Skocz do zawartości

Marek Pasymowski

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

452 wyświetleń profilu

Marek Pasymowski's Achievements

6

Reputacja

  1. tyle lat męczyłem się z tymi duplikatami, a to takie proste rozwiązanie -_-' dziękuję za podpowiedź, leci serduszko
  2. czy jest jakaś możliwość scalenia kontrahentów z tym samym identyfikatorem NIP? klient ma wielu stałych odbiorców, ale z nowym rokiem zmanił system do faktur i stworzył wszystkich kontrahentów z nowymi nazwami... podczas importu z pliku epp muszę przeklinać ponad 100 podmiotów i albo zdublować kontrahentów, albo po imporcie wybierać ich z palca. czy jest na to jakaś rada, narzędzie?
  3. dziękuję - przydatne dziękuję za komunikat z Subiekta, ja pracuję na Rachmistrzu i tu nie było takiego okienka, a w nowościach też nie zauważyłem tych informacji. Możliwe że było w którejś wcześniejszej wersji, jednak jak pisałem pominąłem kilka aktualizacji...
  4. trochę zaniedbałem aktualizacje (brak istotnych dla mnie zmian w programach) i dopiero wszedłem na wersję 1.77+ Zdziwiło mnie wyskakujące okno o połączenie z kontem insert oraz brak konkretnych informacji z tym związanych i tu moje pytanie - czy jako biuro rachunkowe muszę dodać do konta wszystkie obsługiwane firmy? bo jak dobrze rozumiem jeżeli tego nie zrobię to w przyszłości nie będzie można korzystać z powyższych funkcji programu (rachmistrz GT) / strace te opcje jak przejdę w tryb "tylko do odczytu" i idąc dalej kolejne pytanie , czy jeżeli muszę dodać wszystkich klientów biura rachunkowego to czy można to zrobić zbiorczo ?
  5. Dziękuję za odpowiedź, nie zajmuję się ZUSami i nie pasowały mi kwoty na wydruku... skonsultowałem to z kadrową i potwierdziła. Przepraszam za zamieszanie
  6. Witam serdecznie, czytam tematy o składce zdrowotnej jednak nie widzę podobnego - chodzi o wyliczenia składki w miesiącach luty, marzec z danych za 2023 na nowej formie opodatkowania, ciągle jest minimalna podstawa. sytuacja następująca. - rok 2022 był podatek progresywny (żadnych zmian programowych) - rok 2023 zmieniono podatek na liniowy - w roku 2023 co miesiąc wychodzi dochód powyżej 3490, a podstawa do składki zdrowotnej jest liczona od minimalnej 3490 podatnik korzysta z ulgi mały zus plus, co nie powinno mieć wpływu po zmianie formy opodatkowania w 2023 naliczono wszystkie wyliczenia od nowa (łącznie z podstawą styczniową z danych grudniowych) wg opisu pozycji 19 - "kwota z pozycji 18 lub minimalna podstawa skł zdrowotnej." Czy po aktualizacji do 1.75 HF2 powstał jakiś znacznik aby liczyło zdrowotną od minimalnej podstawy niezależnie od dochodu? bo nie rozumiem czemu w pozycji 19 jest minimalna podstawa a nie dochód z miesiąca styczeń (5558,58zł) w naliczeniu lutowym.
  7. Jeszcze wrócę do tematu, przy próbie pojedynczej weryfikacji kontrahenta w VAT wyskakuje komunikat błędu: "Żądanie zostało przerwane: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału SSL/TLS" błąd jest tylko przy weryfikacji statusu VAT, VIES natomiast działa bez problemu
  8. tak jak wyżej napisane - wszystkie komputery mają taką samą konfigurację czyli windows 7. Jest to częściowo spowodowane łatwiejszą obsługą starych programów bez konieczności dodatkowych DOSBOXów czy innych emulatorów. Wszak nowe systemy nie wspierają architektury 32 bitowej. I nie rozumiem co jest w tym śmiesznego, rachmistrzEuro (DOS) był wspierany długo, a inne programy wciąż wspierają aplikacje DOS (np RAKS) i to że programistom łatwiej pracować na sql nie znaczy że stary program był gorszy - wręcz przeciwnie programy księgowe DOSowe są dużo przyjaźniejsze dla księgowego i szybkiej pracy na nich. Ale to nie temat o wadach i zaletach starych / nowych programów i systemów.
  9. Witam, postawiliśmy nową stację PC i tylko tu występuje problem z weryfikowaniem statusu podmiotów w VAT w wygenerowanych JPK. Na pozostałych komputerach jest OK, a tu na wszystkich plikach JPK nowych i starych jest status nieznany przy każdym NIPie czy ktoś spotkał się z takim problemem? Windows 7 , Rachmistrz GT 1.74 HF2 (taka sama konfiguracja na wszystkich komputerach)
  10. Niestety potwierdzam że aktualizacja nie poprawiła błędu. O dziwo dało się wysłać korekty, ale bieżące deklaracje (za miesiąc lipiec) mają ten sam błąd 401. Testowane na 2 podmiotach które wcześniej miały ten błąd. (nawet w deklaracji "zerowej", którą ponownie załączam) Oba pliki JPK zostały zweryfikowane w rachmistrzu i na stronie ministerstwa pod względem poprawności struktury i brak błędów. Próbowałem nawet do pliku xml wygenerowanego w rachmistrzu skopiować dane NIP, nazwa etc i efekt ten sam - błąd 401 , jakby rachmistrz widział błąd we wprowadzonych danych podmiotu ? sprawdzane na najnowszej aktualizacji 1.72 SP2 R&B07.XML
  11. Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Dopiero wróciłem z urlopu i akurat miałem do wysyłki 2 korekty z tym błędem, to potwierdzam że błąd zniknął i wysyłka ma status 200 Pliki trzeba było ponownie zaimportować aby błąd zniknął. Dziękuję i pozdrawiam, Marek
  12. Po aktualizacji do wersji 1.72 pojawił się problem z wysyłką importowanych plików JPK . Podobny problem zgłaszał użytkownik @Marek Łysiak w temacie ZGŁASZAM BŁĄD W WYSYŁCE JPK PO SCALENIU W PROGRAMIE ZEWNĘTRZNYM U mnie sytuacja wygląda następująco: 1 . pliki JPK_VAT są generowane w programie RAKS_DOS (ostatnie dostępne aktualizacje ze stycznia 2022, także tu nic się nie zmieniło) 2. następnie importowane do rachmistrza w celu wysyłki 3. po aktualizacji rachmistrza do wersji 1.72 w niektórych randomowych deklaracjach przy wysyłce występuje błąd 401. (nawet w deklaracji "zerowej" bez wpisów w ewidencji) 4. Pliki zostały zweryfikowane w rachmistrzu, na stronie ministerstwa i ostatecznie wysłane w programie FILLUP (aktualnie status 200 w fillup) / struktury plików poprawnr - zweryfikowałem też ręcznie z wyeksportowanym plikiem innej firmy wygenerowany w rachmistrzu problem też wystąpił przy imporcie korekty do miesiąca styczeń - gdzie styczeń pierwotny wyszedł bez błędów. lubię porządek w dokumentach i zmiana programu do wysyłki wprowadza spory zamęt, skoro program daje możliwość importu JPK to miło by było gdyby ta opcja w pełni działała, a nie żeby program odrzucał losowe deklaracje. czy jest możliwość zgłoszenia tego do programistów insertu? bo widziałem że temat jest trochę zlekceważony, a dosyć bolesny dla niejednego biura. w załączeniu plik deklaracji "zerowej" w którym występuje wspomniany błąd 401. EDIT usunięto plik załacznik
  13. podpisuje się pod temat błędu 401 (Dokument niezgodny ze schematem xsd) przy wysyłce. importujemy deklracje z RAKS DOS , do którego nie było kolejnych aktualizacji od stycznia 2022 problem pojawił się w nowej wersji 1.72.HF2 / widziałem dziś aktualizacja HF3 wyszła, sprawdzę, ale w logach nie ma informacji o poprawce do tego błędu. Najdziwniejsze jest że niektóre podmioty wychodzą normalnie, a inne nie - pliki sprawdzone w walidatorach JPK i są poprawne, deklaracje z błędami 401 (w rachmistrzu) zostały wysłane za pomocą innego programu (Fillup) , który nie zgłaszał błędu 401 przy wysyłce - ewidentnie błąd insertu. Dodatkowo weryfikacja rachmistrza twierdzi że struktura jest prawidłowa. jutro sprawdzę aktualizację HF3 i jeżeli nie pomoże to opisze dokładniej sytuacje.
  14. dziękuję za odpowiedź. oczywiście użyłem opcji szukaj, jednak musiałem coś źle wpisać, ponieważ wyświetlały się tylko stare tematy. pozdrawiam, Marek
  15. witam serdecznie, nie wiem w jakim dziale to napisać, ale czy planowane jest wdrożenie nowego konwertera do plików JPK_FA(4) ? Na nexo ponoć program księgowy czyta pliki JPKFA, jednak GT nie ma takiej opcji, a nie każdy program fakturowy ma opcję generowania JPK_VAT pozdrawiam, Marek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...