Witam serdecznie,
Na wstępie chciałbym pogratulować jako wieloletni użytkownik i serwisant programów Subiekt4, Subiekt5, InsertGT stworzenia genialnego narzędzia
jakim jest NEXO. Od Soboty korzystamy w naszej firmie z Subiekta i Gestora NEXO i z każdą chwilą odkrywamy jakieś nowe funkcje, pro prostu kombajn.
Wiele lat tamu napisałem na bazie darmowego skryptu forum System Rewersów który zastąpił zapisywanie na kartce informacji o przyjętym do naszego
serwisu komputerowego sprzęcie. Aplikacja służy nam od 2013 roku, rozpocząłem nawet prace nad nowszą wersją, która działała na Debianie
wysyłała SMS-y z modemu USB, ale jako, że człowiek jest zawalony masą innych obowiązków odpuściłem, uznałem że to znowu pochłonie masę mojego czasu.
Gestor NEXO to kompendium wszystkich naszych potrzeb i nasz wysłużony system odchodzi do lamusa.
Mam jednak kilka sugestii, bazując na wygodzie kilku rozwiązań naszego "pseudo programu"
* Producenci powinni być zdecydowanie oparci na słownikach jak np. Opis problemu
* Wyposażenie dodatkowe jak wyżej, po co wpisywać ręcznie kilka lub kilkanaście słów skoro można je przeklikać tak jak jest to zrobione w polu Opis problemu.
Ciągłe Wpisywanie z ręki np. Torba, Zasilacz bez kabla 230V, Stick USB, Mysz było zmorą w naszym systemie.
* Nie trafiła do mnie koncepcja dodawania serwisowanego urządzenia. Funkcjonalność niejako wymusza dodania sprzętu i powiązania go z klientem, również
w kartotece tego urządzenia muszę od razu dodać numer seryjny i model, inaczej na samym dokumencie pola są nieaktywne. Może warto by umożliwić wybór
"Wymuś powiązanie z klientem" Jeżeli pole nieaktywne to po prostu system pozwala mi wybrać ze słownika rodzaj sprzętu, producenta, na dokumencie
wprowadzam już z ręki model bo tu nie ma sensu tworzyć słownika oraz numer seryjny. Historię serwisową i tak będę miał w informatorze.
* Brakuje zdecydowanie możliwości ustawienia w parametrach zlecenia możliwości wskazania "Zamówienia" jako dokumentu końcowego lub już w samym Zleceniu serwisowym powinna być możliwość wyboru. 98% klientów detalicznych przy drobnych usługach typu reinstalacja oprogramowania, drobne naprawy chce paragon, ale serwisujemy również sprzęt dla firm, więc ta możliwość wyboru nie jest pomysłem chybionym.
Poniżej Screen z naszego "pseudo programu"
Rozwiązanie było bardzo siermiężne ale jak widać w oparciu o tak prymitywne narzędzie zrealizowaliśmy ponad 6k napraw.
W przypadku serwisowania drobnego sprzętu elektronicznego dodanie dokumentu powinno zająć nie więcej niż minutę dlatego te pola słownikowe są ważne.