Skocz do zawartości

Problemy po aktualizacji do 1.67 HF2, PILNE !!

Polecane posty

Witam

Używam Subiekt GT już bardzo długo. Ceniłem i cenię sobie niezawodność tego programu. Dziś rano po aktualizacji do wersji 1.67 HF2 zaczęły się problemy.
Po aktualizacji sam Subiekt GT uruchamia się bardzo wolno: już na etapie łączenia z serwerem trzeba długo, cierpliwie czekać (u mnie to instalacja na laptopie czyli pod Windows 10). Myślałem, że to błąd w aktualizacji, odinstalowałem Subiekt GT, pobrałem ze strony Insert instalkę, zainstalowałem od nowa. Nic się nie zmieniło. Subiekt GT uruchamia się bardzo wolno

Oprócz uruchamiania również długo trzeba czekać na wydruk paragonu.

 

Pracuję również na Sello i tu problem jest jeszcze większy bo wszystkie operacje przy realizacji których Sello łączy się z Subiektem trwają bardzo długo (tworzenie paragonu do transakcji bardzo długo, po wydrukowaniu na drukarce fiskalnej następna pauza, synchronizacja towarów z Subiekt GT bardzo długo, ... )

 

To nie drobnostka a poważna sprawa uniemożliwiająca pracę. Transakcji jest sporo, co za tym idzie paragonów do wydrukowania również a czas w jakim teraz Subiekt GT to robi jest nie do przyjęcia. Długo korzystam z Subiekt GT i jeszcze czegoś takiego nie było.

 

Poproszę o pomoc w sprawie.

  • Lubię to 1
Link to postu
45 minut temu, Paweł Szczygieł napisał:

Pierwsze co bym wykonał to odbudowa indeksów w programie serwisowym.

Jak to nie pomoże sprawdzić obce triggery.

Dziękuję za odpowiedź. Jest ona dla mnie całkowicie niezrozumiała ... 


Jak już pisałem, do aktualizacji, którą przeprowadziłem dziś rano wszystko działało perfekcyjnie (przez lata, bez zacinania, szybko, sprawnie, itp ...). Moja instalacja to typ zwykłej, pojedynczej na laptopie pod Windows 10. Do programu serwisowego zaglądałem tylko po to aby po kolejnej, pomyślnej aktualizacji odłączyć starszą skopiowaną bazę, cyklicznie co 3-4 lata przy zmianie laptopa (przeniesienie bazy).

Podkreślam, że do aktualizacji 1.67 HF2 wszystko działało perfekcyjnie. Mój komputer jest czysty, zadbany i chroniony (nie łażę po wątpliwych stronach, nie przewalam plików niewiadomego pochodzenia, nie gram, bezpieczeństwa pilnuje Avast Premium Security, ... ), nowy laptop tylko do pracy.

Link to postu

Ale co jest niezrozumiałe?
Jak zrobić odbudowę indeksów czy dlaczego?
Jak - programem serwisowym
Dlaczego - bo taka jest natura baz SQL że wymagają czasem konserwacji.
A to że dotychczas działało perfekcyjnie nie świadczy o niczym
Wszystkie bazy działają perfekcyjnie dopóki nie przestaną

Link to postu

Dzień dobry

Nie rozumiem jak w pełni działający program po aktualizacji ... działa ale z problemami, których wcześniej nie było.

Wtórnie, nie rozumiem konieczności dokonywania wskazanych przez Panów zabiegów bo baza wcześniej nie dawała jakichkolwiek oznaków niedomagania ;-).

 

Proszę mnie źle nie zrozumieć, ja w jakikolwiek sposób nie kwestionuję i nie podważam tego co Panowie mi piszecie. Wczoraj, po meczu zrobiłem Odbudowę Indeksów poprzez program serwisowy ale nic to nie pomogło.

 

Dziś, na chłodno i po całym wczorajszym dniu pracy z tą awarią doprecyzuję  jak problem wygląda.

(Pracuję na 1 laptopie z instalacją Subiekt GT, Sello, pod Windows 10. Sprzęt jest czysty, wszystko aktualizowane, pod ochroną Avast Premium Security, tylko i wyłącznie do pracy. Sello 1.39.0, Subiekt zaktualizowany do wersji 1.67 HF2)

 

  1. Po przeprowadzeniu aktualizacji Subiekt GT na tym etapie uruchamia się bardzo wolno !!!! :

    1597403254_SUBIEKTGTLaczenie1.jpg.50822d0402d4a6f8e34ccb139f53b7f6.jpg
    Nie mierzyłem czasu ale na oko powiem że około 1,5-2,5 minut stoi na tym etapie.
     
  2. Po powyższym na "sekundę" pojawia się:

    1418508226_SUBIEKTGTLaczenie2.jpg.53671896b7080ec82c4f8dfb4a27f5ee.jpg

    i kolejno oraz bardzo szybko

    446294641_SUBIEKTGTLaczenie3.jpg.fd4c417be91559d8af61de2657aad48b.jpg

    954803237_SUBIEKTGTLaczenie4.jpg.bf012e3f2e252d2bcce97d5502d701f5.jpg

    1345738036_SUBIEKTGTLaczenie5.jpg.ea41424ab21ac0f9fa803196859e5e23.jpg

    1778627336_SUBIEKTGTLaczenie6.jpg.fb7a293661fbb78bc6e48064bd44f0db.jpg
     
  3. Po powyższym (klik OK, Hasło) gładko przechodzi do programu.
  4. Problem spowolnienia daje znać o sobie kiedy potrzebuję wydrukować paragon na drukarce fiskalnej. Rutynowo i przykładowo: realizuję zamówienie ściągnięte ze sklepu WWW lub wpisane ręcznie do Subiekt GT, klikam realizację jako paragon imienny, dalej Drukuj i trzeba czekać jak wyżej około 1,5-2,5minuty do chwili aż czynność się przeprocesuje i drukarka wydrukuje paragon. Jeśli po tym drukuję następny i następny czekać nie trzeba, idzie płynnie.
    Jeśli odejdę i po chwili / jakimś czasie wrócę aby realizować proces ponownie / dalej problem znowu jest = czekam 1,5-2,5minuty przy pierwszym, następne jeśli robię jeden po drugim idą bez czekania.
  5. Wczoraj nic więcej na Subiekt GT nie musiałem robić, to co wychwyciłem opisuję. To i tak dużo = UCIĄŻLIWY PROBLEM.
  6. Znacznie gorzej jest z Sello bo realizacja każdego paragonu jest obarczona czekaniem 1,5-2,5minuty, niezależnie od tego czy realizuje się je kolejno bez przerw czy z przerwami. Problem czekania objawia się przy każdej czynności wykonywanej na Sello, wymagającej komunikacji / wymiany danych z Subiekt GT (np.: Towary => Synchronizuj z Subiektem GT).

 

Co więcej, na forum Sello już kilka osób zgłosiło ten sam problem.

 

Poproszę o pomoc i z góry dziękuję.

Link to postu
4 minuty temu, Radosław Dobrowolski napisał:

Na forum dotyczącym Sello, jest nieco więcej na ten temat. Problem raczej tkwi w rozwiązywaniu nazw na IP. Pan Żuk pokazał tam kilka screenów z uruchamiania Subiekta. Zachowuje się tak, jakby w pierwszym odruchu nie mógł znaleźć serwera SQL. A dopiero później zaskakuje.

Dziękuję za wpis, tak to wygląda. Zanim zauważyłem Pana tekst dodałem doprecyzowanie sprawy.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Link to postu
2 minuty temu, Rafał Żuk napisał:

Nie rozumiem jak w pełni działający program po aktualizacji ... działa ale z problemami, których wcześniej nie było.

Nie wiem jak inni, ja nie bardzo mam zapał do pisania długich wyjaśnień, ale proszę mi wierzyć że to wszystko jest możliwe a nawet bardzo prawdopodobne.

Porada p. Radosława zwraca uwagę na to samo co i ja widzę, więc sugeruję z niej skorzystać bezpośrednio, albo za pomocą serwisanta.

Link to postu

Witam , u mnie w firmie ten sam bardzo uciążliwy problem co u p.Rafała ... Pojawił się zaraz po aktualizacji , klient czeka bardzo długo na paragon / fakturę !! Dodam ,że sieć itd były sprawdzane , indeksacja bazy danych wg zaleceń wsparcia technicznego inserta również , nic nie pomogło ! Pewnie to nie jedyny przypadek jak mój i p.Rafała , ewidentnie pojawił się po aktualizacji subiekta do 1.67 HF1 i 1.67 HF2 . Proszę o szybkie rozwiązanie problemu , ponieważ tłumaczenie klientowi ,że tak długo musi czekać na paragon/fakturę ze względu na bardzo wolną pracę subiekta jest słabe... 

Link to postu
3 godziny temu, Andrzej Kubik napisał:

OK, jak tylko chciałem pomóc rozwiązać problem.

W kwestii żali i pretensji nie czuję się kompetentny, więc kończę udział w tym wątku.

Każda pomoc się przyda, w tej chwili i w tym przypadku sporo osób czeka na pomoc.

Żali i pretensji nigdzie nie ma i nie było, na kompetencje w tej materii nie ma zapotrzebowania.

Link to postu
W dniu 9.07.2021 o 12:08, Monika Nogalska napisał:

Witam , u mnie w firmie ten sam bardzo uciążliwy problem co u p.Rafała ... Pojawił się zaraz po aktualizacji , klient czeka bardzo długo na paragon / fakturę !! Dodam ,że sieć itd były sprawdzane , indeksacja bazy danych wg zaleceń wsparcia technicznego inserta również , nic nie pomogło ! Pewnie to nie jedyny przypadek jak mój i p.Rafała , ewidentnie pojawił się po aktualizacji subiekta do 1.67 HF1 i 1.67 HF2 . Proszę o szybkie rozwiązanie problemu , ponieważ tłumaczenie klientowi ,że tak długo musi czekać na paragon/fakturę ze względu na bardzo wolną pracę subiekta jest słabe... 

Proszę mi powiedzieć czy Pani też pracuje na Sello? Aktualnie badamy przyczynę powstania problemów, jak się czegoś dowiem niezwłocznie Państwa poinformuję.

Link to postu
W dniu 14.07.2021 o 10:02, Lidia Jackowska napisał:

Po zainstalowaniu aktualizacji 1.67 HF2 nie mogę aktywować ulepszenia.

Mam aktywny abonament. 

Pojawia się komunikat, że nie może się połączyć z internetem

Czy problem dalej występuje? Z połączeniem internetowym wszystko jest w porządku? Tutaj był podobny problem:

 

Link to postu

Witam,

 

Chciałbym podłączyć się do tematu i potwierdzić, że podobnie jak Rafał Żuk i inni po aktualizacji 1.67 HF2 Subiekt i inne programy Insertu (Rachmistrz, Kasiarz itd.) uruchamiają się zdecydowanie dłużej niż wcześniej. Podobnie jest z wydrukiem paragonu, który jeszcze niedawno drukował się 1-5 sek, a teraz wydruk trwa ok. 2 min.  Próbowałem to naprawić za pomocą wyżej wymienionych porad (odbudowa indeksów itp.), zainstalowałem od nowa cały program i serwery, ale nic się nie zmieniło.

Czy znalazło się już rozwiązanie tego problemu?

 

Pozdrawiam

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

U nas podobnie, gdzieś od czerwca Subiekt GT zaczął strasznie zmulać.

Baza ma trochę lat, ale na bieżąco konserwowana.

Problem najbardziej objawia się przy kilku pozycjach na paragonie, przy kilkunastu jest już tragedia.

Testowo wrzuciłem bazę na czysty serwer, świeża instalacja, SQL 2019 i bez zmian, nawet testując bezpośrednio na serwerze.

Dodatkowo zainstalowałem SQL Standard 2019 na próbę, też nic się nie zmieniło.

 

Link to postu
4 godziny temu, Łukasz Juszczyk napisał:

U nas podobnie, gdzieś od czerwca Subiekt GT zaczął strasznie zmulać.

Baza ma trochę lat, ale na bieżąco konserwowana.

Problem najbardziej objawia się przy kilku pozycjach na paragonie, przy kilkunastu jest już tragedia.

Testowo wrzuciłem bazę na czysty serwer, świeża instalacja, SQL 2019 i bez zmian, nawet testując bezpośrednio na serwerze.

Dodatkowo zainstalowałem SQL Standard 2019 na próbę, też nic się nie zmieniło.

Czy baza Subiekta pracuje z Sello? Czy jest to najnowsza wersja programu?  Jaki Windows?

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Ze swojej strony mogę tylko powtórzyć informacje z innych wątków - po tych kilku miesiącach nic się nie zmieniło, zgłoszenia są incydentalne, mogą mieć różne przyczyny, nie został znaleziony/potwierdzony żaden błąd/problem po stronie programów Insertu, cały czas podejrzane są środowiska, ale co najgorsze żadna ze zgłaszających osób nie była poważnie zainteresowana wyjaśnieniem przyczyn problemów (nie wykorzystała wszystkich możliwości analizy problemu), ma Pani okazję zmienić tę sytuację - polecam analizę problemu w miejscu jego występowania przez doświadczonego serwisanta. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...