Skocz do zawartości

Plany do wersji 42

Polecane posty

Szanowni Państwo,

w okolicach połowy października planujemy publikację 42 wersji nexo. Poniżej zamieszczam plany do tej wersji:

 

Co zrobimy w Subiekcie:

Film o planowanych zmianach w Subiekcie

  • Od wersji jesiennej (42.0.0) rozpoczniemy sprzedaż modułu "Szybka sprzedaż" i nie będzie on już dostępny w Laboratorium. Zmieni się nazwa produktu na: "POS - interfejs dotykowy". 
  • Wprowadzimy możliwość wyliczania różnic inwentaryzacyjnych na podstawie kodów dostaw, terminów ważności oraz opisów dostaw.
  • W kreatorze zamówień do dostawcy wprowadzimy możliwość ustawiania najtańszego lub najszybszego dostawcy. Operacje te dostępne będą zarówno kontekstowo, jak i zbiorczo dla zaznaczonych pozycji.

  • Dodamy uprawnienia blokujące zapis zamówień do dostawcy, od klienta oraz faktur pro forma z nieunikalnym numerem oryginalnym/potwierdzenia.
  • Dla dokumentów opłaconych za pomocą terminala płatniczego dodamy możliwość wyświetlania informacji, na jakim terminalu została wykonana płatność, oraz identyfikator tej płatności.
  • Dla kartoteki asortymentu wprowadzimy uprawnienia: "Podgląd materiałów usługi" oraz "Podgląd składników kompletu".
  • Wprowadzimy zabezpieczenia przed tworzeniem nieprawidłowych plików JPK w formacie XML, jeśli w danych umieszczanych w pliku występować będą białe znaki.

 

Co zrobimy w Gestorze:

Film o planowanych zmianach w Gestorze

  • Dodamy możliwość zamieszczania wydruków zlecenia serwisowego, oferty, umowy z klientem zarówno jako tradycyjnych załączników, jak i w treści wiadomości pocztowej.
  • W parametrach zleceń serwisowych dodamy możliwość ustawienia, aby z wydrukiem przyjęcia zlecenia serwisowego był drukowany również inny, wskazany wzorzec wydruku.
  • Dodamy słownik miejsca użycia kontaktów. Miejsca użycia można przypisać do swoich klientów, również zbiorczo, oraz do szablonów wiadomości e-mail. Tworzone wiadomości na podstawie szablonów będą adresowane na kontakty z dopisanymi miejscami użycia. Z miejsc użycia kontaktów można również skorzystać w automatyzacjach, w czynnościach tworzących SMS oraz e-mail. Informacja o przypisanych miejscach użycia kontaktów będzie widoczna również w okienku Drukuj przy wyborze adresata w polu wyślij e-mail.
  • Listę asortymentów w działaniu oraz szablonach działań przerobimy na pełną listę asortymentową znaną z dokumentów handlowych.

W poczcie wprowadzimy następujące zmiany:

  • Na liście załączników, wywoływanej za pomocą operacji Podłącz istniejący, dodamy filtry.
  • Dla kont pocztowych Microsoft Office dodamy możliwość autoryzacji za pomocą standardu OAuth 2.0.
  • Podniesiemy wersję biblioteki MailBee.NET, która jest odpowiedzialna za synchronizację poczty.
  • W folderze Skrzynka nadawcza dodamy operację umożliwiającą cofnięcie wysyłania, np. w przypadku, gdy serwer pocztowy odrzucił wysyłaną wiadomość z powodu błędu w adresie.
  • Wprowadzimy zmianę, aby zapisywane załączniki pocztowe, w bibliotece załączników, miały powiązania z tymi samymi obiektami, z którymi jest powiązana wiadomość pocztowa.
  • W wiadomościach e-mail oraz szablonach wiadomości dla węzłów Zlecenie serwisowe, Umowa z klientem, Działanie dodamy nowe autoteksty specyfikacja towarowa, zwracające dopisany asortyment.

W ofertach wprowadzimy następujące zmiany:

  • Na karcie oferty, w polu Termin realizacji dodamy możliwość ustawienia nowego terminu: Dni od daty zaakceptowania. W module ofert dodamy również nową kolumnę: Data zaakceptowania.
  • Na karcie oferty oraz w module konfiguracyjnym Typy dokumentów - Oferta dodamy możliwość zdecydowania, czy termin realizacji ma być przeliczany tylko w oparciu o dni robocze.
  • W module ofert dodamy kolumnę z informacją o dacie ustawienia obecnego statusu.

Pozostałe drobniejsze zmiany:

  • Wprowadzimy informowanie o pełnej absencji pracownika podczas planowania dla niego nowego działania. Dotychczas była tylko informacja o jego absencji w dniu planowanego działania.
  • W scenariuszu obsługi klienta, dla pola Czas trwania, dodamy ustawienie Tylko dni robocze. Jeśli nie jest ono zaznaczone, to czas trwania w zleceniu serwisowym będzie przeliczany według dni kalendarzowych.
  • W kalendarzu dla działań, w wyświetlanym tooltipie dodamy informacje o kliencie oraz krótkim opisie.

 

Co zrobimy w Gratyfikancie:

Film o planowanych zmianach w Gratyfikancie

  • Dodamy zmiany w rozliczaniu pracowników oddelegowanych.
  • Dodamy możliwość wczytywania absencji wspólników z PUE RACH/REW.
  • Zaktualizujemy druk ZAS-12.
  • Udostępnimy możliwość planowania i ewidencjonowania dni pracy zdalnej.
  • Przystosujemy eksport informacji ZUS Z-3, Z-3a oraz ZAS-12 do nowych schem.
  • Umożliwimy skonfigurowanie definicji listy płac, aby nie naliczała ona podatku od wpłat do PPK.
  • Dodamy możliwość zbiorczej edycji nowych pól pracownika i umowy pracowniczej.
  • W definicji wartości składnika płacowego dodamy funkcję pobierającą "kwotę na umowie" z umowy cywilnoprawnej.

 

Co zrobimy w Księgowości:

Film o planowanych zmianach w Księgowości

  • Dodano obsługę limitu odliczeń kosztów eksploatacji dla leasingowanych bądź wynajmowanych aut elektrycznych.
  • Udostępniono wersję roboczą deklaracji PIT-11(29) - deklaracja, która jest jeszcze w fazie opracowywania przez MF, dotyczyć będzie rozliczeń przychodów osiągniętych w roku 2022 z uwzględnieniem zmian wprowadzanych Polskim Ładem 2.0.
  • W cennikach dodamy możliwość określenia, że na fakturze rozliczającej klienta wykazywana była również opłata mimo braku pozycji do wycenienia. Będzie można w ten sposób realizować wówczas naliczenie opłaty dla klienta nawet wówczas gdy nie było dokumentów do księgowania.
  • Dodamy parametr określający sposób generowania faktury dla klienta biura rachunkowego na podstawie zdefiniowanego cennika. Będzie możliwość ustawienia, czy do faktury ma być przekazana ilość i wartość wycenionych elementów, czy suma wszystkich elementów z ilością 1.
  • Dodamy moduł pozwalający na generowanie dokumentów zbiorczych sprzedaży VAT OSS.
  • W obrazie księgowym zapisu VAT złożonego na pozycjach dokumentu udostępnimy kolumny z wartościami zaliczanymi do kosztu uzyskania przychodu oraz wartościami nie zaliczonymi do kosztów uzyskania przychodu. Wartości te będzie można użyć w definicji schematu dekretacji dla zapisów VAT.
  • W definicji rejestru księgowego będzie dodana możliwość wskazania daty dla domyślnego kursu walut. Wskazanie rodzaju daty w rejestrze ma wpływ na wartość kursu podczas dodawania dekretu.

W ramach dekretacji automatycznej planujemy poprawę:

  • Do obrazów księgowych dokumentów handlowych dodamy obsługę odroczonych form płatności.
  • Dodamy możliwość wysłania kartotek, w tym kartotek klientów, do księgowości za pomocą komunikacji off-line XML. Dotychczas taka możliwość istniała tylko dla komunikacji on-line.
  • W schematach dekretacji dokumentów handlowych VAT dodamy możliwość zdefiniowania warunkowego tworzenia zapisów VAT przy dekretacji automatycznej.
  • W operacji zbiorczej "Kopiowanie parametrów księgowych" dodamy możliwość kopiowania konkretnych, wskazanych schematów dekretacji pomiędzy podmiotami.
  • W schematach dekretacji dodamy możliwość budowania warunków w oparciu o cechy asortymentu Subiekta.
  • Dodamy możliwość filtrowania po statusach księgowych w modułach: Bank, Kasa (wszystkie moduły), Ewidencja VAT - sprzedaż zbiorcza, Rozliczenia właścicielskie, Płace.
  • Dodamy możliwość powołania oraz obsługi kartoteki księgowej w oparciu o Asortyment Subiekta. Kartoteka taka będzie mogła być filtrowana w oparciu o Grupę, Cechę, grupy JPK, kody CN oraz wartości słownika własnego.

Poprawka dotycząca magazynu walut:

  • Poprawimy naliczanie różnic kursowych od środków pieniężnych w przypadku, gdy w roku poprzednim istniały nieprzeliczone zasoby ujęte w Bilansie otwarcia.

 

Co zrobimy w zmianach wspólnych:

  • Do raportów własnych oraz wbudowanych dodamy informowanie o potencjalnie nieaktualnej zawartości raportu po edycji obiektu.
  • Zmienimy docelową wersję .NET Framework z 4.6.1 na 4.7.2 - do uruchomienia nexo oraz rozwiązań sferycznych wymagana będzie wersja .NET Framework 4.7.2 lub wyższa.
  • Dodamy zbiorczą zmianę pól własnych klientów oraz asortymentu

 

Co zrobimy w automatyzacji:

  • Dodamy możliwość ustawienia, aby automaty wykonywały się po zadanym czasie od spełnienia warunków. Np. gdy wskazany status dokumentu nie zmienił się przez 5 dni.
  • W automatach bazujących na harmonogramie dodamy możliwość ustawienia, aby wykonanie automatu było powtarzane co x minut.
  • Dodamy możliwość zbiorczego usuwania powiadomień.
  • W automatach opartych o dokumenty handlowe oraz obiekty z Gestora nexo dodamy nowy warunek, który umożliwi sprawdzenie poprawności numeru NIP w serwisie VIES.
  • Rozszerzymy możliwości czynności Drukuj, która umożliwi realizację automatycznego wydruku na wskazanej drukarce wybranej w automacie. Dodatkowo w czynności będzie można ustalić wzorzec wydruku oraz zdecydować o ilości drukowanych kopii.
  • W automatach dla obiektu Oferta, dodamy nową czynność, która umożliwi automatyczne tworzenie faktur pro forma.
  • W automatach dla obiektu Zamówienie od klienta, w warunkach: Obiekt posiada wartość:, Obiekt uzyskał wartość, dodamy nową wartość: Przetworzone na ZD.

 

Co zrobimy w Automatyzacji w Gratyfikancie:

  • Dodamy możliwość załączania wydruków RTF do wiadomości w Automatyzacji.
Edytowane przez Urszula Buczek
  • Lubię to 2
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...