Skocz do zawartości

Stanisław Kamiński

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Stanisław Kamiński's Achievements

1

Reputacja

  1. Witam. Proszę o poradę. Dostrzegliśmy błąd w zarejestrowanej w SUBIEKT dacie wystawienia faktury zakupu. Próba poprawy jej zapisu jest niemożliwa (blokada systemu) z uwagi na ruch towarów w międzyczasie, ujętych na fakturze. Komunikat "brak towaru w magazynie". Czy można obejść to ograniczenie. Dodam, że korekta dotyczy przesunięcia o kilka dni daty w tym samym miesiącu.
  2. Witam. Proszę o informację / poradę w możliwości ustawienia SUBIEKT GT, aby ustawiona blokada okresu nie wpływała na możliwość realizacji zamówień od klientów z zablokowanego okresu.
  3. Zapomniałem dodać sprawę treści faktur zaliczkowych. W treści faktur rejestrowanych w SUBIEKT wstawiłem wykaz zamówionych towarów. Ponieważ jednak przy FZ wycofujemy skutek magazynowy, to myślę, że można utworzyć pozycję w kartotece towarów o treści przykładowo "Zaliczka na poczet przyszłych dostaw" i tę pozycje ujmować w fakturach. Dla PZ oczywiście musimy wymienić dokładnie wykaz zamawianych towarów, ale ten jest już wcześniej zarejestrowany w zamówieniu do dostawcy.
  4. Cześć, Ponieważ musiałem sobie poradzić z tym problemem, a poprzednie wpisy nie wyjaśniały do końca tematu, przy małym hejcie "oświeconych" 🙂, więc postanowiłem podzielić się swoim rozwiązaniem tego tematu. Może komuś przyda się. Wpłaciliśmy zaliczkę dla dostawcy na rzecz zamówienia, z datą dostawy w przyszłości. Otrzymaliśmy fakturę proforma po sformułowaniu zamówienia, fakturę zaliczkową (po wpłacie zaliczki) oraz fakturę końcową przy dostawie. 1. Jak zawsze warto zarejestrować zamówienie do dostawcy w SUBIEKT. Łatwiej później rejestrować kolejne dokumenty i kontrolować proces. 2. Nie rejestrujemy faktury proforma. Później dołączamy ją do faktury zaliczkowej. Ta faktura nie stanowi podstawy rozliczeń, a właściwie potwierdza uzgodnioną płatność. 3. Wykonujemy przelew do dostawcy i zawieszamy tę kwotę na rozrachunku z dostawcą. 4. Fakturę zaliczkową rejestrujemy jako normalną fakturę zakupu. Nie korzystam z opcji "zrealizowania zamówienia", aby to zamówienie pozostało w rejestrze i nadal wskazywało na oczekiwanie na faktyczną realizację. Fakturę, podczas rejestracji, kojarzymy z wykonaną wcześniej płatnością i koniecznie "wycofujemy skutek magazynowy". Wykonujemy tę operację tyle razy, ila zaliczek będzie. W efekcie tego będzie obrót finansowy, pojawi się w rejestrze VAT, natomiast nie wywoła obrotu magazynowego. Zamknie też rozliczenia z dostawcą 5. Fakturę końcową jeszcze raz rejestrujemy w powyższy sposób jako fakturę zakupu. Ja przyjąłem zasadę, że nawet fakturę zerową rejestruję w ten sposób - mam wykazane wszystkie otrzymane faktury w rejestrach. 6. Fakt dostawy towaru rejestrujemy dopiero jako PZ w opcji "realizalizacji zamówienia". Wtedy zamówienie dopiero wypada z rejestru. Mamy obrót magzynowy, a finansowy, to zależy od wartości faktury końcowej. W tytule PZ możemy zaznaczyć "Faktura końcowa numer...", to nawet pojawi się na wydruku PZ jako "Faktura końcowa". Dokument podpinam pod fakturę końcową od dostawcy.
  5. Dziękuję. Rozważymy moduł, gdy zdecydujemy się na wdrożenie skonta. P.S. Nie twierdziłem, że ta niedogodność, to wina programu 🙂
  6. Witam, Rozważam wprowadzenie usługi skonta dla nabywców. Po skorzystaniu ze skonta przez odbiorcę powinienem wystawić fakturę korektę. Pytanie: Klient zapłacił, więc mam kwotę brutto, na którą mam wyjść w KFS. Jak wstawić dane w KFS, aby na dokumencie wyjść dokładnie na tę kwotę? SUBIEKT zaokrągla wstawiane kwoty korekt i nie pozwala czasem wyjść dokładnie na daną kwotę brutto.
  7. Przykładowo: https://oficynafk.pl/vat/kompensata-faktur-zaplaconych-za-pomoca-split-payment-praktyczne-skutki-w-vat-17058.html
  8. Według mojej wiedzy kwota kompensaty nie podlega MPP (oczywiste), natomiast rozliczając pozostałość wyliczamy do przelewu MPP kwotę VAT od kwoty pozostałości.
  9. Witam, Jak mogę rozwiązać ten problem? Mam fakturę zakupu VAT, którą zamierzam opłacić w MPP, powiedzmy na 24.600 PLN brutto. Dokonałem kompensaty z kontrahentem na kwotę powiedzmy 12.300 PLN brutto. Chcę rozliczyć pozostałą kwotę 12.300 brutto w MPP. Jak uruchamiam w SUBIEKT GT operację "Rozlicz", to system podpowiada cały czas pierwotną wartość VAT: 4.600 PLN, zamiast prawidłowo 2.300 PLN. Jak mogę to zmienić w systemie, bez każdorazowego obliczania VAT i zmiany w systemie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...