Skocz do zawartości

po testach 55

Polecane posty

hej,

 

przetestowaliśmy dziś wersje 55, jest postęp, ale do użyteczności brakuje sporo

 

realizowałem ok 400zamówień, 

 

1. drukowanie - to w gole nie jest przemyślane przez Insert, działa jak ktoś ma małą firmę, dla kilku stanowisk itd to już nie działa, to sprawa jest priorytetowa, aby za jakiś czas wrócić do testowania, pisałem o tym osobny wątek, trzeba to rozbudować

2. wyświetlanie zamówień i zarządzanie nimi, niestety też nie jest zbyt czytelne, proszę przejrzeć konkurencję - apilo, baselinker..(wiem ze to przegladarkowe aplikacje) wziąć z nich przykład i zrobić trochę lepszą listę, w tej chwili działanie na filtrach które co chwile mogą zniknąć, przesunąć, to nie do końca dobre rozwiązanie, jest mnóstwo pól które nie do końca są czytelne, na pewno można to jakoś lepiej zaplanować, rozmieścić

-- wiem ze można też edytować widoczność listy, zgłaszam że szerokość kolumn coś nie działa do końca w zamówieniach wysyłkowych oraz nie działa "zawijaj wiersze"

3. integracja wysyłek - jest lepiej, ale brakuje jeszcze z zamówienia możliwości bezpośredniego przejścia do integracji, łączenia, szkoda też że jest ograniczone pole na wielu etykietach np. pozycje towarów itd, wiem ze apilo to jakos obchodzi i nie ma limitu ;)

4. w pakowaczu przydało by się pole na uwagi albo np. numer seryjny (my zczytujemy numery seryjne do kazdego urzadzenia) i po zapisie fajnie jakby taki numer przeniósł by się do uwag do faktury/paragonu - potrzebne pod gwarancje dla klientow

5. brak możliwości fiskalizacji utworzonych dokumentów z poziomu wszystkich zamówień

6. na liście nie można znaleźć wydrukowanej etykiety DPD, zczytując skanerem etykietę, nie wyszukuje jej (jest inny numer na etykiecie a inny po zeskanowaniu)

7. brak możliwości szybkiego, zbiorczego wydruku etykiet PDF

8. nie mozna filtrowac po "status ikona"

9. jak przypisać transport który wpada jako usługa jednorazowa do usługi którą mamy w systemie?

10. brak możliwości wyboru czy zamówienia wpadają jako C czy S czy B

11. w którym miejscu można przypisać wzorzec dokumentu do faktury / paragonu itd... do wysyłki do allegro

12. brak zbieracza, zaznaczamy zamówienia i drukuje sie lista dla zbieracza np. produktu A - 33szt sprzedane, produkt B - 5szt do przyniesienia do pakowania itd

13. na liscie wysylkowej nie widac czy ktos zamowil 1szt czy 3szt (wiem ze mozna wejsc w zamowienie albo na dole w asortyment), ale dążymy do masowego zbierania/pakowania i tu powinna być jakaś informacja, adnotacja albo coś czego jeszcze nie wymyśliłem :)

 

 

to tyle na szybko ;)

Edytowane przez Mateusz Pyka
Link to postu

Dzięki za podsumowanie, poniżej moje komentarze :)

 

15 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

1. drukowanie - to w gole nie jest przemyślane przez Insert, działa jak ktoś ma małą firmę, dla kilku stanowisk itd to już nie działa, to sprawa jest priorytetowa, aby za jakiś czas wrócić do testowania, pisałem o tym osobny wątek, trzeba to rozbudować

Drukowanie etykiet było zrobione w najprostszej postaci, która umożliwia jakąkolwiek obsługę. Głównie ze względu na liczbę różnych zagadnień jakimi musieliśmy się zająć aby cały program miał w ogóle rację bytu. W najbliższej wersji pojawi się pierwsza ze zmian jakie planujemy w obrębie wydruków - mianowicie wydruki etykiet nie będą już korzystały z zewnętrznych programów, tylko wbudowanej biblioteki do drukowania PDF. Możliwość wybierania różnych drukarek jest w dalszych planach.

 

15 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

2. wyświetlanie zamówień i zarządzanie nimi, niestety też nie jest zbyt czytelne, proszę przejrzeć konkurencję - apilo, baselinker..(wiem ze to przegladarkowe aplikacje) wziąć z nich przykład i zrobić trochę lepszą listę, w tej chwili działanie na filtrach które co chwile mogą zniknąć, przesunąć, to nie do końca dobre rozwiązanie, jest mnóstwo pól które nie do końca są czytelne, na pewno można to jakoś lepiej zaplanować, rozmieścić

-- wiem ze można też edytować widoczność listy, zgłaszam że szerokość kolumn coś nie działa do końca w zamówieniach wysyłkowych oraz nie działa "zawijaj wiersze"

Prosiłbym jednak o kilka przykładów, co jest nieczytelne, bo to dość subiektywne wrażenie. Wtedy możemy konkretny problem zaadresować. Na pewno nie będziemy robić takich widoków jak mają aplikacje webowe, bo co do zasady to dane w naszych programach są prezentowane w sposób tabelaryczny. Są natomiast dodatkowe widoki dolne, w których można wyświetlić dane zamówienia, lub też przenieść je na bok aby były całe widoczne, lub też otworzyć w zewnętrznym oknie z podglądem. Do tego lista kolumn jak i filtry i widoki (zakładki) można tworzyć samodzielnie takie jak są potrzebne przy użyciu np. raportów - które można podpiąć jako widok w module zamówień.

 

Na czym polega niedziałanie kolumn w module zamówień? Sprawdziłem na szybko i działa normalnie.

 

16 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

3. integracja wysyłek - jest lepiej, ale brakuje jeszcze z zamówienia możliwości bezpośredniego przejścia do integracji, łączenia, szkoda też że jest ograniczone pole na wielu etykietach np. pozycje towarów itd, wiem ze apilo to jakos obchodzi i nie ma limitu ;)

Mapowanie dostaw będzie uproszczone w wersji najbliższej, nie trzeba będzie już mapować każdej pojedynczej dostawy dla WzA, można to będzie zrobić na poziomie kuriera. Nie rozumiem natomiast o co chodzi z ograniczonym polem na etykietach. Prośba o doprecyzowanie albo zrzut ekranu jakiś :).

 

16 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

4. w pakowaczu przydało by się pole na uwagi albo np. numer seryjny (my zczytujemy numery seryjne do kazdego urzadzenia) i po zapisie fajnie jakby taki numer przeniósł by się do uwag do faktury/paragonu - potrzebne pod gwarancje dla klientow

Mamy w planach dodanie tam obsługi pól własnych. 

 

16 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

5. brak możliwości fiskalizacji utworzonych dokumentów z poziomu wszystkich zamówień

Fiskalizacja to funkcja Subiekta i jest ona dostępna w module Sprzedaż w Subiekcie.

 

16 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

6. na liście nie można znaleźć wydrukowanej etykiety DPD, zczytując skanerem etykietę, nie wyszukuje jej (jest inny numer na etykiecie a inny po zeskanowaniu)

Czy dotyczy to wysyłek Allegro Delivery i WzA? Tam są podwójne numery, na potrzeby zarządzania wysyłkami jest numer AD, a na etykiecie pojawia się numer przewoźnika - zapewne o to chodzi.

 

16 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

7. brak możliwości szybkiego, zbiorczego wydruku etykiet PDF

 Będzie w 56.

 

16 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

8. nie mozna filtrowac po "status ikona"

A filtry kolumn są znane? :) Shift+F8

image.png

 

16 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

9. jak przypisać transport który wpada jako usługa jednorazowa do usługi którą mamy w systemie?

Skąd pochodzi zamówienie? Jeśli z Subiekta to w koncie integracji Sello jest lista słów kluczowych, po których Sello rozpoznaje dostawy na pozycjach dokumentu. Dalej proces wiązania dostaw przebiega tradycyjnie w zakładce POWIĄZANIA w sposobie dostawy, gdzie można wybrać integrację Subiekt nexo i przypisać dostawę.

 

17 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

10. brak możliwości wyboru czy zamówienia wpadają jako C czy S czy B

Tu muszę zgłębić temat, bo rezerwacje to są sprawy subiektowe, natomiast również przydałby się scenariusz konkretny, bo to nie jest takie oczywiste jak powinny być rezerwowane towary na magazynie automatycznie. Co innego gdy to człowiek wystawia dokument to może podjąć odpowiednią decyzję. Natomiast program musi mieć ściśle określony algorytm aby zaadresować konkretny problem.

 

17 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

11. w którym miejscu można przypisać wzorzec dokumentu do faktury / paragonu itd... do wysyłki do allegro

Obecnie nie można. Dokumenty są eksportowane z Subiekta wg domyślnego wzorca. Zgłoszone mamy aby wysyłać dokumenty wg. tego jaki wzorzec został użyty w Subiekcie. Czy tutaj zachodzi potrzeba aby niezależnie od tego ustawiać jeszcze wzorzec zupełnie inny? Jakie jest tego uzasadnienie?

 

17 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

12. brak zbieracza, zaznaczamy zamówienia i drukuje sie lista dla zbieracza np. produktu A - 33szt sprzedane, produkt B - 5szt do przyniesienia do pakowania itd

Wydruk taki będzie w najbliższej wersji 56.

 

18 godzin temu, Mateusz Pyka napisał:

13. na liscie wysylkowej nie widac czy ktos zamowil 1szt czy 3szt (wiem ze mozna wejsc w zamowienie albo na dole w asortyment), ale dążymy do masowego zbierania/pakowania i tu powinna być jakaś informacja, adnotacja albo coś czego jeszcze nie wymyśliłem :)

Nie bardzo wiem jak na jednej liście miały by się pojawić paczki do zamówień i jeszcze towary do spakowania :). Listy wysyłkowe mają przeznaczenie związane z wydaniem towaru kurierowi i nic poza tym.

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...