Skocz do zawartości

Sesja użytkownika nie wygasa nawet po restarcie klienta.

Polecane posty

Witam

Już kilkukrotnie zdarzyła mi się sytuacja ,w której ten sam użytkownik z tego samego komputera zajmował 2 licencje Subiekta nexo Pro. Nie pomaga restart klienta. W takim przypadku zakańczana jest tylko jedna sesja a druga wciąż wisi i zajmuje licencję. Jedyne co pomaga to restart serwera. To rzecz jasna jest bardzo kłopotliwe, jako że łącznie mamy 7 licencji na różne programy insert nexo i konieczne jest odłączenie wszystkich pracowników by zwolnić tą jedną licencję. Problem powraca dość często. 

 

 

Moje pytania są takie:

- Czy jest jakiś mechanizm pozwalający administratorowi rozłączyć taką niechcianą sesję lub wszystkie sesje danego użytkownika bez potrzeby zatrzymywania całej firmy.

- Jakie kroki mogę poczynić by zdiagnozować przyczynę tego problemu.

(widziałem na forum temat użytkownika zmagającego się z podobnym problemem, jednak chyba problem nie został rozwiązany. Nie wypowiedział się tam nawet żaden pracownik Insertu. Moja sytuacja jest ciut inna bo obie licencje zajmuje ten sam użytkownik ale to prawdopodobnie wynika z tego ,że u nas na każdym stanowisku pracuje tylko 1 osoba)

- Jakie informacje o konfiguracji mógłbym dostarczyć by ułatwić diagnozowanie problemu. 

- Ewentualnie jakie działanie może podjąć ten użytkownik by uniknąć stwarzania tego problemu. (Nie wydaje mi się by użytkownik robił cokolwiek błędnie. Komputer jest wyłączany każdego dnia na koniec pracy i włączany rano. W trakcie dnia użytkownik uruchamia program prawdopodobnie zależnie od dnia możliwe jest że czasem zdarzy się że go zamyka i uruchamia ponownie zależnie od prac jakie ma do wykonania. Przynajmniej tak twierdzi użytkownik nie siedzę tam i nie monitoruję sytuacji cały dzień :D Nie mam jednak też podstaw by w to wątpić.

 

Byłbym wdzięczny za pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny tego problemu. Lub nawet informację na temat podobnych problemów.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

W pierwszej kolejności proszę się upewnić czy program jest zamykany. Samo wylogowanie użytkownika z programu nie zwalnia licencji. W drugiej kolejności proszę się upewnić, że w tle nie chodzą żadne programy, takie jak rozwiązania własne oparte na Sferze nexo lub serwer rozwiązań mobilnych.

 

Do zdiagnozowania problemu może posłużyć program serwisowy. Na danej bazie danych w menu kontekstowym znajduje się operacja "Zarządzanie połączeniami". Widać tam wszystkie procesy podłączone pod bazę danych. Na podstawie nazwy hosta oraz ID procesu hosta można szukać programu, który zjada dodatkową licencję.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...