Skocz do zawartości

Blad w polu TYTULEM w oknie z rozliczeniem [SUBIEKT]

Polecane posty

Witam,

Od poczatkowych numerow wersji mam problem z polem TYTULEM w rozliczeniach.

Robiac rozliczenia zaznaczam ktorych faktur dane rozliczenie dotyczy, a pole TYTULEM uzupelnia sie automatycznie o numer faktury i kwote. I to jest SuPER :D

Niestety przy zaznaczeniu kilkunastu faktur ilosc danych przekracza dozwolona dlugosc pola (komunikat ze pole ma ograniczenie do 512 znakow). 

 

Po pierwsze pole ma tak na prawde ogranicznie do 256 znakow (prawdopodobnie na bazie, albo w funkcji sprawdzajacej przy zapisie), poniewaz przy ilosci znakow miedzy 256 a 512 wysyakuje komunikat przy zapisie a nie przy polu.

Po drugie poprosilbym o zmiane tego pola w bazie i w programie na TEXT albo zwiekszenie ograniczenia do min 2048, 4096, 8192 lub wiecej znakow. Jedno rozliczenie (np splyw z karty) moze dotyczyc nawet setek dokumentow.

rozliczenie.jpg

Link to postu

Pole tytułem jest ograniczone do 255 znaków z powodów potencjalnej komunikacji z bankiem (Online bądź Offline).
Niestety nie zapowiada się aby ograniczenie tego pola zostało zniesione.
Aktualizacja do wersji 12 wprowadzi blokadę, która nie pozwoli wprowadzić więcej niż 255 znaków.
Swoją drogą zastanawiamy się nad wprowadzeniem zmian, które sprawiłyby że w polu tytułem widzielibyśmy liczbę rozliczonych dokumentów a nie ich poszczególne numery. Jest to jednak dość odległy temat i na tą chwilę pozostaje w sferze konsultacji.

Link to postu

Robie co chcecie z tym polem :) ALE PROSZE zostawcie mi jakies pole tekstowe do uwag !!! i przeniescie do niego biezaca funkcjonalnosc automatyczniego wstawiania zaznaczonych numerow dokumentow.

 

W subiekcie GT rozliczenia pokazywaly kilka numerow faktur z rozliczen, a jak przekroczylo xx znakow to pojawial sie komunikat : "Rozliczono 45 dokumentow." Sam komunikat bez sensu, a nigdzie juz nie mozna bylo znalezc informacji ktore dokumenty zostaly rozliczone! Jak mi zabierzecie informacje o rozliczonych dokumentach to bede mial rzeźnię z rozliczeniami...

 

Chetnie zloze wiecej wyjasnien i uzasadnien w razie potrzeby.

 

Link to postu

Zastanawiam się mimo wszystko w jaki sposób wykorzystuje Pan to pole tytułem?
Informacje o rozliczonych dokumentach może pan wyświetlać wchodząc bezpośrednio w dokument finansowy (co widać w podesłanym przez Pana screenie) lub  w pasku szybkiego podglądu na zakładce rozliczenia (screen poniżej)

dolny modół.JPG

 

Dodatkowym miejscem w którym może pan uzyskać informację o liście rozliczonych dokumentów może być sam wydruk operacji bankowej czy też wydruku rozrachunku tej operacji. Jeśli taka lista była by potrzebna na wydruku dokumentu kasowego, możemy ją włączyć edytując powielany wzorzec "KP standard" zaznaczając checkbox "Pokaż rozliczenia".

 

Link to postu

Glownie chodzi o to ze np do ksiegowosci (i dla siebie do innego systemu archiwizujacego) musze wyslac liste rozliczonych danym wplywem faktur.

 

Ksiegowosc zupelnie nie zna aplikacji Subiekt i pracuje na innym systemie. Lista faktur generowana w polu "tytulem" byla wygodna do skopiowania i wklejenia, pokazywala numery faktur i wartosci (chociaz w wiekszosci przypadkow musialem sie niezle nagimnastykowac zeby sie cala zmiescila).

Tak juz sie nauczylem ja oraz ksiegowosc.

Lista pokazana na powyzszym screenie pokazuje faktury rozliczone, ale nawet nie da sie ich skopiowac :( dodatkowo kazda Wasza zmiana tego co wyswietla i jak dziala dane pole moze zepsuc cos, komus, gdzies...

 

CO NAJMNIEJ - jezeli juz jest decyzja co do zmiany pola - zostawcie autogenerowanie listy w tym polu (dlugosci samego pola nie ograniczajcie zeby autogenerator sie nie skonczyl przy 1024 znakach). Ja skopiuje sobie wtedy text z tego pola (np. 3000 znakow), jak do tej pory, a przy zapisie do bazy najwyzej wyzerujecie to pole. Ja swoje dane wkleje wtedy gdzie tam potrzebuje.

 

Poza tym uwazam ze pole Tytulem powinno pokazywac wlasnie za co zostalo zaplacone, a nie komunikat: "Zaplacono za 46 faktur."

 

Piszac to mysle ze gdyby byla mozliwosc skopiowania powyzszej listy z podgladu pokazanej przez Mariusza, to by mi zalatwilo sprawe. (takich list bez mozliwosci kopiowania jest duzo duzo wiecej)

Link to postu

Pragnę zaznaczyć, że kopiowanie takiej listy może Pan wykonać wysyłając takową operację do pliku przykładowo ".xls".
wydruk do pliku.JPG

 

Po otworzeniu pliku w Excelu wygląda to tak:
kopiowanie w excelu.JPG

 

Na ten moment taka operacja wydaję się najsensowniejszym krokiem w celu skopiowania listy rozliczonych dokumentów daną operacją kasową czy też bankową.
Pole tytułem będzie ograniczane do 255 znaków i nie planujemy w najbliższym czasie wprowadzać jakichś dodatkowych pól typu uwagi, które działało by w opisany przez Pana sposób.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...