Skocz do zawartości

Dodawanie z wielu ZK towarow do istniejącego ZD [nowa funkcjonalnosc]

Polecane posty

Nexo obsluguje scenariusz przetwarzania ZK do ZD w ten sposob, ze kazdorazowo tworzony jest nowe ZD.

 

W praktyce biznesowej nie zawsze jest tak prosto, ze 1 ZK = 1 ZD. Konsolidujemy zamowienia do dostawcow i z wielu ZK zwykle tworzymy 1 ZD (w tej chwili recznie to robimy tzn. uzupelniamy ZD co prowadzi do bledow).

 

Reasumujac obecny mechanizm jest jak najbardziej wporzadku ale musiaby byc wzbogacony (np. poprzez zaznaczenie jakiegos chceboxa w oknie gdzie dokonuje sie przetwarzania) o mozliwość dodania aktualnie przetwarzanego ZK do istniejacego juz ZD (np. wybor z listy konkretnego ZD)

 

Oczywiscie moglbym podac pelna specyfikacje jak to mialoby wygladac... 

 

Pomozecie?

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Aj, widzę powstał post specjalnie do tego tematu, to w razie czego, kontynuujmy tutaj, to co dopisałem na temat Przetwórz w zamówienie do dostawcy.

 

Cytat

Odnośnie "drugiego tematu", to w liście Zamówienia, trzeba zaznaczyć z klawisz Ctrl te zamówienia, które chcecie przetworzyć, wybieracie Przetwórz w zamówienie do dostawcy, w otwartym oknie w kolumnie Dostawca, wpisujecie tego, który ma być na ZD (niestety, jest to dosyć męczący proces, fajnie jakby Insert dodał jakąś opcję "wstaw dostawcę do wszystkich pozycji"), ewentualne pozycje, których nie chcemy zamówić, można usunąć ZD. Wpisując kilku dostawców, pojawi się kilka ZD w efekcie. Zapisujemy i cieszymy się ZD, powiązanym z wszystkim ZK :) I podejrzewam, że z tego wywodzi się lekki opór z tym ręcznym wiązaniem, ponieważ Nexo wiąże bezpośrednio pozycje dokumentów, co robi się kłopotliwe w przypadku, gdy chcielibyśmy podłączać ZD, z całkiem innymi pozycjami, ale wieżę że chłopaki się nie poddadzą.

https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/685-ręczne-powiązanie-dokumentów/

Link to postu

Dziękuję za wskazówkę Radomił, faktycznie istnieje w NEXO możliwość zbiorczego przekształcenia ZK do ZD.

Przetestowałem i opisywany przez Ciebie mechanizm nie do końca niestety spełnia nasze oczekiwania (minimalnie o coś innego mi chodzi). 

 

Rozdzieliłem wątek celowo i stworzyłem nowy ponieważ niniejsza sugestia nie do końca jest tożsama "z ręcznym wiązaniem dokumentów", tzn. z tym wątkiem:

https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/685-ręczne-powiązanie-dokumentów/

 

Przechodząc do meritum, obecnie wskazany przez Ciebie mechanizm pozwala przekształcać zbiorczo wiele ZK tworząc zawsze nowe ZD.

My mamy potrzebę (tak jak zresztą pisałem wyżej) przetwarzania kolejnych ZK do już istniejącego ZD.

 

Chciałbym to robić nie tylko zbiorczo jednorazowo ale również na pojedynczych zamówieniach, czyli w miarę składania kolejnych zamówień przez klientów wypełniamy ZD zamówionymi towarami.

 

Mechanizm, który wskazałeś niestety nie poradzi sobie z tak wydawałoby się prostą sytuacją:

Mamy kilka zamówień ZK w systemie, tworzymy zatem z nich ZD które odbierzemy własnym transportem np. za 3 dni. 

Po utworzeniu ZD, przychodzi jeszcze 3 klientów i składa ZK, chcemy je dorzucić do istniejącego ZD (bo jesteśmy małą zwinną firmą i nam zależy na kliencie) - jak to zrobić?

 

Oczywiście powyższy przykład jednostkowy to nie wszystko.

Tak jak mówiłem konsolidujemy zamówienia od różnych dostawców, praktycznie zawsze używając aut 24 tonowych bo tylko wtedy biznes się kalkuluje. To wszystko sprowadza się do tego, że po stronie ZD chciałbym widzieć na bieżąco ile i jakie pozycje mamy zamówione, oraz o jakiej wadze.

Bo w oparciu o: - wagę, - obiecane terminy realizacji klientom, - dostępność samochodu, - dostępność towarów, podejmowana jest decyzja o wysłaniu zamówienia do dostawcy.

 

To, że w tej chwili NEXO tego nie obsługuje powoduje, że:

- narażeni jesteśmy na liczne błędy bo czasem nazwy produktów są podobne i łatwo się pomylić co do ilości wklepywanej ręcznie na ZD (protezą byłaby możliwość kopiowania listy ctrl+k oraz ctr+L która jest w GT ale tego niestety nie ma... LUB ogólnie jakiś fajny schowek ogólno-nexowy gdzie byśmy zrzucali zaznaczone pozycje z listy zamówienia a następnie z tego schowaka wrzucać do istniejącego ZD - też rozwiązanie ręczne ale poniekąd załatwiłoby problem)

- oczywiście przy ręcznym dopisywaniu pozycji do ZD nie mamy również powiązań miedzy ZD a ZK

 

Panie Mateuszu, jesteście w stanie zaimplementować (tak naprawdę troszkę rozbudować obecny mechanizm) dodawania do istniejącego ZD pozycji z danego ZK ? Oczywiście wówczas chętnie podeślę specyfikację jakby to widział.

Pomożecie?

 

P.S. Jakimś rozwiązaniem byłaby analiza z poziomu widoku "Asortyment zamówiny przez klienta" w wersji PRO, z tym, że na liście nie można pokazać wagi per dana pozycja i łącznie do zamówienia oraz dodatkowo nie ma możliwości grupowania towarów per dany (domyślny) dostawca. 

Przy okazji - czy możecie powyższe potrzeby dołożyć czy to w formie nowego widoku czy to w formie filtra który by pokazywał asrtyment tylko do danego dostawcy?  

Pytanie: Czy w wersji PRO taki widok możemy sami dołożyć (podział zamówionych towarów ze względów na dostawców)?

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Jasne, domyślałem się, że może mieć jakieś mankamenty, bo my też w nim drobne zauważamy :) Jeszcze ważna wskazówka - moduł ten pobierze dostawców przypisanych w asortymencie to może się przydać. I ważne, jest błąd z przeliczaniem z waluty, ale Insert jest już jego świadomy.

 

Co do drogi jaką wskazałeś, jest to rzeczywiście ciekawa droga. Wiadomo, wszystko zależy od sprzedawców z jakimi się współpracuje - nasi znowu, z reguły łączą te ZD w jedno zamówienie, realizują je jedną WZ z naszymi numerami ZK, a potem my wczytujemy je przez jeden PZ, generowany z kilku ZD. Ale u nas wynika to bardziej z starych zasad, to jest ZD do konkretnego ZK, więc taki scenariusz jak u was na tą chwilę nie istnieje, ale jakby się zdarzył, do dołączanie do istniejących, niezrealizowanych ZD, było by fajną funkcją - tzw. Scalanie, które często koduje w sklepach internetowych :)

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Myślę, że tutaj byłoby miejsce dla całkiem nowego obiektu, który musiałby powstać w systemie lub może prędzej w rozwiązaniu dodatkowym, jak "koszyk zapotrzebowań" (nie wiem, czy to dobra nazwa). Byłby to element pośredni między zamówieniami od klienta, a zleceniami do dostawców. To on byłby tą 24-tonową ciężarówką. Czyli wymagałby określania minimum (i być może także maksimum) logistycznego: nie pozwoli na zatwierdzenie, kiedy nie znajdują się na nim ilości stanowiące te 24 tony (może z tolerancją) lub ich wielokrotności (co przekłada się na konwój).

W pewnym momencie mówimy "stop" - zamykamy koszyk (nowe zamówienia trafiają do nowego koszyka) i na jego podstawie generujemy zlecenia do dostawców.

 

Oczywiście to tylko ten jeden konkretny przypadek.

W innym scenariuszu koszyk zapotrzebowań nie generowałby ZD (a dalej PZ), tylko MM - czyli mówimy tutaj o zamówieniach wewnętrznych (do centrali).

 

Im dłużej o tym myślę, tym bardziej mi tu pasuje rozwiązanie dodatkowe.

Link to postu
  • 2 lata później...

Dołączam się do tematu bo w naszej firmie też przydałaby się taka opcja. W sklepach "wielobranżowych" jest taka potrzeba aby np. przez cały dzień zbierać zamówienia od klientów i pod koniec dnia utworzyć z nich automatycznie zbiorcze zamówienia do kilku różnych dostawców. Dla każdego dostawcy po jednym zamówieniu. Bo bez sensu wysyłać kilka zamówień do jednego dostawcy od każdego klienta z osobna.

Myślę że dla Insertu byłoby coś takiego łatwo zaimplementować na podstawie tego co już mają w Subiekcie. Istnieje takie narzędzie w Subiekcie Nexo, że można stworzyć kreator zamówień do dostawcy "KZD" na podstawie wybranego zamówienia od klienta. 

image.png.9d232e60bbf8e8a6548c074f53d6f1e4.png

 

Jest to bardzo fajne narzędzie, które rozwiązałoby problem pod dwoma warunkami:

1. Dałoby się zapisać wersję roboczą takiego KZD, do której po zamknięciu zawsze można by wrócić i ponowić jego edycję. Oczywiście bez wystawiania nowych zamówień do dostawców do póki nie uznamy że chcemy to zrobić. Czyli w ciągu dnia dostając kolejne zamówienia od klientów możemy sobie taką wersję roboczą KZD wielokrotnie edytować dopisując kolejne pozycje. Natomiast pod koniec dnia moglibyśmy ostatecznie zakończyć takie KZD i zapisać je jako nazwijmy to "wersja ostateczna" a nie robocza i dopiero wtedy powstałyby w Subiekcie zamówienia do dostawców.

2. Można by dodawać kolejne ZK do wersji roboczej KZD a nie tylko jedno jak jest obecnie.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Ja mam trochę inny pomysł idąc tropem, który wskazał Pan Maciej Tarkowski w niniejszym wątku.

W ZK pod gridem z asortymentem mógłby pojawić się grid z schowkiem prezentującym "koszyk zapotrzebowania". 
Ten sam grid (schowek - koszyk zapotrzebowań) powinien pojawić się pod gridem z zamówionym asortymentem w każdym  niezrealizowanym ZD.

W ZK klikając ppm dodajemy do schowka konkretne pozycje.
Z kolei w danym ZD (pozycje wcześniej wrzucone do schowka)  przenosimy na grid asortymentu danego ZD.

Przy takim układzie danych, handlowiec byłby odpowiedzialny aby zamówić towar z ZK, czyli tak naprawdę skopiować do "koszyka zapotrzebowań" i tu jego rola się kończy.
Dział zakupów, byłbym odpowiedzialny aby towary z koszyka zapotrzebowań zamówić na ZD u danego dostawcy. 

Czyli musiałby pojawić się w MENU funkcje: 
- dodaj do schowka (tak naprawdę ta funkcja by tylko kopiowała daną pozycję 1:1) 
- zrzuć na ZD (ta funkcja powinna już powinna przenosić towar na ZD, opróżniając tym samym schowek skoro dana pozycja jest już na ZD)

W ZD mogłaby się pojawić informacja (w nowej kolumnie) z jakiego ZK towar pochodzi.
Z kolei w ZK (po zrzuceniu pozycji z koszyka na ZD) mogłaby się pojawić informacja na jakim ZD towar jest zamówiony.
Czyli i handlowiec wiedziałby gdzie i kiedy zamówiono towar a zakupowiec wiedziałby kto zamawia i kto się opiekuje zamówieniem.

Jest szansa na realizację powyższego?

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...