Skocz do zawartości

[Integracja] Import zamówień z systemów zewnętrznych - tworzenie Klientów?

Polecane posty

Witam,

mam taki problem. Od jakiegoś czasu mamy integrację sklepu internetowego z nexo, obecnie próbuję zintegrować Nexo z Baselinkerem i czytając instrukcję [nie wiem czy można podawać firmy] poruszony został tam temat "mapowania" Klientów. Sprawdziłem jak to wygląda u nas po roku lub dłużej i ogólnie wszystko działa, ale...

 

Problemy:

A. Większość zakupów to Klienci jednorazowi;

B. Zauważyłem, że mamy Klientów (na te same nazwiska / maile) ale z jakimiś drobnymi zmianami w adresie przez co nie wyłapujemy "że to ten sam Klient". I np. ja sam przez składanie testowych zamówień z losowymi danymi (różne adresy itd) mam założonych 5-10 Klientów w nexo.

 

Efekt? Baza niepotrzebnie puchnie.

 

Pytania:

1. Zastanawiam się jakie są dobre praktyki? Po czym Wy rozpoznajecie Klientów? Jak dbacie o "higienę" bazy danych?

2. W rozwiązaniu o którym czytałem łączą Klientów po emailach. Może próbowaliście i znacie ograniczenia tego sposobu?

3. W instrukcji wyczytałem o "Klientach jednorazowych" zacząłem tego szukać ale nie wiem czy w Nexo nie usunięto? wprowadzałbym wtedy Klientów jednorazowych dla "kont gości"?

4. Może jakaś podpowiedź jak to poprawić?

5. Osobny temat. Import "firm". Klienci podają nam NIP / nazwę firmy, ale jeśli format / coś się różni od bazy w GUS, to takie zamówienie się nie przekazuje... Jest jakiś moduł / coś, co mogłoby dostosować dane do subiekta? Myślałem, żeby na www zintegrować się z GUS i tam Klient zaciągał dane i takie trafiały do Nexo?

 

Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi :)

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...