Skocz do zawartości

OBSŁUGA POCZTY

Polecane posty

Znalazłem pierwsze praktyczne zastosowanie programu - obsługa poczty od klientów. Zatem przystępuję do konstruktywnej krytyki: :)

 

1. Mam 12 kont na Allegro i tyle samo kont mailowych. Po ściągnięciu wiadomości z tylko dwóch kont pocztowych mam w skrzynce około 600 wiadomości (piszę około bo program nie wyświetla liczby wiadomości). Powinien wyświetlać ogólną liczbę wiadomości i liczbę wiadomości nieprzeczytanych. Chciałbym wiedzieć ile pracy przedemną :)

 

2. Oprócz treściwych wiadomości otrzymałem masę spamu i wiadomości niepotrzebnych (powiadomienia o wystawieniu przedmiotu, o otrzymaniu komentarza itp.) , przydałby się filtr wiadomości i mozliwość ich grupowania np. :

- wiadomości-śmieci

- Allegro administracyjne

- wiadomości od klientów itp. Najlepiej gdyby zakładki były definiowane w dowolny sposób przez użytkownika

 

3. Brakuje filtra z podziałem na konta pocztowe . Sam program każde konto na Allegro traktuje oddzielnie, dlaczego więc nie robi tego samego z wiadomościami pocztowymi. Niekonsekwencja autoróww rzuca się w oczy.

A moze raczej powinno się inaczej podejść do tematu obsługi przesyłek pocztowych?

 

Jeśli mam kilka kont sprzedawcy na Allegro to po sprzedaży nie ma dla mnie znaczenia na jakim koncie i co sprzedałem, ba nawet nie muszę tego wiedzieć. Może więc stworzyć jedną listę do obsługi transakcji. Byłoby to dużo wygodniejsze i łatwiejsze do ogarnięcia, jeśli wszystkie sprzedane produkty byłyby na jednej liście.

 

4. Załóżmy, że powyższe postulaty zostały spełnione. Zabieram się do odpowiadania na maile. I co ? I ogarnia mnie bezradność.

Mam maila od klienta, ale nie jest on w żaden sposób powiązany ze sprzedanym klientowii towarem. Widzę tylko maila i nic więcej. Aby konstruktywnie odpowiedzieć klientowi muszę przejść do zakładki transakcje i odszukać ręcznie klienta w zakładkach. Widzę tylko nicki, a co jak klient podał tylko swoje nazwisko, zrobił literówkę w nicku, albo podał tylko nazwę przedmiotu i numer aukcji? Co gorsze muszę przejrzeć 10 list, mam przecież 10 kont i nie wiem gdzie klient kupił .Szukam i klikam bezproduktywnie. Jeśli mam szczęście, odnalazłem klienta i transakcję.

Tutaj moje szczęście jest bezgraniczne. Na liście mam całą korespondencję z klientem.Moge ją pzejrzeć i mieć pewność, że nie popełnie gafy odpowiadając mu.

Odpowiadam więc mu i niestety na tym moja praca się nie kończy. Muszę przecież wrócić do zakładki wiadomości i oznaczyć wiadomość jako przeczytaną, inaczej się pogubię.

I tak z każdym mailem. Porażka.

 

A nie lepiej byłoby powiązać wiadomości od razu z transakcjami? Odbieram wiadomości i po lewej stronie mam zakładkę. Transakcja. Klikam i od razu przechodzę do konkretnej transakcji. Szybko,łatwo i konkretnie.

 

5. Dlaczego mam za każdym razem oznaczać ręcznie wiadomość jako przeczytaną? Nie można byłoby tego zrobić automatycznie? Tak jak jest to w każdym normalnym programie pocztowym? Ilość klikania w Sello przeraża mnie.

 

6. Po co mi lista wszystkich maili jakie otrzymałem? Nie lepiej byłoby stworzyć dwie listy maili. Główną i załatwione maile. Czytam maile, jeśli jest potrzeba to odpowiadam i przenoszę je do zakładki "Załatwione" Jeśli chcę do nich wrócić, wracam do nich w zakładce transakcje.   

 

 

7 Odpowiedziałem na maila klientowi. I co? Znowu nic . Nie wim czy odpowiedziałem, bo ni zostało to zaznaczone na liście. Wiadomość w dalszym ciągu mam oznaczoną jako nieprzeczytaną. Znowu zbędne klikanie.

 

 

 

8. Załóżmy , że wszystkie powyższe zmiany zostały wprowadzone. I co? W dalszym ciągu nic. Obsługa poczty jest dla mnie bezużyteczna, ponieważ nie pobrało mi większości aukcji jakie mam na Allegro. Na 600 aukcji pobrało mi 50. Dlaczego nie pobrało mi wszystkich aukcji? Dodam ,  ze aukcje są poprawne i nie zostały wystawione za pomocą Sello.

Czy będę mogł korzystać z Sello pomimo, że nie mam zamiaru za jego pomoca wystawiać aukcji.

 

 

Czy jeśli nawet wystawię aukcje za pomocą Sello, będzie mi je pobierać poprawnie? Mam wątpliwości.

Link to postu

Dziękujemy bardzo za rzeczowe uwagi. Postaramy się je rozważyć i najwięcej z nich uwzględnić w kolejnej wersji.

 

3. Brakuje filtra z podziałem na konta pocztowe.

Taka możliwość w poczcie oczywiście będzie. a jeśli chodzi o:

 

Jeśli mam kilka kont sprzedawcy na Allegro to po sprzedaży nie ma dla mnie znaczenia na jakim koncie i co sprzedałem, ba nawet nie muszę tego wiedzieć.

...to doładnie tak jest!! W kontekście pracy (Konto) wybierasz (Wszystkie) i masz wszystkie aukcje, transakcje itd. na jednej liście. Jeśli będizesz chciał utworzyć nową aukcję czy transakcję, to będziesz już musiał wybrać, którego dokładnie konta chcesz używać, ale do samej obsługi polecam widok wszystkich kont.

 

Mam maila od klienta, ale nie jest on w żaden sposób powiązany ze sprzedanym klientowii towarem. Widzę tylko maila i nic więcej.

Jeśli są odpowiednie dane w programie, to dana wiadomość jest powiązana z aukcją, klientem, transakcją lub paczką. W dolnej zakładce, w podglądzie wiadomości jest wówczas link Dotyczy, po kliknięciu którego zostaje otwarte okno z aukcją czy transakcją której wiadomość dotyczy.

Może nie maiłeś zatem aukcji lub transakcji do których dane wiadomości mogłyby się podpiąć?

 

Widzę tylko nicki, a co jak klient podał tylko swoje nazwisko, zrobił literówkę w nicku, albo podał tylko nazwę przedmiotu i numer aukcji? Co gorsze muszę przejrzeć 10 list, mam przecież 10 kont i nie wiem gdzie klient kupił .Szukam i klikam bezproduktywnie. Jeśli mam szczęście, odnalazłem klienta i transakcję.

Możesz dodać do listy dodatkowe kolumny: Menu kontekstowe na Liście ->Lista kolumn [shift+Ctrl+K].

 

Muszę przecież wrócić do zakładki wiadomości i oznaczyć wiadomość jako przeczytaną, inaczej się pogubię.

Tak jak pisałam, postaramy się usprawnić ten mechanizm, np. poprzez oznaczenie wiadomości jako obsłużonej.

 

Na 600 aukcji pobrało mi 50. Dlaczego nie pobrało mi wszystkich aukcji?

Niestety jest to przypadłość wersji Beta. Oczywiście poprwaność odbierania i wysyłania danych z/na serwisy aukcyjne jest dla nas najważniejsza, zatem pracujemy nad poprawą tego typu błędów i wersja finalna <b>musi</b> i <b>będzie</b> stabilna.

 

Czy będę mogł korzystać z Sello pomimo, że nie mam zamiaru za jego pomoca wystawiać aukcji.

Tak, jak najbardziej. W Sello można pobierać aukcje wystawione poza Sello i dalej obserwować ich przebieg i pracować nad nimi.

 

Czy jeśli nawet wystawię aukcje za pomocą Sello, będzie mi je pobierać poprawnie? Mam wątpliwości.

Jeśli dobrze rozumiem z Twojego oraz innych postów, błędy występujące w tej wersji pojawiają sie przy niedociągnięciach parametrów z serwisów aukcyjnych oraz przy dużej liczbie danych. Oczywiście, musimy to doszlifować, ale poza tym, mechanizm działa i postaramy się, byście mogli mu zaufać.

 

Pzdr.,

i.

Link to postu

Cytat: ja_CK  Sobota, 19/05/2007, 14:34:52

Mam maila od klienta, ale nie jest on w żaden sposób powiązany ze sprzedanym klientowii towarem. Widzę tylko maila i nic więcej.

Jeśli są odpowiednie dane w programie, to dana wiadomość jest powiązana z aukcją, klientem, transakcją lub paczką. W dolnej zakładce, w podglądzie wiadomości jest wówczas link Dotyczy, po kliknięciu którego zostaje otwarte okno z aukcją czy transakcją której wiadomość dotyczy.

Może nie maiłeś zatem aukcji lub transakcji do których dane wiadomości mogłyby się podpiąć?

 

Faktycznie jest taki link. Tylko o ile link do aukcji sprawdza się w przypadku gdy klient pyta o przedmiot przed zakupem , to w wypadku klienta który już kupił przedmiot przydałoby się aby link przenosił do właściwej transakcji. Podobnie w wypadku maila Płatności Allegro "Otrzymałeś wpłatę" Chciałbym aby link przeniósł mnie od razu do transakcji, abym mógł odhaczyć, że płatność wpłynęła.

 

Widzę tylko nicki, a co jak klient podał tylko swoje nazwisko, zrobił literówkę w nicku, albo podał tylko nazwę przedmiotu i numer aukcji? Co gorsze muszę przejrzeć 10 list, mam przecież 10 kont i nie wiem gdzie klient kupił .Szukam i klikam bezproduktywnie. Jeśli mam szczęście, odnalazłem klienta i transakcję.

Możesz dodać do listy dodatkowe kolumny: Menu kontekstowe na Liście ->Lista kolumn [shift+Ctrl+K].

W tych kolumnach nie ma jednak (chodzi o zakładki Transakcje i Paczki ) tych danych, czyli Imię, Nazwisko, adres klienta . Jest co prawda wyszukiwarka, ale ono nie załatwia sprawy.Często łatwiej jest znaleźć jakąś transakcję " jednym rzutem oka" niż wklepywać coś do wyszukiwarki.

 

Niestety jest to przypadłość wersji Beta. Oczywiście poprwaność odbierania i wysyłania danych z/na serwisy aukcyjne jest dla nas najważniejsza, zatem pracujemy nad poprawą tego typu błędów i wersja finalna musi i będzie stabilna.

Może warto byłoby szybciej wypuścić poprawioną wersję. Realnie pracując łatwiej jest coś wychwycić, niż teoretyzując.

 

P.S Może miałoby sens zadbać o bardziej rozbudowaną pomoc. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Widzę, że Sello kontynuuje tutaj politykę Insertu z innych produktów. Prosta, banalna pomoc, a w razie problemów klient zostaje z problemem sam. Pomoc techniczna nie jest przecież dostępna 24h na dobę, a "autoryzowane punkty" zajmują się raczej sprzedażą,a nie doradztwem.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...