Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 6 Listopada Udostępnij Napisano 6 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej (edytowane) Wystawiamy faktury sprzedaży na podstawie umów wprowadzonych do Gestora Nexo Pro. Po lipcowych zmianach wprowadzono automatyzm umieszczania nazwę usługi jednorazowej na wystawionych fakturach, przy czym problem dotyczył wyłącznie umów dodanych od sierpnia. Nie wiem, skąd program bierze ten parametr, bo dodawał na fakturze nieznaną kwotę i trzeba było ręcznie usuwać błędną pozycję. Po usunięciu nazwy usługi jednorazowej i pozostawieniu pustego pola w konfiguracji pojawił się problem z wystawieniem faktur do umów dodanych po Gestora po lipcu. Faktura nie jest wystawiana i pojawia się komunikat: Czy możemy coś zmienić w konfiguracji, czy to jakiś wewnętrzny błąd? Edytowane 6 Listopada przez Kancelaria Iustus-Lex Link to postu
Kacper Panek 224 Napisano 7 Listopada Udostępnij Napisano 7 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Dzień dobry, proszę uzupełnić parametr Nazwę usługi jednorazowej na dokumentach, a następnie pokazać zrzuty ekranu z Umowy z klientem, z sekcji Asortyment oraz wystawionej na jej podstawie faktury sprzedaży. Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 12 Listopada Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Niezły bałagan się dziś zrobił na serwerach.... Odpowiedziałam na wiadomość jakiś czas temu, a teraz widzę, że moja odpowiedź zniknęła. Tak, jak napisałam w pierwszej wiadomości: bez nazwy usługi jednorazowej nie można w ogóle wystawić faktury. Dodałam więc taką nazwę w parametrach umów: Nie dopisałam takiego asortymentu w parametrach umowy Faktura jest wystawiana z tą dodatkową "usługą" o nazwie SKASOWAĆ (nie wiem, w jaki sposób jest wyliczana ta wartość) i przed zatwierdzeniem danych na fakturze usuwam tę pozycję. Nie jest to wygodne i bezpieczne. Link to postu
Kacper Panek 224 Napisano 13 Listopada Udostępnij Napisano 13 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Dzień dobry, proszę pokazać pozycje asortymentowe pojawiające się na umowie: Oraz te, które pojawiają się po wystawieniu Faktury VAT sprzedaży na podstawie umowy: Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 14 Listopada Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Proszę bardzo - umowa: Faktura Link to postu
Kacper Panek 224 Napisano 14 Listopada Udostępnij Napisano 14 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej (edytowane) Dzień dobry, jeżeli na umowie z klientem, w sekcji asortyment pojawiają się pozycje, dla których nie zostało zaznaczone "Przenoś na dokument", to wartość netto tych pozycji jest sumowana do usługi jednorazowej, której nazwa pobierana jest z Umowy z klientem albo Parametrów umów z klientami. Nie jest to nowa funkcjonalność. Edytowane 14 Listopada przez Kacper Panek Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 15 Listopada Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Dziękuję - wyjaśnił Pan, skąd bierze się wartość "usługi jednorazowej". Nadal jednak nie rozumiem, dlaczego wprowadzono PRZYMUS umieszczania tego asortymentu na fakturze. W fakturach do umów sprzed sierpnia nie ma tego przymusu. Skoro nie chcę korzystać z produktu nazwanego usługą jednorazową, proszę umożliwić mi wyłączenie tej opcji. Link to postu
Kacper Panek 224 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Dzień dobry, jeżeli pozycje asortymentowe nie są przenoszone na fakturę, a także nie chcą Państwo ich uwzględnić jako usługę jednorazową, to w jakim celu zostały podane na Umowie z klientem, na zakładce Asortyment? Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 15 Listopada Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej W umowie (asortymencie) jest dodana taka pozycja? Nazwa usługi jednorazowej to SKASOWAĆ. Proszę sprawdzić screen i cofnąć się do pierwszego posta. Link to postu
Błażej Szolak 92 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Panu Kacprowi chodzi o nie-zielone pozycje na umowie. 1 Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 15 Listopada Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej We wszystkich umowach mam wprowadzony używany asortyment, który w wielu przypadkach pojawia się na fakturze tylko okazjonalnie. W tym miejscu mam cennik, bo w zestawienie Subiekt-Biuro-Gestor to jedyne logiczne miejsce. Problem z usługą jednorazową pojawia się tylko w umowach dodanych od sierpnia 2024r. We wcześniejszych umowach automat wystawia cykliczne faktury bez "nie-zielonego" asortymentu połączonego w usługę jednorazową. Link to postu
Kacper Panek 224 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Rozumiem, że zastosowali Państwo takie obejście, aby usprawnić pracę z programem, ale czy wykorzystanie dedykowanego dla tych celów modułu Kartoteki – Asortyment nie jest satysfakcjonujące? Skoro usługi są wykorzystywane na wielu umowach, to mogą one zostać dodane jako usługi we wspomnianym module, dzięki czemu będzie możliwość wprowadzenia ich bezpośrednio na Umowę z klientem (np. przy pomocy przycisku F2). W celu łatwiejszego sortowania pozycji można im również nadać odpowiednie grupy (np. Usługi biurowe), dzięki czemu będzie możliwość wykorzystania odpowiednich filtrów. W takim scenariuszu nie będzie konieczności zamieszczania zbędnych pozycji na Umowie z klientem, co z kolei rozwiąże problem z kasowaniem usługi jednorazowej. 1 Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 15 Listopada Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Asortyment jest z kartoteki, ale ceny bywają różne. W umowie są wprowadzone te, które dotyczą danego klienta. Problem z usługą jednorazową rozwiąże powrót do wcześniejszych ustawień, gdy nie było konieczności umieszczania tego "produktu" w fakturach. Link to postu
Błażej Szolak 92 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej (edytowane) Tak z ciekawości, mogliby Państwo delikatnie rozszerzyć w asortymencie umowy kolumnę "Rodzaj", a na fakturze dodać kolumnę "Rodzaj" aby była w pełni widoczna i pokazać obydwa zrzuty ponownie? Edytowane 15 Listopada przez Błażej Szolak Poprawka w tekście. Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 15 Listopada Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej W każdym miejscu (umowa, cenniki, kartoteka) rodzaj jest oznaczony jako US - usługa. Cały asortyment mamy wprowadzony jako usługi. Jeśli ustawię widoczność tej kolumny na fakturze wszędzie jest usługa, za wyjątkiem usługi jednorazowej, która ma symbol UJ. Link to postu
Błażej Szolak 92 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej W asortymencie w umowach sprzed sierpnia 2024 roku też ma Pan tylko niektóre usługi przeniesione na dokument (czyli oznaczone na zielono), nie wszystkie, prawda? Mogliby Państwo pokazać przykład z umów sprzed sierpnia? Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 15 Listopada Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Ok, rzeczywiście dopiero w ostatnich umowach dodałam nieużywany asortyment. Starsze umowy mają asortyment składający się wyłącznie z pozycji przenoszonych na fakturę. Czyli mogę sobie z problemem poradzić kasując rzadziej używany asortyment z nowych umów, ale nie zmienia to faktu, że na fakturze nie powinna się pojawiać usługa, której nie chcę. Link to postu
Błażej Szolak 92 Napisano 15 Listopada Udostępnij Napisano 15 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Dla wyjaśnienia: usługa jednorazowa na dokumencie tworzy się w przypadku, jeśli w asortymencie umowy lub zlecenia serwisowego znajdują się pozycje, które nie są zielone i nie mają zaznaczonej opcji "Przenoś na dokument" po prawej stronie listy. nexo wtedy sumuje te "nieprzenoszące" się kartoteki w jedną usługę jednorazową, która pojawia się na dokumencie. Link to postu
Kancelaria Iustus-Lex 19 Napisano 18 Listopada Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Zrozumiałam zasadę, co nie zmienia faktu, że to ja powinnam decydować o tym, co pojawia się na fakturze, nie program. Szczególnie, że nazwanie nieużywanego regularnie asortymentu "usługą jednorazową" jest nieporozumieniem. Link to postu
Kacper Panek 224 Napisano 18 Listopada Udostępnij Napisano 18 Listopada w Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej Dzień dobry, zgadza się, to użytkownik decyduje o tym, co pojawia się na fakturze – dodanie asortymentu na umowie z klientem jest dla programu jednoznaczne z podjęciem takiej decyzji. Do przechowywania asortymentu służy moduł Kartoteki – Asortyment. Ustalenie indywidualnych cen dla klientów umożliwia natomiast wykorzystanie cenników: Gestor nexo – Jak dodać i skonfigurować cennik dodatkowy typu „Indywidualny dla klienta”? Jeżeli nie chcą Państwo korzystać z dedykowanych modułów udostępnionych w programie, to niestety trzeba się liczyć z tym, że generowaną przez program usługę jednorazową będzie trzeba każdorazowo usuwać. Link to postu
Polecane posty