Skocz do zawartości

Częściowa rezerwacja dostaw

Polecane posty

19 godzin temu, Wojciech Wójtowicz napisał:

 Dla poprawnego prowadzenia magazynu każdy dokument powinien docelowo otrzymać status domyślny: wydany towar i wykonane usługi.

W tym celu należy przejść do konfiguracji Typy dokumentów, otworzyć konfigurację interesującego nas typu dokumentu i na zakładce Podstawowe wybrać Status: W Wydany towar i wykonane usługi.

19 godzin temu, Wojciech Wójtowicz napisał:

Co zrobić, jeżeli nie zmieniło sie statusu na w/w 

Zaznaczyć interesujące nas dokumenty, rozwinąć górne menu Operacje, wybrać Zmień status i zaznaczyć, który status ma zostać przypisany do danych dokumentów.

Link to postu

Żeby zmienić status istniejących dokumentów, należy skorzystać z drugiego, opisanego przeze mnie powyżej rozwiązania.

Dnia 3.01.2019 o 10:34, Dariusz Nowak napisał:

Zaznaczyć interesujące nas dokumenty, rozwinąć górne menu Operacje, wybrać Zmień status i zaznaczyć, który status ma zostać przypisany do danych dokumentów.

 

Link to postu

Żeby wydać towar dokumentem sprzedaży (nawiasem mówiąc dokumentem magazynowym, który tworzy się automatycznie do dokumentu sprzedaży), musi Pan posiadać stany magazynowe. Komunikat informuje, że dnia, z którym został zapisany dokument, nie posiadał Pan na stanie towarów.

Rozwiązaniem tego problemu jest przyjęcie towaru na stan z tą samą lub wcześniejszą datą, z którą zapisał Pan dokument sprzedaży lub zmiana daty zakończenia dostawy na dokumencie sprzedaży (jeśli posiada Pan wystarczającą ilość towaru, przyjętą z późniejszą datą).

Edytowane przez Dariusz Nowak
Link to postu

Przepraszam, mój błąd. Miałem na myśli Datę magazynową. Istnieje możliwość, że nie ma Pan widocznej tej daty na dokumencie sprzedaży. Aby ją włączyć, należy w dokumencie sprzedaży rozwinąć menu koła zębatego i wybrać Ustaw widoczność pól. Po zaznaczeniu znacznika przy Data magazynowa i zatwierdzeniu przyciskiem Zapisz zmiany, będzie mógł Pan wybrać właściwą Datę magazynową, która rozwiąże Pana zagadnienie.

2019-01-10_08h08_36.thumb.png.65c963851dab1990597ecc6ee1034311.png

2019-01-10_08h10_22.thumb.png.ff4deb08e90f3feaa7c4f7f984488358.png

Link to postu
19 godzin temu, Wojciech Wójtowicz napisał:

Jakie skutki przyniesie zmian statusu  na " unieważnienie" KFS  z datą grudzień 2018. powód zwrot towaru.

Unieważniony (U) - Ustawienie statusu na Unieważniony powoduje odwołania skutków magazynowych i kasowych. W przypadku gdy istnieją powiązane dokumenty magazynowe i kasowe, to zostanie nadany im taki sam status.

Musi Pan pamiętać, że z prawnego punktu widzenia do unieważnienia wymagane jest posiadanie obu egzemplarzy faktury. Nieprawidłowym jest unieważnienie dokumentu, gdy nastąpiła sprzedaż, a klient zwraca towar.

W przypadku zwrotu towaru zalecam korzystać tylko i wyłącznie z korekty.

Więcej o tym, kiedy można anulować fakturę, a kiedy wystawić korektę, przeczyta Pan tutaj:
https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/734705,Kiedy-mozna-anulowac-fakture-a-kiedy-nalezy-wystawic-korekte.html

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...