

Polecane posty

Jak w temacie. Zawiesza się synchronizacja na stanowisku, gdzie zalogowany jest użytkownik, który synchronizuje dane (wyślij i odbierz). Program się nie zawiesza, można pracować, ale trzy poniższe zadania stoją w miejscu. W tym czasie np. nie można wystawić fv do zamówienia. Trzeba zamknąć sello. Po ponownym uruchomieniu działa kilka godzin i znowu to samo.

Sello 1.38 - tak się dzieje od instalacji tej wersji.

 

image.thumb.png.678e2d5caded6cc6ef03664a8289dd81.png

Edytowane przez SRL SRL
Link to postu

Potwierdzam u nas w dniu dzisiejszym tak samo się zawiesza.

Również nie można oznaczyć paczek jako wysłanych.

W raporcie takie błędy:

Wiadomości -> (null); IDispatch error #3121; -2147217871

System sprzedaży -> Synchronizacja z systemem sprzedaży: Nie można rozpocząć operacji 'Tworzenie dokumentów zamówień' ponieważ jej poprzednie wykonanie jeszcze się nie zakończyło.

System sprzedaży -> Synchronizacja z systemem sprzedaży: Upłynął limit czasu zapytania

Nie pobiera wiadomości z serwera.

Jakieś sugestie?

 

Link to postu

Wygląda to tak, jak gdyby coś blokowało połączenie Sello -> Subiekt (w naszym przypadku Nexo). Wiadomości z serwera się nie pobierały, dokumenty początkowe się nie tworzyły, ale transakcje z Allegro się pobierały.

Cały dzień wszystko śmigało, dopiero jak paczki chcieliśmy oznaczyć jako wysłane się nie dało. I to właśnie zaważyło na tym, że w ogóle zauważyliśmy, że coś jest nie tak.

Najgorzej będzie jak przez weekend oferty nie będą się kończyły po wyprzedaniu asortymentu :(

Pomogło ponowne uruchomienie komputera. Zobaczymy na jak długo :)

Link to postu
W dniu 11.06.2021 o 13:48, SRL SRL napisał:

W tym czasie np. nie można wystawić fv do zamówienia

Ale tutaj mowa o tym komputerze czy innych?

 

Czy po upłynięciu jakiegoś czasu pojawia się w raporcie błąd? Np "Upłynął limit czasu zapytania"?

Kiedy była zainstalowana wersja 1.38?

Link to postu

Proszę spróbować ustawić zamiast tego adresy IP tego serwera. Znane są problemy z działaniem usługi rozpoznawania nazw na systemach Windows, które objawiają się tak, że przestaje działać lub bardzo wolno działają np zapytania SQL wykonywane na połączeniach zrealizowanych po nazwie.

Link to postu

W trakcie zawieszenia sello na pozostałych komputerach wygląda to tak:

 

Faktury - można zrobić pojedynczą fakturę z modułu transakcje -> do paczek -> dokumenty -> utwórz fakturę. 
Nie działa jeśli wybierzemy zbiorcze tworzenie dokumentów końcowych ctrl+shift+s (nawet jeśli zaznaczymy jedną transakcję) - błąd: "Tworzenie w systemie sprzedaży dokumentu końcowego do transakcji 'Kieliszki turystyczne zestaw komplet w etui 4 szt. (10663154220)': Wystąpił błąd (0x80040E31)"

 

Przy próbie usunięcia aukcji z sekcji przygotowane - "Problem z usunięciem. Błąd usunięcia z bazy danych. Operacja nie powiodła się. Należy ponowić próbę".

 

Pobieranie transakcji z Allegro - pasek postępu zatrzymuje się w połowie, nie pobiera nowych transakcji. W raporcie są błędy: 

  • Zapisywanie klienta "ADAM720XXC03" (3850805) z konta XXX na Allegro.pl: Wystąpił błąd (0x80040E31)

Odbieranie / wysyłanie wiadomości - nie działa, aktualnie trwa synchronizacja na innej stacji

 

Tworzenie dokumentów wstępnych ZK - wystąpił błąd 0x80040E31 (Tworzenie w systemie sprzedaży dokumentu początkowego do transakcji 'Grupa transakcji 109052/2021': Wystąpił błąd (0x80040E31)

 

Przewija się ten sam nr błędu 0x80040E31 przy dokumentach czy pobieraniu transakcji.

 

Po ponownym uruchomieniu sello przez jakiś czas jest wszystko ok.

 

 

Edytowane przez SRL SRL
Link to postu

0x80040E31 oznacza "nie można zablokować obiektu" - czyli dany obiekt został zablokowany do edycji i blokada ta nie została zwolniona. Podejrzane jest natomiast, że dotyczy to różnych synchronizacji (aukcja, klient, dokument) - tak jakby w trakcie przetwarzania danych doszło do jakiegoś grubego błędu (np w warstwie dostępu do danych serwera SQL) lub spowolnienia w dostępie do tych danych.

 

Sprawdziłbym czy baza aby nie jest uszkodzona. W tym celu można w programie serwisowym albo SQL Management Studio wykonać polecenie

DBCC CHECKDB(nazwa_bazy_sello)

Weryfikacja może potrwać kilka minut. Na końcu pojawi się raport - proszę sprawdzić, czy zawarte są w nim jakieś informacje o błędach (w podsumowaniu na samym końcu).

Link to postu

Od lat nie korzystamy z tej aplikacji, używamy Prostej Paczki. Można w jakiś bezpieczny sposób usunąć te tabele? YShipping odinstalowałem przed chwilą, ale tabele w bazie pewnie zostały.

Poza prostą paczką i mSzmal nie korzystamy z innych rozwiązań.

Bardzo często sello zawiesza się też wieczorem lub w nocy, kiedy nikt nie pracuje i żadne rozwiązania zewnętrzne nie są używane.

Edytowane przez SRL SRL
Link to postu

Tabele można pousuwać np za pomocą SQL Management Studio po prostu klawiszem Delete. Natomiast powiązania między tymi tabelami być może wymuszą odpowiednią kolejność usuwania tabel.

 

Proszę spróbować na noc wyłączyć jedną z synchronizacji, np maili i sprawdzić metodą eliminacji czy to jakoś wpływa na to zawieszanie.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...