Skocz do zawartości

Windows 11

Polecane posty

  • 2 tygodnie później...

Nasze wewnętrzne testy nie dały jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o poprawność działania InsERT nexo na Windows 11.

Oto nasze wnioski:

  1. Na Windows 11 często zdarzają się sytuacje, gdy nie udaje się poprawnie zainstalować SQL Servera (niedziałająca usługa SQL Servera),
    niezależnie czy była to instalacja od zera czy też aktualizacja z Windows 10
    • tylko na części maszyn fizycznych SQL Server działał poprawnie
    • na maszynach wirtualnych problemów z SQL nie zauważyliśmy
  2. InsERT nexo, w sytuacji gdy korzysta ze zdalnego SQLa, działa na Windows 11 poprawnie
  3. InsERT nexo, w sytuacji gdy korzysta z lokalnego SQLa, wymaga poprawnie działającego SQLa (patrz punkt 1)

 

Testy wykonywaliśmy na różnych wersjach/edycjach SQLa, od 2008R2 do 2019, na wersjach darmowych jak i płatnych.

Testy wykonywaliśmy na różnych komputerach: desktopach/laptopach, opartych na AMD/Intelu, spełniających jak i niespełniających wymagania sprzętowe Windows11.
Co dziwne: im nowszy komputer, tym rzadziej SQL działał poprawnie.

Kontaktujemy się w tej sprawie z Microsoftem.

 

Oczywisty jest więc wniosek ogólny, że należy bardzo ostrożnie podchodzić do tematu przejścia na Windows 11, gdy ma tam być SQL Server.

 

Jeśli macie Państwo możliwość sprawdzenia poprawności działania SQLa na swoich maszynach z Windows 11, to bardzo prosimy o podzielenie się spostrzeżeniami.

  • Dziękuję 1
Link to postu

System Windows 11 mam na laptopie od 3go sierpnia w ramach uczestnictwa w Windows Insider, czyli tzw. "Niejawny program testów systemu Windows".

Nexo i GT mam zainstalowane na laptopie jako końcówki. Moim zdaniem Nexo działa na Windows 11 szybciej niż na Windows 10.
Brak problemów ze stabilnością.

Mam na laptopie bazy testowe na MS SQL 2017, ale są uruchamiane tylko na czas testów. W tym czasie nie było problemów z działaniem.

Link to postu

Dzisiaj po aktualizacji Windows 11 do wersji 22H2, przestało działać nexo.

Reinstalacja (2-3x) nie pomaga. GT działa :) Nawet drukarka Dymo znowu jest wykrywana.

W moim przypadku, system nawet nie pytał się czy instalować tylko czy może zrobić restart. Po restarcie znowu ikonki/UI trochę inaczej wyglądają i przy próbie uruchomienia Gestor nexo nic się nie dzieje, a dzienniku systemu Windows:
"Nie można wygenerować kontekstu aktywacji dla "C:\WINDOWS\system32\conhost.exe". Błąd w pliku manifestu lub w pliku zasad "C:\WINDOWS\system32\conhost.exe" w wierszu 0. Nieprawidłowa składnia XML."

Nexo w wersji 39.2.0

Link to postu
59 minut temu, Katarzyna Rozmarynowska napisał:

Przypuszczam, że jest to problem z Windowsem, a nie z nexo. Przytoczony przez Pana błąd został zgłoszony Microsoftowi: Windows 11 insider preview 22H2.

Zgadza się, dlatego post dotyczył informacji, że po "aktualizacji windows 11", jako przestroga w używaniu tego systemu w pracy biurowej.

Dodatkowo, sterowniki do drukarek "co któraś" aktualizacja, raz działają, a raz nie. Dlatego przy kupnie nowych komputerów, warto zrobić downgrade do Windows 10, w celu uzyskania stabilnego systemu w biurze.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 8.06.2022 o 12:48, Mariusz Białek napisał:

Dzień dobry,

Czy komuś po aktualizacji Windows 10 do Windows 11 22H2 kompilacja 22621.1 przestał uruchamiać się Subiekt NEXO - mam taką sytuację na końcówce klienckiej bez SQL.

Witam,

Mam taką samą sytuację, póki co żadne rozwiązanie nie działa.

Czy komuś udało się znaleźć przyczynę?

Link to postu
W dniu 28.03.2022 o 13:38, Katarzyna Rozmarynowska napisał:

Przypuszczam, że jest to problem z Windowsem, a nie z nexo. Przytoczony przez Pana błąd został zgłoszony Microsoftowi: Windows 11 insider preview 22H2.

jak widać, błąd zgłosiłem w marcu (w ramach mojego dostępu do tej aktualizacji przez Windows Insider), że jest problem z nexo na wersji 22H2.
W czerwcu weszła ta wersja produkcyjnie w Windows 11. Efekt jest taki, że dostęp do nexo mam tylko poprzez VM (Windows 10) oraz RDP (Windows Server 2019) z innych urządzeń.
Rozwiązanie w postaci reinstalacji systemu jest skuteczne ale, przynajmniej ja, reinstalację systemu robię co 3-5 lat (za dużo aplikacji i konfiguracji).
Może proszę rozważyć zapisanie jednak jakiegoś konta InsERT'a do Windows Insider'a i testowanie nexo na nowych aktualizacjach Windows.
Windowsów 11 jednak będzie przybywać. Windows 12 ma mieć premierę chyba dopiero w 2025 roku.

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 2 miesiące temu...

nexo 41.2.1

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/biuro_nexo/ulepszenia/opis_zmian.html

 

Wersja 41.2.1 - 21/09/2022

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie programów z linii nexo na komputerach z zainstalowanym .NET Framework 4.8.1.

Po aktualizacji windows 11 do wersji 22H2, nie było można uruchomić nexo. Powyżej posty jako rozwiązanie podawały reinstalację systemu.

Ja próbowałem deinstalację skryptami .NET Frameworka i ponowną instalację, poleceniami sfc oraz DISM i nic nie pomagało.

Już miałem robić reinstalację systemu, a tutaj okazało się, że poprawka 41.2.1 pomogła :D

 

Link to postu
  • 1 rok później...

Dzień dobry, 

szkoda tylko że o problemach z Windowsem 11 nie wspominacie Państwo na swojej stronie, gdzie podajecie minimalne wymagania systemowe

https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/ksiegowosc_i_finanse/rewizor_nexo_pro/wymagania_systemowe.html

“Dzięk”i temu od dwóch dni nie mogę pracować na nowym komputerze (Windows 11 Pro) ponieważ nie może uruchomić się na nim serwer SQL.

Link to postu
19 minut temu, Monika Siemieniukowska-Gosieniecka napisał:

“Dzięk”i temu od dwóch dni nie mogę pracować na nowym komputerze (Windows 11 Pro) ponieważ nie może uruchomić się na nim serwer SQL.

To że serwer SQL nie może się uruchomić na Pani systemie Windows 11 Pro nie jest żadnym problemem z nexo.

Serwer SQL to oprogramowanie Microsoftu i jeśli nie daje się go uruchomić na W11 to jest to problem z Pani systemem.

Link to postu
24 minuty temu, Monika Siemieniukowska-Gosieniecka napisał:

“Dzięk”i temu od dwóch dni nie mogę pracować na nowym komputerze (Windows 11 Pro) ponieważ nie może uruchomić się na nim serwer SQL.

wczoraj oddałem klientowi skonfigurowany, nowy komputer: HP ProBook 450 G9 i5-1235U/16GB/512/Win11P

"nowy laptop", a mimo to: 3-4h pobierane aktualizacje windows, kolejne parę h na aktualizacje sterowników, po drodze 2 "bluescreeny".

 

Od ponad roku, windows wypuszcza takie aktualizacje, które bardziej psują niż poprawiają (usuwane/niedziałające połączenia VPN, nie działające drukarki, ponowne włączenie wyłączonej hibernacji).

W styczniu wyszła poprawka, do windows 10, której nie da się zainstalować na starszych instalacjach windows 10, błąd 0x80070643. Naprawa tylko poprzez powiększenie partycji odzyskiwania.

W tym przypadku, proponuje weryfikację instalacji systemu windows. Bo problem z MS SQL, nie jest związany z aplikacjami firmy InsERT.

InsERT nie jest producentem aplikacji Microsoft SQL, bo tak jak napisał również @Andrzej Kubik

12 minut temu, Andrzej Kubik napisał:

Serwer SQL to oprogramowanie Microsoftu

:)

Link to postu
5 minut temu, Monika Siemieniukowska-Gosieniecka napisał:

Uważam jednak, że skoro wiecie o problemach z funkcjonowaniem insertu na Windows 11, to powinniście o tym wspomnieć na stronie, na której informujecie o zalecanym oprogramowaniu.

Tak tylko chciałem zauważyć że nie prowadzi Pani tej dyskusji z przedstawicielami Insertu co widać po naszych profilach ("Partner")

 

 

Link to postu

Ale to nie jest problem funkcjonowania tylko aplikacji firmy InsERT z Windows 11. Tego typu problemy związane z aktualizacjami systemu Windows oraz koincydencjami z innymi aplikacjami w systemie, występują również w przypadku innych producentów różnych aplikacji.

To jest coś na zasadzie, że oddając komputer klientowi z zainstalowanym (nowym) systemem Windows, klient po tygodniu wraca, że zgłasza reklamacje bo system nie działa.

A uruchamiając system, jest cała masa "dziwnych" aplikacji.

Albo przykład z zeszłego roku. "Ratuj, bo Subiekt po aktualizacji wolno działa", co pomogło? Wyłączenie aplikacji webowej "Farmerama" czy jakoś tak. Coś co obciążało proces w 90-95%.

W ramach uporządkowania, wypowiedzieli się teraz Partnerzy firmy InsERT, a nie pracownicy firmy InsERT.

I jako serwisant IT oraz aplikacji InsERT, nie uważam, że w Pani wypadku problem jest po stronie firmy/oprogramowania firmy InsERT.

Proszę przede wszystkim sprawdzić w logach systemu Windows, czy przypadkiem nie blokuje program antywirusowy. Przeważnie G-DATA lub McAffe lubią blokować więcej niż trzeba, a są domyślnie instalowane na nowych "markowych" komputerach. Nawet ESET w zeszłym roku, w maju, po 2-3 latach bezproblemowego funkcjonowania SUZ'a (aplikacja firmy InsERT od urządzeń zewnętrznych), po jednej z aktualizacji aplikacji, zablokował tą aplikację.

  • Lubię to 1
Link to postu

Pani Moniko, ale czego Pani oczekuje, że Insert napisze, że z Windows 11 może nie działać system nexo? To zachowawczo można napisać, że ze wszystkimi systemami nie będzie działać. Będzie taka sama lista, jak otrzymujemy ulotkę do leku i wykaz nieprzewidzianych reakcji organizmu. Tak jak przedmówcy napisali na działanie systemu wpływa wiele czynników. To nie jest Apple, które w swoim portfolio ma kilkanaście urządzeń i może w miarę działać. Windows to system-mistrzostwo, które działa na dziesiątkach milionach konfiguracji, o której Microsoft nawet nie wie. Prosty przykład jak z samochodami, jest numer VIN, teoretycznie po wpisaniu jego w odpowiednie programy mamy listę części, które są w nim zamontowane. Kupujemy sami i jedziemy do mechanika na jakiś serwis. Okazuje się, że jakiś filtr jest inny. I w Pani przypadku może być tak samo: 95% konfiguracji działa, a te 5% ma jakieś problemy z jakąś usługą. A już tak z życia księgowych, jeden urząd tak interpretuje przepis a drugi inaczej.

Edytowane przez Marek Francuz
Link to postu
1 minutę temu, Marek Francuz napisał:

Windows to system-mistrzostwo, które działa na dziesiątkach milionach konfiguracji, o której Microsoft nawet nie wie.

Fakt, oprócz koincydencji aplikacji, może być również koincydencja sprzętu.

Aczkolwiek, ten drugi przypadek w sytuacji posiadania markowych komputerów typu: hp, dell, lenovo itd. teoretycznie nie powinien wystąpić.

Nadal obstawiam, że jakiś soft blokuje startowanie usługi MS SQL ;) Ale nie zawsze trafiam.

Zacząłbym od wyłączenie lokalnie na tym komputerze programu antywirusowego (oczywiście po rozłączeniu się z internetem) i zweryfikować czy uruchomi się usługs MS SQL.

Link to postu
28 minut temu, Krystian Kolasa napisał:

Nadal obstawiam, że jakiś soft blokuje startowanie usługi MS SQL

Może być też np takie wyjaśnienie że ktoś ustawił obie instancje serwera SQL na jednym porcie.

Wtedy pierwsza się uruchomi, a druga nie i nie ma w tym żadnego błędu ani Microsoftu ani Insertu.

 

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Korzystam z dwóch pakietów NEXO (2 firmy) na Windows 11 Pro i zero problemów od początku roku, bazy SQL działają, kopie się robią na bieżąco na serwerze zewnętrznym. Instalowałem u mojego klienta NEXO bo dał się przekonać na przesiadkę i również zero problemów na Windows 11 Home. Ani jednej "zwiechy" nie było od początku korzystania z programu, więc trochę się dziwie skąd u was takie problemy. 

Myślę że przed instalacją warto przejrzeć czy w systemie nie ma już jakiś instalacji SQL Serwera, przegrzebać system np. przez SQL Serwer Management Studio. Oprogramowanie jest darmowe, dostępne na stronie MS. Potem zrobić czystą instalację NEXO i nie powinno być problemów. Najczęściej problemy pojawiają się bo w systemie wiszą już instalacje innych wersji albo jakieś pozostałości po instalacjach SQL Serwera. Warto zrobić porządek przed instalacją i nic nie powinno się potem dziać ;) Antywirus też raczej nie powinien robić bałaganu, u mnie Bitdefender działa i nic sie nie dzieje, u klienta ESET i również spokój - stawiałbym na bałagan przy instalacji baz danych. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...