Skocz do zawartości

Importowanie zamówień z Subiekta GT

Polecane posty

Rozpoczęliśmy prace nad funkcją importowania zamówień z Subiekta GT. Funkcja ta w dużej mierze wykorzystywana jest w Sello 1 do importowania zamówień ze sklepów internetowych poprzez Subiekta, do którego najczęściej są już dostępne różnego rodzaju synchronizatory.

 

Przewidujemy, że funkcja będzie działać podobnie jak w Sello 1, gdzie za pomocą filtrów można było wybrać jakiego typu ZK mają być do Sello pobierane.

 

W Sello NX powstanie dodatkowa integracja Subiekt GT ale typu integracja serwisu internetowego. Jakkolwiek dziwnie to nie brzmi, generalnie tego typu integracje mają funkcje importowania zamówień z serwisów internetowych (zewnętrznych) do Sello NX, więc ta nowa integracja będzie działać dokładnie jak pobieranie zamówień z Allegro. Oczywiście będzie implementować tylko pewien podzbiór możliwości takich integracji, ale całe pobieranie będzie się odbywać tak samo jak z serwisów internetowych.

 

Wiele kont Subiekt GT

 

Będzie możliwość dodania wielu kont dla tej integracji, co oznacza, że każde konto będzie mogło pobierać inny podzbiór ZK z Subiekta, charaktertyzujący się np. integracją Subiekta z różnymi sklepami. Dzięki takiemu podejściu, będzie można nazwać konta np. Zamówienie ze sklepu 1, sklep 2 itp, więc będą działały wszystkie mechanizmy filtrowania, rozróżniania kont na poziomie zamówień wysyłkowych itp.

 

Konta te będą wymagać obecności podstawowego konta integracji z systemem handlowo magazynowym i z niego będą czerpać ustawienia (czyli de facto dane do połączenia bazy danych Subiekta GT).

 

Filtry zamówień

 

Przewidujemy filtrowanie ZK do importowaniu według kryteriów:

  • Kategoria dokumentu
  • Rozszerzenie dokumentu
  • Status
  • Informacja, czy numer oryginału jest wypełniony

 

Dodatkowo data odcięcia, która jest standardowa dla wszystkich kont integracji dla zamówień. Piszcie, jeśli potrzebujecie czegoś więcej, albo też fajne by były przykłady po czym rozróżniacie takie zamówienia w Subiekcie, które należy potraktować jako wysyłkowe.

 

Sposób dostawy

 

Zastosujemy tutaj mechanizm rozpoznawania dostaw w usługach na liście pozycji ZK, który jest obecnie dodany w technicznym koncie integracji Sello, który działa dla funkcji Przygotuj do wysłania w Subiekcie nexo. Czyli jest to lista słów kluczowych, które są wyszukiwane w nazwach pozycji i są dalej traktowane jako koszt dostawy i usuwane są z listy towarów na EZ.

image.png 

Dodatkowo, dodamy mechanizm wyłuskiwania danych dla sposobu dostawy z pola uwag. W praktyce będzie to coś podobnego, jak zastosowaliśmy w wersji 55 do automatycznej identyfikacji towarów w ofertach, czyli mechanizm bazujący na tagach i modyfikatorach, który pozwoli z "dowolnego" pola (z listy poniżej) ZK wyciągnąć informację i dalej wykorzystać ją do ustawienia odpowiedniej dostawy. 

 

Planujemy w tym celu udostępnić kilka pól z ZK w postaci tagów [ZamowienieOdKlienta]

  • NumerZamowienia
  • NumerOryginalu
  • Kategoria
  • Tytul
  • Podtytul
  • Uwagi
  • PolaWlasne

 

Jeśli widzicie potrzebę pobierania danych z ZK z innych pól, również proszę o informację poniżej.

 

 

Adres dostawy, punktu odbioru

 

Adres dostawy będzie pobierany z adresu dostawy z ZK.

image.png

W dalszej kolejności, jeśli tego adresu tam nie będzie, to będzie brany adres dostawy pobrany z kartoteki kontrahentów.

image.png

Czy są inne miejsca, w których synchronizatory przez Was używane umieszczają takie dane, które powinny trafić do danych odbiorcy w EZ? Ewentualnie, czy z jakiegoś powodu adres dostawy z kontrahenta nie powinien być brany pod uwagę, bo jest jakieś inne ważniejsze pole w którym ten adres jest umieszczony?

 

Punkt odbioru, czyli np. numer maszyny paczkowej również będzie wyłuskiwany z różnych danych dostępnych tagami, jak w poprzednim punkcie.

 

 

Potrzebne informacje

 

Tutaj prośba do Was, aby podesłać nam informacje, które dane z ZK i kontrahenta są wykorzystywane przez Was do nadawania przesyłek, w jaki sposób Wasz synchronizatory ze sklepami internetowymi umieszczają dane zakupu, sposób dostawy, punkty odbioru, typ dokumentu końcowego, uwagi kupującego, informacje o płatnościach. Tak abyśmy mogli stworzyć odpowiednie rozwiązania pozwalające całość zautomatyzować.

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Link to postu

Nie wiem, na którym etapie to ginie, czy eksportu ze sklepu ShopGold, czy importu do Subiekta a potem Sello, ale ginie godzina zamówienia. Sądząc jednak po kolejności zamówień od klienta w Subiekcie, to na etapie Subiekt-Sello znika godzina (chronologia). W ciągu dnia mam na samym początku wszystkie zamówienia sklepowe (w tym te, które na bieżąco wpadają), a potem chronologicznie te z Allegro. Przywykłam, ale jak można by to poprawić, to by było miło. 

Mój integrator najlepiej opisze mój przedmówca 😉 

Import zamówień do Subiekta wypełnia nazwę oryginału i wkleja nr zamówienia w sklepie (12345), a import do Sello uzupełnia nazwę transakcji na "Zamówienie 12345". 

Punkt odbioru, sposób wysyłki, formę płatności, wybrany dokument końcowy (paragon/faktura) oraz uwagi mam pobierane do uwag w transakcji, bo nie dało się rozpoznać ich i podstawić w odpowiednie pola. Stamtąd pobieram sobie dane zmieniając transakcję. Miło by było, by Sello samo wykrywało sposób wysyłki i ustawiało to w transakcji oraz wstawiało ew. punkt odbioru. Dobrze by było, gdyby rozpoznawało paragon/faktura (detaliczna, VAT) i zmieniało te ustawienia samo. 

Oczywiście widzę tez potrzebę samodzielnego definiowania jak dana wysyłka ma być rozpoznawana przez Sello. To tak na potrzeby kolejnych wdrażanych form wysyłki. 

W ten sposób zamówienie sklepowe będzie na starcie tak samo obsługiwane jak zamówienia z Allegro.

Wygląd zamówień pobranych do Subiekta:

image.png

Wygląd tych samych zamówień ze zgubioną godziną zamówienia:

Bez nazwy-1.jpg

A tak wygląda "gołe", nieobrobione zamówienie pobrane do Sello. 

Bez nazwy-2.jpg

Edytowane przez Anna Smolarska
  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 5.04.2025 o 14:06, Dariusz Bachurski napisał:

Czy sam proces importu to będzie ręczny proces czy podlegający też pod automatyzację?

Będzie to działać identycznie jak pobieranie zamówień z Allegro, a więc i ręcznie i automatycznie będzie można pobierać te zamówienia z Subiekta.

 

16 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

Nie wiem, na którym etapie to ginie, czy eksportu ze sklepu ShopGold, czy importu do Subiekta a potem Sello, ale ginie godzina zamówienia.

Subiekt GT przechowuje tylko datę utworzenia ZK.

 

16 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

Sądząc jednak po kolejności zamówień od klienta w Subiekcie, to na etapie Subiekt-Sello znika godzina (chronologia)

W Subiekcie kolejność wynika po prostu z kolejności zapisu tych zamówień w bazie. Po imporcie ich do Sello mają one wszystkie godzinę 0:00 więc tutaj kolejność może być już inna, bo mogą one być inaczej importowane i inne czynniki wpływają na kolejność takich danych.

 

16 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

Przywykłam, ale jak można by to poprawić, to by było miło. 

Trzeba by było zaczepić zespół Subiekta GT, żeby dodali możliwość zapisywania godziny a nie tylko samej daty. Inna opcja, to aby integracja sklep-Subiekt zapisywała tę datę i godzinę zakupu w jakimś innym polu, chociażby w uwagach. Wtedy Sello NX mogło by taką datę i godzinę zakupu wyciągać z tego pola. Ale tutaj musimy wiedzieć, że taka możliwość jest w samem konfiguracji i dodawanie takiej funkcji ma sens.

 

16 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

Punkt odbioru, sposób wysyłki, formę płatności, wybrany dokument końcowy (paragon/faktura) oraz uwagi mam pobierane do uwag w transakcji, bo nie dało się rozpoznać ich i podstawić w odpowiednie pola. Stamtąd pobieram sobie dane zmieniając transakcję. Miło by było, by Sello samo wykrywało sposób wysyłki i ustawiało to w transakcji oraz wstawiało ew. punkt odbioru. Dobrze by było, gdyby rozpoznawało paragon/faktura (detaliczna, VAT) i zmieniało te ustawienia samo. 

Sello pobiera notatkę z uwag na dokumencie ZK - prosiłbym też innych zainteresowanych o podesłanie takich przykładowych uwag z ZK, żebyśmy mogli odpowiednio dostosować mechanizm wyciągający te dane. Najlepiej jest nam to stworzyć i testować w oparciu o faktyczne dane (a w zasadzie o format zapisu tych danych chodzi).

 

16 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

Oczywiście widzę tez potrzebę samodzielnego definiowania jak dana wysyłka ma być rozpoznawana przez Sello. To tak na potrzeby kolejnych wdrażanych form wysyłki. 

Wyciąganie sposobu dostawy z ZK to jest jeden mechanizm, dalej będzie działać mechanizm mapowania tej nazwy tekstowej na dostawę Sello NX - tak jak to działa obecnie dla Allegro i innych serwisów.

 

 

Link to postu
Godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Trzeba by było zaczepić zespół Subiekta GT, żeby dodali możliwość zapisywania godziny a nie tylko samej daty.

To już się tam pozaczepiajcie po sąsiedzku 😉

Ładnych parę lat temu był taki okres, że zamówienia wpadały chronologicznie na listę transakcji. Było to więc możliwe, ale krótko to trwało. 

Godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Sello pobiera notatkę z uwag na dokumencie ZK - prosiłbym też innych zainteresowanych o podesłanie takich przykładowych uwag z ZK, żebyśmy mogli odpowiednio dostosować mechanizm wyciągający te dane. Najlepiej jest nam to stworzyć i testować w oparciu o faktyczne dane (a w zasadzie o format zapisu tych danych chodzi).

To, co mam w uwagach, to efekt moich rozmów z twórcą integracji. Mam w uwagach to, co chciałam mieć, czyli rzeczy potrzebne, by obsłużyć zamówienie w jednym miejscu (Transakcje oczekujące na płatność) bez zaglądania do sklepu czy maila ze sklepu.  Inni będą mieć tam coś innego, wg własnych potrzeb czy możliwości ich integratora.

 

Cytat

W Subiekcie kolejność wynika po prostu z kolejności zapisu tych zamówień w bazie. Po imporcie ich do Sello mają one wszystkie godzinę 0:00 więc tutaj kolejność może być już inna, bo mogą one być inaczej importowane i inne czynniki wpływają na kolejność takich danych.

Import z Subiekta do Sello nie jest wg kolejności ZK? 

Edytowane przez Anna Smolarska
Link to postu
17 minut temu, Anna Smolarska napisał:

To, co mam w uwagach, to efekt moich rozmów z twórcą integracji. Mam w uwagach to, co chciałam mieć, czyli rzeczy potrzebne, by obsłużyć zamówienie w jednym miejscu (Transakcje oczekujące na płatność) bez zaglądania do sklepu czy maila ze sklepu.  Inni będą mieć tam coś innego, wg własnych potrzeb czy możliwości ich integratora.

Wiadomo. Ale im więcej będziemy mieć takich przykładów, tym lepiej będzie się dało to obsłużyć :). Tutaj akurat myślę, że nie powinno być problemu z takim zapisem.

 

19 minut temu, Anna Smolarska napisał:

Import z Subiekta do Sello nie jest wg kolejności ZK? 

Nie ma mechanizmu żadnego po drodze, który by to gwarantował. Najczęściej będzie wg kolejności ale same mechanizmy kolejek synchronizacji nie gwarantują kolejności z definicji. Pogadam z zespołem GT, ale jeśli by integrator był w stanie dorzucać taką datę do notatek niezależnie od tego, czy będzie taka możliwość w samym polu z datą utworzenia, to możemy dodać również rozpoznawanie tej daty.

Link to postu
9 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Nie ma mechanizmu żadnego po drodze, który by to gwarantował. Najczęściej będzie wg kolejności ale same mechanizmy kolejek synchronizacji nie gwarantują kolejności z definicji. Pogadam z zespołem GT, ale jeśli by integrator był w stanie dorzucać taką datę do notatek niezależnie od tego, czy będzie taka możliwość w samym polu z datą utworzenia, to możemy dodać również rozpoznawanie tej daty.

Nikt nie będzie przerabiać dziesiątek integratorów dla tej jednej opcji. Musimy z tym żyć, skoro ekipa GT nie widzi problemu (a powinna). Człowiek opracowuje kolejne zamówienia, a tu mu na dole listy przybywa coś niespodzianie. Łatwo przegapić, bo na dole nieopłacone zamówienia, nieopłacone transakcje z Allegro, czyli same takie oczekujące i nagle coś wskakuje z zaskoczenia do tego worka, coś opłaconego i możliwego do wysyłki. .

Link to postu
15 minut temu, Anna Smolarska napisał:

Nikt nie będzie przerabiać dziesiątek integratorów dla tej jednej opcji. Musimy z tym żyć, skoro ekipa GT nie widzi problemu (a powinna)

Problem może być taki, że przerobienie tego w GT może "rozwalić" tysiące integracji i rozwiązań własnych - więc mogą tego nie chcieć. No i same integracje też musiałby tam dodawać godzinę jeśli obecnie tego nie robią. Natomiast jeśli chodzi o integratory to najczęściej w konfiguratorze można tam określić jakie dane są przekazywane np w polu Uwagi. Możliwe, że jest tam też i data zakupu.

Link to postu
14 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Problem może być taki, że przerobienie tego w GT może "rozwalić" tysiące integracji i rozwiązań własnych - więc mogą tego nie chcieć. No i same integracje też musiałby tam dodawać godzinę jeśli obecnie tego nie robią. 

Też prawda, przyznaję rację. Można jednak przekazywać godzinę, ale niekoniecznie wymuszać jej wykorzystanie, czyli zrobić w Sello coś IF i jeśli jest godzina, to super, jak nie ma, to ustawiamy 0:00, i działamy jak do tej pory. No i kolejność ZK powinna jakoś zobowiązywać.

Link to postu

Problem z godziną zamówienia z s2s do SGT, to rzeczywiście problem... Łatwo przeoczyć zamówienia z poza standardowej chronologii...

 

U mnie z programu s2s przychodzą w uwagach takie informacje, np.:

 

Płatność: Płatności online imoje (szybkie przelewy, karta płatnicza, BLIK)
Forma dostawy: Kurier UPS
Dostawa: MIEJSCOWOŚĆ 17,KO-DXX MIEJSCOWOŚĆ PL,   Nazwa: IMIĘ NAZWISKO

 

Trochę danych:

 

Data wystawienia w GT:

image.png.5bfcad00cc2fa2875437b442068b9b7c.png

Zamówienia w SHOP-GOLD:

image.png.b48d1d0e1f46b40b7637e2b9984980b8.png

 

Dane pewnie przesyłane przez s2s firmy e-mo;

image.png.1b1f79b4bc1fcdcdf9be4efc5cf3e6b9.png

Więc w którymś  momencie dane są gotowe do wysłania do SGT, ale czy s2s nie wysyła, czy SGT nie przyjmuje?

 

Jeśli potraktować Subiekta GT jako połączenie między s2s a Sello to "integratorem" jest subiekt Gt...

 

 

 

 

Link to postu
2 godziny temu, Anna Smolarska napisał:

Też prawda, przyznaję rację. Można jednak przekazywać godzinę, ale niekoniecznie wymuszać jej wykorzystanie, czyli zrobić w Sello coś IF i jeśli jest godzina, to super, jak nie ma, to ustawiamy 0:00, i działamy jak do tej pory. No i kolejność ZK powinna jakoś zobowiązywać.

Jest światełko w tunelu. Subiekt zapisuje dokładną datę i godzinę dodania dokumentu w osobnej tabeli w bazie danych. Możemy spróbować wykorzystać te dane, ale nie mam pewności jeszcze, czy to jest data dodania ZK do bazy (np przez zewnętrzny synchronizator) czy data zakupu w sklepie. Czy gdyby to była data synchronizacji i utworzenia ZK, będzie to wystarczające?

 

2 godziny temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

U mnie z programu s2s przychodzą w uwagach takie informacje, np.:

 

Płatność: Płatności online imoje (szybkie przelewy, karta płatnicza, BLIK)
Forma dostawy: Kurier UPS
Dostawa: MIEJSCOWOŚĆ 17,KO-DXX MIEJSCOWOŚĆ PL,   Nazwa: IMIĘ NAZWISKO

Czy to oznacza, że adres wysyłki masz dostępny tylko w uwagach? Nie jest on wpisywany w adres dostawy na ZK ani w dane kontrahenta?

 

 

Link to postu
4 godziny temu, Bartosz Rosa napisał:

Możemy spróbować wykorzystać te dane, ale nie mam pewności jeszcze, czy to jest data dodania ZK do bazy (np przez zewnętrzny synchronizator) czy data zakupu w sklepie. Czy gdyby to była data synchronizacji i utworzenia ZK, będzie to wystarczające?

W zupełności wystarczy, integratory najczęściej chodzą 24h/dobę (przynajmniej powinny, by kontrolować stany towarów)

4 godziny temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy to oznacza, że adres wysyłki masz dostępny tylko w uwagach? Nie jest on wpisywany w adres dostawy na ZK ani w dane kontrahenta?

 

U mnie dane do wysyłki są wrzucane w zakładkę Podstawowe i także w Adresy/ Adres dostawy. Czy jest to modyfikowane, gdy dany klient znów zamówi z innym adresem, to nie wiem, nie sprawdzałam. 

 

7 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Jeśli potraktować Subiekta GT jako połączenie między s2s a Sello to "integratorem" jest subiekt Gt...

Dokładnie. Między Subiektem a Sello jesteście tylko wy, programiści, a my jesteśmy zdani na wasze ustalenia. 

Link to postu

Nie, jest zapisany także w kliencie GT ADRESY > Adres dostawy.

 

Gdy importuje się ręcznie zamówienia z Shopgolda z poziomu s2s, są dwie kolumny z datą, teraz zauważyłem:

 

image.png.5709b08477fd323314c03696d8782618.png

image.png.d73d32d0fc792ede119f6fd4eaa52d63.png

 

W GT ląduje prawidłowa data (z pierwszego zrzutu) i nieprawidłowa godzina (z drugiego), jeśli dobrze to rozumiem.

 

W integracji SG > BL jest prawidłowo:

image.png

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
  • Lubię to 1
Link to postu

Źle, źle i jeszcze raz źle.

Myślę, że warto podejść nieco od drugiej strony do np. pola uwagi - nie "co tam macie" tylko "co możecie mieć". (słyszałem jak jakiś influencer coś podobnego mówił 😁 )

 

Dlaczego tak? 95% używa synchronizatorów, które mają konfigurację tych danych, przykładowo SubSync (Integratory.pl) oferuje takie opcje jako zawartość pola "Oryginał", "Podtytuł" i "Uwagi":

Zrzutekranu2025-04-08150518.png.62d035af74105564e8b9239dc4977fb8.png

 

I znając możliwości tych konfiguracji można będzie stworzyć coś uniwersalnego, wnioski typu "a jak mam tam telefon", "a ja nic tam nie mam" to złe dane do obróbki. (wiem - nie każdy bohater nosi pelerynę)

 

Edytowane przez Tomek Mazur
Link to postu
1 minutę temu, Tomek Mazur napisał:

Źle, źle i jeszcze raz źle.

Myślę, że warto podejść nieco od drugiej strony do np. pola uwagi - nie "co tam macie" tylko "co możecie mieć". (słyszałem jak jakiś influencer coś podobnego mówił 😁 )

Dobrze dobrze. Nas interesuje to z jakich danych korzystacie w tym polu obecnie a nie co można tam wrzucić :). Bo jakby ktoś zapytał co można w Sello NX wrzucić to odpowiedź zajęła by kilka stron A4 :D.

 

Zatem najpierw obsłużymy to co jest konieczne i to czego faktycznie używacie. Na wodotryski przyjdzie czas później, jak będą potrzebne. Nie chcemy marnować cennego czasu teraz na robienie super kombajnu, który być może nikomu się nigdy nie przyda :) - bo to po prostu zajmuje czas. Na tę chwilę będziemy rozpoznawać kilka pól najbardziej istotnych - które do tej pory trzeba było w Sello 1 ręcznie przepisywać. A dalej zobaczymy jakie będą potrzeby. Dlatego już teraz o to pytamy aby w v1 można było już z tego korzystać w 90% przypadków.

Link to postu

Więc tak ja korzystam z wszystkich :)

Żart, na serio to u nas wpada tam info o numerze paczkomatu, sposób wysyłki i płatności. Ustawienie tych danych w zamówieniu to już byłaby pewna automatyzacja.

 

Ale oczywiście jak więcej korzyści (czytaj - automatyzacji) przyniesie coś innego to jestem skłonny zmienić w konfiguracji zawartość owych pól.

  • Haha 1
Link to postu

To podeślij składnię jaką teraz stosujesz. Mając takie przykłady jesteśmy w stanie testować to na realnych danych.

 

Najkorzystniej aby dane w polu uwagi były oznaczone i rozdzielone, czyli np. NAZWA_POLA: jakaś wartość|NAZWA_POLA_INNEGO: jakaś wartość|. To pozwoli łatwo wyłuskać dane z tego pola. Ale widziałem również dane zapisane w tej postaci: wartość 1;wartość 2;;;wartosc7 - w tym przypadku wyłuskanie wartości będzie nieco kłopotliwe. Ale jeśli jakieś integracje stosują taki zapis i nie da się go zmienić, to dobrze by było o tym wiedzieć, żeby przygotować odpowiednie rozwiązanie.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...