Wojciech Olanin 3 Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 w Program został zamknięty z powodu błędu (FCB::Open failed: Could not open file...) (edytowane) Dzień dobry, W czwartek wykonałem migrację danych na nowy serwer i przy okazji aktualizację z SQL 2014 na SQL 2019, co opisałem w tym wątku: Cała migracja i aktualizacja przebiegła pomyślnie, a przynajmniej w trakcie nie pojawiły się żadne komunikaty z błędami. Używamy InsERT GT w wersji 1.71 HF1. Od wczoraj natomiast obserwuję, że w logach SQL i dzienniku zdarzeń pojawia się pewien błąd (rzadko, ale jednak): 07.06.2022 09:06:44 spid220 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 09:06:44 spid220 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA1_.mdf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 09:06:44 spid220 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 09:06:44 spid220 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA1__log.ldf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 09:30:07 spid152 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 09:30:07 spid152 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA2_.mdf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 09:30:07 spid152 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 09:30:07 spid152 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA2__log.ldf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 09:30:25 spid132 Starting up database 'FIRMA2_'. 07.06.2022 09:30:25 spid132 Parallel redo is started for database 'FIRMA2_' with worker pool size [4]. 07.06.2022 09:30:25 spid132 Parallel redo is shutdown for database 'FIRMA2_' with worker pool size [4]. 07.06.2022 09:53:20 spid175 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 09:53:20 spid175 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA3.mdf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 09:53:20 spid175 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 09:53:20 spid175 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA3_log.ldf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 09:53:39 spid132 Starting up database 'FIRMA3'. 07.06.2022 09:53:39 spid132 Parallel redo is started for database 'FIRMA3' with worker pool size [4]. 07.06.2022 09:53:39 spid132 Parallel redo is shutdown for database 'FIRMA3' with worker pool size [4]. 07.06.2022 10:15:51 spid241 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 10:15:51 spid241 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA4_.mdf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 10:15:51 spid241 Error: 17204, Severity: 16, State: 1. 07.06.2022 10:15:51 spid241 FCB::Open failed: Could not open file C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL15.INSERTGT\MSSQL\data\FIRMA4__log.ldf for file number 0. OS error: 2(Nie można odnaleźć określonego pliku.). 07.06.2022 10:16:10 spid233 Starting up database 'FIRMA4_'. 07.06.2022 10:16:10 spid233 Parallel redo is started for database 'FIRMA4_' with worker pool size [4]. 07.06.2022 10:16:10 spid233 Parallel redo is shutdown for database 'FIRMA4_' with worker pool size [4]. Wskazane pliki w logach, które jest napisane że nie istnieją, tak naprawdę istnieją. Nie zmieniałem niczego w uprawnieniach plików, ani w katalogach instancji SQL. Jest to czysta instalacja instancji SQL. Wystąpił on w sumie 5 razy do tej pory i dla różnych firm (baz danych), w programie wówczas pojawia się taki komunikat: Z uzyskanych informacji dowiedziałem się, że błąd na pewno pojawia się w programie Gratyfikant, nie jestem w stanie na tę chwilę powiedzieć przy jakiej czynności, gdyż pracownicy nie przekazali mi takiej informacji, jak tylko uzyskam jakieś szczegóły to zamieszczę je tutaj. Na pewno błąd ten nie pojawiał się przed migracją. Czy może ktoś jest z Państwa w stanie powiedzieć już na tym etapie co może być nie tak i co powinienem ewentualnie poprawić w ustawieniach czy gdzieś? Dodam, że migracja była przeprowadzana przez narzędzia InsERT i opisy na stronie pomocy. Edytowane 7 Czerwca 2022 przez Wojciech Olanin Link to postu
Paweł Szczygieł 36 Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 w Program został zamknięty z powodu błędu (FCB::Open failed: Could not open file...) Ewidentnie problem po stronie SQL. Proszę sprawdzić przez narzędzie SQL Server Management Studio Link to postu
Wojciech Olanin 3 Napisano 7 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 w Program został zamknięty z powodu błędu (FCB::Open failed: Could not open file...) 5 minut temu, Paweł Szczygieł napisał: Ewidentnie problem po stronie SQL. Proszę sprawdzić przez narzędzie SQL Server Management Studio Tylko co w nim sprawdzić? Wskazane bazy danych mogę otworzyć w SSMS, po ponownym uruchomieniu programu InsERT i włączeniu danej bazy danych też dalej praca z nią jest możliwa. Logi dostępne w SSMS nie pokazują też niczego więcej. Link to postu
Paweł Szczygieł 36 Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 w Program został zamknięty z powodu błędu (FCB::Open failed: Could not open file...) Podstawową kondycję bazy danych. Należy sprawdzić czy baza jest integralna. Link to postu
Wojciech Olanin 3 Napisano 13 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2022 w Program został zamknięty z powodu błędu (FCB::Open failed: Could not open file...) (edytowane) Dla wyjaśnienia, gdyby ktoś kiedyś w przyszłości spotkał się w logach SQL z błędem "FCB::Open failed: Could not open file [...]", udało mi się do tego dojść i wspomniany błąd pojawia się w momencie zakładania nowej firmy w oprogramowaniu InsERT GT. Wydaje mi się, że nie do końca jest to błąd, którym należy się przejmować. Powinien on ewentualnie zostać naprawiony po stronie oprogramowania InsERT. Odnośnie błędu ze zrzutu ekranu "Program został zamknięty z powodu błędu [...]" wydaje się, że reinstalacja pakietu InsERT GT na komputerach, gdzie pojawił się ten błąd, rozwiązała problem. Edytowane 13 Czerwca 2022 przez Wojciech Olanin Link to postu
Kamil Goleń 115 Napisano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2022 w Program został zamknięty z powodu błędu (FCB::Open failed: Could not open file...) Dziękuję bardzo za informacje o rozwiązaniu problemu! Przekażę te informacje do odpowiedniego działu. Link to postu
Polecane posty