Skocz do zawartości

Pro Consilio

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Pro Consilio's Achievements

3

Reputacja

  1. Witam, czy już coś wiadomo? Czy są jakieś nadzieje na poprawę działania blokady okresu?
  2. Również podpisuję się pod prośbą o przyspieszenie wdrożenia rozwiązania dla tego problemu.
  3. Wspaniale, że Insert ma za partnerów takich wdrożeniowców. 😉
  4. Bardzo się to przyda. Trzymam kciuki, żeby udało się to wprowadzić jak najszybciej.
  5. Nie zwróciłam uwagi, że Pan nie pisze z ramienia Insert, tylko jako partner współpracujący. U nas akurat był kontakt bezpośrednio z Insertem, z wieloma różnymi osobami. Analiza przed podjęciem decyzji o przejściu na nexo była bardzo obszerna, nie sposób jednak przewidzieć każdej możliwej sytuacji, a do tego przewidzieć, że model licencjonowania będzie zupełnie inny. Niestety ale pracownicy Insert zapewniali, że wiele narzędzi będzie działać, niestety życie pokazuje coś zgoła innego. My na szczęście mamy osoby, które dały radę w miarę bezboleśnie przejść przez cały etap przenoszenia danych, ustawiania schematów, itp. i nasi klienci mają wszystko zrobione na czas. Ale mnogość trudności jaka stanęła nam na drodze nas jednak zaskoczyła - i to nie tych, które wynikałyby z naszej niewiedzy czy nieznajomości programów, a właśnie w większości tych wynikających z błędów programów.
  6. Tak oczywiste kwestie powinny być przedstawione przez pracowników działu sprzedaży, którzy zachęcają biura rachunkowe do przejścia na nexo. A jeśli nie to opisane na stronie - to co przenosi się z jednego programu do drugiego to jedno, ale zmiana modelu współpracy z częścią klientów to istotna zmiana zapewne w wielu biurach. Nie wiem jak inni, my nie trafiliśmy na taką informację. W wielu aspektach pracy biura rachunkowego nexo miało usprawniać pracę, a część rozwiązań jest i nie działa (lub wyrzuca błędy), albo ich wcale nie ma. Dla Państwa jest oczywisty model licencjonowania nexo bo pracujecie nad nim każdego dnia, a dla nas jest znana specyfika naszej pracy w biurze rachunkowym, i nexo nie do końca jednak jest do niej dostosowane. Zapewne irytująca dla Państwa jest fala postów pod tytułem "bo w GT to było a w Nexo nie działa". Proszę jednak pomyśleć jak sytuacja wygląda z naszej perspektywy, wydaliśmy pieniądze na nowy, lepszy program, przechodzimy rewolucję w naszych biurach bo przeniesienie mnóstwa podmiotów na nowe oprogramowanie to nie lada wyzwanie tym bardziej, że sporo danych miało się przenosić a się nie przenosi. Przeszliśmy szkolenia z obsługi nowych programów. Mamy dziesiątki lub setki klientów, u których musimy zdążyć z podatkami w określonym terminie. A tymczasem okazuje się, że wymieniając pierwsze lepsze 3 bolączki programu: 1. wyliczenie estońskiego CIT jest niemożliwe - musimy my jako użytkownicy programu zainicjować kontakt z Wami, otrzymać od Was ściśle tajną poprawkę naprawiającą jedno miejsce w programie i psujące jednocześnie drugie (np. uruchamianie programów księgowych z poziomu biura nexo = dodatkowy czas poświęcony na dochodzenie dlaczego to przestało działać i jak to naprawić), 2. import plików od klienta jest niemożliwy jeśli na dokumencie jest użyty klient będący producentem rolnym, i znowu musimy my zainicjować kontakt, otrzymać kolejną tajną poprawkę - to wszystko zabiera czas, 3. blokada okresu jest tak ustawiona, że uniemożliwia prawidłowe wprowadzanie danych lub wyklucza bezpieczną pracę na wielu stanowiskach na tym samym podmiocie, co jest absolutnym BHP w biurze rachunkowym. Mogę wymieniać dalej. Nie wszystko będzie oczywiste, zarówno dla Państwa, jak i dla nas jako użytkowników programów. I czasami będziemy zadawać głupie w Państwa ocenie pytania, od odpowiedzi na które będzie zależeć czy my wyrobimy się z usługą, którą świadczymy. Ale chyba po to jest to forum, żeby komunikacja w relacjach Insert <--> klient działała sprawnie.
  7. Która jest niemożliwa na wspólnej bazie na osobnych licencjach w Nexo. Prawda? Firma ma licencję subiekta. Biuro rachunkowe ma licencję Rewizora. Na jednej bazie pracowaliśmy na linii GT. Jak próbowaliśmy zrobić tak samo w nexo to okazało się to dużym problemem, bo w Subiekcie pojawiła się licencja biura i co gorsza NIP biura, a nie firmy właściwej. W jaki sposób więc Pan rozumie pracę na jednej bazie?
  8. Czy jest jakieś rozwiązanie systemowe dla takiej sytuacji?
  9. Witam serdecznie. Klient pracuje na subiekcie nexo. My jako biuro rachunkowe pracujemy na rewizorze nexo pro. Mamy czynną wymianę online. Czy jest możliwość aktualizacji stanu rozrachunków w subiekcie klienta - wysyłając raport/plik/cokolwiek z rewizora biura? Czy wymiana online może działać w tą stronę, by stan rozrachunków rozliczonych w rewizorze aktualizował stan widoczny w subiekcie? Czy musimy generować excela i klient musi sobie ręcznie odhaczać zapłaty?
  10. Witam, bardzo proszę o pilne traktowanie tej sprawy bo przy X pracownikach pracujących w sposób ciągły na wielu podmiotach nie możemy sobie pozwolić na zdejmowanie ciągłe lub niestosowanie blokady okresu. W tym momencie, żeby pracownicy mogli wprowadzić zapis faktury otrzymanej w lutym, a wystawionej w styczniu, muszą albo każdorazowo informować pracownika o wyższych uprawnieniach (w celu ściągnięcia na chwilę blokady) albo wprowadzać nieprawidłowe dane (data zakończenia dostawy + data dokumentu (w danych rozrachunku) i idąc dalej termin zapłaty muszą być z lutego). W GT zupełnie inaczej to działało i tak rozumiem, że nexo to odrębny program. Rozumiem, że mamy się sami z niego szkolić, przeszliśmy wszystkie webinaria, instrukcje i kursy od Was do każdego programu, program generalnie daje dużo możliwości i to jest super, ale podstawowa dla nas kwestia jak blokada okresu wydaje się niedopracowana. A w naszym biurze blokada okresu jest święta, to jest takie nasze BHP 😉 Ciężko znaleźć firmę, która przynosi jedną paczkę dokumentów za np. styczeń i już później ze stycznia nie docierają do niej żadne faktury. Potrzebujemy takie faktury wprowadzić z datą odliczenia VAT w lutym i z datą księgowania kosztu w lutym. Ale dane z faktury musimy przepisać prawidłowe a nie wpisywać bzdury tylko po to, żeby oszukać system. Mamy wprowadzać błędne dane? Czy ściągać blokadę okresu przy każdym takim dokumencie jednocześnie nie mając pewności czy któryś z X pracowników przez pomyłkę akurat w tym momencie nie zapisał czegoś do miesiąca poprzedniego?
  11. Dziękuję za odpowiedź. Na ten moment wygląda na to, że sprawa rozwiązała się innaczej. Tzn. podczas próby uruchomienia Rewizora na tych podmiotach (nie z poziomu biura nexo) wyskoczył komunikat, żeby wyłączyć wszystkie inne programy nexo i uruchomić znowu (już dokładnie nie pamiętam). Tak zrobiłam. I przy tym ponownym uruchomieniu rewizora mogłam już zalogować się na podmiot. Tak samo zrobiłam z kolejnymi podmiotami. Po tym uruchamianie z poziomu biura nexo znowu zaczęło działać. Rozumiem więc, że żeby proces instalacji tej poprawki został ukończony konieczne było uruchomienie rewizora z poziomu właśnie rewizora a nie biura nexo? Gdyby problem się powtórzył to będę to zgłaszała. Dziękuję za wskazówki
  12. Czyli również z mojego komputera wgrywam ponownie poprawkę i wskazuję podmiot własny biura czyli Pro Consilio? Dobrze rozumiem? Nie chcę ryzykować, że teraz przestanie nam działać wszystko, więc wolę już dopytać dla pewności
  13. Odpisałam teraz również. Po zainstalowaniu tej poprawki z mojego komputera, nie mogę uruchomić w ogóle tych podmiotów, na których poprawkę zainstalowałam. Serwer jest dostępny, program serwisowy widzi tą bazę, archiwizuje ją ale rewizor ani gratyfikant się nie uruchomi bo wywala komunikat błędu:
  14. Czy instalowała Pani poprawkę dot. producentów rolnych? U nas tak się stało dzisiaj na komputerze, na którym zainstalowałam poprawkę przysłaną mi w wiadomości prywatnej przez Insert. Więcej ta poprawka popsuła niż naprawiła. Można zwariować, jak nie niemożliwy do wyliczenia CIT estoński (jedna poprawka) to z kolei niemożliwe do zaimportowania dokumenty zw. z rolnikami z wymiany online (druga poprawka) a teraz brak możliwości pracy z tego komputera Pozostałe komputery łączą się z bazą i pracują na niej a na moim nie ma szans i to tylko na podmiotach, na których zainstalowałam tą poprawkę. Co ciekawe - program serwisowy widzi tą bazę, mogę dla niej stworzyć archiwum, ale gratyfikanta ani rewizora za nic nie uruchomię bo widzę taki komunikat:
  15. Dziękuję. Naprowadził mnie Pan, poprawiłam i działa. W szczegółach definicji miałam kategorie dochodu właściwe ale w dekretach nie były zaznaczone. Dziękuję!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...