Skocz do zawartości

Dodatkowe pola "Nazwa" i "Opis" w Kontrahent->Handel->Dostawy

Polecane posty

Jest "Symbol" (lub inaczej "Symbol u Kontrahenta" w Asortyment->Dostawy) i to jest doskonałe, ale przydałyby się też (dłuższe) na nazwę/opis.

 

Jak mamy kilku dostawców jednego towaru, którzy np. nie podają żadnego symbolu/kodowania na fakturze tylko nazwy, to te nazwy się nie pokrywają u nich i są często za długie żeby je zawrzeć w polu Symbolu i w 100% odwzorować ich nazewnictwo.

 

Takie dodatkowe pole nazwy pomogłoby w składaniu zleceń dostawczych bo kartotekę Asortymentu można by prowadzić wg własnych i precyzyjnych nazw, natomiast na wydrukach ZD zawrzeć pole "Nazwa u dostawcy", które by było wg ich Nazw z faktur/ofert. Te pole nie musi być oczywiście "zapamiętywane" (tak jak Symbol/Nazwa/Opis dla asortymentu żeby zachować ich nazwy na dokumentach), tylko podobnie jak "Symbol" miało tylko wartość aktualną/ostatnią, zatem implementacja tego nie będzie problematyczna raczej.

 

Dobrze gdyby to było albo pole wieloliniowe (czyli bardziej jak "Opis") lub nawet żeby były 2 dodatkowe pola - "Nazwa" i "Opis".

Jakby InsERT zdecydował się na wprowadzenie tego ale z bardziej bazowym podejściem jednoliniowym - to żeby przynajmniej było wystarczająco długie.

 

BARDZO by to pomogło w ujednolicaniu kartoteki przy identyfikowaniu duplikatów asortymentu od różnych dostawców i całą komunikacją z dostawcami (precyzja).

Powiem nawet więcej - można by te pola użyć jako dodatkowa nazwa dla strony odbiorców (klientów) - często klient nadaje sobie swoje nazwy na swoich zamówieniach i można by łatwiej wiedzieć o co mu chodzi jak się ma zapisane jego nazwy/opisy lub nawet je drukować na potwierdzeniach zamówień (ZK). :)

 

EDIT: Tak, jestem świadomy, że jest też jeszcze opis pozycji, ale chodzi właśnie żeby to były pola podpięte pod danych Kontrahentów.

 

EDIT 2: Za tymi polami by też szła możliwość ich pokazania w informatorach takich jak Asortyment->Klienci i Kontrahent->Asortyment (w tym widoku brakuje nawet "Symbolu" i trzeba patrzeć po historii zakupów czasem "co oni ostatnio kupili" jak podają inne nazwy na zamówieniach).

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu

Wg mnie identyfikacja po nazwach raczej nie ma większych perspektyw, zwłaszcza, że pole nazwa, często w programach nie jest polem unikalnym. Przykład z nexo, proszę sobie sprawdzić na swojej bazie.
image.png.0aed919ce18d4698f77c323d69e7e162.png 

I teraz, którą pozycję Pan zamawia ode mnie?

Usługa transportowa czy....

Usługa transportowa

 

Jeśli Panu nie podam np. symbolu to i tak muszę wiedzieć co Panu sprzedać i czym się różni jedno od drugiego (dla mnie jako dostawcy).

 

Link to postu
Godzinę temu, Janusz Siudek napisał:

Wg mnie identyfikacja po nazwach raczej nie ma większych perspektyw, zwłaszcza, że pole nazwa, często w programach nie jest polem unikalnym. Przykład z nexo, proszę sobie sprawdzić na swojej bazie.
image.png.0aed919ce18d4698f77c323d69e7e162.png 

I teraz, którą pozycję Pan zamawia ode mnie?

Usługa transportowa czy....

Usługa transportowa

 

Jeśli Panu nie podam np. symbolu to i tak muszę wiedzieć co Panu sprzedać i czym się różni jedno od drugiego (dla mnie jako dostawcy).

 

To, że pozycja nie jest unikalna nie znaczy, że nie jest przydatna.

 

Usługi (a w szczególności transportowe, jak Pan dał w przykładzie) to najgorszy możliwy przykład przydatności jaki można było podać.

Po to się rozpisałem z zastosowaniem, żeby można było lepiej sobie samemu wyobrazić co można z takimi polami robić, a można by dużo.

 

Jak dostaje od dostawcy np. takie wypisy (i spodziewa się on także żebym mu też takie wysyłał, bo później dochodzi do reklamacji, bo zły towar przyszedł):

image.png.833da99c51ac6fbeaea1a0861c164a96.png

A mam 4 innych, którzy mają ten sam towar pod innymi nazwami, które najczęściej mają znacznie więcej znaków i linii niż to na co pozwala pole Symbol to komunikacja jest beznadziejna. Dodam, że powyższe jest bardzo małym przykładem wobec tego z czym się spotykamy. Jeden znak w lewo czy prawo i nagle totalnie inny towar.

 

Pola Nazwy i Opisu indywidualne dla kontrahenta by to bardzo ujednoliciły i pozwoliły na generowanie dokumentów wg wzorców używające nazewnictwa kontrahenta.

 

Nie da się tego zrobić polami własnymi rzecz jasna, a dodanie takich pól per kontrahent nie będzie przeszkadzać tym, którzy takiej funkcji nie potrzebują przecież (ani w UI, ani w bazie).

 

EDIT:

Jeszcze odnośnie Pana uwagi identyfikacji po Nazwie - chodzi bardziej o tą ze strony Asortyment->Dostawy (gdzie mamy listę dostawców i każdy ma totalnie inną nazwę tego samego towaru) a nie Kontrahent->Handel->Dostawy gdzie mamy jednego dostawce i różne asortymenty, które dostarcza (bo to logiczne, że wtedy jest bardziej prawdopodobne, że będzie miał podobne nazwy [np. usług transportowych] przy kilku różnych pozycjach bo to jest jego nomenklatura). Też bardziej nie chodzi o identyfikacje w celu znajdywania, tylko identyfikacje, że towar w naszej kartotece z nazwą X jest tym samym co towar u dostawcy z nazwą Y oraz innego z nazwą Z, czy kolejnych 3 z nazwami I, J, i K.

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu

To, że podałem usługę nie ma większego znaczenia. Szablony wg których zakładane są w firmach kartoteki, naprawdę nieraz potrafią zaskoczyć...

Proszę inny przykład, żeby nie było usługi:

image.png.989eacf7dd8e3445603aea8afaab8fdd.png

Nie mniej te pozycje są przez dostawców w ich systemach identyfikowane jakimiś indeksami, EAN'ami, etc. Podejrzewam, że to tylko kwestia "dogadania się" żeby Państwu te informacje przekazali, i ja bym jednak szedł w tym kierunku, ale to tylko moje zdanie.

Nazwą też można tak jak Pan to proponuje, ale nie wydaje mi się to jakoś specjalnie wygodne ze względu na dalszą obróbkę (chyba, że chcemy zawsze wszystko obrabiać ręcznie).

33 minuty temu, Ernest Sadowski napisał:

 

Nie da się tego zrobić polami własnymi rzecz jasna

Nie do końca, bo może Pan sobie zrobić pole własne w Asortymencie np. "Dostawca 1" tam wpisać tą nazwę, następnie zrobić szablon, który drukuje te pole zamiast nazwy i przypisać do właściwego dostawcy, jednak nie wydaje mi się to praktyczne. Jeśli ma Pan tych indywidualnych nazw kilka per produkt to może Pan nad tym zapanuje.

Link to postu

Z tymi polami własnymi - pomysł skrajnie gorszy i żeby go zrealizować, trzeba by opracować wzorzec, który IFami skanuje zawartość pól własnych i je jakoś mapuje, np. by trzeba było mieć po 2 pola (można to też zawrzeć w 1 i pewnie jakoś funkcjami string obrabiać): "SymbolDostawcy1" i "NazwaDostawcy1" (i też np. 2, 3, 4, etc.), gdzie wzorzec po IFie znajdywałby dostawce po Symbolu w polach "SymbolDostawcyN" i odpowiednio drukował "NazwaDostawcyN".

Nawet się nie zagłębiam, czy to jest wykonalne w Stimulsofcie (całkiem możliwe, że tak), ale każdy projektant bazy danych powie, że to poroniony pomysł mieć takie dane w rodzimej tabeli (i użyte przez ułamek wszystkich towarów) zamiast w relacji ManyToMany miedzy asortymentem a kontrahentem kiedy faktycznie te dane mają tam być.

 

Co do tych EANów i indeksów - niby tak, niby nie. Nie każdy ma EAN, nie każdy podaje indeks, nie każdego się doprosi. Znacznie łatwiej jest dostać ofertę dostawczą do naszego zapytania, skopiować to co oferują w tej ofercie do indywidualnego pola nazwy kontrahenta i wygenerować zamówienie po ich nazwach mając pewność, że to ten towar będzie u tego konkretnego dostawcy a po przyjęciu u nas będzie w kartotece tak jak my chcemy.

 

Tu ciągle mówimy o dostawcach, ale są też klienci co mają gdzieś kto jest producentem tylko szukają zamienników tego co ONI mają w bazie wg ich nazw i widzimisię.

Dla przykładu zamawiali kiedyś towar: "xxx-010", który po rozmowach zmapowaliśmy do zamiennika w naszym asortymencie o nazwie "EX-GG-912", po czym po paru miesiącach zamawiają "xxx-020", który w ich wydaniu jest "tym samym, z elementem 010 zamiast 020", a u nas w katalogu to "EX-GG-233" i znowu trzeba szukać historycznie albo w mailach albo dogadywać detale przez 10 różnych techników/zaopatrzeniowców, zamiast mieć w bazie przy kontrahencie nazewnictwa jakie On używa i z nich szybciej wywnioskować, że "pewnie chodzi o to" i wysłać od razu ofertę, która ma o kilka rzędów wyższe prawdopodobieństwo trafności niż bez tych danych. Te przykładowe nazwy są znacznie dłuższe niż to co piszę jak co ("xxx-010").

 

Subiekt pozwala definiować Symbole u dostawcy, domyślne terminy dostaw, ostatnie ceny deklarowane, a nie można dodać tam niczego o tym czym jest towar po ich stronie bazy, żeby się lepiej dogadywać? Pan tak napiera na nie bo faktycznie nie widzi w tym sensu?

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu
15 minut temu, Ernest Sadowski napisał:

Pan tak napiera na nie bo faktycznie nie widzi w tym sensu?

Proszę tego tak nie odbierać, że napieram na nie... Jeśli pomysł spodoba się osobom odpowiedzialnym za rozwój tego produktu (i będą widzieli w tym potencjał) to i Pan skorzysta i może kiedyś ja podczas jakiegoś wdrożenia. :)

Nie mniej jednak odpowiadając na Pana pytanie, to rzeczywiście nie brnąłbym w tym kierunku, bo w perspektywie czasu podejrzewam, że wyjdą z tego różne dziwne sytuacje (jeśli zamówienia oprzemy tylko na nazwie). Nie mniej jednak ja nie znam Pańskiego asortymentu i specyfiki pracy, więc moja ocena jest subiektywna i podając Panu swoje stanowisko bazuje tu na moich doświadczeniach z różnych wdrożeń. Nie mniej jednak każda sytuacja jest inna i jest to kwestia umotywowania potrzeb. ;)

5 minut temu, Jacek Izydorczyk napisał:

Nie mogłaby mieć ona jednak zastosowania dla odbiorcy.

Tego tematu nie poruszałem w ogóle, żeby się już nie rozwijać myślowo, ale zgadzam się z tym.

 

W tym miejscu zapomniałem dodać, że podziwiam Pana, że w ogóle chce Pan dostosowywać nazewnictwo do potrzeb odbiorców. Z takim podejściem "jako sprzedającego" się jeszcze nie spotkałem.

Edytowane przez Janusz Siudek
Link to postu
28 minut temu, Janusz Siudek napisał:

Proszę tego tak nie odbierać, że napieram na nie...

Oczywiście, nie macham tu rękami krzycząc "Dlaczego nikt się ze mną nie zgadza?!", tylko czytając rozwój tematu zwyczajnie kwestionuje swoje podejście do własnej sugestii z oryginalnego posta. Próbuje ją wyjaśnić na różne sposoby wg tego co widzę się pojawia u nas, a jednocześnie czytam Pana przez co zastanawiam się czy to ja nie napieram na coś co nikomu innemu się nie przyda. Sam fakt, że istnieje już Symbol (który zresztą można użyć i u dostawcy i u klienta) już świadczy o tym, że ktoś to wymyślił, ale wg mnie przyjemnie gdyby można było to rozszerzyć.

 

Już jak kto ich użyje to inna kwestia, bo na pewno po opiniach Państwa o nie używaniu tych pól dla klientów, a jedynie dla dostawców, mam podwaliny pod nie robienie tego samemu, bo się za dużo źródeł danych zrobi. Jedyne co miałem jako pomysł to możliwość utylizacji tych pól na różne sposoby, ale oczywiście broń boże bym ich nie wstawiał na wydrukach dokumentów wiążących typu FS, bo tam to TYLKO trwałe dane się umieszcza z głównej kartoteki (kiedyś nawet poruszałem temat z sugestią umożliwienia trwałości pól własnych, ale to inna beczka, która wymagałaby wielokrotnie większych nakładów pracy do wdrożenia i mało kto by z niej skorzystał poza power-userami).

 

Obserwuje co się dzieje u nas -> myślę -> wymyślam -> daję sugestię -> używam nowych ficzerów do realizacji swoich pomysłów (np. tu mam pomysł z utworzeniem wzorca wydruku, na którym obok siebie jest symbol i nazwa/opis "nasza" i "ich", żeby wszystko było jasne. :)

 

Bardzo dziękuję Państwu za wkład. ❤️

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu
6 minut temu, Ernest Sadowski napisał:

obok siebie jest symbol i nazwa/opis "nasza" i "ich"

To ma sens, a nawet jest aż za dużo, bo "Wasza" nazwa jest w systemie w ZD, więc nie musi być na wydruku do dostawcy, zakładając że ma Pan pole z ich nazwą ;)

 

Edytowane przez Janusz Siudek
Link to postu
  • Ernest Sadowski zmienił tytuł na Dodatkowe pola "Nazwa" i "Opis" w Kontrahent->Handel->Dostawy
  • 3 miesiące temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...