Skocz do zawartości

Piotr Kulczycki

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Piotr Kulczycki's Achievements

1

Reputacja

  1. Czy w Rachmistrzu Nexo jest funkcja takiego ustawienia danych kontrahenta, żeby przy wprowadzeniu wydatku do KPiR i wybraniu danego kontrahenta (np BP lub Amic) od razu zaznaczała się opcja "Dotyczy pojazdu" i ustawiał się procent odliczenia (np 20% Pojazd wspólnika)? W mniej zaawansowanym GT jest podobna możliwość.
  2. Zgadza się, można je zaliczyć do kosztów poprzez zaksięgowanie do KPiR, tylko skoro program nie jest w stanie poprawnie pobrać podstawy do zdrowotnej z wyliczonej już deklaracji to traci on jakąkolwiek przydatność do rozliczania spółek cywilnych. Tłumaczę na czym polega problem: jeżeli wspólnicy mają nierówne udziały i w związku z tym mają różne dochody i co za tym idzie różne składki zdrowotne, zaliczenie ich do kosztów w KPiR powoduje, że dochodzi do sytuacji, gdy jeden wspólnik jest obciążany kosztami innego, czyli potem trzeba liczyć ręcznie ile który z nich miał faktycznie dochodu (choć powinien to robić program, bo nie po to płacę za program i licencje, żeby potem jeszcze coś liczyć ręcznie). Dlatego ponawiam pytanie: czy istnieje jakaś możliwość, aby program pobierał podstawę zdrowotnej z wyliczonej deklaracji?
  3. Mam taki problem w Rachmistrzu Nexo w spółce cywilnej. Deklaracja jednego ze wspólników ze stycznia wygląda następująco: Czyli podstawa do wyliczenia składki zdrowotnej w lutym powinna być 37 312,78 Natomiast wyliczając podstawę zdrowotnej w lutym program bierze pod uwagę dochód, odlicza społeczne ale już nie odlicza zdrowotnej. Różnica wynosi właśnie 282,26 zł: Klikając na "i"program mówi jak wyliczył podstawę zdrowotnej i widać, że nie wziął pod uwagę składki zdrowotnej do odliczenia: Czy ktoś wie może co jest źle ustawione?
  4. Rozmawiałem z pracownicą, która zreferowała mi ponownie przebieg rozmowy z pracownikiem InsERT. Została jasno przekazana informacja, że nie jest ona osobą, która zajmuje się oprogramowaniem i nie jest umocowana do składania zamówień w imieniu firmy oraz nie została wyrażona chęć zakupu żadnego produktu InsERT. Wyraziła jedynie zgodę na przesłanie oferty drogą mailową. W związku z zaistniałą sytuacją i w celu ostatecznej weryfikacji, jak przebiegła rozmowa proszę o udostępnienie nagrania z rozmowy z waszym pracownikiem.
  5. Wczoraj taka sytuacja: telefon do naszego biura i osoba, która go odebrała od razu powiedziała, że nie zajmuje się sprawami oprogramowania oraz nie jest umocowana do reprezentowania firmy. Pracownik Insertu, powiedział, że chciałby tylko przesłać na maila ofertę. Po kilku godzinach przychodzi mail, temat "Nowe zamówienie" a w treści: "Dziękujemy za złożenie zamówienia.....Aby opłacić zamówienie, kliknij poniższy przycisk...." Moim zdaniem działanie takie podlega pod art 286 KK: "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."
  6. Dziękuję za ofertę wsparcia. Oczywistym jest, że tego typu usługi są płatne. Zanim jednak zdecyduję się wydać pieniądze, chciałbym zrozumieć naturę problemu. Jest kilka możliwych opcji: Fakturownia zapisuje pliki EPP w takim formacie, który powoduje powstanie błędów w Nexo, czyli za każdym razem, kiedy klient wystawi na jakiegoś kontrahenta więcej niż jedną fakturę i wyśle mi plik wymiany, będę musiał korzystać z pomocy serwisanta w naprawieniu/konwersji i wczytaniu takiego pliku do Nexo Są błędy w ustawieniach albo po stronie Nexo albo po stronie Fakturowni i można to rozwiązać za pomocą jednorazowego wsparcia technicznego i potem już będzie działać. Nie chodzi tutaj o pieniądze, tylko właśnie o organizację pracy biura.
  7. Wiedza, że Nexo jest bardziej restrykcyjne nie zmienia mojej sytuacji na 2 dni przed dwudziestym. Z komunikatu nie jestem w stanie zrozumieć, co jest nie w porządku, bo to co widzę, to że klient wystawił po kilka faktur na te same podmioty. Jest to normalna sytuacja i nie powinna powodować problemów. W bazie kontrahentów w fakturowni, kontrahenci nie są zdublowani, więc nie rozumiem skąd się bierze problem. Ale dla mnie podstawowym pytaniem jest: jak rozwiązać ten problem i zaimportować te faktury do Nexo?
  8. Problem ten już pojawiał się już kilka razy na forum, ale nie znalazłem nigdzie rozwiązania. Przy imporcie faktur z Fakturowni do Nexo bardzo często pojawiają się błędy. Praktycznie co miesiąc u losowego klienta jest jakiś problem. Te same pliki są natomiast bez problemu importowane do GT. Dziś jest komunikat: Plik zawiera wielu kontrahentów o tym samym symbolu:..." i nie importuje połowy faktur. Czyli jeżeli jest więcej niż jedna faktura na tego samego klienta, to żadna nie jest importowana. Do GT natomiast wszystko importuje się bez problemu. Czy ktoś znalazł jakieś rozwiązanie tego problemu oprócz porzucenia Nexo i powrotu do GT?
  9. Widzę pewną niespójność w działaniu Rachmistrza GT w odniesieniu do procedury zwrotu VAT podróżnym lub coś źle robię. Sytuacja jest następująca: klient biura prowadzi sprzedaż osobom fizycznym rejestrując wszystko na kasie fiskalnej. Dla uproszczenia przyjmijmy, że jest to 3000 zł + 690 zł VAT Następnie część sprzedanych towarów zostaje wywieziona za granicę i klient biura otrzymuje odpowiednie dokumenty podbite przez służby celne i na tej podstawie zwraca VAT. Dla uproszczenia przyjmijmy, że jest to 1000 zł + 123 zł VAT. Łączny raport miesięczny wpisuję do Ewidencji VAT sprzedaży. Dokument dot. zwrotu podatku też wpisuję w Ewidencji VAT sprzedaży ale zaznaczam "VAT zwrócony podróżnym" i netto wpisuję na stawce 0. Po wygenerowaniu JPK_V7M w Deklaracji w części C w polach 13 i 14 przenosi się prawidłowo podstawa opodatkowania 1000 zł, ale już w polu 19 pozostaje podstawa opodatkowania 3000 zł (a prawidłowo powinno być 2000 zł), w polu 20 podatek należny jest wykazywane 690 zł choć powinno być 567 zł. To samo dzieje się w części ewidencyjnej. W polach K-13 i K-14 pojawia się prawidłowo 1000 zł ale już w polach K_19 i K_20 odpowiednio 3000 zł i 690 zł (choć powinno być 2000 zł i 567 zł). Czy robię coś źle? Jeżeli nie, to oznacza to, że muszę ręcznie obliczyć wartość pól 19 i 20 oraz K_19 i K_20. Czy program nie powinien liczyć tego automatycznie? Czy Rachmistrz Nexo Pro radzi sobie lepiej z tym problemem?
  10. Blokowanie numeru telefonu z którego dzwonią jest jedną z opcji, choć uważam to za ostateczność. Nie rozumiem natomiast dlaczego Insert, niby poważna firma, stosuje techniki sprzedaży podpatrzone u różnych naciągaczy, specjalistów od wciskania abonamentów komórkowych. Każdy z użytkowników ich aplikacji widzi w każdym używanym programie, za ile dni kończy się abonament, potem przychodzą jeszcze maile z przypomnieniem. Tyle wciskania ich produktów jestem jeszcze w stanie zrozumieć. Jeżeli pomimo tego, ktoś nie odnowił abonamentu, to znaczy, że nie jest mu potrzebny. Do tego, jak już trzy razy dzwonili, nagabując na odnowienie abonamentu i trzy razy usłyszeli, że mi nie jest potrzebny, to czego się spodziewają, że za czwartym razem kupię niepotrzebny mi abonament, czy wręcz odwrotnie?
  11. Wiem, że nie jest to sprawa techniczna, ale nie ma na takie sprawy odpowiedniego działu forum. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć w jaki sposób radzić sobie z nachalnymi telefonami z Insertu? Dziś już czwarty raz dzwonili do mnie w sprawie odnowienia abonamentu na Gratyfikanta i na nic zdają się tłumaczenia, że nie potrzebuję już tego programu, że był mi potrzebny do rozliczania klienta, który zamknął swoją działalność i nie mam zamiaru odnawiać abonamentu na program, którego nie używam. Za każdym razem prosiłem, żeby sobie odnotowali, że nie jestem zainteresowany, a i tak po jakimś czasie znowu ktoś zadzwoni. Nie mam pretensji do biednego chłopaka po drugiej stronie słuchawki, kazali mu więc dzwoni, ale takie działania firmy raczej nie budują do niej sympatii ze strony użytkowników. Jak radzicie sobie z tym problemem?
  12. W końcu udało mi się poprawnie wyliczyć wszystkie deklaracje. Nie do końca jestem pewien skąd bierze się problem, ale dla potomności przedstawię moją opinię. Problem bierze się prawdopodobnie z faktu, że Gratyfikant jakoś dziwnie pobiera informacje do deklaracji. Zauważyłem, że zmiana paszportu na dowód osobisty jako identyfikatora nierezydenta w ewidencji osobowej, przy ponownym wyliczaniu IFT-1 nie uaktualnia się w deklaracji (ani w umowie cywilnoprawnej ani na rachunku tych informacji już nie ma, są tylko w ewidencji osobowej). Idąc tym tropem, pomyślałem sobie, że problem prawdopodobnie tkwi w tym, że generując umowę program pobiera dane z ewidencji osobowej i nie uaktualnia potem ewentualnych zmian wprowadzanych w ewidencji osobowej. Podobnie też ma się sprawa potem z generowaniem rachunku. Program pobiera informacje z umowy, ale ich nie aktualizuje, jeżeli dodamy np informacje o umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania.Za każdym razem więc, gdy chciałem zmienić jakiś parametr, kasowałem wszystko (czyli deklarację skarbową, rachunek, umowę cywilno prawną), nanosiłem poprawki w ewidencji osobowej i potem od początku generowałem następne dokumenty. Podobnie gdy zmiany chciałem zrobić np. w umowie. Program w końcu zassał poprawnie wszystkie informacje i udało mi się wysłać wszystkie deklaracje. Na szczęście miałem 55 jedenastek a tylko jeden IFT-1R, gdyby było na odwrót to pewnie miałbym bardzo duży kłopot. Czyli moja rada: jeżeli Gratyfikant nie pobiera poprawnie danych do deklaracji, a były wprowadzane jakieś zmiany w rachunku, umowie lub ewidencji, wykasować wszystko i wygenerować od początku.
  13. Opiszę wszystko po kolei, może ktoś zauważy gdzie popełniam błąd: Szwajcarski muzyk przyjechał w czerwcu 2019 do Polski i zagrał w koncercie. Organizator potrącił mu 20% zaliczki na podatek i resztę przelał następnego dnia po koncercie po czym odprowadził zaliczkę do US. Z tego co doczytałem w takim wypadku należy artyście wystawić IFT-4R oraz przesłać ten dokument do US oraz wystawić PIT-8AR i przesłać do US W Gratyfikancie GT w Ewidencji osobowej wszystko zostało wprowadzone zgodnie z tym co jest w e-pomocy W szczególności poprawnie wprowadzone są obywatelstwo, narodowość, numer paszportu, jako identyfikator nierezydenta, w zakładce "Rozliczeniowe" Trzeci US Warszawa-Śródmieście bo oni zajmują się nierezydentami z Mazowsza. W sekcji umowy cywilnoprawne, w umowie zaznaczone jest w zakładce Rachunki - Rodzaj przychodu "dochód z działalności artystycznej lub sportowej" (czyi spod kreski), Umowa o unikaniu... zakreślone, niżej Zryczałtowany podatek 20%, Nie pomniejszaj podstawy opodatkowania o składki ZUS, brak kosztów uzyskania. Czyli wszystko zgodnie ze wskazówkami z e-pomocy, które podlinkowałem wyżej. Generuje rachunek do umowy. W zakładce Inne, Rodzaj przychodu "dochód z działalności artystycznej lub sportowej" (czyi spod kreski), Umowa o unikaniu... zakreślone, Ryczałt niezakreślony. Przy takich ustawieniach IFT-1 i IFT-1R wyliczają się poprawnie, ale Zaliczka miesięczna PIT-11 wraz załącznikiem "Raport o zryczałtowanym podatku dochodowym" i PIT-8AR już nie, pomimo postępowania ściśle z tym poradnikiem i tym poradnikiem. Jeżeli natomiast na umowie i na rachunku zaznaczę "Ryczałt" to wtedy IFT-1 ma same zera, natomiast PIT 11 i PIT-8AR generują się poprawnie. Czy ktoś widzi gdzie może być błąd lub poradził sobie w jakiś sposób z tym problemem? Jedyne co mi przychodzi do głowy to ręczna edycja odpowiednich pół w PIT -11 i PIT-8AR
  14. Niestety mam ten sam problem. Pomimo wypełnienia wszystkich pól tak jak w poradnikach e-pomocy PIT-8AR nie wylicza się poprawnie. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem, bo czasu jest bardzo mało. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ręczne wpisywanie w odpowiednie pola, ale to bez sensu i nie po to używa się programów, żeby potem ręcznie zliczać zaliczki 82 pracowników.
  15. Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź. Czyli, jeżeli dobrze zrozumiałem, wyjściem jest wyrzucenie analityki (w Administracja->Słowniki->Rachunki podmiotu) ze starego konta w EUR (bo tylko do tego starego konta nadała się analityka, do starego konta w PLN program nie nadał analityki) i podłączenie reszty, jako kartoteki pod 135, albo po prostu utworzenie ręczne pod 135 dwóch kont analitycznych dla dwóch nowych kont bankowych? Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...