Urszula Buczek 298 Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 w Plany do wersji 42 (edytowane) Szanowni Państwo, w okolicach połowy października planujemy publikację 42 wersji nexo. Poniżej zamieszczam plany do tej wersji: Co zrobimy w Subiekcie: Film o planowanych zmianach w Subiekcie Od wersji jesiennej (42.0.0) rozpoczniemy sprzedaż modułu "Szybka sprzedaż" i nie będzie on już dostępny w Laboratorium. Zmieni się nazwa produktu na: "POS - interfejs dotykowy". Wprowadzimy możliwość wyliczania różnic inwentaryzacyjnych na podstawie kodów dostaw, terminów ważności oraz opisów dostaw. W kreatorze zamówień do dostawcy wprowadzimy możliwość ustawiania najtańszego lub najszybszego dostawcy. Operacje te dostępne będą zarówno kontekstowo, jak i zbiorczo dla zaznaczonych pozycji. Dodamy uprawnienia blokujące zapis zamówień do dostawcy, od klienta oraz faktur pro forma z nieunikalnym numerem oryginalnym/potwierdzenia. Dla dokumentów opłaconych za pomocą terminala płatniczego dodamy możliwość wyświetlania informacji, na jakim terminalu została wykonana płatność, oraz identyfikator tej płatności. Dla kartoteki asortymentu wprowadzimy uprawnienia: "Podgląd materiałów usługi" oraz "Podgląd składników kompletu". Wprowadzimy zabezpieczenia przed tworzeniem nieprawidłowych plików JPK w formacie XML, jeśli w danych umieszczanych w pliku występować będą białe znaki. Co zrobimy w Gestorze: Film o planowanych zmianach w Gestorze Dodamy możliwość zamieszczania wydruków zlecenia serwisowego, oferty, umowy z klientem zarówno jako tradycyjnych załączników, jak i w treści wiadomości pocztowej. W parametrach zleceń serwisowych dodamy możliwość ustawienia, aby z wydrukiem przyjęcia zlecenia serwisowego był drukowany również inny, wskazany wzorzec wydruku. Dodamy słownik miejsca użycia kontaktów. Miejsca użycia można przypisać do swoich klientów, również zbiorczo, oraz do szablonów wiadomości e-mail. Tworzone wiadomości na podstawie szablonów będą adresowane na kontakty z dopisanymi miejscami użycia. Z miejsc użycia kontaktów można również skorzystać w automatyzacjach, w czynnościach tworzących SMS oraz e-mail. Informacja o przypisanych miejscach użycia kontaktów będzie widoczna również w okienku Drukuj przy wyborze adresata w polu wyślij e-mail. Listę asortymentów w działaniu oraz szablonach działań przerobimy na pełną listę asortymentową znaną z dokumentów handlowych. W poczcie wprowadzimy następujące zmiany: Na liście załączników, wywoływanej za pomocą operacji Podłącz istniejący, dodamy filtry. Dla kont pocztowych Microsoft Office dodamy możliwość autoryzacji za pomocą standardu OAuth 2.0. Podniesiemy wersję biblioteki MailBee.NET, która jest odpowiedzialna za synchronizację poczty. W folderze Skrzynka nadawcza dodamy operację umożliwiającą cofnięcie wysyłania, np. w przypadku, gdy serwer pocztowy odrzucił wysyłaną wiadomość z powodu błędu w adresie. Wprowadzimy zmianę, aby zapisywane załączniki pocztowe, w bibliotece załączników, miały powiązania z tymi samymi obiektami, z którymi jest powiązana wiadomość pocztowa. W wiadomościach e-mail oraz szablonach wiadomości dla węzłów Zlecenie serwisowe, Umowa z klientem, Działanie dodamy nowe autoteksty specyfikacja towarowa, zwracające dopisany asortyment. W ofertach wprowadzimy następujące zmiany: Na karcie oferty, w polu Termin realizacji dodamy możliwość ustawienia nowego terminu: Dni od daty zaakceptowania. W module ofert dodamy również nową kolumnę: Data zaakceptowania. Na karcie oferty oraz w module konfiguracyjnym Typy dokumentów - Oferta dodamy możliwość zdecydowania, czy termin realizacji ma być przeliczany tylko w oparciu o dni robocze. W module ofert dodamy kolumnę z informacją o dacie ustawienia obecnego statusu. Pozostałe drobniejsze zmiany: Wprowadzimy informowanie o pełnej absencji pracownika podczas planowania dla niego nowego działania. Dotychczas była tylko informacja o jego absencji w dniu planowanego działania. W scenariuszu obsługi klienta, dla pola Czas trwania, dodamy ustawienie Tylko dni robocze. Jeśli nie jest ono zaznaczone, to czas trwania w zleceniu serwisowym będzie przeliczany według dni kalendarzowych. W kalendarzu dla działań, w wyświetlanym tooltipie dodamy informacje o kliencie oraz krótkim opisie. Co zrobimy w Gratyfikancie: Film o planowanych zmianach w Gratyfikancie Dodamy zmiany w rozliczaniu pracowników oddelegowanych. Dodamy możliwość wczytywania absencji wspólników z PUE RACH/REW. Zaktualizujemy druk ZAS-12. Udostępnimy możliwość planowania i ewidencjonowania dni pracy zdalnej. Przystosujemy eksport informacji ZUS Z-3, Z-3a oraz ZAS-12 do nowych schem. Umożliwimy skonfigurowanie definicji listy płac, aby nie naliczała ona podatku od wpłat do PPK. Dodamy możliwość zbiorczej edycji nowych pól pracownika i umowy pracowniczej. W definicji wartości składnika płacowego dodamy funkcję pobierającą "kwotę na umowie" z umowy cywilnoprawnej. Co zrobimy w Księgowości: Film o planowanych zmianach w Księgowości Dodano obsługę limitu odliczeń kosztów eksploatacji dla leasingowanych bądź wynajmowanych aut elektrycznych. Udostępniono wersję roboczą deklaracji PIT-11(29) - deklaracja, która jest jeszcze w fazie opracowywania przez MF, dotyczyć będzie rozliczeń przychodów osiągniętych w roku 2022 z uwzględnieniem zmian wprowadzanych Polskim Ładem 2.0. W cennikach dodamy możliwość określenia, że na fakturze rozliczającej klienta wykazywana była również opłata mimo braku pozycji do wycenienia. Będzie można w ten sposób realizować wówczas naliczenie opłaty dla klienta nawet wówczas gdy nie było dokumentów do księgowania. Dodamy parametr określający sposób generowania faktury dla klienta biura rachunkowego na podstawie zdefiniowanego cennika. Będzie możliwość ustawienia, czy do faktury ma być przekazana ilość i wartość wycenionych elementów, czy suma wszystkich elementów z ilością 1. Dodamy moduł pozwalający na generowanie dokumentów zbiorczych sprzedaży VAT OSS. W obrazie księgowym zapisu VAT złożonego na pozycjach dokumentu udostępnimy kolumny z wartościami zaliczanymi do kosztu uzyskania przychodu oraz wartościami nie zaliczonymi do kosztów uzyskania przychodu. Wartości te będzie można użyć w definicji schematu dekretacji dla zapisów VAT. W definicji rejestru księgowego będzie dodana możliwość wskazania daty dla domyślnego kursu walut. Wskazanie rodzaju daty w rejestrze ma wpływ na wartość kursu podczas dodawania dekretu. W ramach dekretacji automatycznej planujemy poprawę: Do obrazów księgowych dokumentów handlowych dodamy obsługę odroczonych form płatności. Dodamy możliwość wysłania kartotek, w tym kartotek klientów, do księgowości za pomocą komunikacji off-line XML. Dotychczas taka możliwość istniała tylko dla komunikacji on-line. W schematach dekretacji dokumentów handlowych VAT dodamy możliwość zdefiniowania warunkowego tworzenia zapisów VAT przy dekretacji automatycznej. W operacji zbiorczej "Kopiowanie parametrów księgowych" dodamy możliwość kopiowania konkretnych, wskazanych schematów dekretacji pomiędzy podmiotami. W schematach dekretacji dodamy możliwość budowania warunków w oparciu o cechy asortymentu Subiekta. Dodamy możliwość filtrowania po statusach księgowych w modułach: Bank, Kasa (wszystkie moduły), Ewidencja VAT - sprzedaż zbiorcza, Rozliczenia właścicielskie, Płace. Dodamy możliwość powołania oraz obsługi kartoteki księgowej w oparciu o Asortyment Subiekta. Kartoteka taka będzie mogła być filtrowana w oparciu o Grupę, Cechę, grupy JPK, kody CN oraz wartości słownika własnego. Poprawka dotycząca magazynu walut: Poprawimy naliczanie różnic kursowych od środków pieniężnych w przypadku, gdy w roku poprzednim istniały nieprzeliczone zasoby ujęte w Bilansie otwarcia. Co zrobimy w zmianach wspólnych: Do raportów własnych oraz wbudowanych dodamy informowanie o potencjalnie nieaktualnej zawartości raportu po edycji obiektu. Zmienimy docelową wersję .NET Framework z 4.6.1 na 4.7.2 - do uruchomienia nexo oraz rozwiązań sferycznych wymagana będzie wersja .NET Framework 4.7.2 lub wyższa. Dodamy zbiorczą zmianę pól własnych klientów oraz asortymentu Co zrobimy w automatyzacji: Dodamy możliwość ustawienia, aby automaty wykonywały się po zadanym czasie od spełnienia warunków. Np. gdy wskazany status dokumentu nie zmienił się przez 5 dni. W automatach bazujących na harmonogramie dodamy możliwość ustawienia, aby wykonanie automatu było powtarzane co x minut. Dodamy możliwość zbiorczego usuwania powiadomień. W automatach opartych o dokumenty handlowe oraz obiekty z Gestora nexo dodamy nowy warunek, który umożliwi sprawdzenie poprawności numeru NIP w serwisie VIES. Rozszerzymy możliwości czynności Drukuj, która umożliwi realizację automatycznego wydruku na wskazanej drukarce wybranej w automacie. Dodatkowo w czynności będzie można ustalić wzorzec wydruku oraz zdecydować o ilości drukowanych kopii. W automatach dla obiektu Oferta, dodamy nową czynność, która umożliwi automatyczne tworzenie faktur pro forma. W automatach dla obiektu Zamówienie od klienta, w warunkach: Obiekt posiada wartość:, Obiekt uzyskał wartość, dodamy nową wartość: Przetworzone na ZD. Co zrobimy w Automatyzacji w Gratyfikancie: Dodamy możliwość załączania wydruków RTF do wiadomości w Automatyzacji. Edytowane 15 Września 2022 przez Urszula Buczek 2 Link to postu
Polecane posty