Ecoandmore Ecoandmore 0 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" (edytowane) Dzień dobry, Borykamy się z dość sporym problemem zacinania się subiekta przy przejściu na zakładkę "Zamówienia od klientów"; fakt faktem poradziliśmy sobie częściowo z tym problemem robiąc wpisy w rejestrze "Command Timeout" oraz "Connection Timeout" na 180 sekund. Jednak w naszym rozumieniu jest to coś w rodzaju rozwiązania "pomostowego" - jesteśmy sobie w stanie wylistować zamówienia z bieżącego dnia (tu proces przebiega dość sprawnie) oraz z ostatnich 7 dni ( tu wylistowanie zamówień już trwa około 60 sekund i tych zamówień jest w okolicach pomiędzy 450 a 600). Problem występuje przy listowaniu zamówień z dłuższego okresu - jest to praktycznie niemożliwe, dopiero wydłużenie w rejestrze na niebotyczne czasy oraz czekanie kilkanaście minut przynosi efekt. FYI wszystkich pozycji w "zamówienia od klientów" jest blisko 500 000. Poza tą zakładką - Subiekt działa poprawnie, i nie ma znaczenia czy łączymy się "końcówką" czy działamy na subiekcie bezpośrednio na serwerze na którym jest SQL. Konserwacja bazy wykonywana z subiekta nie przynosi żadnych efektów. Czy ktoś z Państwa zmierzył się z podobnym problemem i znalazł jakieś rozwiązanie? Stoi to na serwerze HP ProLiant DL380p Gen8 2x Xeon CPU E5-2680 v2 64GB RAM SQL2019 Enterprise Więc sprzęt raczej nie jest za słaby ani SQL nas nie ogranicza. Edytowane 27 Września przez Ecoandmore Ecoandmore Link to postu
Daniel Kozłowski 1 244 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" 3 minuty temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Czy ktoś z Państwa zmierzył się z podobnym problemem i znalazł jakieś rozwiązanie? Wielokrotnie, to dobrze znany problem wydajnościowy, nie raz pojawiał się również na tym forum... Proponujemy usunięcie zrealizowanych zamówień, posiadamy do tego dedykowane, małe rozwiązanie dodatkowe. Alternatywa to optymalizacja bazy danych, w tym konkretnym przypadku kłopotliwa ze względu na utrzymywanie / dostosowywanie optymalizacji do nowych wersji programu. Link to postu
Ecoandmore Ecoandmore 0 Napisano 27 Września Autor Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" Rozumiem że to dodatkowe rozwiązanie jest bezpłatne? Czy znajdę gdzieś więcej informacji na temat optymalizacji bazy danych o której Pan wspomina? Link to postu
Andrzej Kubik 1 291 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" 22 minuty temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Rozumiem że to dodatkowe rozwiązanie jest bezpłatne? Skąd taki pomysł? 😲 Link to postu
Ecoandmore Ecoandmore 0 Napisano 27 Września Autor Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" 15 minut temu, Andrzej Kubik napisał: Skąd taki pomysł? 😲 Wydawało mi się to logiczne, tym bardziej że jest to znany Państwu problem SQL się zwyczajnie "nudzi" przy tym zapytaniu i myślę że powodem jest ilość dokumentów. Godzinę temu, Daniel Kozłowski napisał: Wielokrotnie, to dobrze znany problem wydajnościowy, nie raz pojawiał się również na tym forum... Proponujemy usunięcie zrealizowanych zamówień, posiadamy do tego dedykowane, małe rozwiązanie dodatkowe. Alternatywa to optymalizacja bazy danych, w tym konkretnym przypadku kłopotliwa ze względu na utrzymywanie / dostosowywanie optymalizacji do nowych wersji programu. Czyli rozumiem że obydwa rozwiązania zaproponowane przez Pana są płatne? Można byłoby poznać cenę takiej usługi? Link to postu
Andrzej Kubik 1 291 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" 4 minuty temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Wydawało mi się to logiczne, tym bardziej że jest to znany Państwu problem Logiczne wydaje się Panu że jeśli partner InsERTu (a nie firma InsERT) w ramach swojej działalności opracowuje narzędzie rozwiązujące jakiegoś problem to udostępnia je wszystkim bezpłatnie? Link to postu
Ecoandmore Ecoandmore 0 Napisano 27 Września Autor Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" Panie Andrzeju z całym szacunkiem... Myśli Pan że ja wiem kto jest autorem tego rozwiązania? Nie rozumiem skąd tyle pretensjonalności w Pańskiej wypowiedzi... Nie pracuję w Insercie i nie wiem czy Insert ma przygotowane takie narzędzia czy nie Jeśli jest to Pana rozwiązanie, czy mógłbym poznać jego cenę? Link to postu
Andrzej Kubik 1 291 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" Rozwiązanie nie jest moje, tylko Daniela. Link to postu
Ecoandmore Ecoandmore 0 Napisano 27 Września Autor Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" 2 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał: Wielokrotnie, to dobrze znany problem wydajnościowy, nie raz pojawiał się również na tym forum... Proponujemy usunięcie zrealizowanych zamówień, posiadamy do tego dedykowane, małe rozwiązanie dodatkowe. Alternatywa to optymalizacja bazy danych, w tym konkretnym przypadku kłopotliwa ze względu na utrzymywanie / dostosowywanie optymalizacji do nowych wersji programu. Panie Danielu, czy moglibyśmy poznać koszt obydwu rozwiązań? Byłbym wdzięczny. 6 minut temu, Andrzej Kubik napisał: Rozwiązanie nie jest moje, tylko Daniela. Panie Andrzeju, bardzo dziękuję za poświęcony czas. Link to postu
Paweł Szczygieł 41 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" Mogę dodać, że baza danych poza konserwacją w programiw serwisowym wymaga innych prac serwisowych. Kasowanie danych w jakiś sposób zwiększy wydajność bazy danych. Bazy systemów ERP o wielkości 100 GB i większe potrafią wydajnie pracować pod warunkiem że administrator będzie z nimi pracował - z kolei bazy 20 GB być niewydajne pracować jeżeli nie są objęte nadzorem administratora. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 244 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" 4 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Rozumiem że to dodatkowe rozwiązanie jest bezpłatne? To rozwiązanie nie jest bezpłatne. 4 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Czy znajdę gdzieś więcej informacji na temat optymalizacji bazy danych o której Pan wspomina? Oczywiście, działanie serwera SQL firmy Microsoft jest bardzo dobrze udokumentowane przez firmę Microsoft w internecie, od czystej pomocy technicznej po kursy i fora. Działanie programów InsERT można prześledzić samodzielnie. 4 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Wydawało mi się to logiczne, tym bardziej że jest to znany Państwu problem Ja przecież też nie jestem pracownikiem firmy InsERT o czym wyraźnie informuje profil forum. 4 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: SQL się zwyczajnie "nudzi" przy tym zapytaniu To jeden z efektów problemów wydajnościowych. 4 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: i myślę że powodem jest ilość dokumentów. Nie, powodem jest nieoptymalne przetwarzanie danych - czy wyświetlenie takiej ilości towarów, kontrahentów, czy nawet innych dokumentów sprawia takie problemy ? 4 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Czyli rozumiem że obydwa rozwiązania zaproponowane przez Pana są płatne? Tak. 4 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Można byłoby poznać cenę takiej usługi? Cena rozwiązania usuwającego zbiorczo zamówienia to aktualnie 250 zł netto, cennik naszych usług znajduje się na naszej stronie internetowej. 3 godziny temu, Ecoandmore Ecoandmore napisał: Panie Danielu, czy moglibyśmy poznać koszt obydwu rozwiązań? Byłbym wdzięczny. Nie wiem w ogóle skąd takie pytania i podchody przez fora internetowe, znacie Państwo kompetencje naszej firmy, korzystacie z naszych rozwiązań i usług od lat. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 244 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" 1 godzinę temu, Paweł Szczygieł napisał: Bazy systemów ERP o wielkości 100 GB i większe potrafią wydajnie pracować pod warunkiem że administrator będzie z nimi pracował Niestety to tak NIE działa, jest wiele problemów na które nie mamy wpływu, które może rozwiązać tylko producent oprogramowania... Nie dawno trafiłem na problem z wyświetlaniem listy spłat rozrachunków za pomocą okna wyboru Sfery, okazało się, że zanim zostanie nałożony mój filtr ograniczający listę dokumentów do kilku, kilkunastu i tak wcześniej jest ładowana cała lista rozrachunków, niestety rozrachunków jest już u klienta ponad 3 mln i w ogóle nie udaje się załadować takiej ilości danych (problem opisane na forum Partnerów). Link to postu
Paweł Szczygieł 41 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" Panie Danielu dobór systemu ERP do wielkoci firmy jest kluczowym elementem rozwoju działalności. System SAP nie sprawdzi się w małej działalnosći a Subiekt nie sprawdzi się w grupie Orlen. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 244 Napisano 27 Września Udostępnij Napisano 27 Września w Optymalizacja bazy - długi czas odpowiedzi w zakładce "Zamówienia od Klientów" Nie o tym pisałem, nie zgadzam się z takim porównaniem, to nie miejsce na takie dywagacje, zapraszam na spotkanie do Wrocławia w październiku. Link to postu
Polecane posty