Skocz do zawartości

omnibus - poprawność cen

Polecane posty

Dzień dobry.

 

Mam prośbę. Czy mógłby ktoś powiedzieć jak w praktyce wygląda omnibus a tym co pokazuje subiekt?

do czasu omnibusa drukowałem etykiety. Obecnie "lecę" ręcznie metkownicą, ale chciałbym ponownie drukować etykiety. 

 

Dla przykładu:

ten sam barwnik 100g w kolorze czerwonym i białym

- cena w cenniku 200 pln - cena pierwsza (spawa jasna)

- przeceniam barwniki na 100 pln. W takim razie na metce robię 3 ceny. cena pierwsza 200(przekreślona), cena omnibus 200 (przekreślona) cena promocyjna 100PLN.  Jednakże gdy na drugi dzień wchodzę do subiekta i robię wyliczenie najniższej ceny, to subiekt nie nie pokazuje mi ceny omnibus jako 200pln ani 100pln tylko brak.

 

Za to jeśli sprzedam np. barwnik czerwony, to po wyliczeniu najniższa wyliczona cena to 100 PLN na kolorze czerwonym

 

W systemie mam kilka cenników - najważniejsze to:

- cena pierwsza (sugerowana) - przy dostawie cena 200

- cena sprzedaży - aktualna. - przy dostawie cena 200

 

etykieta która ma się drukować ma:

- cena pierwsza (sugerowana)

- cena omnibus (wyliczona najniższa cena przez subiekt)

- cena sprzedaży - aktualna 

 

No i teraz jeśli po sprzedaniu barwnika czerwonego wydrukuję etykietę na barwniki czerwony i biały to na czerwonym są ceny 200/100/100 natomiast na białym są ceny 200/brak/100 - nie wygląda to dobrze. Czy cena omnibus nie powinna być 200.

 

W jednej z sieci sklepów ( po kontroli jest na tyle ok, że nie ma kary). Cena początkowa towaru jest 200. Jeśli jest przecena to cena początkowa jest 200, omnibus 200 i cena aktualna 100. jeśli jest kolejna przecena to ceny są: 200/100/50. A ceny w systemie widoczna jest dokładnie tak jak na metkach. nie zależnie czy zostanie sprzedany czy nie (w całej sieci)

 

Co w takim razie podczas kontroli ? 

Na metkach mam wydrukowaną ostatnią cenę z ostatnich 30 dni jako brak a cena pierwsza 200 a aktualna 100. Mogę zrobić 2 wzorce, ale to zabawa i nie sprawdzi się dobrze.

 

Podobnie wygląda sytuacja jeśli zrobię kolejną przecenę:

na metkach podam:

cena pierwsza 200

cena omnibus 100

cena sprzedaży 50

Do tego nie sprzedam ani sztuki od początku dostawy to po wyliczeniu w subiekcie w dalszym ciągu pokazuje brak po wyliczeniu najniższej ceny.

 

Nie wiem jak wygląda kontrola. Ale biorąc najgorszy scenariusz. Przychodzi kontrola, robią fotkę metki, odrywają ceny i proszą o raport historii ceny oraz o ponowne oklejenie towaru. No to polegnę. Przy kilku czy kilkunastu sztukach towaru zapamiętam, ale przy ponad 10 tys. będzie ciężko.

 

Jak to poprawnie ogarnąć na etykietach oraz w subiekcie ? proszę o jakąś pomoc podpowiedź.

 

Moja wersja subiekta 45.1.1 

Z góry dziękuję za informacje i pomoc.

Link to postu

barwników nie chce traktować jako jeden ten sam. ale jako ten sam rodzaj. W sumie mój przykład najlepiej można było by przedstawić jako odzież. jeden model koszulki w białym kolorze ale kilka rozmiarów - u mnie jeden rodzaj barwników ale wiele kolorów.

 

W subiekcie wpisałem dla kilku produktów ręcznie cenę omnibus ale jeśli ktoś przez pomyłkę zbiorczo zaznaczy i zrobi wyliczenie, to wpisana ręcznie cena niestety kasuje się.

 

Domyślam się, żeby zrobić omnibusa na podstawie zmiany ceny w cenniku wiąże się z dodaniem pewnie 1-2 tabele a ilość danych to ilość produktów ze zmiennymi cenami. Ale obecna forma omnibusa nie jest poprawnie działającym rozwiązaniem. Niby jest, ale nie do końca. Może zespół Insert-u wziąłby pod uwagę powyższy problem i wprowadził rozwiązanie bardziej zbliżone do realnych wymagań omnibusa i zabezpieczeniem użytkowników przed karami ze strony urzędu.

 

Proszę podpowiedzieć jak w takim razie można rozwiązać problem pilnowania cen. Jaki pomysł ma na to INSERT do zaproponowanego rozwiązania?🤔

 

Mi przychodzi chyba najbardziej rozsądny pomysł, to stworzenie kolejnego cennika jako omnibus i w nim pilnować cen, z gwarancją, że cena po wyliczeniu nie zmieni się. będzie tyko brak daty wyliczenia. 

 

Stworzenie nowego cennika było by takim samym rozwiązaniem, gdyby omnibus pilnował by na podstawie zmian ceny a nie ceny po sprzedaży. Taka sama ilość danych albo bardzo podobna - w zależności od sposobu rozwiązania zapewne ;D. 

 

 

Pozdrawiam

 

Link to postu

Chciałbym jeszcze dodać, że program posiada kreator, który liczy na podstawie rzeczywistej sprzedaży, a jest to spowodowane niejasnością przepisów, które nie mówią wprost o tym, czy uwzględniać tylko sprzedaż B2C, czy również B2B, czy uwzględniać okazyjne rabaty, czy tylko rabaty wynikające z cennika i wiele innych niejasności.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...