Skocz do zawartości

S Majerski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

S Majerski's Achievements

0

Reputacja

  1. Przekażę to do biura rachunkowego. Dziękuję.
  2. Ja natomiast nie widzę sensu polemiki na takie tematy - proszę nie dawać złotych rad na to jak kto ma prowadzić i u kogo księgowość itp. - bardzo często przez forum przewija się Pańska zarozumiała odpowiedź - zmienić biuro rachunkowe - może niech Pan zastanowi się nad zmianą pracy bo ewidentnie proste pytania Pana męczą. To już się przewinęło wcześniej w moich zapytaniach - więc nie wnosi niczego do mojego pytania. I to jest konkretna odpowiedź na którą czekałem. Dziękuję - można to było ująć przy pierwszej odpowiedzi. Kolejna sensowna odpowiedź więc po raz drugi dziękuję. Jednak nadmienię, iż to czy należy to w mojej kwestii czy też mojego biura rachunkowego to jest już moja sprawa - może najprościej w świecie jestem w taki a nie inny sposób z biurem "dogadany". Dokładnie wiem co jest potrzebne i o to było pytanie. Raz jeszcze powtarzam potrzebuję tego aby usprawnić pracę biura rachunkowego. Tak i dziękuję ponownie. Nie wiem w jakiej formie następnym razem życzyłby Pan sobie takie zapytanie ale jak dla mnie jest ono zrozumiałe. Nie wszyscy użytkownicy to programiści - proszę o tym pamiętać. No niekoniecznie bo do września droga była prosta jak nigdy Raz jeszcze dziękuję za rzetelne odpowiedzi. Jak już napomniałem wyżej, proszę nie sugerować zmiany biur tylko odpowiadać jak się zna odpowiedź - szkoda że Panowie nie napiszecie wprost może o zmianie programu Insert na inny konkurencyjny, co Wam za różnica, może ludzie nie będą zadawać pytań. Biuro rachunkowe to nie tylko wymiana takich plików przez jeden program magazynowy, to bardziej skomplikowana współpraca i stąd moje pytanie o konkretną rzecz na które już odpowiedź znam. Co do programu biura to jest to RESET. Reasumując , dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam Majerski S.
  3. No właśnie biuro nie ma możliwości zaznaczenia które informacje ma importować - bierze wszystkie z mojego pliku i niepotrzebne trzeba kasować ręcznie już po imporcie - albo sam plik który ja im wysyłam trzeba przeglądać i go poprawiać. A tak miałbym sprawę załatwioną z danymi jakie mnie interesują.
  4. Moglibyśmy proszę Pana na ten temat rozmawiać długo ale po co Przeglądnąłem ponownie i niestety nadal nie wiem jak to mam zrobić. OK - struktura poznana - widziałem na forum poszczególne wyjaśnienia do danych wersji ale ... nadal nie wiem gdzie mogę cokolwiek zmienić - żadnych danych nie można zmienić ani w dziale: komunikacja ani w dziale parametrów komunikacji. Proszę mi powiedzieć czy istnieje możliwość wybrania ze struktury konkretnych wartości i wysłania ich do biura? Jeśli tak to w jaki sposób mogę to zrobić- ingerując w bazę sql? Czy program wyrzuca wszystko m.in. WZ PZ i inne rzeczy które w biurze nie są przydatne. Pytanie wydaje mi się bardzo proste: jak wybrać FS, dane kontrahenta z adresem (takie musza być umieszczone w księgach przychodów i rozchodów), kwotę vat, kwotę netto oraz GTU Jak ja mam to zrobić bo nadal nie wiem - tak łopatologicznie . Taki ludek jak ja idzie zawsze prostą drogą którą zna - czyli do tej pory świetnie zdawał egzamin plik JPK w którym dane niezbędne i pełne, zaciągało biuro rachunkowe. Teraz muszą ręcznie wpisywać adresy kontrahentów - pracy przy mojej firmie dodatkowo 2 dni. Dziękuję za odpowiedź.
  5. Witam Przeglądałem wątki i co prawda niby były poruszane ale nie znalazłem stosownego rozwiązania. Problem 1 - generując plik w obecnej formie JPKV7M (każdy księgowy chyba wie że nie musi być w nim zawarta informacja o adresie kontrahenta) jednak prowadząc księgi przychodów i rozchodów już tą informację muszą wpisać - więc "zaciągnięcie" danych z jpk nie stanowi dla księgowego pełnego rozwiązania - musi ręcznie dopisywać adresy (a przy około 500 fakturach miesięcznie ma co robić więc tylko czekać na podwyżkę usług). Rozumiem że jpk nie służy do komunikacji pomiędzy biurami rachunkowymi ale ja jako zwykły szary człowieczek prowadzący działalność gospodarczą na prawdę muszę na chwilę obecną znać się niemal na wszystkim. Program subiekt jest tworzony dla użytkownika i dla niego powinien być pomocny . Rozumiem wszystkie kwestie związane z wzorcami narzucanymi przez ministerstwo i na prawdę współczuję twórcom ciągłych modernizacji w tym jakże przedziwnym kraju w którym co chwile coś "ulepszają". Jednakże nawiązując do tematu - proszę o wskazanie w jaki sposób mam wysyłać dane do biura rachunkowego w którym będą zawarte dane jak w starszym pliku jpk czyli z adresami kontrahenta oraz oznaczeniami GTU. (komunikacja - EPP / EDI++. nie też pełnych danych - brak aktualnie oznaczenia GTU więc znowu jest to niepełna informacja dla księgowego i znowu wymusza mozolną pracę. Problem 2 - nałożony na nas obowiązek oznaczania GTU - w mojej branży korzystam z 3 oznaczeń. Uruchomiłem kreatora do oznaczeń towarów i w każdym przypadku dokonywałem zmian tak samo. GTU 8 7 i 5. Teraz wystawiając faktury Z GTU 8 i 7 wszystko jest ok (jest oznaczone w fakturze jako GTU oraz w pliku JPK) ale z GTU 5 nie daje oznaczenia na fakturze jak również do pliku JPK, dodam że są to faktury wystawiane na mechanizm podzielnej płatności (to zaznacza na fakturze oraz w pliku JPK ale bez GTU). Kreator zrobiony prawidłowo, oznaczenia towarów zrobione prawidłowo, skąd wiec ta wybiórczość programu akurat na GTU5? Niektóre faktury muszę poniżej kwoty 15 tyś oznaczać ręcznie na mechanizm podzielnej płatności ponieważ obowiązują mnie umowy, czy to ma wpływ na GTU i dokument w całości muszę ręcznie oznaczać? Dziękuję za odpowiedzi i proszę ekspertów z subiekta o wyrozumiałość dla nas szarych końcowych użytkowników
  6. Pytanie odnośnie zawartości samego pliku JPK. Generuje plik - wszystko jest ok ale wysyłam go do swojego biura rachunkowego i w biurze muszą z tego pliku wyrzucać jedna wartość z przykładu pogrubionego poniżej. <tns:SprzedazWiersz> <tns:LpSprzedazy>4</tns:LpSprzedazy> <tns:NrKontrahenta>1111111111</tns:NrKontrahenta> <tns:NazwaKontrahenta>przykladowy</tns:NazwaKontrahenta> <tns:DowodSprzedazy>FS 820/2020</tns:DowodSprzedazy> - i z tej linijki przy każdym musi manualnie usunąć FS (spacja) <tns:DataWystawienia>2020-10-01</tns:DataWystawienia> <tns:MPP>1</tns:MPP> <tns:K_19>1111</tns:K_19> <tns:K_20>111</tns:K_20> Pytanie brzmi: czy istnieje możliwość aby nie dodawało FS spacja? Dziękuje za pomoc
  7. teoria też mi podpowiadała że się da w praktyce musiałbym takie rozszerzenie SQL zakupić - jaki jest tego koszt i kto mógłby mi to zrobić ?
  8. Witam forumowiczów. Mam pytanie odnośnie takiej sprawy - prowadzę skup złomu i ministerstwo ochrony środowiska nakazuje mi od tego roku, robienie sprawozdania. Mianowicie co muszę robić: napisać im ile skupiłem złomu puszek i z jakiego regionu - miasto czy gmina. Do tej pory robiłem PZ - czyli kontrahent (spisany z dowodu z miejscem zamieszkania) przynosi x(ilość) złomu puszki aluminiowej i tyle. Teraz muszę z tego wyciągnąć z jakiej miejscowości to robi - czyli wpisuję np. Wrocław - i wyświetla mi ile z tego rejonu sumarycznie kupiłem towaru. Podaje inne miasto i chcę też widzieć taki wynik - czy tak się da? Czy trzeba pisać jakąś formułę aby wyciągnąć takie dane na podstawie wpisanego miasta zamieszkania kontrahenta - fajnym usprawnieniem teraz byłoby dla mnie, podczas wpisywania kontrahenta - dodanie czy pochodzi z miasta czy z gminy (ale w moim otoczeniu jest ich 3). Dziękuję za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...