Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Witam, pozwoliłem sobie odpisać w osobnym poście Na pewno już widzę sporo "braków" sello mimo, że jedynie skończyłem konfigurację i przerobiłem kilka testowych transakcji. Szczerze? Dla mnie Sello w tym momencie wygląda jak świeżo gotowy projekt z masą pomysłów na usprawnienie. I w pewnym sensie tak jest z tego co czytam. Natomiast trzeba pamiętać w czasie od kiedy Sello zaczeło istnieć rynek mocno się zmienił i samo Allegro. Osobiście wydaje mi się, że takim punktem zwrotnym było pojawienie się Menadżera Sprzedaży. Wydaje mi się, że wcześniej Sello było jedyna opcją, która potrafiła "ogarnąć" burdel związany z allegro. Jeszcze 4-5 lat temu jak szukałem "automatyzacji" pracy to właściwie nie było, albo ja nie znalazłem dla Sello sensownej alternatywy. Była chyba Prosta Paczka, która ogarniała tylko tą część z kurierami i EasyUploader, który wyglądał (i jak dla mnie dalej wygląda) jak proste narzędzie napisane przez studenta, który jutro może zachlać pałę i przez przypadek wyłączyć działanie programu. Może są to błędne oceny, ale jak szukałem rozwiązania dla siebie to powyższe programy rozwiązywały 1-3 problemy na 6 zadanych. I było mi szkoda czasu na wdrażanie połowicznych rozwiązań. W tamtym czasie to samo było z Sello nie spełniało moich oczekiwań bo rozwiązywało 2-4 problemy na 6. Wtedy Sello również wyglądało na ociężałe, często niedziałające, zacinające, psujące i ogólnie nie warte zachodu. Dlatego odpuściłem. Ale wtedy nie było ani BL ani xSale Tak jak pisałem punktem zwrotnym wydaje mi się było wprowadzenie Menadżera Sprzedaży - takie pokazanie, że da się ładnie, schludnie, przejrzyście i solidnie. W każdym razie odnoszę wrażenie, że Sello jest już produktem sensownym na ten moment. Pytanie - bo po całym poście ciężko stwierdzić - w takim razie czemu tak duża firma z tak dużą listą zarzutów do Sello zdecydowała się wdrożyć Sello? I czemu go nie zmieni na oprogramowanie konkurencji? Bo wydaje mi się, że przy tej skali raczej nie ma co patrzeć w stronę BL czy podonych tylko rozwiązań "skrojonych na miarę" jak Comarch? I szczerze sam się nad tym zastanawiam. Swoją drogą ciekawe jaki to koszt wdrożenia. W każdym razie coś mało plusów jak na fakt, że sello jest wdrożone i nadal wykorzystywane Ja się zdecydowałem na Sello w związku z integracją z Subiektem. Mimo wszystko to produkty jednej firmy i wydaje (przynajmniej wydaje) że to dość istotne. Natomiast trochę ciężko "przetestować" kilka rozwiązań przed podjęciem decyzji. "Wdrożenie" testowe Sello zajęło mi tydzień czasu i od poniedziałku obsłuży ok 20% zamówień. I przez 2 tygodnie będą testy, aby sprawdzić czy to ma sens. Natomiast naprawdę Sello musiałoby wypaść, źle żebym zrezygnował. Zdaje sobie sprawę jakie ograniczenia ma program o na co mogę liczyć. Niestety nie do końca wiem co oferuje konkurencja i nie ma jak się do tego odnieść. Np. sama obsługa zamówień w BL wygląda fajnie i intuicyjnie - wszystko fajnie pokazane na YT super. Ale eksport dokumentów sprzedaży odbywa się przez zewnętrzną aplikację synchronizator, eksport listów, przez dodatek. I np. połączenia z subiektem nigdzie nie pokazane, a czytałem, że pozostawia sporo do życzenia. Np. jest problem eksportem wielu dokumentów sprzedaży na raz, wyraźne opóźnienia w drukowaniu. Już w sello mnie to drażni, a jak spotkają się 2 aplikacje różnych firm połączone synchronizatorem 3 firmy to przepis na wieczne problemy. Na dodatek dodatek ma 3 składowe - synchronizacja stanu, zamówień i magazynu (?) Tutaj już nie ma takich fajnych filmików i pokazów jak to łatawe - podejrzewam, że z tego powodu, że poprostu nie jest takie proste. Poza tym już jest problem bo polegamy na rozwoju 3 różnych firm - Subiekta, BL i twórcy synchronizatora. A jak się, któraś "wypnie" ? Albo wtopi czy nie nadąży? To całość w pizdu. Chętnie poczytam o doświadczeniach z innymi rozwiązaniami Pozdrawiam Marcin.
  3. Wczoraj
  4. Witam, dziękuję za odpowiedzi. Udało się "naprawić" nie do końca wiem jak, ale się udało. Zgodnie z sugestią ustawiłem nadanie w paczkomacie i zadziałało. Co więcej po ponownym podejściu ponownie ustaliłem odbiór kurierem i teraz działa na tych ustawieniach. W między czasie wyłączyłem w ogóle Paczkomaty 24/7. Może tutaj był problem, że się podwajało, albo konto na zwykłe paczkomaty jest inne - nie wiem nie mam takowego. Nie wiem też czy nie zabrałem się za zamówienie jeszcze "nie gotowe" chociaż wpłata była z tego co pamiętam. Konto oczywiście postpaid Ważne, że działa. Znowu trochę przy Sello posiedziałem i mam kolejne pytania - bardzo ważne: 1. W jaki sposób pobierane są zamówienia? Z zakładki "zamówienia" w allegro czy np. z menagera czy to całkowicie niepowiązane? 2. Czy w przypadku pracy na Sello zrezygnowaliście całkowicie z Menadżera sprzedaży? Powiadomienia klientom wysyłacie z szablonów sello czy raczej właśnie z menadżera? 3. Jest jakiś odnośnik w konkretnym zamówieniu do śledzenia paczki? Albo taka funkcjonalność w sello, że pobiera status wysyłki zamówienia? Znalazłem oczywiście nr. listu przewozowego w obrobionym już zamówieniu, ale brakuje mi zwykłego linka do kliknięcia, żeby przerzucił na stronę śledzenia lub śledzenia w programie. 4. Czy podpięte do transakcji maile są usuwane z poczty? W jaki sposób są one "ogarniane" ? Pracując ręcznie maile było oznaczane jako przeczytane, potem przenoszone do innego folderu itd. I tak w skrzynce odbiorczej zostawały tylko nowe zamówienia i np. reklamacje czy inne zgłoszenia. W przypadku pracy z Sello te maile się podpinają i tak naprawdę nic nie wnoszą i nawet się do nich nie zagląda, bo i po co? Chyba, że się zagląda? Tylko co dalej z nimi czy np. po oznaczeniu zamówienia jako wysłane maile są usuwane ze skrzynki odbiorczej czy np. gdzieś przenoszone? Jak to działa i w którym momencie się dzieje? Dobrze by mieć porządek na skrzynce pocztowej. 5. Mam również pytanie odnośnie "listy magazynowej" - w przypadku zamówienia na 1 pozycję wydaje się zbędne drukowanie całej strony A4. Macie na takie zamówienia jakieś rozwiązanie? Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Marcin.
  5. Witam serdecznie, czy ktoś może mi udostępnić przykładowy schemat dekretacji dla faktur kosztowych wprowadzanych poprzez ewidencję VAT zakupu w Rewizorze nexo dla faktury gdzie: 1. widnieje zakup materiałów biurowych (zakup ryzy papieru) 2. oraz widnieje usługa transportowa za dostarczenie tych materiałów biurowych. Jak ustawić poprawny schemat dekretacji aby: 1. materiały biurowe weszły na konto 410-01 2. usługa transportowa weszła na konto 420-02 Czy musze ustawiać dwa osobne schematy dekretacji i wprowadzać fakturę na 2 razy???? Czy mogę to zrobić w jednym schemacie dekretacji ustawiając odpowiednie filtry i warunki? jeżeli tak to jakie to powinny być filtry i na których pozycjach.
  6. @Marcin Szef @Ziggi Wo Pytanie postawione w tytule tego wątku trochę się nie nadaje na forum producenta programu, podpowiem parę rzeczy na które trzeba w sello uważać, sello jest programem który trzeba sprawdzać czy wszystko zrobił dobrze. Sprawdź kilka programów zanim zdecydujesz po zmienianie programu co pare miesięcy to zły pomysł Pracuję w firmie która ma od 500-1000 zamówień dziennie, 10 kont allegro w sello, ponad 100 000 faktur w ubiegłym roku, w takich przypadkach nie bardzo jest opcja żeby zmieniać całą organizacje pracy "bo będzie nowy program", chociaż część funkcji wydaje się być oczywista w sello niektóre rzeczy nie są intuicyjne. Ja żeby wdrożyć sello w firmie dla której pracuje musiałem napisać zestaw aplikacji, zaczęło się od integracji z kurierami, masowa wysyłka maili(z fakturą pdf), montaż zestawów w subiekcie, kontrolę aktywnych produktów, dodawanie dodatkowych informacji w uwagach na fakturze jak np nr. listu przewozowego (sello tego nie umie) portal do śledzenia a'la BL i wiele innych Na plus dla sello -Cena (mało istotne przy dużym obrocie) -wsparcie na forum -Wbudowana integracja z subiektem Na minus -brak integracji z kurierami jest tylko inpost(i geis który upadł) - każdy konkurencyjny program jest zintegrowany z większością kurierów, można kupić prostą paczkę i pierwszy z plusów traci na wartości bo trzeba dokupić integracje, dwa lata temu jak podchodziliśmy do PP to chcieli 1000zł/rok obecnie nie mają nawet cennika na stronie -nie wiem czy aktualne, brak masowego wysyłania faktur w pdf, można zrobić wzorce załączające plik ale działają tylko przez opcje "nowa wiadomość" a nie "mailing". -brak obsługi wielu magazynów z subiekta, raz się ustawia i już zawsze z tego magazynu wystawia faktury -bałagan w kartotece towarów w sello, towar który był sprzedany, już na zawsze pozostanie w sello nawet jak w subiekcie jest nieaktywny. -sello nie składa kompletów w subiekcie, przed wystawieniem faktur musisz wszystkie zestawy ręcznie zmontować w subiekcie i dopiero wystawić fakturę. -Zamówienia w których jest kilka towarów i któraś jest niepowiązana z towarem z subiekta tutaj można się przejechać, bo sello taką fakturę wystawi bez tego towaru jak ktoś tego nie dopatrzy to klient dostanie niekompletne zamówienie -Duplikaty nipów w subiekcie, są dwa rozwiązania: zrezygnowanie z masowego wystawiania dokumentów( sello w momencie napotkania blokady duplikacji nip w subiekcie zatrzymuje cały proces i wystawia np 5 ze 100 faktur w logu jest błąd który nie wskazuje nawet która transakcja to zepsuła i szukaj wiatru w polu) druga opcja to wyłączenie kontroli nipu i zapisywanie duplikatów kontrahentów. Może ciężko to sobie wyobrazić ale to się zdarza codziennie, firmy kupują z wielu kont nie rejestrowanych za każdym razem tworzy się nowy klient w sello który chce założyć sobie kartotekę w subiekcie. -aktualizacje na ostatnią chwilę - Piękny przykład 1.33 allegro ogłosiło wyłączenie starego api 13 stycznia, sello aktualizacje wypuściło 14? tylko dzięki temu że allegro zostawiło to włączone trochę dłużej nie ma armagedonu. Ta aktualizacja była zapowiadana na grudzień! Aż mi się allegro paczkomaty przypomniały, przez pół roku tu na forum było pisane że już w następnej wersji będą allegro paczkomaty, konkurencja już wysyłała tanie paczuszki a ty sprawdzaj codziennie zniecierpliwiony na nową wersje sello żeby później się okazuje że jednak nie w tej wersji. Przejrzyj sobie wątki na tym forum z przed lat z problemami i sugestiami, które przez ten czas nie znalazły swojego rozwiązania a uczyniły by sello bardzo dobrym programem.
  7. Witam, Mając sklep Vendero działamy w obszarze pasaz24.pl Moje pytanie to czy jest możliwość przeniesienia tego sklepu z pasaz24.pl na serwer w nazwa.pl? Pozdrawiam Mariusz
  8. Witam. Dziękuję za podpowiedź. Jednak tak jak myślałem - ręcznie z palca. Wykorzystałem ROLE UŻYTKOWNIKÓW i najpierw odhaczyłem wszystko, a następnie zaznaczając poszczególne działy przypisałem uprawnienia. Następnie logowałem się na pracownika i sprawdzałem, czy mogę przeprowadzić cały proces zbierania zamówień. Jak czegoś brakowało to się przelogowywałem i nadawałem potrzebne uprawnienia. I tak wiele razy ... Zebrane zamówienia wysyłam opcją komunikacja. Podobnie realizuję wprowadzenie nowych towarów. Może tu uwaga do Insertu, żeby wstępnie zdefiniować uprawnienia dla poszczególnych RÓL. To są raczej standardowe czynności i zawsze można je zmodyfikować. Wiadomo, że handlowiec nie księguje, a księgowa nie wprowadza zamówień itd. Nie wiem też jak pozwolić na widoczność przez handlowca tylko należności, a nie zobowiązań. Handlowiec nie musi wiedzieć jakie zobowiązania ma firma. Dobrze jednak by było gdyby przyjmując zamówienie widział jakie należności ma klient i czy są przeterminowane. Pozdrawiam Prezes Bercik
  9. Dzień dobry, W Subiekcie nexo mamy magazyn i obsługujemy sprzedaż. Ostatnio pomyślałem o wykorzystaniu Gestora do obsługi usług serwisowych. Przy dodawaniu asortymentu z magazynu do zlecenia Gestor nie tworzy automatycznie żadnego dokumentu wydania. Czy jest alternatywa dla ręcznego tworzenia RW po każdym dodaniu asortymentu do zlecenia? Czy można ustawić automatyczne tworzenie RW po zapisie poprawionego zlecenia z dodanym nowym asortymentem? Towary mogą być dodawane kilka razy w odstępach czasowych więc za każdym razem musiałoby się tworzyć RW. Pozdrawiam
  10. Dziękuję, znalazłem i paragony oraz faktury drukują się automatycznie. Nadal jednak zlecenie wydruku wielu dokumentów końcowych powoduje rozpoczęcie synchronizacji, czego wynikiem jest bardzo długi czas oczekiwania na wydrukowanie dokumentów.
  11. Najbliższe kilka miesięcy poświęcimy na rozwój w kierunku Allegro oraz Subiektów, bo jest tam sporo do zrobienia. Nie chciałbym zatem obecnie obiecywać czegokolwiek w tym zakresie.
  12. A czy nie jest to kwestia odświeżenia widoku? Klawisz F5.
  13. Podepnie. Chodzi o to, że zniknęła możliwość pobrania transakcji po kliknięciu w maila - bo taka była. Z podpinaniem maili do transakcji to nie ma żadnego związku. Jakie są domyślne ustawienia typu dokumentów w parametrach połączenia z Subiektem? Proszę podesłać zrzut ekranu z ustawień w systemie formatu daty i godziny (Region).
  14. Zauważyłem ,że wiadomości są podczepiane do transakcji ale dopiero przy tworzeniu zamówienie np skrótem ctr+d Problem jednak pozostaje ponieważ w wiadomościach są bardzo często dodatkowe informacje od klientów na temat realizacji. Dlatego bez ich odczytania mój osobisty status brzmi nie są gotowe don przetwarzania. W taki sam sposób można podczepić wiadomości do transakcji ze statusem niezakończona i wówczas jeżeli brak zapłaty kilka dni to przypomnieć klientowi. Wymagana jest jednak interwencja od autorów programu
  15. Błąd wskazuje, że wysyłany jest niepoprawny adres e-mail i punkt odbioru odbiorcy. Proszę sprawdzić jak one wyglądają w paczce.
  16. Chodzi o słownik DOSTAWCÓW, nie dostaw. Tam, każdy dostawca w Sello ma powiązanie z operatorami w Allegro, który najwyraźniej tutaj nie jest ustawiony.
  17. Jeśli te dwie transakcje są jeszcze w Sello, prosiłbym o wykonanie poniższego zapytania w programie serwisowym: select * from tr__transaction where tr_CheckoutFormId = '5882b743-392b-11ea-8333-d1f95e797c51' i podesłania na sello@insert.com.pl z linkiem do tego tematu. Czy transakcje pobierane są na jednym stanowisku czy na wielu?
  18. Panie Danielu - już tak zrobiłem - skontaktowałem się z sprzedawcą abonamentu - niestety w ten weekend - nie pracuje - leniuszek jakiś :). Będę uderzał do Insertu w poniedziałek (ewentualnie do sprzedawcy, żeby mi udostępnił klucz aktywacyjny). Przez brak przewidywanie z moje strony - muszę "ręcznie" odłączać 140 baz w programie serwisowym. Pozdrawiam Pozdrawiam
  19. Dzien dobry Podczas aktualizacji bazy do wersji 1.33 wyskakuje komunikat o nieudanej aktualizji i generuje sie plik raportu SELLO-kopia.txt co nalezy zrobic ? aby przeszła aktualizaja dziekuje za pomoc JK
  20. Powinno wystarczyć zapoznanie się z pomocą do programu, proszę to zrobić, jeśli ciągle nie będzie coś jasne to proszę pytać. Co to znaczy "nie chce" ? Proszę dokładniej opisywać problemy to być może będzie dało się jakoś odpowiedzieć/pomóc... W przypadku problemów należało się zgłosić do dostawcy programu/abonamentów w celu wyjaśnienia sytuacji lub przesłania klucza aktywacyjnego do ręcznej aktywacji, każdy kto serwisuje programu księgowe pracuje w ten weekend...
  21. Dzień dobry. Chodzi o bilansowanie dekretu W GT jest poza opcją "bilansuj dodając pozycję" także opcja "bilansuj aktualizując pozycję". Działa to tak, że pozycja na której jesteśmy ustawieni przybiera wartość taką, aby zbilansować dekret. Jest to bardzo przydatne. Przykład: Mamy po stronie WN 1123,00, Po stronie MA mamy również 1123,00. Tworzymy po MA dodatkowo 123,00 na innym koncie i po operacji "bilansuj aktualizując pozycję" stojąc na kwocie 1123,00 po MA robi nam się z niej 1000,00. Dekret się ładnie bilansuje. Czy w Nexo jest taka funkcja? Pozdrawiam Marcin
  22. Mam problem przy zbiorczym tworzeniu dokumentów. Mają oznaczoną cechę: sposób drukowania dokumentu końcowego "zbiorczo", jednak po zaznaczeniu kilku transakcji i kliknięciu dokumenty końcowe, rozpoczyna się synchronizacja która dość długo trwa i dopiero na końcu pojawiają się dokumenty. Kolejny problem to to, że tworzą się w subiekcie, ale nie drukują automatycznie. Gdzie oznacza się aby drukowały się automatycznie po zapisie?
  23. Czy są jakiekolwiek plany aby Sello zaczęło obsługiwać paczkę w RUCHu "systemowo" tak, aby drukować automatycznie listy przewozowe z poziomu sello, np jak w paczkomatach?
  24. Witam. Po aktualizacji do 1.33 pojawił się problem z wiadomościami. Nadal są one pobierane wszystkie , jednak nie są podczepiane w zakładce wiadomości do wszystkich transakcji.
  1. Załaduj więcej aktywności
×