Skocz do zawartości

Podwójne wpłaty do jednej transakcji

Polecane posty

Witajcie

 

Ostatnio któryś raz z rzędu mam taką sytuację, że klient kupuje jakiś jeden przedmiot wypełnia formularz i wybiera wpłatę zwykłym przelewem bezpośrednio na moje konto bankowe. Pieniądze wpływają na moje konto więc w transakcji ręcznie odnotowuję wpłatę. Następnie tworzę paczkę, po wysyłce oznaczam ją jako wysłaną, Sello odznacza transakcje jako zakończoną. W tym momencie i ja i sello o niej zapominam.

Niestety moi klienci są nadzwyczaj bystrzy, ponieważ potrafią tego samego dnia lub po kilku dniach wejść w allegro w zakładkę kupione i ponownie wypełnić formularz do tej samej transakcji. Tylko, że tym razem wybierają wpłatę przez PayU i tej wpłaty dokonują będąc przekonanym, że właśnie kupili drugą sztukę tego produktu, bo przecież drugi raz zapłacili. Sello co prawda pobiera drugi raz formularz jest on potem widoczny w karcie transakcji, ale ta transakcja już dawno jest zakończona. Więc praktycznie nie mam szans tego wyłapać. Pomijam fakt, że kilka razy ktoś opłacił tak drugi raz ten sam zakup, bo aukcja się skończyła z powodu wyprzedania całej dostępnej ilości.

Po takiej sytuacji zwykle po kilku dniach dostaję telefony i maile, czemu jest tylko jedna sztuka w paczce lub kiedy będzie druga paczka.

Czy też macie tego typu sytuacje? I może jest jakaś metoda jak to wyłapać?

Link to postu

Tak, jest to ciężkie do wyłapania.

 

Kiedyś proponowaliśmy dodanie do Sello zakładki "FODy niepowiązane".

 

Wówczas widzielibyśmy, że:

-klient coś kupił, ale Allegro nie zwróciło transakcji, tylko sam FOD

-klient dokonał dopłaty do zamkniętej transakcji.

 

Możnaby wtedy szybko reagować.

 

No ale niestety samo się nie napisze, a ST ma obecnie ręce zajęte sprawami pilnymi, palącymi, jak o 4 rano w sejmie.

I raczej się nie zanosi na zmianę.

Link to postu

Nie licząc dopłat to nigdy nie miałem takiej sytuacji jak ta powyższa, ale wyłapać ją można jedynie posiłkując się wiadomościami w Sello.

 

U mnie księgowanie odbywa się w sposób ręczny, wraz z oznaczaniem wiadomości jako przeczytane z poziomu transakcji (od wersji 1.20 podpinanie działa idealnie  ;D).

 

Tak więc wszelkie wiadomości, które są nieprzeczytane wymagają od nas pewnych działań:

- pobranie pełnych danych,

- odszukanie anulowanej transakcji.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...