Skocz do zawartości

Ekwiwalent za urlop - oddzielna lista płac

Polecane posty

Czy w programie Gratyfikant nexo można utworzyć oddzielną listę płac uwzględniającą tylko ekwiwalent za urlop? Zgodnie z przepisami pracownik powinien otrzymać ekwiwalent za urlop w ostatnim dniu zatrudnienia. Próbowałam na różne sposoby i nie mogę utworzyć takiej listy - ekwiwalent do wypłaty nalicza mi się tylko z wynagrodzeniem za pracę.

Link to postu

Tak, choć jest nieco skomplikowane

 

  1. Wynagrodzenia
  2. Nalicz wynagrodzenia
  3. Stwórz wynagrodzenie nie opierając... / Dodaj listę płac
  4. Wybierz swoją listę płac
  5. Wybierasz miesiąc za który naliczyłaś już ekwiwalent w sekcji Naliczanie
  6. Odznaczasz wszystkie opcje poza "Ekwiwalenty..."
  7. Wybierasz pracownika, klikasz prawym i "Usuń poza wybranym"
  8. Dalej, nie zmieniasz podstawy miesięcznej
  9. Naliczy Ci się Podstawa miesięczna + ekwiwalent
  10. Należy poprawić wynagrodzenie i zapamiętać kwotę ekwiwalentu
  11. Należy zmienić wartość podstawy w tym wynagrodzeniu na 0
  12. Ekwiwalent zmieni się na 0, więc poprawiamy go na wartość, która była wcześniej
  13. Zapisujemy i drukujemy listę płac

 

INSERT, błagam, zróbcie coś z tym.

Link to postu

Aby uprościć sprawę można w składnikach stałych zmienić sposób wchodzenia do ekwiwalentu na z 3 lub z 12 miesięcy, ale może to powodować różnice w obliczeniach jeśli składniki się ostatnio zmieniały.

Przyjrzymy się problemowi, ale nie będzie łatwo dodać do wspomnianego przełącznika pozycję "z umowy".

Link to postu
  • 1 rok później...

Nie planujemy tworzenia nowego mechanizmu do wypłacania samego ekwiwalentu za urlop osobną listą płac. Jak pisałem wcześniej wymagałoby to rozbudowy systemu wynagrodzeń tak, aby system wiedział jakie składniki wynagrodzenia z bieżącego miesiąca powinien uwzględnić przy obliczaniu ekwiwalentu choć te składniki nie występują na tej wypłacie.

Nadmienię, że obowiązek wypłaty najpóźniej w dniu zwolnienia tak samo jak ekwiwalentu za urlop dotyczy także wynagrodzenia za ostatni miesiąc pracy. Nie ma więc przeszkód, a raczej są przesłanki to tego, aby wypłacić zwykłą wypłatę główną temu pracownikowi. Należałoby postępować tak samo jak co miesiąc - wskazać do generowania odpowiednią listę płac, w kolejnym kroku usuną wszystkie umowy poza tą dla zwolnionego pracownika i naliczy się pełna wypłata wraz z ekwiwalentem.

Gdy nadejdzie zwykły termin wypłaty dla pozostałych pracowników w kroku wyboru list płac należałoby zmienić wartość dla znacznika zaznaczonego na poniższym obrazku:

obraz.thumb.png.a884384c40637dbc67dc886fff78498d.png

 

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...