Skocz do zawartości

Unikalne symbole towarów u kontrahentów - błąd logiczny ?

Polecane posty

Witam

Synchronizujemy dane dotyczące towarów od dostawców po Symbolu dostawcy - z zakładki Dostawy. 

Problem polega na tym, że każdy producent/importer/Hurtownik posiada  unikalny w zakresie swojego systemu symbol,  który nam przekazuje i po którym identyfikujemy konkretny indeks aby aktualizować  informacje o dostępności towaru  oraz sugerowanej cenie sprzedaży.

Symbol ten przypisujemy w tabeli zakładka > Dostawy.

Ten sam indeks jest sprzedawany przez wielu innych kontrahentów (np hurtowników) - gdzie bardzo często zdarza się, że mają przypisany jako swój symbol symbol producenta.

Symbole kontrahentów mogą być unikalne, ale wyłącznie w obrębie oferty danego kontrahenta a nie wszystkich uczestników rynku. 

Proszę wyobrazić sobie jeszcze sytuację gdzie kilka firm z którymi się współpracuje ma ustawiony automatyczny - taki sam sposób nadawania Symboli (np dł 5 znaków). Przy importowaniu np danych o cenach na podstawie symboli Dostawcy system będzie głupiał ponieważ (w przypadku użycia podobnego sposobu numeracji) będzie np nadpisywał informacje o towarze pobierane od jednego dostawcy dla towaru z takim samym symbolem do innej kartoteki, która posiada taki sam numer indeksu.

Dlatego nie rozumiem dlaczego w insert Nexo założono, że indeksy Dostawców - dla tego samego towaru a różnych kontrahentów muszą być unikalne.  Unikatowy powinien być dla wybranego w wierszu Dostawcy + Symbol dostawcy (unikatowy dla wszystkich indeksów nadanych przez tego dostawcę)

Przykład błędu tutaj ...   http://prntscr.com/nq6g1m 

Jest tu jakiś błąd czy czegoś nie przewidziałem ?

Edytowane przez Krzysztof Owczarek
Link to postu
19 godzin temu, Krzysztof Owczarek napisał:

Ok. Przetestowałem i okazuje się, że jest jednak dobrze z unikalnością w obrębie konkretnego dostawcy.  Problem powstał z innego powodu. Bałagan wprowadzany przy dodawaniu nowych indeksów przez pracowników spowodowany brakiem możliwości skonfigurowania reguł przy zakładaniu nowego asortymentu. 

Przydała by się bardzo możliwość ustawienia wymagalności wprowadzenia określonych pól np: kodu kontrahenta przy zakładaniu nowej kartoteki.  Pracownicy na szybko zakładają brakującą kartotekę (np jak zamawia ktoś jakąś nowość, której nie było jeszcze w sprzedaży). Uzupełniają wtedy tylko Nazwę i cenę detaliczną - reszta pól zazwyczaj jest nie uzupełniana lub uzupełniana niedokładnie. 

Możliwość ustawienia indywidualnej wymagalności dla wybranych pól standardowych lub własnych  (które są ważne dla firmy) załatwiło by bardzo wiele problemów.

 

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...