Skocz do zawartości

Archiwizacja - problem z Harmonogramem Windows Server 2019

Polecane posty

Witam, 

Do tej pory archiwizacja według harmonogramu działała bez problemu, od jakiegoś czasu nie uruchamia się. Próba ręcznego uruchomienia zadania z poziomu harmonogramu kończy się po 10 sekundach z wynikiem (0x1). Usunięcie, utworzenie nowego harmonogramu itd nie pomaga. Po resecie systemu archiwizacja uruchamia się według harmonogramu ale tylko 1 raz, każdy kolejny kończy się błędem 0x1.  Ustawienia niby w porządku, uruchamianie na koncie administratora, z najwyższymi uprawnieniami, niezależnie czy użytkownik jest zalogowany itd. 

Robiłem już harmonogram nawet ręcznie z poziomu Harmonogramu zadań, nie przez archiwizator z takimi samymi ustawieniami (z zachowaniem klucza w argumantach), efekt jest ten sam. Kończy się błędem, po resecie zadziała raz... 

Archiwizacja ręczna z poziomu archiwizatora działa, wykonuje się. 

Jakieś porady? 

Link to postu
2 godziny temu, Wojciech Jacewicz napisał:

Jakieś porady? 

Proszę skorzystać z rozwiązań firm trzecich, które oferują dużo więcej jak kopie do kilku lokalizacji, ftp, serwisów chmurowych, powiadomienia e-mail, itp. 

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu
  • 3 miesiące temu...
W dniu 27.06.2022 o 10:33, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę skorzystać z rozwiązań firm trzecich

Nie bardzo rozumiem tego typu porady. To może w ogóle zmienić oprogramowanie Insert na takie, w którym działają wszystkie moduły?

Niektórzy klienci kupili reklamowaną e-Archiwizację i też mają się pogodzić z tym, że przestało działać?

 

Też trafił mi się taki przypadek i próbowałem zastosować porady z tego wątku:

Niestety efekt taki, że zadziałało też raz.

 

Zgłaszałem problem do pomocy technicznej Insert, ale nie otrzymałem żadnych sugestii. 

 

Co do oprogramowania firm trzecich do backupu, to nie jest tak, że nie używam.

Jestem jednak zwolennikiem przynajmniej dwóch niezależnych systemów backupu i przynajmniej do dwóch lokalizacji.

 

 

Link to postu
1 godzinę temu, Marian Prokopiszyn napisał:

Nie bardzo rozumiem tego typu porady. To może w ogóle zmienić oprogramowanie Insert na takie, w którym działają wszystkie moduły?

Niektórzy klienci kupili reklamowaną e-Archiwizację i też mają się pogodzić z tym, że przestało działać?

 

Na rynku są dostępne dużo bardziej rozbudowane i jednocześnie bardziej uniwersalne rozwiązania (nie ograniczone tylko do baz Insertu) do tworzenia kopii zapasowych baz danych. Na początek polecam np. darmowego w podstawowej wersji Backup Mastera https://www.sqlbackupmaster.com/

 

1 godzinę temu, Marian Prokopiszyn napisał:

Co do oprogramowania firm trzecich do backupu, to nie jest tak, że nie używam.

Jestem jednak zwolennikiem przynajmniej dwóch niezależnych systemów backupu i przynajmniej do dwóch lokalizacji.

 

Można mieć jedno rozwiązanie wysyłające dane do dwóch miejsc. Np. to co podałem wyżej.

Link to postu
W dniu 27.09.2022 o 14:48, Paweł B napisał:

Można mieć jedno rozwiązanie wysyłające dane do dwóch miejsc. Np. to co podałem wyżej.

Dziękuję za odpowiedź w temacie.

Napisałem, że jestem zwolennikiem przynajmniej dwóch niezależnych systemów backupu, a to trochę co innego niż dwie lokalizacje. ;)

Zdarzyło mi się, że np. sqlbackupandftp.com działał wyśmienicie, do czasu gdy nie było trzeba z niego przywrócić bazy danych.

Widzę, że piszesz o innym programie, ale to argument z mojej strony na dywersyfikację sposobów backupu a nie tylko lokalizacji oraz upraszczanie a nie doinstalowywanie całego zastępu programów dodatkowych.

Poza tym, Insert Subiekt GT to nie jest program w wersji beta i oczekuję, że będzie działać każdy moduł a nie tylko część.

 

Link to postu
Godzinę temu, Marian Prokopiszyn napisał:

Zdarzyło mi się, że np. sqlbackupandftp.com działał wyśmienicie, do czasu gdy nie było trzeba z niego przywrócić bazy danych.

Bo backupy się nie tylko robi ale też weryfikuje czy wykonały się prawidłowo i dotarły w jednym kawałku do miejsca docelowego.

Link to postu
2 godziny temu, Paweł B napisał:

Bo backupy się nie tylko robi ale też weryfikuje czy wykonały się prawidłowo i dotarły w jednym kawałku do miejsca docelowego.

Widzę kolego, że na wszystko masz odpowiedź i potrafisz tylko wykazywać jacy to inni są mało ogarnięci.
Wątpię, że co backup wykonujesz kontrolowane przywracanie.
Sprawdzanie wielości pliku i to czy leży na docelowym dysku to nie to samo co jego np. integralność.

Dyskusja zaczyna się toczyć nie w tym temacie i nie zbliża do rozwiązania problemu.

Link to postu
37 minut temu, Marian Prokopiszyn napisał:

Wątpię, że co backup wykonujesz kontrolowane przywracanie.

SQLa mam na maszynie wirtualnej. Backupy w ciągu dnia, kopia offsite, codzienna weryfikacja integralności backupu, i odtworzenie maszyny jako osobnej kopii wg harmonogramu. Wszystko to robi mi oprogramowanie do backupów w ramach dostępnych w nim funkcjonalności, które mogę sobie wyklikać i ustawić samodzielnie.

Link to postu
4 godziny temu, Paweł B napisał:

SQLa mam na maszynie wirtualnej. Backupy w ciągu dnia, kopia offsite, codzienna weryfikacja integralności backupu, i odtworzenie maszyny jako osobnej kopii wg harmonogramu. Wszystko to robi mi oprogramowanie do backupów w ramach dostępnych w nim funkcjonalności, które mogę sobie wyklikać i ustawić samodzielnie.

Czyli widzę kolega nadal swoje a temat główny stał się nieważny.

Widzę, że teraz wszyscy na mnie siądą, jak to ja śmiem w ogóle chcieć, by jakiś tam archiwizator Subiekta GT działał poprawnie.

Link to postu
2 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Czy dowiemy się, co było przyczyną tego problemu i jak ich unikać ?

Problemem była wysyłka na FTP, która niby przechodziła ale coś jednak nie do końca.
Cobianbackup działał bez zarzutu w tym samym czasie, także na FTP i on uratował sytuację wraz z backupem z archiwizatora.

 

Link to postu
14 minut temu, Marian Prokopiszyn napisał:

a temat główny stał się nieważny.

Odpowiem w takim razie na Pana pytania...

 

W dniu 27.09.2022 o 12:46, Marian Prokopiszyn napisał:

Nie bardzo rozumiem tego typu porady. To może w ogóle zmienić oprogramowanie Insert na takie, w którym działają wszystkie moduły?

Świadomie zaproponowałem "obejście problemu", które jest dostępne od ręki, darmowe oraz lepsze niż rozwiązanie wbudowane w programy InsERT, same zalety, żadnych wad.

 

Jeśli jednak takie obejście Panu nie odpowiada to proszę podać kroki do powtórzenia problemu, aby producent mógł poprawić ewentualny błąd programu lub zacząć rozwiązywać problem na ścieżce serwisowej, gdyż jest to jeden z tych problemów, które ujawniają się w specyficznym środowisku, którego raczej Pan nie przekaże dla firmy InsERT do analizy, może Pan skorzystać z usług serwisowych firmy InsERT: https://www.insert.com.pl/pomoc-zdalna.html.

 

W dniu 27.09.2022 o 12:46, Marian Prokopiszyn napisał:

Niektórzy klienci kupili reklamowaną e-Archiwizację i też mają się pogodzić z tym, że przestało działać?

Jaki opis problemu taka odpowiedź - gdyby ktoś w opisie problemu podał informację, że korzysta z usługi e-archiwizacji to od razu zaproponowałbym analizę problemu w miejscu występowania przez serwis. 

Link to postu
10 minut temu, Marian Prokopiszyn napisał:

Problemem była wysyłka na FTP, która niby przechodziła ale coś jednak nie do końca.
Cobianbackup działał bez zarzutu w tym samym czasie, także na FTP i on uratował sytuację wraz z backupem z archiwizatora.

Oba programy wysyłały na ten sam serwer ftp czy na różne?

 

 

W dniu 27.09.2022 o 12:46, Marian Prokopiszyn napisał:

Nie bardzo rozumiem tego typu porady. To może w ogóle zmienić oprogramowanie Insert na takie, w którym działają wszystkie moduły?

W takich sytuacjach czasem lepiej sięgnąć doraźnie po inne narzędzie, żeby zapewnić sobie jako-taką ciągłość kopii zapasowych i na spokojnie szukać rozwiązania problemu. Stąd takie a nie inne propozycje.

Link to postu
26 minut temu, Paweł B napisał:

W takich sytuacjach czasem lepiej sięgnąć doraźnie po inne narzędzie, żeby zapewnić sobie jako-taką ciągłość kopii zapasowych i na spokojnie szukać rozwiązania problemu. Stąd takie a nie inne propozycje.

Rozumiem. Ciągłość jest zachowana i ryzyka awarii nie ma. Była tylko chęć naprawy głównego lub zapasowego (zależnie od punktu widzenia) rozwiązania kopii bazy danych. Jednak już tej chęci nie ma i problem zostanie rozwiązany przez reinstalację systemu w najbliższym czasie.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...