Renata Kańska 0 Napisano 31 Października Udostępnij Napisano 31 Października w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 dzień dobry, po aktualizacji Subiekt GT do wersji 1.81 mam problem ze skanerem kodów, mianowicie w paragonie lub fakturze zamiast wyszukać istniejący w kartotece towar, otwiera okno kartoteki "towar" jako usługę jednorazową, do tej pory prze wiele lat wszystko po kolejnych aktualizacjach było ok a teraz taki zonk, może ktoś ma podobny problem i pomoże Renata Link to postu
Kacper Panek 228 Napisano 4 Listopada Udostępnij Napisano 4 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 Dzień dobry, temat poruszyła Pani przez formularz kontaktowy pod numerem zgłoszenia INS-24586780. Na przyszłość prosimy o niepowielanie zgłoszeń. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 246 Napisano 4 Listopada Udostępnij Napisano 4 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 W dniu 31.10.2024 o 16:42, Renata Kańska napisał: po aktualizacji Subiekt GT do wersji 1.81 mam problem ze skanerem kodów, mianowicie w paragonie lub fakturze zamiast wyszukać istniejący w kartotece towar, otwiera okno kartoteki "towar" jako usługę jednorazową, do tej pory prze wiele lat wszystko po kolejnych aktualizacjach było ok a teraz taki zonk, może ktoś ma podobny problem i pomoże Opis problemu sugeruje (podkreślam słowo "sugeruje", aby poznać rzeczywistą przyczynę należałoby przeprowadzić "analizę" problemu w miejscu jego występowania), że niestety od zawsze, przez te wiele lat czytnik nie został poprawnie skonfigurowany do współpracy z programami InsERT - w czytniku powinno zostać skonfigurowane opóźnienie między kodem kreskowym a sufiksem. Nie wiążę tych problemów z aktualizacją programów, potwierdza to też niejako brak innych zgłoszeń tego problemu. Pytanie - jak dokładnie jest skonfigurowany czytnik kodów kreskowych ? Być może ten zbieg okoliczności jest spowodowany spowolnieniem pracy programu - może pomóc, ale nie musi odbudowa indeksów w programie serwisowym: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1731%2Cinsert-gt-jak-przeprowadzic-czynnosci-serwisowe-na-bazie-danych.html Link to postu
Renata Kańska 0 Napisano 4 Listopada Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 witam i dziękuję za próbę pomocy, odbudowa indeksów zgodnie z sugestią i instrukcją , nie rozwiązały problemu problem pojawił się dokładnie po odpaleniu programu po jego aktualizacji , stąd jednoznaczne podejrzenie moje że aktualizacja jest winowajcą, przez lata było ok, więc jeżeli nawet czytnik przed 10 laty nie został poprawnie skonfigurowany, to chciałabym aby dalej tak działał jak przez te lata, ponieważ to było dla mnie wygodne dzięki za próbę pomocy, zostaję jednak z tym problemem, może gdzies odnajdę kody sterujące czytnika (stary CD100 CCD) to spróbuję ponownie go skonfigurować Renata Link to postu
Renata Kańska 0 Napisano 13 Listopada Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 aktualizacja - scanner ponownie zaprogramowany, efekt bez zmian, ewidentnie coś się zmieniło z bazie danych subiekta, tak sądzę ... Link to postu
Renata Kańska 0 Napisano 13 Listopada Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 2 minuty temu, Renata Kańska napisał: aktualizacja - scanner ponownie zaprogramowany, efekt bez zmian, ewidentnie coś się zmieniło z bazie danych subiekta, tak sądzę ... Problem rozwiązuje, choć nie jest to dla mnie wygodne, wprowadzenie kodu kreskowego w karcie towaru w miejscu towar>podstawowe>symbol, wówczas przy wystawianiu dokumentów po zeskanowaniu kodu wprowadzana linia z towarem jest ok. Dotąd w miejscu symbol miałam "krótki kod" a kod kreskowy był w zakładce towar>urządzenia>podstawowy kod kreskowy, ale po aktualizacji 1.81 to się posypało . Renata Link to postu
Daniel Kozłowski 1 246 Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 Ciągle nie opowiedziała Pani na jedno, ale zasadnicze pytanie: 13 minut temu, Renata Kańska napisał: aktualizacja - scanner ponownie zaprogramowany, efekt bez zmian, W dniu 4.11.2024 o 13:41, Daniel Kozłowski napisał: Pytanie - jak dokładnie jest skonfigurowany czytnik kodów kreskowych ? -- 1 godzinę temu, Renata Kańska napisał: ewidentnie coś się zmieniło z bazie danych subiekta, tak sądzę ... 1 godzinę temu, Renata Kańska napisał: po aktualizacji 1.81 to się posypało Niestety nie stosuje się Pani do moich sugestii i szuka przyczyn problemów tam, gdzie ich nie ma... Sprawdziłem współpracę programu Subiekt GT w wersji 1.81 z klawiaturowym czytnikiem kodów kreskowych i nie potwierdzam problemu - u mnie wszystko działa poprawnie. ps. Jako alternatywę dla klawiaturowego czytnika kodów kreskowych może go Pani przekonfigurować na RS'owy (jeśli oferuje taką możliwość - multi interfejs). Link to postu
Renata Kańska 0 Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 witam, skaner jest skonfigurowany jako USB / emulacja klawiatury - tak był skonfigurowany od początku. Przewód jest na USB. próby na na różne sposoby: od przywrócenia ustawień fabrycznych, po indywidualne próby kilku wersji pozdrowienia Renata Link to postu
Daniel Kozłowski 1 246 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 2 godziny temu, Renata Kańska napisał: skaner jest skonfigurowany jako USB / emulacja klawiatury - tak był skonfigurowany od początku. Czyli potwierdziła Pani moje przypuszczenia, że czytnika od zawsze, od ponad 10 lat był skonfigurowany niepoprawnie. 2 godziny temu, Renata Kańska napisał: próby na na różne sposoby: od przywrócenia ustawień fabrycznych, po indywidualne próby kilku wersji Nie należy zgadywać, próbować tylko dowiedzieć się jak uzyskać oczekiwany efekt i tak zrobić, najłatwiej jest skorzystać z usług wybranego przez siebie dostawcy programów / serwisanta i/lub zamawiać sprzęt razem z jego konfiguracją i uruchomieniem... Czytnik klawiaturowy musi działać dokładnie tak, jak oczekuje tego program przy korzystaniu z instynku na pozycji dokumentu, czyli jak użytkownik wprowadza dane do programu za pomocą klawiatury, czyli musi zostać wprowadzony kod kreskowy, następnie musi nastąpić mała przerwa, aby program miał czas wyszukać asortyment i wyświetlić wynik wyszukiwania, a na koniec musi zostać wysłany sufix, czyli znak entera, aby wybrać towar z listy. Jeśli program nie zdąży wyszukać towaru w czasie między przesłaniem kodu kreskowego a sufiksem to powstanie efekt jaki Pani opisuje, może Pani powtórzyć ten efekt wklejając ze schowka kod kreskowy i następnie bardzo szybko wcisnąć klawisz enter na klawiaturze. Rozwiązaniem jest więc takie skonfigurowanie czytnika, ustawienie takiego opóźnienia (doświadczalnie) między kodem kreskowym i sufiksem, aby program zdążył wyszukać towar. Niestety nie każdy czytnik posiada takie możliwości konfiguracji (stąd jak wyżej sugerowałem warto zamawiać sprzęt u kogoś kto wie jakie wymagania posiadają programy InsERT, aby z nimi współpracował), obejściem w takim przypadku jest wprowadzenie opóźnienia między każdym znakiem przesyłanym przez czytnik, ale wtedy naturalnie należy liczyć się z dużo dłuższym wyszukiwaniem towaru. Przypominam również o: 14 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał: Jako alternatywę dla klawiaturowego czytnika kodów kreskowych może go Pani przekonfigurować na RS'owy (jeśli oferuje taką możliwość - multi interfejs). Link to postu
Renata Kańska 0 Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 dziękuję za odpowiedź, pewnie skończy się na kupnie nowego skanera, dobrego dnia Renata Link to postu
Andrzej Kubik 1 301 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 17 godzin temu, Renata Kańska napisał: ewidentnie coś się zmieniło z bazie danych subiekta, tak sądzę ... Ewidentnie jest tak jak napisał Daniel. Nie trzeba niczego zmieniać w bazie, wystarczy że przybędzie towarów i wydłuży się czas odpowiedzi Subiekta a trzeba przeprogramować czytnik. Dlatego lepiej to działa jako RS (COM), a nie klawiatura. To że ma kabel USB nie ma znaczenia. Porządne czytniki dają możliwość podłączenia jako klawiaturowy albo RS. Link to postu
Renata Kańska 0 Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada w Problem ze skanerem po aktualizacji do 1.81 Panowie ,pewnie macie rację, jednak obecny czytnik nie jest porządny, tak więc będzie nowy pozdrowienia RK Link to postu
Polecane posty