Skocz do zawartości

Archiwizacja + e-archiwizacja dla jednego komputera, problem

Polecane posty

Witam, mam taki problem.... Posiadam Server gdzie jest baza oparta o SQL, z programem serwisowym całość dla nexo pro. Ustawiłem tam automatyczną archiwizację + do chmury, wszystko dobrze działało.. Ale co się okazało, to samo robiło się na innych komputerach czyli + 5x a dokładniej przy zamykaniu programu subiekt nexo pro robiła się pracownikom sama archiwizacja na dysku. Potem wyłączyłem tą opcję i pytanie czy ona dotyczy zamykania programu serwisowego czy samego subiekt nexo pro?  (screen załącznik). Jak to zaznaczyłem wszędzie to przestało robić kopię zapasową, a jak włączyłem, to włącza się na każdym komputerze w sieci, i wyskakuje zapytanie o kopie. Proste pytanie: Czy można ustawić tylko z poziomu serwera gdzie jest baza, aby robiło kopie na komputerze + do chmury? 

 

 

 

Bez tytułu.png

Edytowane przez Krzysztof Żebrowski
Link to postu

Na załączonym przez pana screenie, poniżej czerwonego zaznaczenia znajduje się opcja 'Harmonogram'. Pozwala ona ustalić harmonogram automatycznej archiwizacji bez powiązania z zamykaniem programu. Jeśli serwer działa 24h na dobę, można ustawić tam przykładowo jakąś nocną godzinę.

Link to postu
21 godzin temu, Krzysztof Żebrowski napisał:

Potem wyłączyłem tą opcję i pytanie czy ona dotyczy zamykania programu serwisowego czy samego subiekt nexo pro?  (screen załącznik).

Ta opcja dotyczy zamykania Subiekta (oczywiście też Rachmistrza, Rewizora, Gestora czy Gratyfikanta jeśli są używane w danym podmiocie).

 

21 godzin temu, Krzysztof Żebrowski napisał:

Proste pytanie: Czy można ustawić tylko z poziomu serwera gdzie jest baza, aby robiło kopie na komputerze + do chmury? 

Tak jak napisał Pan Piotr - archiwizacja i e-Archiwizacja z harmonogramu wykonuje się niezależnie od akcji ustawionej na zamykanie programu.

Proszę sprawdzić listę archiwów na serwerze - jeśli wszystko jest prawidłowo skonfigurowane to pliki powinny tam być.

Listę archiwów można sprawdzić w programie serwisowym, lub w serwisie e-Archiwizacja w konfiguracji Subiekta.

 

Jeśli archiwów nie ma w chmurze, proszę w pierwszym kroku sprawdzić używaną wersję - jeśli jest wcześniejsza niż 27 należy zaktualizować program.

Uwaga - należy sprawdzić wersje na komputerze na którym wykonywana jest archiwizacja z harmonogramu - jeśli jest to serwer i Subiekt czy inny program nie jest tam uruchamiany to wersja programu może być nieaktualna. Wersje na serwerze najprościej sprawdzić przez właściwości programu uruchamiającego nexo - na poniższym przykładzie widać że to wersja 34.

image.png.d888e12cd4541975ce248096ca5e5fcf.png 

 

Jeśli wersja jest ok, a archiwów nie ma w chmurze, proszę się upewnić że komputer o godzinie wykonywania harmonogramu jest włączony i ma dostęp do internetu ;)

Jeśli powyższe warunki są spełnione - proszę podesłać logi z programu poprzez formularz kontaktowy.* 

 

 

Sam parametr decydujący o zachowaniu archiwizacji przy zamykaniu jest wspólny dla wszystkich użytkowników (konkretnej bazy danych) i jak napisałem wyżej nie ma wpływu na wykonywanie z harmonogramu.

 

 

*) Jak przesłać logi?

Należy:
- zalogować się na użytkownika Windows, na którym występuje problem i otworzyć folder %LOCALAPPDATA%\InsERT\
- spakować do pliku zip zawartość folderów: AwC-nexo, InsLauncherLogs, Logs
- spakowany plik wysłać za pomocą formularza kontaktowego

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...