Adrianna B 0 Napisano 20 Maja 2022 Udostępnij Napisano 20 Maja 2022 w Błędna kwota do zapłaty. Dzień dobry, w jaki sposób poprawić kwotę do zapłaty, aby była właściwa? Dodam, że klient dokonał już zakupu przez sklep internetowy, a kwota którą wpłacił jest równa 45,22 PLN. Link to postu
Bożena Kozłowska 18 Napisano 20 Maja 2022 Udostępnij Napisano 20 Maja 2022 w Błędna kwota do zapłaty. Za pewne wystawia Pan dokument od netto (na to wskazuje kwota do zapłaty) 20.50+16.26 = 36.76 netto gdy dodamy 23% VAT mamy 45.21zł brutto. 8 minut temu, Piotr B napisał: Dodam, że klient dokonał już zakupu przez sklep internetowy, a kwota którą wpłacił jest równa 45,22 PLN. skoro w sklepie internetowym prezentuje Pan ceny brutto, to proszę wystawiać dokument od brutto i będzie poprawnie. 2 Link to postu
Adrianna B 0 Napisano 20 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2022 w Błędna kwota do zapłaty. Super, bardzo dziękuję za pomoc Link to postu
Magdalena Szwałek 1 Napisano 23 Maja 2022 Udostępnij Napisano 23 Maja 2022 w Błędna kwota do zapłaty. dodam z mojej strony do tematu ze było to mocno upierdliwe dla mnie, gdyż wzorzec nowego klienta domyślnie ustawia rozliczenia ("Dokument liczony:") z nim na "od netto"; na szczęście da się zmienić wszystkim istniejącym klientom w systemie na "od brutto" przy pomocy operacji zbiorczych, oraz można ustawić taka preferencje w ustawieniach szablonu nowego klienta, aby nowo tworzeni mieli tam "od brutto"; Link to postu
Daniel Kozłowski 1 161 Napisano 23 Maja 2022 Udostępnij Napisano 23 Maja 2022 w Błędna kwota do zapłaty. Godzinę temu, Magdalena Szwałek napisał: dodam z mojej strony do tematu ze było to mocno upierdliwe dla mnie, gdyż wzorzec nowego klienta domyślnie ustawia rozliczenia ("Dokument liczony:") z nim na "od netto"; Dostosowanie parametrów programu do własnych potrzeb to nie "upierdliwość", to "cecha" każdego programu... Domyślnie program posiada dwa szablony klientów: Domyślny szablon osoby - dokumenty liczone od brutto Domyślny szablon firmy - dokumenty liczone od netto Godzinę temu, Magdalena Szwałek napisał: na szczęście da się zmienić wszystkim istniejącym klientom w systemie na "od brutto" przy pomocy operacji zbiorczych, oraz można ustawić taka preferencje w ustawieniach szablonu nowego klienta, aby nowo tworzeni mieli tam "od brutto"; Inne rozwiązanie to zmiana kierunku liczenia dla typu dokumentu, a na klientach ustawienie wg konfiguracji typu dokumentu. Link to postu
Magdalena Szwałek 1 Napisano 23 Maja 2022 Udostępnij Napisano 23 Maja 2022 w Błędna kwota do zapłaty. Panie Przemku, proszę nie zrozumieć mnie źle, chodzi o to ze u mnie w firmie wszystkie dziewczyny wystawiające faktury zmieniały to zawsze ręcznie często się przy tym irytując, ze "znów im cos źle liczy"; dopiero musiałam pogrzebać więcej w ustawieniach, najpierw klientów a później wzorca tworzenia nowych klientów; tak wiec w mojej ocenie zmiana tej funkcji nie jest aż tak prosta:) trzeba trochę się domyślić skąd wartości dla tego pola są pobierane, bo nie ma tej informacji w pomocy dla pola. dodatkowo taki scenariusz (u mnie faktury wystawiane sa klientowi od razu na miejscu, na stanowisku kasowym): - wpisuje najpierw towar i ilosci na fakture, - cena na fakturze brutto sie zgadza, gdyz we wzorcu dokumentu faktura mam ustawione "od brutto" - pytam klienta o NIP i wpisuje go w pole Nabywca - pole Cennik zmienia sie na "od netto" jesli taka wartosc przypisana jest do klienta (istniejacego) - faktura sie przelicza na niepożądana wartość "od netto" i kwota do zapłaty przez klienta jest niewłaściwa zdarzało mi się kilka razy w roku tego nie wyłapać przez co takie faktury były później bledne. Link to postu
Polecane posty