Skocz do zawartości

Powolna praca SGT

Polecane posty

2 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Mogę dodać tylko tyle - wiele aktualizacji u wielu klientów i nie spotkałem się z takimi problemami, na forach też "cisza", więc zalecam analizę problemu w miejscu występowania. 

Są wpisy na forum Sello, jednak dotyczą subiekta nexo. czy problemem może być też zainstalowany NEXO na tym samym komputerze ?

Link to postu
1 godzinę temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie widzę związku, technicznie programy te nie mają ze sobą nic wspólnego.

Problem był następujący:

Wymieniłem router i z automatu sieć została ustawina na publiczną, zmina na prywatną rozwiązała problem. 

 

Długie tworzenie dokumentów końcowych na komputerze klienckim (Subiekt GT 1.67 HF1) - strona 3 - Pomocna dłoń - Forum InsERT

Edytowane przez Paweł Nitendel
Link to postu
6 godzin temu, Paweł Nitendel napisał:

Po aktualizacji  do 1.67 SP1 HF2 Subiekt bardzo długo się uruchamia, natomiast z Sello praktycznie przestał działać.

 

3 godziny temu, Paweł Nitendel napisał:

Problem był następujący:

Wymieniłem router i z automatu sieć została ustawina na publiczną, zmina na prywatną rozwiązała problem. 

Dlatego wszystkim polecam, aby zajmowali się tylko tym na czym się znają i są w stanie przewidzieć konsekwencje swoich działań, gdyż bardzo często wydaje się, że coś udało się zrobić poprawnie, ale tak nie jest, problem ujawnia się dużo później, często przy okazji innych zmian, z którymi jest błędnie wiązany...

 

W sumie nie dawno też rozwiązywałem problem związany z profilem sieci, po około tygodniowej przerwie (pracownik była na zwolnieniu chorobowym) program na komputerze klienckim nie mógł się podłączyć do komputera pełniącego rolę serwera, dopytywałem czy nic w ostatnim czasie nie zmieniło się w sieci, byłem zapewniany wielokrotnie, że oczywiście nie, jak się okazało profil sieci był publiczny co potwierdzało moje podejrzenie o zmianach w sieci, po dokładniejszym "przesłuchaniu" okazało się, że router (internet mobilny) był zmieniany kilka tygodni wcześniej, ale od tego czasu nie był ponownie uruchamiany komputer pełniący rolę serwera, dopiero po jego ponownym uruchomieniu zmienił się profil sieci, ale to też nie zostało od razu zauważone/powiązane ze sobą ze względu na długo nieużywany komputer kliencki.

 

 Dziękuję za podzielenie się rozwiązaniem problemu.

Link to postu
37 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

 

Dlatego wszystkim polecam, aby zajmowali się tylko tym na czym się znają i są w stanie przewidzieć konsekwencje swoich działań, gdyż bardzo często wydaje się, że coś udało się zrobić poprawnie, ale tak nie jest, problem ujawnia się dużo później, często przy okazji innych zmian, z którymi jest błędnie wiązany...

 

Tak, z tym że, problem ten pojawił się nagle przy aktualizacji, która wyszła jakoś w czerwcu/lipcu, wtedy były hurtowe informacje, że coś jest nie tak. Było  to zgłaszane do Teamu Subiekta, jednak nic w tej sprawie nie zostało poczynione. 
Coś mi świtało, ze gdzieś już ten problem był.

A router i aktualizacja u mnie była praktycznie jednocześnie. Nawet nie pomyślałem, ze od czerwca nie zostało to wyeliminowane. 

p.s Do wymiany routera polecasz dzwonić po serwis? 

Edytowane przez Paweł Nitendel
Dopisane p.s.
Link to postu
24 minuty temu, Paweł Nitendel napisał:

Tak, z tym że, problem ten pojawił się nagle przy aktualizacji, która wyszła jakoś w czerwcu/lipcu, wtedy były hurtowe informacje, że coś jest nie tak. Było  to zgłaszane do Teamu Subiekta, jednak nic w tej sprawie nie zostało poczynione. 

Niestety nie wiem o czym Pan pisze, jak wspomniałem wcześniej ja nie odnotowałem żadnych problemów, moi koledzy Partnerzy również, na forum Partnerów cisza, były jakieś pojedyncze zgłoszenia na forum od użytkowników GT, ale nie traktuję takich incydentów poważnie, kiedy nikt nie chce ich wyjaśnić i zwykle okazuje się, że są inne przyczyny problemu niż te podejrzewane (jak miało to miejsce w tym przypadku).

 

W wersji 1.67 była duża technologiczna zmiana wymieniona w pierwszym akapicie opis zmian:

 

być może miało to jakiś wpływ na zachowanie programu, ale wracamy do tego, o czym pisałem wcześniej - to środowisko uruchomieniowe programu było wcześniej skonfigurowane niepoprawnie (w sieci lokalnej pracujemy na profilu prywatnym).

 

40 minut temu, Paweł Nitendel napisał:

p.s Do wymiany routera polecasz dzwonić po serwis? 

Polecam robić tak, jak napisałem wcześniej i liczyć się z konsekwencjami swoich decyzji.

 

Co jakiś czas mam zgłoszenia, że nie działa program, nie działa sieciowa drukarka laserowa, nie działa sieciowa drukarka fiskalna, nie działa praca zdalna, gdyż ktoś postanowił sam zmienić router (w tym zlecić to dostawcy internetu) i nie odtworzył konfiguracji poprzedniego urządzenia lub nie skonfigurował profili sieciowych w komputerach czy jeszcze gorzej - w serwerze bez monitora, myszki i klawiatury, a w firmie same komputery AIO i laptopy. Nie wspominając o przypadkach, gdzie użytkownicy próbując samodzielnie odtworzyć konfigurację i uruchomić pracę zdalną postanowili włączyć sobie DMZ na serwer co doprowadzało do włamania do serwera SQL.

 

Ja wolę unikać problemów niż je rozwiązywać w najmniej odpowiedniej dla każdego chwili, zwłaszcza tych, których można uniknąć.

 

Link to postu

B

12 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Niestety nie wiem o czym Pan pisze, jak wspomniałem wcześniej ja nie odnotowałem żadnych problemów, moi koledzy Partnerzy również, na forum Partnerów cisza, były jakieś pojedyncze zgłoszenia na forum od użytkowników GT, ale nie traktuję takich incydentów poważnie, kiedy nikt nie chce ich wyjaśnić i zwykle okazuje się, że są inne przyczyny problemu niż te podejrzewane (jak miało to miejsce w tym przypadku).

Tutaj został poruszony temat. Po aktualizacji do 1.67 SGT przestał poprawnie działać. 

Link to postu
3 godziny temu, Paweł Nitendel napisał:

Tutaj został poruszony temat. Po aktualizacji do 1.67 SGT przestał poprawnie działać. 

Niestety jest tak, jak pisałem wyżej - nie widziałem tam "hurtowych informacji" tylko jedno wielkie zgadywanie i mylenie problemów, nie chcę rozwijać tematu publicznie... Sam Pan napisał:

W dniu 19.07.2021 o 21:36, Paweł Nitendel napisał:

w moim przypadku pomógł  zabieg proponowany przez @Mariusz Kownacki , czyli zmiana sieci na prywatną.

Problem powstał po aktualizacji WIN10. 

i zakończenie wątku:

W dniu 20.07.2021 o 07:31, Remigiusz Pawlak napisał:

U mnie od dawna jest ustawiona sieć prywatna, nic to nie zmienia, problem występuje.

  

W dniu 20.07.2021 o 07:36, Bartosz Rosa napisał:

Tak, ale z logów widzę, że to nie jest ten sam problem - nie jest wynikiem typu sieci, więc tutaj problemu trzeba by szukać gdzie indziej.

Poza tym z perspektywy czasu - programy Insertu się nie zmieniły, a zgłoszenia problemów ustały.

Link to postu
14 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

 

Poza tym z perspektywy czasu - programy Insertu się nie zmieniły, a zgłoszenia problemów ustały.

Witam, 

Owszem zgłoszenia ustały co nie znaczy, że problem nie istnieje. Jak na razie Insert nie potrafi go rozwiązać. U mnie problem występuje cały czas. Ktoś podsunął pomysł że może serwer SQL się nie uruchamia, co jak dla mnie jest co najmniej dziwne skoro jednak Sello i Subiekt chodzą tylko wolno. Ale... Przypadkowo zauważyłem że uruchomienie innego programu (przed Sello lub Subiektem) który odwołuje się do bazy Subiekta (wiec w domyśle uruchamia serwer) rozwiązuje problem. Od 3 tygodni problemu nie ma o ile jest zachowana kolejność. Tym programem jest Synchronizator Shoper ( i nie to nie synchronizator powoduje problemy bo na innym komputerze go nie ma a problemy z Sello i Subiektem były). Wystawienie 100 dokumentów końcowych trwało kilka godzin, obecnie to maksymalnie kilka minut.

Link to postu
2 minuty temu, Remigiusz Pawlak napisał:

Owszem zgłoszenia ustały co nie znaczy, że problem nie istnieje.

Proszę czytać dokładnie co piszę, ja przecież nie neguję istnienia problemu, tylko jego przyczynę - ten sam objaw może mieć wiele przyczyn, dla przykładu - samochód nie chce zapalić. Niestety użytkownicy programów notorycznie mylą ze sobą problemy i szukają rozwiązań problemów, które zostały błędnie założone/odgadnięte, często przy tym powodują kolejne problemy, które się na siebie nakładają i finalnie jeszcze trudniej jest problem zdiagnozować pierwotny problem. Dlatego do momentu potwierdzenia problemu należy wstrzymywać się z pochopnymi i często błędnymi wnioskami, należy pytać zamiast stwierdzać.

 

7 minut temu, Remigiusz Pawlak napisał:

Jak na razie Insert nie potrafi go rozwiązać.

Jak niby miałby to zrobić ? Powinno być oczywistym, że do rozwiązania wielu problemów / poprawy wielu błędów trzeba poznać kroki do ich powtórzenia - proszę pomóc i je podać, aby Insert mógł ten problem powtórzyć i rozwiązać.

 

Inna możliwość to wspominana przeze mnie analiza problemu w miejscu występowania, ale powszechnie wiadomo, że Insert nie oferuje usług serwisowych, więc należy korzystać z usług wybranego dostawcy programu / serwisanta.

 

23 minuty temu, Remigiusz Pawlak napisał:

U mnie problem występuje cały czas.

To Pana wybiera dostawcę programu, to Pan wybiera sposób utrzymywania i serwisowania programów, to Pan wybiera sposób rozwiązania problemu - jeśli każdy będzie tyko czekał, aż ktoś inny rozwiąże problem to będzie czekał długo lub w ogóle się nie doczeka.

 

27 minut temu, Remigiusz Pawlak napisał:

U mnie problem występuje cały czas. Ktoś podsunął pomysł że może serwer SQL się nie uruchamia, co jak dla mnie jest co najmniej dziwne skoro jednak Sello i Subiekt chodzą tylko wolno. Ale... Przypadkowo zauważyłem że uruchomienie innego programu (przed Sello lub Subiektem) który odwołuje się do bazy Subiekta (wiec w domyśle uruchamia serwer) rozwiązuje problem. Od 3 tygodni problemu nie ma o ile jest zachowana kolejność.

Kto i na podstawie jakich informacji podsunął taki pomysł ? Skoro jakakolwiek aplikacja łączy się z serwerem SQL to znaczy, że serwera działa. Zamiast "zgadywać" można też w chwilę "sprawdzić" stan usługi serwera SQL i Browsera, gdyż zakładam, że praca odbywa się na portach dynamicznych (domyślna instalacja serwera SQL przez programy InsERT).

 

33 minuty temu, Remigiusz Pawlak napisał:

Wystawienie 100 dokumentów końcowych trwało kilka godzin, obecnie to maksymalnie kilka minut.

To tylko opis problemu bez żadnej próby jego analizy, wypadałoby zacząć od prześledzenia komunikacji programu z bazą danych, aby upewnić się po której stronie jest problem (serwer SQL/baz danych czy system operacyjny/programy). W ramach testów można sprawdzić komunikację po adresie IP zamiast nazwy, komunikację ze stałym portem serwera SQL, komunikację z "lokalnym" protokołem (poprzez alias, domyślnie nawet lokalna komunikacja odbywa się protokołem sieciowym TCP/IP).

Link to postu
15 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

To tylko opis problemu bez żadnej próby jego analizy, wypadałoby zacząć od prześledzenia komunikacji programu z bazą danych, aby upewnić się po której stronie jest problem (serwer SQL/baz danych czy system operacyjny/programy). W ramach testów można sprawdzić komunikację po adresie IP zamiast nazwy, komunikację ze stałym portem serwera SQL, komunikację z "lokalnym" protokołem (poprzez alias, domyślnie nawet lokalna komunikacja odbywa się protokołem sieciowym TCP/IP).

Panie Danelu wypowiada się Pan w temacie, o którym nie ma Pan pojęcia. Wszystko o czym Pan pisze było robione i testowane (między innymi przy pomocy zespołu Sello przy wsparciu zespołu Subiekta) i nie tędy droga. Nie znaleźli sposobu rozwiązania problemu. A ja nie mam czasu na ciągłe zgłaszanie tego samego problemu. Na chwilę obecną przy zachowaniu kolejności odpalania oprogramowania wszystko działa jak należy.

A serwisanci? Może Pan się zna, ale z tymi z którymi ja się do tej pory miałem szczęście(nieszczęście) spotkać mieli mniejszą wiedzę niż ja (nie chwalę się wiedzą, nie jestem programistą/serwisantem, używam Sello ponad 10 lat codziennie i miałem różne przygody i z większością problemów przy pomocy forum byłem sobie w stanie poradzić samodzielnie). 

Wiec jeśli nie ma Pan pomysłu na problem/nie spotkał się Pan z nim to może niech Pan się powstrzyma od komentarzy.

Link to postu
4 godziny temu, Remigiusz Pawlak napisał:

Panie Danelu wypowiada się Pan w temacie, o którym nie ma Pan pojęcia.

Mogę odnieść się jedynie do informacji, które otrzymuję, skoro opis problemu nie zawierał żadnych informacji technicznych, wyglądał na wykonany przez kogoś, kto "nie ma pojęcia o czym pisze", to od razu, bez zgadywania i zbędnych dyskusji sugerowałem, że nie ma sensu tracić czasu na dyskusje forum tylko:

W dniu 1.10.2021 o 13:12, Daniel Kozłowski napisał:

....zalecam analizeę problemu w miejscu występowania. 

 

19 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Inna możliwość to wspominana przeze mnie analiza problemu w miejscu występowania

--

4 godziny temu, Remigiusz Pawlak napisał:

Wszystko o czym Pan pisze było robione i testowane (między innymi przy pomocy zespołu Sello przy wsparciu zespołu Subiekta)

Pisałem o podaniu kroków do powtórzenia problemu:

19 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Powinno być oczywistym, że do rozwiązania wielu problemów / poprawy wielu błędów trzeba poznać kroki do ich powtórzenia - proszę pomóc i je podać, aby Insert mógł ten problem powtórzyć i rozwiązać.

dlaczego nie opisał ich Pan na forum skoro są znane ?

 

Pisałem też o analizie problemów w miejscu występowania:

19 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Inna możliwość to wspominana przeze mnie analiza problemu w miejscu występowania, ale powszechnie wiadomo, że Insert nie oferuje usług serwisowych, więc należy korzystać z usług wybranego dostawcy programu / serwisanta.

jak to wyglądało w praktyce, przesłał Pan swoje środowisko do firmy Insert, pracownicy Insert otrzymali zdalny dostęp do Pana środowiska ?

 

4 godziny temu, Remigiusz Pawlak napisał:

 ...i nie tędy droga. Nie znaleźli sposobu rozwiązania problemu. A ja nie mam czasu na ciągłe zgłaszanie tego samego problemu.

Ciągle nie wiem jaki faktycznie kroki zostały podjęte w celu rozwiązania problemu, więc nie mogę się odnieść.

 

4 godziny temu, Remigiusz Pawlak napisał:

A serwisanci? Może Pan się zna,

Nie jestem jedynym, który "się zna", mam wielu kolegów, którzy się znają, z których wsparcia sam korzystam, ale nie udzielają się publicznie, można dotrzeć do nich tylko z polecenia, trzeba trochę inicjatywy, można jeśli tylko się chce.

 

4 godziny temu, Remigiusz Pawlak napisał:

ale z tymi z którymi ja się do tej pory miałem szczęście(nieszczęście) spotkać mieli mniejszą wiedzę niż ja (nie chwalę się wiedzą, nie jestem programistą/serwisantem, używam Sello ponad 10 lat codziennie i miałem różne przygody i z większością problemów przy pomocy forum byłem sobie w stanie poradzić samodzielnie).

dobrze znam te realia, ale to kolejny temat, którego nie będę rozwijał publicznie, jeśli użytkownikom to nie przeszkadza, to ja też nie będę próbował tego zmienić (już nie). Stąd między innymi udzielam się publicznie na forach i podaję możliwe rozwiązania problemu / kierunek w jakim należy pójść, aby rozwiązać problem, ale nie jestem w stanie fizycznie tworzyć rozwiązań dodatkowych i serwisować wszystkich użytkowników forum, dlatego w większości przypadków odsyłam do nawiązania współpracy z innymi serwisantami.

 

Jest to też delikatnie mówiąc słabe tłumaczenie - przez 10 lat na prawdę można było dotrzeć i nawiązać współpracę z serwisantem, który się zna. Należy tylko dobrze rozumieć pojęcie "współpraca" i poważnie do tego podchodzić - odezwanie się z problemem, z którym nie poradził sobie ktoś inny raz na kilka lat to nie jest raczej współpraca.

 

4 godziny temu, Remigiusz Pawlak napisał:

Wiec jeśli nie ma Pan pomysłu na problem...

Nie wiem ile razy mam powtarzać i jak tłumaczyć, zwłaszcza osobie, która uważa się za zaawansowanego użytkownika z wieloletnim doświadczeniem - pomysł podałem kilka razy w tym wątku, kolejny raz w tej odpowiedzi.

 

4 godziny temu, Remigiusz Pawlak napisał:

...nie spotkał się Pan z nim to może niech Pan się powstrzyma od komentarzy.

Skoro nie zostało znalezione rozwiązanie to oznacza, że nikt się z nim spotkał, więc nikt nie powinien odpowiadać, próbować pomóc, wskazać kierunku w celu rozwiązania problemu ?

 

Kolejny pochopny i błędny wniosek - otóż spotkałem się osobiście dwa razy z takimi "objawami" (powolna praca programu), zmiana adresu serwera SQL z nazwy na adres IP go rozwiązywała, to też zaproponowałem jako jedną ze mian, ale jak widać znowu sprawdziło się to, co próbowałem wytłumaczyć - ten sam objaw może mieć wiele przyczyn:

19 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

ja przecież nie neguję istnienia problemu, tylko jego przyczynę - ten sam objaw może mieć wiele przyczyn, dla przykładu - samochód nie chce zapalić. Niestety użytkownicy programów notorycznie mylą ze sobą problemy i szukają rozwiązań problemów, które zostały błędnie założone/odgadnięte, często przy tym powodują kolejne problemy, które się na siebie nakładają i finalnie jeszcze trudniej jest problem zdiagnozować pierwotny problem. Dlatego do momentu potwierdzenia problemu należy wstrzymywać się z pochopnymi i często błędnymi wnioskami, należy pytać zamiast stwierdzać.

 

 

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu

Jeszcze dwie kwestie...

 

Od początku funkcjonowania tego forum / udzielania się na nim podaję swoje pełne dane kontaktowe... Zaproponowałem sposób rozwiązania problemu, nie skontaktował się Pan ze mną, nie dopytał o szczegóły wykonania usługi, zamiast tego wolał Pan dalej narzekać, że ma nierozwiązany problem, a na próby przybliżenia specyfiki diagnozowania problemów, czym zajmuję się od kilkunastu lat, odpowiedział Pan, że nie mam o tym pojęcia - tak faktycznie wyglądają Pana działania podejmowane w celu rozwiązania problemu.

 

Gdyby się Pan odezwał, to dowiedziałby się między innymi, że co do zasady na nasze usługi (między innymi te droższe i nieznane/niezrozumiałe dla użytkowników programów jak diagnozowanie problemów wydajnościowych/optymalizacja baz danych) dajemy gwarancję - rozliczenie tylko w przypadku zdiagnozowania problemu (nie należy mylić diagnozy z rozwiązaniem, jeśli diagnoza wskaże błąd programu to nie mogę go poprawić/usunąć, może to zrobić tylko autor programu) - gdyby nie udało mi się znaleźć przyczyny to co najwyżej straciłby Pan trochę czasu, zapewne dużo mniej niż na zbędne dyskusje na forach.

 

Zwracam też też uwagę, że nie odpisuję tylko osobom z wątku, tylko wszystkim korzystającym z forum, jeśli Pan nie chce skorzystać to być może skorzysta ktoś inny.  

Link to postu

czy problem powolnej pracy subiekta od aktualizacji 1.67 zostanie kiedykolwiek rozwiązany? Miałam dobre zdanie o firmie Insert, ale teraz mam wątpliwości, bo dość sporo osób zgłasza problem i pół roku i nic się nie dzieje!! Pisząc paragon/fakture klient u mnie w firmie czeka na niego bardzo długo, wręcz masakra 5 pozycji do wypisania trwa 5min! ...

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to postu



czy problem powolnej pracy subiekta od aktualizacji 1.67 zostanie kiedykolwiek rozwiązany? Miałam dobre zdanie o firmie Insert, ale teraz mam wątpliwości, bo dość sporo osób zgłasza problem i pół roku i nic się nie dzieje!! Pisząc paragon/fakture klient u mnie w firmie czeka na niego bardzo długo, wręcz masakra 5 pozycji do wypisania trwa 5min! ...

A co mówi Pani serwisant?
Bo ja np. trochę tych Subiektów u klientów mam i tego problemu nie zgłaszali, poza jednym, u którego ustąpił po jednym naszym podejściu (błędna konfiguracja rutera).
Link to postu
właśnie zrobimy to w poniedziałek.. Dam znać czy pomogło... Bo już oszaleć można, klienci patrzą na naszych pracowników jak na osoby "uczące się", bo długo trwa wypisywanie paragonów / faktur..

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


niestety ta opcja nie działa... sieć była od samego początku ustawiona na prywatną problem nadal występuje..

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 2.10.2021 o 15:35, Remigiusz Pawlak napisał:

Witam, 

Owszem zgłoszenia ustały co nie znaczy, że problem nie istnieje. Jak na razie Insert nie potrafi go rozwiązać. U mnie problem występuje cały czas. Ktoś podsunął pomysł że może serwer SQL się nie uruchamia, co jak dla mnie jest co najmniej dziwne skoro jednak Sello i Subiekt chodzą tylko wolno. Ale... Przypadkowo zauważyłem że uruchomienie innego programu (przed Sello lub Subiektem) który odwołuje się do bazy Subiekta (wiec w domyśle uruchamia serwer) rozwiązuje problem. Od 3 tygodni problemu nie ma o ile jest zachowana kolejność. Tym programem jest Synchronizator Shoper ( i nie to nie synchronizator powoduje problemy bo na innym komputerze go nie ma a problemy z Sello i Subiektem były). Wystawienie 100 dokumentów końcowych trwało kilka godzin, obecnie to maksymalnie kilka minut.

Informuje, że po długich zmaganiach problem z powolnym działaniem Sello oraz długim uruchamianiem Subiekta w wersji 1.67 i 1.68 został rozwiązany.
Myśl podsunął mi Pan Daniel Kozłowski wpisem:
"A co mówi Pani serwisant?
Bo ja np. trochę tych Subiektów u klientów mam i tego problemu nie zgłaszali, poza jednym, u którego ustąpił po jednym naszym podejściu (błędna konfiguracja rutera)."


Okazało się, że router  posiada dodatkowy firewall dla sieci lokalnej
oprócz Wan to Lan i Lan to Wan był włączony jeszcze Lan to Lan co nie przeszkadzało w wersji 1.66 i niższej a w wersji wyższej powstaje problem.
Wyłaczenie tej opcji w oprogramowaniu routera rozwiązało problem.

  • Dziękuję 2
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...