Skocz do zawartości

Wystawianie faktur - nazwa usługi jednorazowej

Polecane posty

Wystawiamy faktury sprzedaży na podstawie umów wprowadzonych do Gestora Nexo Pro. Po lipcowych zmianach wprowadzono automatyzm umieszczania nazwę usługi jednorazowej na wystawionych fakturach, przy czym problem dotyczył wyłącznie umów dodanych od sierpnia.

Nie wiem, skąd program bierze ten parametr, bo dodawał na fakturze nieznaną kwotę i trzeba było ręcznie usuwać błędną pozycję. Po usunięciu nazwy usługi jednorazowej i pozostawieniu pustego pola w konfiguracji 

  image.png.d1d716a084ebad9d5fc4f367fe36f51d.png

pojawił się problem z wystawieniem faktur do umów dodanych po Gestora po lipcu. Faktura nie jest wystawiana i pojawia się komunikat:

image.png.3732c035631a9e9a1e8e4f892c47124e.png

Czy możemy coś zmienić w konfiguracji, czy to jakiś wewnętrzny błąd?

 

 

Edytowane przez Kancelaria Iustus-Lex
Link to postu

Niezły bałagan się dziś zrobił na serwerach....

Odpowiedziałam na wiadomość jakiś czas temu, a teraz widzę, że moja odpowiedź zniknęła.

 

Tak, jak napisałam w pierwszej wiadomości: bez nazwy usługi jednorazowej nie można w ogóle wystawić faktury. Dodałam więc taką nazwę w parametrach umów:

image.png.4f4a93b7a7a9a379d7b5ece9f6c4b87f.png

Nie dopisałam takiego asortymentu w parametrach umowy

image.png.668e58bb13d409896de17ccd2e6840f0.png

Faktura jest wystawiana z tą dodatkową "usługą" o nazwie SKASOWAĆ (nie wiem, w jaki sposób jest wyliczana ta wartość) i przed zatwierdzeniem danych na fakturze usuwam tę pozycję. Nie jest to wygodne i bezpieczne.

Link to postu

Dzień dobry,

jeżeli na umowie z klientem, w sekcji asortyment pojawiają się pozycje, dla których nie zostało zaznaczone "Przenoś na dokument", to wartość netto tych pozycji jest sumowana do usługi jednorazowej, której nazwa pobierana jest z Umowy z klientem albo Parametrów umów z klientami. Nie jest to nowa funkcjonalność.

Edytowane przez Kacper Panek
Link to postu

Dziękuję - wyjaśnił Pan, skąd bierze się wartość "usługi jednorazowej". Nadal jednak nie rozumiem, dlaczego wprowadzono PRZYMUS umieszczania tego asortymentu na fakturze. W fakturach do umów sprzed sierpnia nie ma tego przymusu. Skoro nie chcę korzystać z produktu nazwanego usługą jednorazową, proszę umożliwić mi wyłączenie tej opcji.

Link to postu

We wszystkich umowach mam wprowadzony używany asortyment, który w wielu przypadkach pojawia się na fakturze tylko okazjonalnie. W tym miejscu mam cennik, bo w zestawienie Subiekt-Biuro-Gestor to jedyne logiczne miejsce.

Problem z usługą jednorazową pojawia się tylko w umowach dodanych od sierpnia 2024r. We wcześniejszych umowach automat wystawia cykliczne faktury bez "nie-zielonego" asortymentu połączonego w usługę jednorazową.

 

Link to postu

Rozumiem, że zastosowali Państwo takie obejście, aby usprawnić pracę z programem, ale czy wykorzystanie dedykowanego dla tych celów modułu Kartoteki – Asortyment nie jest satysfakcjonujące? Skoro usługi są wykorzystywane na wielu umowach, to mogą one zostać dodane jako usługi we wspomnianym module, dzięki czemu będzie możliwość wprowadzenia ich bezpośrednio na Umowę z klientem (np. przy pomocy przycisku F2). W celu łatwiejszego sortowania pozycji można im również nadać odpowiednie grupy (np. Usługi biurowe), dzięki czemu będzie możliwość wykorzystania odpowiednich filtrów. W takim scenariuszu nie będzie konieczności zamieszczania zbędnych pozycji na Umowie z klientem, co z kolei rozwiąże problem z kasowaniem usługi jednorazowej.

  • Lubię to 1
Link to postu

Ok, rzeczywiście dopiero w ostatnich umowach dodałam nieużywany asortyment. Starsze umowy mają asortyment składający się wyłącznie z pozycji przenoszonych na fakturę.

Czyli mogę sobie z problemem poradzić kasując rzadziej używany asortyment z nowych umów, ale nie zmienia to faktu, że na fakturze nie powinna się pojawiać usługa, której nie chcę.

Link to postu

Dla wyjaśnienia: usługa jednorazowa na dokumencie tworzy się w przypadku, jeśli w asortymencie umowy lub zlecenia serwisowego znajdują się pozycje, które nie są zielone i nie mają zaznaczonej opcji "Przenoś na dokument" po prawej stronie listy. nexo wtedy sumuje te "nieprzenoszące" się kartoteki w jedną usługę jednorazową, która pojawia się na dokumencie.

image.png.99174cd4962ba987e86e6670751d3cf7.png

Link to postu

Dzień dobry,

zgadza się, to użytkownik decyduje o tym, co pojawia się na fakturze – dodanie asortymentu na umowie z klientem jest dla programu jednoznaczne z podjęciem takiej decyzji.

 

Do przechowywania asortymentu służy moduł Kartoteki – Asortyment. Ustalenie indywidualnych cen dla klientów umożliwia natomiast wykorzystanie cenników:

Jeżeli nie chcą Państwo korzystać z dedykowanych modułów udostępnionych w programie, to niestety trzeba się liczyć z tym, że generowaną przez program usługę jednorazową będzie trzeba każdorazowo usuwać.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...