Skocz do zawartości

Składki ZUS

Polecane posty

  • 1 miesiąc temu...
21 godzin temu, Krzysztof Piątek napisał:

Proszę o informację, kiedy błąd zostanie naprawiony.

Z tym problemem w GT spotykamy się po raz pierwszy. Aby dokonać analizy, co się dzieje, potrzebujemy dokładniejszych informacji. Proszę wysłać mi w wiadomości prywatnej następujące informacje: wersję programu, na której Państwo pracują; NIP klienta, na którym występuje błąd; jakie ustawienia znajdują się we właścicielu, w zakładce Deklaracje:

image.png.6745575fa800f50ccf640f5aad8192ae.png
screen z samej deklaracji rozliczeniowej, screen z ewidencji składek właściciela.
Proszę powiedzieć, czy wcześniej w firmie byli jacyś pracownicy? Czy jest to jakiś szczególny rodzaj działalności prowadzony przez firmę (ewentualnie screen zakładki Działalność z Danych Podmiotu)? 

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Otrzymałem od Pani Katarzyny Tubielewicz zapewnienie, że do końca sierpnia błąd zostanie naprawiony. Mamy październik, błąd nadal nie został naprawiony. Pani Katarzyna nie odpisuje na wiadomości prywatne.

Czy jest szansa że Insert zainteresuje się tym problemem, czy jednak klienci będą cały czas widzieć błędne dane dotyczące składek ZUS?

Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Przypominam się z powyższym zagadnieniem. Minęło 5 miesięcy a nie zrobiono nic, żeby błąd ten naprawić.

 

Rozumiem oczywiście że macie mnóstwo pracy przez nowy ład, ksef itd. ale użytkownicy Portalu Biura również zapłacili za licencję, wobec czego powinni dostać aktualizację dla tak istotnego błędu. Tymczasem minęło prawie pół roku, a błąd nadal występuje.

Link to postu

Panie Krzysztofie,

nasze stanowisko w tej sprawie się nie zmieniło. Wciąż wszystko co jest uznawane za błędy niekrytyczne albo dotykające wąskiego grona użytkowników, a niestety tak jest w tym przypadku, musi czekać. Taka sytuacja będzie się utrzymywać dopóki nie zakończymy prac nad kluczowymi zmianami prawnymi (m.in. Polski Ład czy KSeF), które dotykają praktycznie wszystkich naszych użytkowników.

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Pani Katarzyno, dziękuję za odpowiedź.

Wydawało mi się, że problem jest ogólny i dotyczy wszystkich użytkowników linii GT wraz z raportami portalu biura. A przynajmniej nie dostrzegam, abym użytkował programy w inny sposób niż standardowy, w związku z czym zdziwiony jestem stwierdzeniem o wąskim gronie użytkowników. 

 

Czy jesteście Państwo w stanie określić kiedy mniej więcej zmiany zostaną naniesione?

 

Rozumiem obciążenie nowym ładem i ksefem i jestem pełen uznania dla Państwa pracy. Rozwiązania wprowadzone w wersji 1.70 SP1 są naprawdę świetne i bardzo ułatwią nam pracę. Zapewne jest to okupione ciężką pracą, niejednokrotnie pewnie także w godzinach niestandardowych.

Gdyby jednak problem objęty tym tematem został dostrzeżony byłoby świetnie - to jest problem który dotyczy bezpośrednio naszej komunikacji na linii biuro-klient. Wolałbym aby któraś funkcjonalność nie do końca działała, ale za to żeby klient otrzymał rzetelną informację o wysokości swoich składek. Trudno nam już usprawiedliwiać błąd w programie który się ciągnie przez ponad pół roku.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Niestety problem nie został do końca rozwiązany.

Teraz portal biura pokazuje osobno składki ZUS właściciela i osobno składki ZUS za pracowników. Klient opłaca pełne składki za siebie i pracowników, jednym przelewem na jedno konto, w związku z czym, dwie kwoty są dla niego mylące. Musi sam sumować te kwoty, co niestety nie wynika z informacji wyświetlanych na portalu biura.

Skutkiem tego, albo zapłaci za mało (tylko jedną kwotę) albo będzie nas męczył telefonami z dopytywaniem o co chodzi.

Kiedy możemy spodziewać się poprawki?

Przechwytywanie.thumb.PNG.2f470a58da1b82225f20875f489c25dd.PNG

Link to postu

Problem, o którym Pan pisze jest spowodowany tym, że w programie Rachmistrz GT w dotyczących Instytucji ZUS nie został uzupełniony numer konta bankowego w przypadku Właściciela. 
Aby płatność w Portalu Biura widniała jako skonsolidowana, numer Rachunku bankowego w zakładce Instytucje-ZUS powinien zostać dodany dwukrotnie: dla Podmiotu (tutaj dotyczy to składek ZUS pracowników) i dla Właściciela oddzielnie . Przesyłam zrzut ekranu miejsca, o którym mowa. 

ZUS_GT.png

Link to postu
  • 1 rok później...
W dniu 14.03.2022 o 12:47, Katarzyna Kolenda napisał:

Problem, o którym Pan pisze jest spowodowany tym, że w programie Rachmistrz GT w dotyczących Instytucji ZUS nie został uzupełniony numer konta bankowego w przypadku Właściciela. 
Aby płatność w Portalu Biura widniała jako skonsolidowana, numer Rachunku bankowego w zakładce Instytucje-ZUS powinien zostać dodany dwukrotnie: dla Podmiotu (tutaj dotyczy to składek ZUS pracowników) i dla Właściciela oddzielnie . Przesyłam zrzut ekranu miejsca, o którym mowa. 

A jak to wygląda w Nexo? U moich klientów, którzy prowadzą JDG z pracownikami, w kartotece MF mam podane rachunki bankowe ZUS i US. W kartotece WS mam zaznaczoną opcję

image.png.9f4ae677cde369b919e255c590828a94.png

Na PB w sekcji Właściciel > Podatki i ZUS jest pusto:

 

image.thumb.png.9bb98dc61fc65656608b69bb1d44be99.png

Link to postu

To co zostanie wyświetlone w Portalu Biura zależy od ustawień w programie nexo w konfiguracji Moja firma i definicji wspólnika. 

  1. Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA. W takim przypadku po wystawieniu Deklaracji ZUS wszystkie dane zostają połączone już w programie księgowym i w Portalu Biura trafia w jedno miejsce Pracownicy/Podatki i ZUS. 

  2. Wspólnik nie jest ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA.

  3. Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione DRA.

W przypadku 2 i 3 w Programie księgowym powstaną oddzielne deklaracje ZUS dla właściciela i dla pracownika. W Portalu Biura zostaną one wyświetlone na pulpicie jako jedna płatność, ale w szczegółach płatności i w widokach Raportów zostaną rozdzielone na ZUS właściciela i ZUS pracowników. 

Link to postu
3 minuty temu, Katarzyna Kolenda napisał:

Wspólnik nie jest ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA.

W takim przypadku będzie błędnie wygenerowany plik JPK dla płatników VAT.

 

6 minut temu, Katarzyna Kolenda napisał:

Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione DRA.

 

Nie jest to możliwe w przypadku zatrudniania pracowników, a taki przypadek rozważamy.

4 minuty temu, Katarzyna Kolenda napisał:

Wspólnik ustawiony jako właściciel w konfiguracji Moja Firma, w definicji wspólnika ustawione RZA/RCA. W takim przypadku po wystawieniu Deklaracji ZUS wszystkie dane zostają połączone już w programie księgowym i w Portalu Biura trafia w jedno miejsce Pracownicy/Podatki i ZUS. 

Czy biorą państwo pod uwagę rozwiązanie tego problemu? Klienci często pytają jakie są składki za wspólnika a jakie za pracowników. Muszę im to ręcznie obliczać i wysyłać. Ten sam problem pojawia się przy generowaniu Informacji zbiorczej.

Link to postu

Przypadki opisane przeze mnie to możliwości jakie daje program księgowy i  opis tego jakie dane w konsekwencji zostaną wyświetlone w Portalu Biura. 

Rozpatrując przypadek jednoosobowej działalności z zatrudnionymi pracownikami do ZUS wysyłane jest jedno DRA i jeden zbiorczy przelew na konto ZUS. W związku z tym tak też jest to pokazywane w Portalu Biura. 

W dniu 18.04.2023 o 15:41, Krzysztof Lasko napisał:

Czy biorą państwo pod uwagę rozwiązanie tego problemu? Klienci często pytają jakie są składki za wspólnika a jakie za pracowników. Muszę im to ręcznie obliczać i wysyłać. Ten sam problem pojawia się przy generowaniu Informacji zbiorczej.

Chciałabym dopytać jaki jest cel wprowadzenia tej funkcjonalności? W jakim celu klienci potrzebują tej informacji? 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...