Skocz do zawartości

Wyłączenie przychodów / kosztów z uwzględniania w składce zdrowotnej

Polecane posty

No i mam przypadek kiedy to jest zawieszona działalność gospodarcza i poniesione koszty stałe w tym okresie. Kosztów takich nie powinno uwzględniać się do kalkulacji podstawy składki zdrowotnej. Rozwiązania w programie brak, albo nie mogę znaleźć. Ktoś ma jakieś pomysły jak rozwiązać taka sytuację? Dodam tylko, że podobny przypadek będzie po stronie przychodów, np. gdy ktoś w okresie zawieszenia sprzeda składnik wyposażenia albo środek trwały.

Edytowane przez Krzysztof Pikula
Link to postu

W programie nie ma gotowego rozwiązania dla takiego przypadku. Rozwiązania są dwa:
- na okres zawieszenia działalności można wyłączyć naliczanie składek w danych wspólnika za zakładce Składki
- włączenie edycji danego pola w Parametry - Wersje deklaracji i ręczna korekta podstawy składki zdrowotnej o przychody/koszty z okresu zawieszenia działalności

Link to postu

Dziękuję za odpowiedź i podpowiedź. Mam nadzieję, że Insert jednak spróbuje jakoś dostosować program, aby można było bez takich "akrobacji" obsługiwać pewne przypadki, które przecież do rzadkich nie należą i są typowymi sytuacjami, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wkrótce dojdą też sytuacje ze sprzedażą środków trwałych, gdzie będą kwoty w pewnej części uwzględniane, a w pewnej nie, w podstawie do zdrowotnego.

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...