Skocz do zawartości

Przemysław Janiak

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Przemysław Janiak's Achievements

0

Reputacja

  1. Witam, w 2 kwartale wyszła mi zaliczka do zapłaty jak robiłem zestawienie "zaliczka kwartalna liniowa PIT" ale kwota wyszła mniejsza niż 1000 wiec zaznaczyłem że nie place bo mniejsze niż 1000. W pit 36l w cześć J poz 82 naliczył mi ją dobrze a zapłacone zaliczki 0 wiec OK. Ale w cześć D poz 26 , naliczone zaliczki wykazuje mi 0. Wg mnie poz 26 musi równać się poz 107 czyli Razem naliczone zaliczki z części J . Proszę o odpowiedz.
  2. Witam, nie wiem czy ja coś złe robię ale przy generowania PIT11(26) nie zlicza mi kosztu za 1 miesiąc, przychody , zaliczki , składki wszystko spoko a koszt bierze mi za 11 miesięcy. Jak się wejdzie w LP tam jest rubryka : Koszty uzyskania przychodu do deklaracji rocznej w kwocie : ... i tam mam 250 (1 pracownik) i w każdej liście tak mam a w PIT11 zlicza mi 2750 hmmm
  3. Robię Pit roczny 36L, mam stratę więc nie mam dochodu do opodatkowania a więc docelowo podatku . I wyskakuje mi komunikat że kwota w polu 47 ( skł na ubez. zdrowotne ) nie może być większa od pola 46 czyli podatku. I ogólnie rozumiem sens tego komunikatu, ale nie wiem teraz czy pole 47 jakoś z automatu ma się korygować do wysokości podatku (tylko ja gdzieś coś poklikałem i popsułem ) albo w właścicielach nie mam ZUSu naliczać ma siebie (w moim przypadku tylko zdrowotna) co by raczej nie miało większego sensu . Chyba.
  4. Dziękuje za odpowiedz, ale nie o to mi chodziło. W ten sposób będę miał 3 dokumenty: netto wynagrodzenie, składki ZUS (pracownik + pracodawca) i podatek. A ja bym chciał wynagrodzenie brutto i osobno ZUS pracodawce. Żeby wynagrodzenie ując w miesiącu którego dotyczy a ZUS pracodawcy wg daty zapłaty. Oglądam te schematy księgowe listy płac i raczej tam idzie to ogarnąć (tak myślę) czy wie ktoś jak to zrobić?
  5. Jak zaksięgować listę płac żeby mi tworzyło dwa dekrety ( dwa osobne dokumenty), jeden z wynagrodzeniem brutto pracownika a drugi z składkami zus pracodawcy ?
  6. Dzięki, teraz udało mi się wszystko poprawnie wysłać. Ale muszę przyznać że informacja przy autoryzacji podpisu : " Kwota przychodu z zeznania rocznego za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy" jest bardzo mylące i nie intuicyjne. Bo jak np robiłem pit4r za rok 2019 i proszą mnie o kwotę sprzed 2 lat to dla mnie 2017(nie odejmuje tych 2 lat od roku w którym jestem, tylko od roku deklaracji jaka sporządzam). Wg mnie bardziej intuicyjne jest "Proszę podać kwotę przychodu z zeszłorocznego zeznania rocznego" to wtedy obojętnie co podpisuje czy zeznanie roczne czy jakąś deklaracje od razu wiem że szukam w ostatniej deklaracji rocznej. Jeszcze raz dzięki za łatwe wytłumaczenie wszystkich zagadnień.
  7. Dziękuje za odpowiedz. Wybrałem podpis niekwalifikowany ale mam problem z danymi autoryzującymi. Wyskakuje okienko proszące mnie o podanie danych NIP, PESEL, Imię i Nazwisko, data urodzenia i kwota przychodu sprzed dwóch lat. I teraz moje pytanie, jeżeli prowadzę działalność od połowy 2018 roku to z działalności nie mam przychodu za 2017rok (dwa lata wstecz) to rozumiem że podaje przychód z deklaracji PIT 37 za 2017r ? albo wpisuje 0 bo chodzi o działalność gospodarczą? Drugie pytanie jeżeli faktycznie mam wykazać przychód z Pit 37 to w danych autoryzujących wykazuje tylko PESEL bo wtedy rozliczałem się na podstawie PESELU ? albo wykazuje PESEL i NIP jednocześnie? Będę wdzięczny za odpowiedz.
  8. Cześć, pomóżcie bo robię to po raz pierwszy i chyba nie do końca ogarniam wszystko. Wygenerowałem sobie pit 11 i pit 4r za pracownika. Jestem w zakładce deklaracje skarbowe i dla przykładu klikam w pit 11 i mam opcje wysyłka elektroniczna i 3 opcje podpis : kwalifikowany , niekwalifikowany i wyślij do e-deklaracje. I tu się gubię bo nie ogarniam czym się różnią i co mam zrobić. Kwalifikowany to podpis elektroniczny ten płatny? Niekwalifikowany to już wcale nie wiem co to jest. Przyznam że kliknąłem w e-deklaracje i coś mi się wygenerowało w pit 11 w zakładce wysyłka elektroniczna ale czy to jest ok i czy mam coś dalej z tym zrobić to już nie wiem. Za każdą pomoc z góry dziękuje.
  9. Hey, pomóżcie bo nie wiem jak w KPiR ustawić żeby mieć podział dokumentów na miesiące ( Październik 2019, Listopad 2019 itd.). W chwili obecnej mam tylko "Okres :rok 2019 ", a jak bym miał podział to wcześniejsze miał bym zwinięte i mógł bym skupić się tylko na bieżącym miesiącu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...