Skocz do zawartości

Vendero subiekt i dane klienta

Polecane posty

Wysyłam zaproszenie klientom z Subiekta żeby zostały klientami Vandero. 

Klient tworzy sobie profil na pasaż24 i wysyła  mi zamówienia. 

Czy dane klienta muszą podmieniać się w mojej bazie na te co podał klient ? 

Boje się, że klient, poda za którymś razem blędne dane i zamówienie zostanie blędnie wypisane. Dane klienta zaciągam sobie z GUS-u nie mają żadnych błędów. 

NIe pewnie się czuje jak dane klienta automatycznie się zmieniają w subiekcie bez mojej wiedzy jak klient wyśle zamówienieni ze swoimi danymi.

Czy istnieje mechanizm, żeby dane klienta zalogowanego z linku pozostawały na stałe takie same i domyślnie były takie same adresy dostawy i dane kontrahenta jak zamawia z danego loginu ?

 

Link to postu
3 minuty temu, Marcin Chlebowski napisał:

Dzień dobry.

Jest to irytujące, że musimy je za każdym razem poprawiać bo często klienci stosują inny zapis, mylą się lub dane są niepełne. Bardzo by się przydała funkcja powiązywania z istniejącym klientem ale bez aktualizacji jego danych.

dostałem taką odpowiedź z Insertu:

Obawiam się, że w aktualnej wersji systemu vendero wspomniane dane są automatycznie nadpisywane tymi, które mają Państwo uzupełnione w vendero przez klienta. Nie ma możliwości zmiany tego mechanizmu, aczkolwiek sugestię jego modyfikacji mamy zapisaną na liście planowanych zmian.

Link to postu
1 minutę temu, Jacek Mężydło napisał:

dostałem taką odpowiedź z Insertu:

Obawiam się, że w aktualnej wersji systemu vendero wspomniane dane są automatycznie nadpisywane tymi, które mają Państwo uzupełnione w vendero przez klienta. Nie ma możliwości zmiany tego mechanizmu, aczkolwiek sugestię jego modyfikacji mamy zapisaną na liście planowanych zmian.

Jeśli takie powiązanie by działało to dodatkowo przydałaby się funkcja automatycznego generowanie loginu i hasła dla takich klientów

Link to postu
  • 1 rok później...

Dzień dobry, mamy taki problem z vendero. Klient rejestruje się w vendero, podaje prawidłowy nip, nazwę itd. W subiekcie mamy firmę tego klienta i chcemy udzielić jej dostępu do vendero. Firma ta ma przypisany w subiekcie cennik, powiedzmy że jest to cena "hurtowa" albo "specjalna". Problem polega na tym że klient po rejestracji swojej firmy, (przypomnę że istnieje ona subiekcie i jest zaimportowana do vendero), wcale nie widzi po zalogowaniu w vendero swojego poziomu cen podczas pierwszego zamówienia. Dopiero przy finalizacji zamówienia w vendero "ustawia się" cena na tę przypisaną z subiekta. Podczas następnych logowań już jest ok, ale podczas pierwszego logowania musi składać zamówienie po "cenach z księżyca" żeby dopiero przy zatwierdzeniu zamówienia ceny się "ustawiły". Widać też że po potwierdzeniu rejestracji linkiem w mailu, czyli aktywacji konta, w vendero dalej ten klient figuruje jako "niezarejestrowany", pewnie dlatego vendero nie "zaciąga" poziomu cen z subiekta. Oczywiście w subiekcie, w kontrahencie, "stosuj indywidualny cennik dla klienta sklepu internetowego" jest zaznaczony. Proszę o pomoc. Pozdrawiamy.

Link to postu

Już chyba sam sobie odpowiedziałem. W vendero w "marketing" jest info, że klient musi zalogować się przez link z zaproszenia wysłanego na jego maila, wtedy następuje jakby synchronizacja poziomu cen. Trochę to niewygodne. Lepsza by była możliwość wysłania klientowi gotowych danych do logowania, a nie zmuszać go do rejestracji, klikania itd.

Pozdrawiamy gorąco.

Link to postu

Dzień dobry,

myślę, że zaproszenie do sklepu vendero, jeżeli się wysyła, to klient po kliknięciu w to zaproszenie powinien dostawać formularz wypełniony jego danymi. Przecież jest już w bazie, a musi od nowa wpisywać, może się pomylić przy tym i zmieni prawidłowy wpis w bazie. Jednostki samorządowe mogą pomylić nabywcę z odbiorcą, nipy itd. Może coś Państwo pomyślicie nad tym. Pozdrawiam.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry, dla kogo i czego jest funkcja w vendero "zaproszenie dla klienta z zamówieniem". "Jesteś naszym klientem z sklepie stacjonarnym" sugeruje że chodzi o klienta z subiekta, ale w opisie funkcji czytamy, że "Powiadomienie jest wysyłane w momencie zapraszania klienta, który już dokonał zakupu w sklepie WWW". To zapraszamy klienta do WWW, który już zamówił w WWW? Coś tu nie gra. Pozdrawiamy.

Link to postu

Dzień dobry Panie Marcinie,

 

Postaram się przedstawić to najprościej jak się da. Parę takich myśli.

Po pierwsze klient może mieć konto założone na portalu pasaz24 i być klientem innego sklepu w vendero, ale nie być klientem/kontrahentem Pana sklepu/subiekta. Zazwyczaj klient zaraz po założeniu konta na pasaz24 nie jest przypisany do żadnego ze sklepu. Aby zalogowany klient został przypisany do sklepu musi zajść jeden z 2 scenariuszy:

1 Zalogowany klient złożył zamówienie w sklepie i za pomocą rozwiązanego konfliktu zostało połączone jego konto pasaz24 z kontrahentem z subiekta. Aby połączyć konto pasa24 z kontrahentem z subiekta musi być on wcześniej wysłany do vendero z Subiekta co opisano w link1. Jeśli kontrahent nie będzie wysłany z Subiekta do vendero jedyną opcją rozwiązania konfliktu będzie stworzenie nowego kontrahenta w Subiekcie (akcja dzieje się w PA vendero) co może prowadzić do duplikowania kartotek lub komunikatu błędu, gdy przestrzegamy unikalności nip w Subiekcie.
2 Klient posiadający konto w pasaz24 dostaje zaproszenie (zwykłe) do sklepu internetowego. Gdy kliknie w link z zaproszenia jego konto zostanie połączone z kontrahentem (musi być zalogowany), dla którego kliknięto guzik wyślij zaproszenie (link2😞

3.png

Oczywiście, aby mieć możliwość zaproszenia klienta do sklepu wcześniej trzeba wysłać kartotekę kontrahenta do vendero link1.

 

Drugą sprawą są klienci, którzy nie posiadają konta w pasaz24.

1 Po wysłaniu kontrahenta do vendero link1, zapraszamy klienta do vendero i on wtedy rejestruje się i loguje pierwszy raz do systemu. Od razu też jest łączony z kontrahentem z Subiekta. Jeśli zarejestruje się bez użycia linku nie zostanie połączony z kontrahentem z Subiekta.

2 Wreszcie przypadek, o który Pan pyta. Klient może złożyć zamówienie bez logowania, bez zakładania konta w sklepie. Mógł to zrobić przypadkiem, albo dla testów. Mógł też nie powiązać Pana sklepu internetowego z Pana działalnością pozainternetową, mógł też zamówienie na jego dane złożyć współmałżonek lub pracownik. Gdyby złożył zamówienie jako zalogowany wystarczyłoby rozwiązać konflikt i po sprawie (wcześniej kontrahent musi być wysłany do vendero z Subiekta). Zaproszenie klienta z zamówieniem służy do tego, aby zaprosić klienta, który złożył zamówienie bez logowania do założenia konta w pasaz24 i od razu połączyć je z kontrahentem z Subiekta z Pana sklepu. W ten sposób można przypisać klientowi m.in. cennik rabaty z Subiekta, ale też pomocne jest to aby trzymać porządek w kartotekach. 

Wyżej opisane scenariusze zakładają, że kontrahent istnieje w Subiekcie i wymagają jego wysłania z Subiekta do vendero. Jeśli kontrahent nie istnieje w subiekcie to jedyną opcją jest rozwiązanie konfliktów poprzez stworzenie nowego kontrahenta. 
Należy uważać na scenariusze, gdy nie wyśle Pan kontrahenta do vendero. Jeśli ma np. Pan włączoną unikalność nipu w kartotekach kontrahentów  to wystawienie dokumentu ZK nie powiedzie się, gdy system będzie próbować wystawić go w procesie synchronizacji. Gdy nie będzie mieć Pan takiej unikalności wymuszonej to może to prowadzić do duplikowania kartotek kontrahenta o tym samym nip. Warto wspomnieć, że dla osób fizycznych nie istnieje wbudowany mechanizm unikalności np. pesel czy adresu email. Takie rozwiązania mogą wdrażać partnerzy.

Warto podkreślić, że konto pasaz24 może być przypisane do jednego kontrahenta w każdym sklepie. Na ten moment nie można też zmienić przypisanego do konta pasaz24 kontrahenta. W razie błędów należy pisać na formularz kontaktowy.

Z wyrazami szacunku,

Paweł Żółtaniecki

Edytowane przez Paweł Żółtaniecki
Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Dziękuję bardzo za obszerną odpowiedź. Problemem u nas jest to, że patrzymy na vendero i próbujemy je wykorzystać tak jak oprogramowanie b2b, tak żeby spełniało te podstawowe funkcje. Z punktu widzenia naszego nie rozpatrujemy przypadków o których Pan napisał. Dla nas mechanizm typu "My wysyłamy gotowy login i hasło do klienta, on zamawia towar, logując się widzi swoje ceny", jest najlepszy.

Pozdrawiamy gorąco.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...