Skocz do zawartości

błąd wysyłki 401 przy importowanych plikach JPK_VAT

Polecane posty

Po aktualizacji do wersji 1.72 pojawił się problem z wysyłką importowanych plików JPK . Podobny problem zgłaszał użytkownik @Marek Łysiak w temacie ZGŁASZAM BŁĄD W WYSYŁCE JPK PO SCALENIU W PROGRAMIE ZEWNĘTRZNYM

 

U mnie sytuacja wygląda następująco:

1 . pliki JPK_VAT są generowane w programie RAKS_DOS (ostatnie dostępne aktualizacje ze stycznia 2022, także tu nic się nie zmieniło)

2. następnie importowane do rachmistrza w celu wysyłki

3. po aktualizacji rachmistrza do wersji 1.72 w niektórych randomowych deklaracjach przy wysyłce występuje błąd 401. (nawet w deklaracji "zerowej" bez wpisów w ewidencji)

4. Pliki zostały zweryfikowane w rachmistrzu, na stronie ministerstwa i ostatecznie wysłane w programie FILLUP (aktualnie status 200 w fillup) / struktury plików poprawnr - zweryfikowałem też ręcznie z wyeksportowanym plikiem innej firmy wygenerowany w rachmistrzu

 

problem też wystąpił przy imporcie korekty do miesiąca styczeń - gdzie styczeń pierwotny wyszedł bez błędów.

 

lubię porządek w dokumentach i zmiana programu do wysyłki wprowadza spory zamęt, skoro program daje możliwość importu JPK to miło by było gdyby ta opcja w pełni działała, a nie żeby program odrzucał losowe deklaracje.

 

 

czy jest możliwość zgłoszenia tego do programistów insertu? bo widziałem że temat jest trochę zlekceważony, a dosyć bolesny dla niejednego biura.  w załączeniu plik deklaracji "zerowej" w którym występuje wspomniany błąd 401.

 

EDIT

usunięto plik załacznik

Edytowane przez Marek Pasymowski
  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 2.08.2022 o 13:58, Kamil Goleń napisał:

Dzień dobry,
czy problem występuje również w najnowszej wersji 1.72 SP1, dostępnej tutaj?

Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Dopiero wróciłem z urlopu i akurat miałem do wysyłki 2 korekty z tym błędem, to potwierdzam że błąd zniknął i wysyłka ma status 200 :)

 

Pliki trzeba było ponownie zaimportować aby błąd zniknął.

 

Dziękuję  i pozdrawiam,

Marek

  • Dziękuję 1
Link to postu

Ten sam problem pojawił się podczas wysyłania korekty JPK za m-c 06/2022 - Rachmistrz nie ma możliwości generowania korekt pochodzących z innych systemów księgowych (JPK za 06/2022 był generowany i wysyłany z programu zewnętrznego a następnie zaimportowana do Rachmistrza). Ponowne próby importu nie przyniosły rezultatu. Proszę o pomoc. :)

 

Link to postu
W dniu 10.08.2022 o 13:33, Kamil Goleń napisał:

Dziękuję bardzo za informację o rozwiązaniu problemu!

Witam serdecznie. 

 

Problem nie został rozwiązany. 

 

Miałem ten problem w 4 podmiotach (w jednym podmiocie nie było problemu - ale była edytowana cześć deklaracyjna JPK - był przeniesienie z poprzedniego miesiąca i załapało). Musiałem wysyłać JPK programem zewnętrznym (JPK PRO).

 

Moja wersja programu 1.72 SP1 

 

Nie wiem czy poprawka SP2 rozwiązuje problem - będę instalował w weekend.

 

Miłego dnia. ;)

Pozdrawiam :)
 

Link to postu
W dniu 10.08.2022 o 13:33, Kamil Goleń napisał:

Dziękuję bardzo za informację o rozwiązaniu problemu!

Niestety potwierdzam że aktualizacja nie poprawiła błędu. O dziwo  dało się wysłać korekty, ale bieżące deklaracje (za miesiąc lipiec) mają ten sam błąd 401. Testowane na 2 podmiotach które wcześniej miały ten błąd.  (nawet w deklaracji "zerowej", którą ponownie załączam)

Oba pliki JPK  zostały zweryfikowane w rachmistrzu i na stronie ministerstwa pod względem poprawności struktury i brak błędów.

 

Próbowałem nawet do pliku xml wygenerowanego w rachmistrzu skopiować dane NIP, nazwa etc  i efekt ten sam - błąd 401 , jakby rachmistrz widział błąd we wprowadzonych danych podmiotu ?

 

sprawdzane na najnowszej aktualizacji 1.72 SP2

R&B07.XML

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 5 tygodni później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...