Skocz do zawartości

Plany do wersji 41

Polecane posty

Szanowni Państwo, 

miło mi poinformować, że 21-23 czerwca pojawi się wersja 41 nexo. 

 

Co zrobimy w Subiekcie: 

  • Udostępnimy w Laboratorium symulację wymiany dokumentów między Subiektem a Krajowym Systemem e-Faktur. Symulacja będzie wykorzystywać wirtualną bramkę i pozwoli zapoznać się z procesem wysyłania oraz odbierania dokumentów.
  • Na potrzeby dyrektywny "Omnibus" wprowadzimy wyliczanie najniższej ceny asortymentu z ostatnich 30 dni. Wprowadzimy także możliwość umieszczania tej informacji na naklejkach.
  • Wprowadzono obsługę wag zwracających masę towaru.
  • W danych "Mojej Firmy" jak i klientów wprowadzimy ewidencjonowanie dodatkowych numerów: BDO, KRS oraz EORI. Dodamy także możliwość umieszczania tych numerów na wydrukach dokumentów.
  • Wprowadzimy możliwość automatycznego przeliczenia cen asortymentu wczytywanego ze spisów inwentaryzacyjnych do inwentaryzacji. Dzięki temu możliwe będzie np. ewidencjonowanie asortymentu na spisach w cenach detalicznych, zaś po podłączeniu spisów automatyczne przeliczenie pozycji np. na ceny ewidencyjne.
  • Umożliwimy drukowanie naklejek dla spisów inwentaryzacyjnych oraz umieszczanie grafiki asortymentu na wydrukach spisów.
  • Na listach dokumentów sprzedaży, zmienimy funkcjonowanie kolumny "Numer przesyłki". Dane w tej kolumnie są prezentowane jako link, który po kliknięciu przenosi do adresu śledzenia przesyłki.
  • Zmienimy zachowanie płatności domyślnych na fakturach zaliczkowych wystawianych do zamówienia i dokumentujących przyjęcie zaliczki. Od teraz, po realizacji zamówienia w fakturę zaliczkową domyślnie podpowiadana będzie kwota płatności wynikająca wyłącznie z przedpłat i domyślnie podpowiadana jako zaliczka. Pozostałe płatności domyślne (przypisane do klienta, wynikające z ustawień stanowiska kasowego) będą wstawiane na dokument, ale z wartością zerową.
  • Wprowadzimy obsługę kopiowania i wklejania opisów dostaw (partii) podczas korzystania ze "Schowka".
  • Film z planowanymi zmianami w Subiekcie (drukowanie naklejek, przeliczanie cen ze spisu w IW, linki do śledzenia przesyłki)
  • Film z planowanymi zmianami w Subiekcie nr 2 (wyliczanie najniższej ceny asortymentu, płatności domyślne na zaliczkach, schowek, obsługa wag)
  • Krajowy System e-Faktur Uruchomienie

  • Krajowy System e-Faktur Wysyłka dokumentu

  • Krajowy System e-Faktur Odbiór dokumentów

 

Co zrobimy w Gestorze:

  • W poczcie umożliwimy zachowanie poprzedniego powiązania jako dokument skojarzony przy zmianie powiązań.
  • W klientach umożliwimy wybór osób, które zaakceptowały/wycofały/odrzuciły zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  • W umowach oraz ofertach wprowadzimy zmianę, aby wysyłka e-mailem kierowana była do przedstawiciela, jeśli taki został wskazany w umowie/ofercie.
  • Dodamy możliwość wyłączenia subskrypcji w poczcie dla podstawowych folderów (Odebrane, Wysłane, Skrzynka nadawcza, Spam, Kosz).
  • Na karcie klienta (FI), dla przedstawicieli dodamy możliwość wyboru dodatkowych kontaktów. Dotychczas można było wybrać tylko podstawowy kontakt przedstawiciela. Dodamy również wyświetlanie komentarzy do kontaktów.
  • Na karcie klienta (FI) wprowadzimy zmianę, aby przy próbie wyświetlenia poprawy danych przedstawiciela wyświetlał się pełny widok osoby. Wcześniej był wyświetlany uproszczony widok przedstawiciela.
  • Dodamy nowe uprawnienie: Modyfikacja danych klienta bez opiekuna.
  • W wiadomości e-mail oraz SMS dodamy nowy autotekst w węźle Zlecenie serwisowe: Status naprawy.
  • W umowach z klientami dodamy autotekst, który umożliwi zwrócenie informacji o dokumencie źródłowym (dodanie umowy na podstawie wskazanego dokumentu).
  • W treści umowy z klientem dodamy nowy autotekst, który pozwoli wpisać numer dokumentu źródłowego.
  • W Ofercie dodamy możliwość ustawienia terminu realizacji w postaci liczby dni od daty zamówienia.
  • Film z planowanymi zmianami w Gestorze

 

Co zrobimy w Rachmistrzu, Rewizorze i Biurze:

  • Wczytanie wyciągów mt940 z Banku Ochrony Środowiska.
  • Dodamy możliwość dokonania kompensaty rozrachunku bądź jego rozliczenie spłatą z określeniem podzielonej płatności.
  • Prześlemy dane przelewu rozliczenia rocznego CIT-8 do Portalu Biura – Raporty.
  • Dodamy możliwość wysyłki maili z poziomu naliczeń składek ZUS wspólników.
  • Wyliczanie załącznika CIT/KW w deklaracji rocznej CIT-8. Dodano w związku tym również nową definicje struktury sprawozdania CIT/KW oraz domyślną definicję składników.
  • W Ewidencji przychodów dodamy filtr oraz kolumnę związaną z formą wynajmu oraz osobą wynajmującą dotyczące zapisów związanych z wynajmem prywatnym.
  • W dekretacji automatycznej do ewidencji VAT, dla tworzonego rozrachunku wyznaczana jest również kwota VAT na potrzeby obsługi podzielonych płatności.
  • Dostosujemy naliczanie składki zdrowotnej wspólników do zmian podatkowych wprowadzanych od 1 lipca 2022 (Polski Ład 2.0) - obniżenie przychodu/dochodu o wartość zapłaconej składki do wysokości przysługującego  limitu, wsparcie zmiany formy księgowości, dostosowanie zaliczek miesięcznych itp.
  • Przy naliczaniu składek ZUS wspólnika umożliwimy podanie innych źródeł przychodów do naliczenia składki zdrowotnej.
  • Dla operacji bankowych dodamy możliwość ręcznego powiązania operacji PP z operacją na kwotę VAT.
  • W danych wdrożeniowych pracownika, w deklaracji PIT-11(28) dodamy obsługę wartości przychodów zaewidencjonowanych, związanych z nowymi ulgami (dla seniorów, dla posiadających rodzinę 4+, dla powracających z zagranicy).
  • Udostępnimy w programach księgowych wysyłanie skanów dokumentów do Portalu Biura (usługa Dokumenty z OCR). Funkcja do tej pory była dostępna w Laboratorium.
  • Dodamy możliwość wykasowania logów śladu rewizyjnego starszych niż: 1 rok, 3 lata, 5 lat.
  • W rozliczeniach właścicielskich dodamy możliwość określenia przychodów z tytułu najmu bądź dzierżawy (rozliczane na zasadach ogólnych) jako prywatne. Będzie miało to wpływ na wyliczenie zaliczki na podatek dochodowy, jak również na wysokość podstawy składki zdrowotnej.
  • W określaniu podstawy składki zdrowotnej wspólników dodamy obsługę ujemnej różnicy remanentowej występującej w miesiącu, którego dochód stanowi podstawę tej składki.
  • Film z planowanymi zmianami w Księgowości i Finansach

 

Co zrobimy w Gratyfikancie:

  • Wprowadzimy zmiany przewidziane w Polskim Ładzie 2, które wejdą w życie 1 lipca.
  • W rozliczeniu oddelegowania (funkcja dostępna w Laboratorium) udostępnimy możliwość wprowadzenia końcowej kwoty diet w walucie obcej lub od razu w złotówkach.
  • Dodamy obsługę nowej absencji - zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy.
  • Dodamy wczytywanie zwolnień eZLA wspólników z PUE.
  • Rozszerzymy możliwości funkcji Wyrównanie do kwoty w definicji listy płac o parametry - tylko w górę/tylko w dół.
  • Rozszerzymy dane wdrożeniowe pracownika o dane kwartalne, półroczne i roczne do chorobowego.
  • Pozwolimy na naliczenie dodatkowych wynagrodzeń (poza systemem) za miesiąc poprzedzający miesiąc wdrożenia pracownika.
  • Rozwiążemy problem choroby wyłącznie w dni wolne - niepomniejszanie składników wynagrodzenia.
  • Film z planowanymi zmianami w Gratyfikancie

 

Co zrobimy w zmianach wspólnych oraz sferycznych:

  • Dodamy możliwość podglądu dokumentu w osobnym oknie (F9). Do tej pory była to funkcja dostępna w Laboratorium.
  • W serwisach dodamy pasek narzędziowy ułatwiający wyszukiwanie, filtrowanie i podgląd elementów znajdujących się na liście.
  • W drzewie modułów (w grupie Ewidencje dodatkowe) udostępnimy wcześniej ukryty moduł Laboratorium. Od wersji 41 będzie można w nim włączyć testową komunikację z KSeF (Krajowym Systemem e-Faktur).
  • Do pól własnych zaawansowanych dodamy możliwość tworzenia opisów tych pól, które będą dostępne na dokumentach jako tooltip na ikonie informacyjnej.
  • W raportach własnych SQL i LINQ dodamy możliwość tworzenia kolumny z flagą.
  • Uprościmy niektóre operacje wykonywane za pomocą sfery, np. fiskalizacje.
  • Będziemy kontynuować rozwój szablonów projektów sferycznych.
  • Do wbudowanych wzorców wydruków dodamy informację o wersji programu, w której wzorzec był ostatnio aktualizowany.
  • Film z planowanymi zmianami wspólnymi

 

W module automatyzacji dodamy:

  • Możliwość grupowania w parametrach warunków/czynności oraz możliwość wyboru wielu elementów w warunku/czynności.
  • Nową czynność umożliwiającą zapis wydruku w bibliotece załączników.
  • Możliwość eksportu oraz importu automatów.
  • Dodamy możliwość negacji dla warunków użytych w automatach.
  • Dodamy wypełnianie kolumn związanych z wydrukami w modułach z dokumentami, dla wydruków realizowanych przez automaty.
  • Włączymy mechanizm wielokrotnego wyboru adresata dla czynności: powiadomienie nexo, tworzenie wiadomości e-mail, tworzenie wiadomości SMS.
  • Dodamy nowy widok powiadomień, wyświetlający wszystkie powiadomienia do automatów.
  • W module Automatyzacja dodamy nowy widok ze wszystkimi powiadomieniami do automatów. Pozwoli on na wykonanie czynności wynikających z poszczególnych powiadomień oraz ich usuwanie.
  • Film z planowanymi zmianami w module automatyzacji

 

Automatyzacja w Księgowości:

  • Dla automatu wykonywanego wg harmonogramu dodamy możliwość wystawiania deklaracji skarbowych dla wspólników i pracowników.
  • Dodamy możliwość zdefiniowania automatu dekretacji automatycznej dokumentów w oparciu o harmonogram.
  • W operacji zbiorczej zarządzania automatyzacją umożliwimy kopiowanie automatów pomiędzy podmiotami klientów biura rachunkowego.
  • Dodamy możliwość kopiowania wyłącznie aktywnych automatów.
  • Dodamy możliwość zdefiniowania automatów dotyczących dokumentów do dekretacji - pozwala to m.in. na zdefiniowanie automatu dekretacji automatycznej po pojawieniu się np. nowego dokumentu w systemie.
  • Mechanizm automatyzacji rozszerzymy o dokument naliczenia amortyzacji środka trwałego. Można dzięki temu zdefiniować np. automat do naliczenia amortyzacji zbiorczej po dokonaniu amortyzacji dla ostatniego środka trwałego w danym okresie.
  • Dodamy operacje zbiorczą aktywacji usługi Automatyzacja dla klientów biura rachunkowego.
  • Dodamy kolejne czynności do automatów wykonywanych wg harmonogramu:
    • sporządzanie raportu kasowego dla wskazanej kasy,
    • naliczanie zestawienia dziennego bądź miesięcznego sprzedaży VAT,
    • naliczanie Amortyzacji zbiorczej (dla wskazanego typu amortyzacji),
    • naliczanie dokumentów rozliczających eksploatacje pojazdów,
    • naliczanie składek ZUS wspólników i osób współpracujących.
  • Film z planowanymi zmianami w automatyzacji w Księgowości

 

Automatyzacja w Subiekcie:

  • W definicjach automatyzacji dodamy możliwość skorzystania z warunku płatności natychmiastowych oraz przedpłat na dokumentach.
Edytowane przez Urszula Buczek
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...