Skocz do zawartości

Marek Kurzaj

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Marek Kurzaj's Achievements

1

Reputacja

  1. Witam ponownie! Jestem zmuszony odkopać temat, ponieważ nie mogę się dogadać z księgowością odnośnie tego problemu. Bardzo proszę o rozwiązanie sytuacji w taki sposób, abym mógł dzięki PZ lub innego dokumentu wykazać FIZYCZNIE korektę na magazynie. Bez tego księgowości obroty na magazynie wychodzą ujemne po sprzedaży części asortymentu, co nie jest zgodne z prawdą. (Poniżej zdjęcie aktualnych dokumentów utworzonych przez Subiekt)
  2. Super, dziękuje za informacje. Życzę miłego dnia
  3. Dokładnie, nie było zmian ilościowych tylko wartościowych faktury. Powiązania FZ poniżej:
  4. Dzień dobry, Sytuacja wygląda następująco: Przyjąłem towar za pomocą FZ co wygenerowało automatycznie PZ. Następnie otrzymałem korektę FZ, więc dodałem ją poprzez korektę danej FZ, lecz nie wygenerowało to w Przyjęciach informacji o tym fakcie. Księgowa uważa, że powinna otrzymać dodatkowe PZ dla tych korekt, lecz nie wiem w jaki sposób mam to zrobić, aby PZ nie wprowadziła mi dodatkowych sztuk. Pomyślałem, aby dodać PZ od nieistniejącego dokumentu, ale nie jestem czy to księgowa zaakceptuje. Bardzo proszę o poradę w tej sprawie.
  5. Dziękuje bardzo za odpowiedź i poświęcony czas! Przez to, że wdrażam się w prowadzenie magazynu, bardzo dobrze mi Pan to zobrazował. Na ten moment nie mam pytań, ponieważ wszystko co Pan napisał jest dla mnie bardzo klarowne. Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Marek Kurzaj
  6. Zacznę od początku: 1. Spółka "xxx" wprowadza prowadzenie magazynu dla operacji sprzedaży dla klientów niepowiązanych. Aktualnie faktury są księgowane na tą spółkę, i ten sprzęt zazwyczaj po zakupie jest dalej wykorzystywany (Sprzedaż/wynajem innym spółkom powiązanym). Ale zdarza się tak, że sprzęt który otrzymujemy, nie zawsze ma sprecyzowane swoje miejsce na tą chwile, i to właśnie ten sprzęt chcę wprowadzić na magazyn, aby była ewidencja tego faktu. 2. Tak, spółka działa na KPiR. 3. Przez wprowadzenie faktury oczywiście, że zostanie wygenerowane PZ i sprawa załatwiona, lecz nie wszystko z faktury mnie interesuje, ponieważ, jakaś część jest już zagospodarowana(sprzedaż/wynajem prowadzona bezpośrednio z księgowością). Chciałbym, aby urządzenia przez czas, kiedy nie mamy określonego jego celu przechować na magazynie, a następnie ściągnąć je w momencie, kiedy mamy zapotrzebowanie na niego(poprzez wynajem lub sprzedaż ) ściągnąć z magazynu i poprowadzić dalsze czynności już bezpośrednio z księgowością. Dodam również, że to tyczy się w większości środków trwałych (z zdobytych informacji, każde urządzenie w Subiekcie powinna być osobno dodane, choć są to te same urządzenia). Mam nadzieję, że choć trochę opisałem sytuację, z którą mam problem. Jeżeli będą potrzebne dodatkowe informację, z chęcią odpowiem aby naprowadzić na mój problem. Pozdrawiam, Marek Kurzaj
  7. Mam fakturę na sprzęt (30 urządzeń), 10 z nich idzie na sprzedaż, a pozostałe 20 ma trafić na magazyn, aby nie nabijała się dla nich amortyzacja. Urządzenia na ten moment są kupione na spółkę, w której znajduję się magazyn. Mój pomysł jest taki, że przyjmuje te urządzenia poprzez Przyjęcie Wewnętrzne. Tylko jest jedno ale, czy w tej sytuacji podaję cenne netto z faktury dla danego urządzenia czy brutto? (Program mówi mi, że operacje wewnętrzne nie podlegają podatkowi VAT, dlatego nie mam pojęcia jaką cenę powinienem wybrać, dla tej operacji). Dodam, że z czasem te urządzenia będą schodzić ze stanu jako Wydanie Wewnętrzne, a następnie sprzedawane/wynajmowane bezpośrednio przez księgowość. Oczywiście, jeżeli mój zamysł rozwiązania całej sytuacji jest błędny, bardzo proszę o uwagi. Pozdrawiam Marek Kurzaj
  8. Przepraszam za zwłokę, ale nie wchodziłem przez ten czas na forum. Co do funkcjonalności tych zmian w cenniku powinno działać, lecz praktycznie tego jeszcze nie testowałem, ponieważ teraz muszę trafić na podobną sytuację z taką korektą faktury Ale przedstawie w jaki sposób ustawiłem swój cennik. Zdjęcie nr 1 pokazuje ustawienia, które odpowiadają za zmianę cen po dodaniu dokumentów. Jeżeli chodzi o zmianę ręczną, wystarczy w zakładce Zakupy, kliknąć prawym przyciskiem myszy na konkretną korektę i wybrać Aktualizuj cennik. Następnie zaznaczamy pozycje towarów, które chcemy zaktualizować i z menu przy przycisku Wykonaj, wybieramy ostatnią pozycję, lub taką która nas interesuje. Po wyborze i wykonaniu operacji klikamy zapisz i nasze ceny w cenniku powinny się poprawić. Jeżeli chodzi o rozliczanie magazynu to rozwiązałem to tak: 1. Wchodzimy w Rodzaje rozrachunków i w pozycjach Należność i Zobowiązanie, edytując pozycje wybieramy w Rozliczenie: Operację bankową. (Pozostałe ustawienia od potrzeb) 2.Gdy już zapiszemy ustawienia wchodzimy w Rozrachunki i poprawiamy każde nierozliczone rozrachunki z osobna, zmieniając podczas poprawiania Rozliczanie na Operacją bankową. Gdy już wszystko zmienimy, na koniec w Rozliczeniach każdą pozycje klikamy prawym myszki wybierając Rozlicz --> Automatycznie. Po tym naliczą się koszty na nasz magazyn, choć nie wiem czy to jest wystarczające w przyszłości. Proszę moje rozwiązanie wziąć jako przykład, a nie gotowe rozwiązanie, ponieważ moja wiedza jest bardzo niewielka, jeżeli chodzi o temat Subiekta. PS. dodam jeszcze, że wprowadzenie korekt nastąpiła przed sprzedażą tego towaru.
  9. Faktycznie, po zagłębieniu się w Rozrachunki po wejściu w konkretną FV, poprawiamy wybierając Rozliczanie: Operacją bankową. Następnie w rodzajach rozrachunków w Należność jak i Zobowiązanie, przy edycji wybieramy Rozliczanie: Operacją bankową. Ostatnim krokiem jest ponowne wejście w rozrachunek i wybierając pozycję do rozliczenia, klikamy prawym przyciskiem myszy i Rozlicz --> Automatycznie. Jeszcze raz dziękuje za poświęcenie dla mnie swojego czasu
  10. Dziękuje za pomoc. Już wszystko ustawiłem w cenniku głównym, aby automatycznie przeliczało wartości. Mam jeszcze jedną kwestie do wyjaśnienia. Tak jak wspominałem w wcześniejszych postach, w rozliczeniu magazynu, za korekty nie nalicza się obciążenie. Czy może to być skutkiem nie rozliczenia tych dokumentów? Nie wiem w jaki sposób robić te rozliczenia, jeżeli przepływy gotówki wpływają na firmowe konto bankowe. (na pierwszy rzut oka myślę o dyspozycji bankowej, lecz chciałbym to usłyszeć od osoby, która ma wiedzę by to potwierdzić)
  11. Rozumiem, że klikając na KFZ opcje "Aktualizuj cennik" powinien ceny poprawić? Tylko teraz kwestia PZ, która wskazuje na przyjęcie z wcześniejszą ceną. Czy to nie jest problem, że sprzedam sprzęt po nowej cenie? Może powinienem dodać jakiś dokument korygujący ten fakt? I co z kwestią kosztów magazynu, dlaczego korekta nie obciąża dodatkowymi kosztami? (przepraszam za tyle pytań, ale nie znam konsekwencji błędów, dlatego dążę do upewnieniu się, że moje działania nie spowodują dodatkowych problemów w przyszłości)
  12. Dzień dobry, dopiero uczę się korzystać z programu Subiekta, dlatego proszę o wyrozumiałość (dodam, że z księgowością i finansami miałem zerową styczność). Mam nietypową sytuację, z którą nie wiem w jaki sposób poprawnie wprowadzić zmiany. W pierwszej kolejności dodałem FZ, mając FV do systemu Subiekt, która tworzy dodatkowy dokument PZ dla tej operacji. Po pewnym czasie otrzymuje korektę do FV, która zmienia tylko ceny przedmiotów z błędnie utworzonej wcześniej faktury Vat, więc wprowadzam korektę do FZ, podając numer oryginału w odpowiedniej rubryce. Dodaję tę korektę, lecz ceny asortymentu dalej są z wartością błędnej faktury. (wszystkie te dokumenty dostaje zewnętrznie od księgowości obsługującą firmę) Pytanie: 1. Czy asortyment po korekcie początkowej FZ nie powinien zaktualizować cen automatycznie? 2. Jeżeli jednak nie, to czy poprawienie ręcznie cen asortymentu, jest poprawną operacją dla księgowości, nawet jeżeli w systemie dokument PZ nawiązuje tylko do poprzednich wartości, bez informacji powiązaniu z korektą? (tylko FZ ma widoczne powiązanie z swoją korektą). 3. Dlaczego wprowadzenia korekty, w którym musimy dopłacić sprzedawcy, nie obciąża naszego stanu magazynu? (korekta nawiązywała do zmiany ceny, więc ilość sztuk korekty została 0, lecz to wpływa właśnie na koszty magazynowe które wynoszą zero, a nie różnica, którą powinniśmy dopłacić) Z góry dziękuje za odpowiedź. PS. Jeżeli do udzielenia odpowiedzi będą potrzebne dodatkowe informację z Subiekt, proszę pisać, wtedy postaram się zrobić co w mojej mocy, ponieważ bez rozwiązania tego, nie mogę ruszyć z sprzedażą. FZ 3_07_2019.doc KFZ 1_09_2019.doc Koszt magazynu.xlsx PZ 3_07_2019.doc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...