Skocz do zawartości

Problem z dodaniem nowej ceny do towarów

Polecane posty

Witam,

 

Posiadam w bazie niecałe 18000 produktów. Produkty mają w tej chwili zdefiniowane 4 różne ceny sprzedaży. Chcę dodać kolejną cenę, w oknie "Parametry" -> "Towary i usługi" -> "Ceny" -> "Ceny sprzedaży". Gdy ją wprowadzam, wciskam OK, po chwili pojawia się komunikat "Błąd zapisu do bazy danych. Operacja nie powiodła się. Należy ponowić próbę". Operację tę robię bezpośrednio na komputerze z bazą, nie przez sieć.

 

Podejrzewam, że timeout na odpowiedź bazy jest za krótki.

 

Jak wprowadzić nową cenę?

 

Pozdrawiam,

Tomasz 

Link to postu
10 minut temu, Tomasz Szpak napisał:

po chwili pojawia się komunikat

Jeśli po 30 sek. to prawdopodobnie dobrze się Pan domyśla.

 

10 minut temu, Tomasz Szpak napisał:

Jak wprowadzić nową cenę?

zastosować się do F1 -> Wyszukaj -> Timeout

Jeśli nie pomoże to należy poszukać rozwiązania na miejscu (może być zdalnie)

Link to postu
44 minuty temu, Tomasz Szpak napisał:

Gdy ją wprowadzam, wciskam OK, po chwili pojawia się komunikat "Błąd zapisu do bazy danych. Operacja nie powiodła się. Należy ponowić próbę".

 

44 minuty temu, Tomasz Szpak napisał:

Podejrzewam, że timeout na odpowiedź bazy jest za krótki.

Ja podejrzewam rozwiązania dodatkowe.

Link to postu
21 minut temu, Andrzej Kubik napisał:

Bardzo możliwe.

Gdyby piszący precyzyjniej zdefiniował "po chwili" to byśmy nie musieli być tacy podejrzliwi 😉

Minimum 20 sekund. Wieczorem zwiększę timeout do 5 minut i zobaczę, czy coś to da. Nie bardzo rozumiem pojęcia "rozwiązania dodatkowe". Jeśli chodzi o dodatki, to jest aktywny niebieski Plus, zielony Plus i Sfera. W razie czego będę pisał odnośnie reakcji na zwiększony timeout.

 

Pozdrawiam,

Tomasz

Link to postu
Teraz, Tomasz Szpak napisał:

Nie bardzo rozumiem pojęcia "rozwiązania dodatkowe". Jeśli chodzi o dodatki, to jest aktywny niebieski Plus, zielony Plus i Sfera.

Rozwiązania dodatkowe to wszelkie programy komunikujące się z bazą Subiekta, albo modyfikacje dokonane w samej bazie.

Niewłaściwie zrobione mogą bardzo łatwo spowodować opisywany efekt.

NB skoro jest Sfera to chyba w jakimś celu, coś z niej korzysta, prawda?

Link to postu
7 minut temu, Tomasz Szpak napisał:

Nie sądzę. Sfera jest potrzebna do komunikacji z programem do grupowej aktualizacji produktów

Czyli coś z niej korzysta. To jest właśnie przykład rozwiązania dodatkowego.

Przy czym nie sugeruję że jest ono czemukolwiek winne bo go nie znam.

Link to postu
22 minuty temu, Tomasz Szpak napisał:

Minimum 20 sekund. Wieczorem zwiększę timeout do 5 minut i zobaczę, czy coś to da.

Skoro domyślny timeout to 30s, a błąd pojawia się wcześniej to wniosek nasuwa się dość oczywisty, ale sprawdzenie nie zaszkodzi

 

22 minuty temu, Tomasz Szpak napisał:

Nie bardzo rozumiem pojęcia "rozwiązania dodatkowe". Jeśli chodzi o dodatki, to jest aktywny niebieski Plus, zielony Plus i Sfera.

Tym bardziej polecam współpracę / skorzystanie ze wsparcia serwisanta, który rozumie wszystkie techniczne kwestie, to że nie jest wykorzystywane żadne rozwiązanie dodatkowe, nie oznacza, że nie jest ciągle zainstalowane i działa, ktoś kiedyś, nawet lata temu mógł testować jakiś dodatek i nie odinstalować poprawnie, spotkałem się z wieloma takim przypadkami.

Link to postu
26 minut temu, Tomasz Szpak napisał:

Zwiększony timeout załatwił sprawę, mieliło prawie 7 minut i przyjęło za pierwszym razem.

Jak na razie wszystko potwierdza moje podejrzenia - zrobiłem test na podmiocie z 22 tys. kartotek towarowych, operacja wykonała się w czasie 1s (jedna sekunda).

 

29 minut temu, Tomasz Szpak napisał:

Temat uważam za zamknięty, dziękuję za pomoc.

Nigdy nie wiadomo kiedy i w jaki sposób odezwą się takie niewyjaśnione problemy.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...