Witam,
Byc moze jest to prosta operacja, jednak nie moge sobie z tym poradzic, jest to moje pierwsze starcie z faktura zaliczkowa. Opisze na przykladzie, i bede wdzieczny za pomoc.
Prowadze dzialalnosc uslugowa w specyficznej branzy (IT), gdzie nie zawsze wiadomo jaka bedzie koncowa cena uslugi. Umawiam sie z klientem na wykonanie uslugi w cenie (przykladowo) 1000 zl netto. Aby wystawic fakture zaliczkowa tworze zamowienie klienta na "Usluge A" o wartosci 1000 zl, wystawiam fakture proforma, klient wplaca wymagana kwote, a nastepnie wystawiam klientowi fakture zaliczkowa z jedna pozycja - Usluga A o wartosci 1000 zl.
Ostatecznie usluga okazuje sie byc tansza, kosztowala nie 1000 a 800 zl, dodatkowo w miedzyczasie klient zamowil dodatkowo "standardowa" usluge (nazwijmy ja Usluga B) ktora zawsze kosztuje 2000 zl. i ktora rowniez zostala zrelizowana.
Chcialbym wiec wystawic fakture koncowa, rozliczajaca fakture zaliczkowa i wplacone przez klienta srodki, z dwoma pozycjami:
1. Usluga A o wartosci 800 zl netto (wobec 1000 zl na fakturze zaliczkowej)
2. Usluga B o wartosci 2000 zl netto
Suma: 2800 zl, wplacono przez klienta 1000 zl, do zaplaty (i rozliczenia z fiskusem) pozostaje 1800 zl
Jak to zrobic ?