Marcin Gmerek 0 Napisano 21 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Witam Przy aktualizacji programu wyskakuje błąd: 1) załącznik Przy próbie na innym komputerze inny błąd 2) załącznik Przy okazji wspomne, że Subiekt zaczął bardzo powoli działać na niektórych komputerach - ostatnio załączął się ponad 5 min - IT sprawdziło, że połączenie z bazą danych - serwerem jest ok Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 170 Napisano 21 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji W pierwszym przypadku w zdiagnozowaniu problemu pomogą logi z programu, znajdujące się w %localAppData%\InsERT\InsLauncherLogs - proszę sprawdzić, czy są tam jakieś świeże wpisy. W drugim przypadku mamy do czynienia z innym błędem - program nie znajduje wszystkich pakietów z binariami, które potrzebne są do uruchomienia. Listę tych pakietów może pan sprawdzić w programie serwisowym. Proszę zaznaczyć podmiot, którego dotyczy ten błąd, a potem kliknąć w menu Podmiot -> Szczegóły. Znajdzie pan tam tabelkę z wymaganymi pakietami. Aby udało się uruchomić ten podmiot, wszystkie pakiety z tej listy muszą być obecne w bazie InsERT_Launcher lub na dysku lokalnym w katalogu, w którym zainstalowano nexo. Żeby sprawdzić, jakie pakiety znajdują się w bazie InsERT_Launcher, proszę w programie serwisowym kliknąć w menu Widok->Pokaż bazy->Nexo oraz InsERT_Launcher lub Wszystkie. Baza InsERT_Launcher powinna pojawić się na liście wszystkich baz. Proszę ją zaznaczyć i wybrać w menu Podmiot -> Binaria. Może pan sprawdzić, czy są tam wszystkie binaria wymagane do uruchomienia podmiotu. Link to postu
Marcin Gmerek 0 Napisano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Witam ponownie PIERWSZY PRZYPADEK: Oto wpis z ostatniego logu z programu: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <Exception> <Type>System.InvalidOperationException</Type> <Time>2017-07-21 13:10:41</Time><Description>The transaction associated with the current connection has completed but has not been disposed. The transaction must be disposed before the connection can be used to execute SQL statements.</Description> <Method>System.Runtime.Remoting.Messaging.IMessage EndInvokeHelper(System.Runtime.Remoting.Messaging.Message, Boolean)</Method> <HelpLink/> <StackTrace> Server stack trace: at System.Data.SqlClient.TdsParser.TdsExecuteRPC(SqlCommand cmd, _SqlRPC[] rpcArray, Int32 timeout, Boolean inSchema, SqlNotificationRequest notificationRequest, TdsParserStateObject stateObj, Boolean isCommandProc, Boolean sync, TaskCompletionSource`1 completion, Int32 startRpc, Int32 startParam) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async, Int32 timeout, Task& task, Boolean asyncWrite, Boolean inRetry, SqlDataReader ds, Boolean describeParameterEncryptionRequest) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, TaskCompletionSource`1 completion, Int32 timeout, Task& task, Boolean& usedCache, Boolean asyncWrite, Boolean inRetry) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(TaskCompletionSource`1 completion, String methodName, Boolean sendToPipe, Int32 timeout, Boolean& usedCache, Boolean asyncWrite, Boolean inRetry) at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() at (Object ) at InsERT.Mox.Launcher.SqlDatabase.UploadPackage(SqlConnection connection, Package package, Boolean replace, IProgressValues progress) at InsERT.Mox.Launcher.SqlDatabase.UploadPackage(Package package, Boolean replace, IProgressValues progress) at InsERT.Mox.Launcher.Workflow.Steps.SelectDatabasesStep.OnExecute(SelectDatabasesStepExecution state) at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink._PrivateProcessMessage(IntPtr md, Object[] args, Object server, Object[]& outArgs) at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.AsyncProcessMessage(IMessage msg, IMessageSink replySink) Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.EndInvokeHelper(Message reqMsg, Boolean bProxyCase) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RemotingProxy.Invoke(Object NotUsed, MessageData& msgData) at System.Action`1.EndInvoke(IAsyncResult result) at InsERT.Mox.Launcher.Workflow.LaunchStepBase`1.<>c__DisplayClass3.UCo=.DCs=(IAsyncResult arForWorker) at System.Runtime.Remoting.Messaging.AsyncResult.SyncProcessMessage(IMessage msg) at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.AsyncProcessMessage(IMessage msg, IMessageSink replySink) at System.Runtime.Remoting.Proxies.AgileAsyncWorkerItem.ThreadPoolCallBack(Object o) at System.Threading.QueueUserWorkItemCallback.WaitCallback_Context(Object state) at System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state, Boolean preserveSyncCtx) at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state, Boolean preserveSyncCtx) at System.Threading.QueueUserWorkItemCallback.System.Threading.IThreadPoolWorkItem.ExecuteWorkItem() at System.Threading.ThreadPoolWorkQueue.Dispatch() at System.Threading._ThreadPoolWaitCallback.PerformWaitCallback()</StackTrace> </Exception> Link to postu
Marcin Gmerek 0 Napisano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Co do drugiej porady - proszę mi powiedzieć co to jest program serwisowy?? Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 170 Napisano 25 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Program serwisowy to narzędzie dołączone do systemu nexo, które pozwala na przeprowadzanie na podmiotach operacji takich jak archiwizacja, dearchiwizacja, podłączanie rozwiązań własnych i wiele innych. Najłatwiej go znaleźć, klikając w menu Start i wyszukując "program serwisowy". O ile jestem w stanie stwierdzić na podstawie wklejonego przez pana logu, podczas aktualizacji programu wystąpił nieoczekiwany błąd serwera SQL w trakcie ładowania binariów nowej wersji. W normalnej sytuacji powinno być tak: przy aktualizacji binaria nowej wersji ładowane są z komputera, na którym zainstalowano wersję, do bazy InsERT_Launcher, która służy jako źródło binariów dla wszystkich stacji roboczych. U pana podczas tej operacji wystąpił błąd, więc nie wszystkie binaria zostały załadowane i z tego powodu na żadnej stacji roboczej nie można uruchomić programu w nowej wersji. Pierwsza sprawa: błąd pochodzi z SQL Servera i trudno mi powiedzieć dokładnie, co jest jego przyczyną. Istnieje możliwość, że był to przejściowy kłopot z połączeniem. Druga sprawa: brakujące binaria. Powinny zostać załadowane z tej stacji roboczej, na której zainstalowano aktualizację. Jeżeli nie byłoby problemów z połączeniem, to przy kolejnej próbie uruchomienia jakiegoś podmiotu w nowej wersji program powinien sam je zaczytać. Jeśli to się nie uda, to można je załadować ręcznie w programie serwisowym. W tym celu należy wybrać w menu Widok->Pokaż bazy->Nexo oraz InsERT_Launcher lub Wszystkie. Na liście podmiotów pojawi się baza InsERT_Launcher. Proszę kliknąć na niej prawym przyciskiem myszy i wybrać w menu Binaria. Pokaże się okienko z wszystkimi binariami w tej bazie, a w menu będzie opcja "Wyślij z tego komputera na serwer". Pakiety z binariami, które chce pan wysłać, będą prawdopodobnie w folderze Program Files (c:\Program Files (x86)\InsERT\nexo\Packages lub jakoś podobnie), ewentualnie w %localAppData%\Insert\Packages lub w %programData%\Insert\Packages. Na wszelki wypadek przed wysłaniem ich na serwer proszę usunąć z serwera binaria nowej wersji, które mogą tam już być (być może podczas tej nieudanej próby załadowania wysłały się niekompletne lub uszkodzone pakiety). Jeżeli by się okazało, że w wymienionych przeze mnie folderach nie ma plików nowej wersji, to zalecam ponowną instalację nexo. Może pan też pójść na skróty i od razu zrobić reinstalację, ale proszę mieć na uwadze, że nie usunie to uszkodzonych pakietów z bazy InsERT_Launcher (o ile jakieś tam są). Link to postu
Marcin Gmerek 0 Napisano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Witam ponownie Szanowna Pani - główny problem jest w tym, że aktualizacji do wersji kolejnej (16.02) nie mogę przeprowadzić na żadnej stacji. I powyższe dwa błędy tego dotyczą: 1) pierwszy błąd - na głównej stacji - aktualizacja się robi i po jakimś czasie się zacina 2) drugi błąd - na stacji użytkownika Oto aktualne binaria: Wersję 13 użytkujemy, a chcemy przejśc do wersji 16, której nie da się zaktualizować na żadnej stacji Pozdrawiam Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 170 Napisano 25 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Proszę usunąć pakiet "Nexo" w wersji 16.0.2 (z okna z binariami, po prostu zaznaczyć i wybrać "Usuń z serwera"). Następnie proszę załadować binaria z wersji 16 w sposób, który opisałam wcześniej, albo odinstalować nexo i zainstalować ponownie (w wersji 16.0.2). Musimy najpierw się upewnić, że binaria są w porządku. Jeśli dalej będzie problem z uruchomieniem programu, to będziemy szukać innej przyczyny. Link to postu
Marcin Gmerek 0 Napisano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Usunąłem binaria z wersji 16, i teraz chce załadować je na nowo poprzez program serwisy - wyślij binaria na serwer - tak jak Pani pisała. Ale nie wiem, który plik miałbym załadować z tej ścieżki: C:\Program Files (x86)\InsERT\nexo\Packages Jeden czy kilka? Proszę o wskazówkę:) Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 170 Napisano 26 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Wszystkie, które mają w nazwie 16.*.*.*, czyli Moria2-16.0.2.2317, Nexo-16.0.2.2317, Moria1-16.0.1.2314, MoriaLauncher-16.0.0.2304, Moria-16.0.0.2304, MoriaQueryCache-16.0.0.2304, MoriaDemoData-16.0.0.2304. Link to postu
Marcin Gmerek 0 Napisano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Zrobiłem wsystko wg instukcji i taki błąd przy przerzucaniu binariów z komputera na serwer: Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 170 Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 w Błąd przy aktualizacji Tego typu błąd występuje w sytuacji, gdy operacja na serwerze SQL zostanie przerwana w wyniku jakiegoś innego błędu. Często jest nim przekroczenie dozwolonego czasu operacji i przypuszczam, że tak jest w tym wypadku. Czy ten błąd występuje od razu czy dopiero po kilku minutach od rozpoczęcia przesyłania? Jeśli to drugie, to pewnie mamy do czynienia z przekroczeniem czasu (timeoutem). Timeouty mogą mieć wiele różnych przyczyn i niestety ja nie jestem w stanie tego zdiagnozować. Mogę na pewno powiedzieć, że akurat w tym przypadku timeout nie jest spowodowany błędem w programie, ale wynika raczej z konfiguracji środowiska, w którym działa program. Być może jest to objaw problemów z wydajnością SQL Servera (np. z brakiem pamięci) lub z połączeniem sieciowym. Jeśli do tej pory próbował pan przesyłać pakiety z innej maszyny niż ta, na której jest serwer, to proszę spróbować przesłać je z maszyny z serwerem. Poza tym zostaje tylko szukać przyczyny błędu po stronie serwera. Link to postu
Marcin Gmerek 0 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 w Błąd przy aktualizacji Witam Reinstalacja Subiekta w niczym nie pomogła. A aktualnie nie potrafię załączyć programu - BRAK WYMAGANYCH BINARIÓW DO URUCHOMIENIA. Przy próbie wysłania binariów z komputera na serwer poprzez program serwisowy następujący błąd: Proszę o pomoc Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 170 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 w Błąd przy aktualizacji To cały czas ten sam błąd. Tak jak pisałam wcześniej, jego przyczyny należy szukać po stronie serwera SQL. Niestety, nie jestem w stanie doradzić nic innego. Link to postu
Marcin Gmerek 0 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 w Błąd przy aktualizacji W takim razie czy mogę prosić o jakąś dokładniejszą podpowiedź? Co należy zrobić z tym serwerem? Sprawa u mnie wygląda tak, że fizycznie nie mam dostępu do serwera, na którym jest Subiekt - bo jesteśmy dużą firmą i serwerami zarządza inny. W jaki sposób mam prosić osoby z IT o pomoc? Jak opisać im ten błąd i dać wskazówki do tego co muszą wykonać, żeby program zadziałał? Link to postu
Katarzyna Rozmarynowska 170 Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 w Błąd przy aktualizacji Proszę im powiedzieć, że przy przesyłaniu plików do bazy (największy ma około 300 MB) występują błędy, prawdopodobnie wynikające przekroczenia czasu operacji (timeouty). Może to wskazywać na problemy wydajnościowe serwera lub połączenia z serwerem. Link to postu
Polecane posty