Skocz do zawartości

Faktura leasing+Gap

Polecane posty

  • 2 tygodnie później...

Z informacji od insertu - nie mam możliwości z poziomu faktur wprowadzonych do rejestru zakupu utworzenia prawidłowego schematu, który rozksiegowywałby  odsetki na konto 751 w 100 %, rat,e w np. proporcji 49,09%, vat po 50 % a usuługę np. serwisową w wysokości 75%. Problem zgłaszałam - no i lipa . można wprowadzać do rejestru gdzie są pojazdy... ale moim zdaniem wprowadzanie lub importowanie do dwóch rejestrów to lipa... 

Link to postu
12 godzin temu, WIOLETTA RICHTER napisał:

Z informacji od insertu - nie mam możliwości z poziomu faktur wprowadzonych do rejestru zakupu utworzenia prawidłowego schematu, który rozksiegowywałby  odsetki na konto 751 w 100 %, rat,e w np. proporcji 49,09%, vat po 50 % a usuługę np. serwisową w wysokości 75%. Problem zgłaszałam - no i lipa . można wprowadzać do rejestru gdzie są pojazdy... ale moim zdaniem wprowadzanie lub importowanie do dwóch rejestrów to lipa... 

Dzień dobry, z jakich pozycji składa się taka faktura? Czy odsetki, rata i usługa serwisowa to osobne pozycje na fakturze?

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Kwota netto  rata kapitałowa 1500    księgowanie wg proporcji   49,09 %   tj. kwota 736,35 kup ( konto   wn 402/02)  i kwota 763,65 nkup  ( konto  wn  402/99) 

Kwota netto rata odsetkowa   500   :  księgowanie 100 % KUP  kwota 500 ( konto  wn   751 ) 

Kwota VAT  230 : księgowanie          księgowanie 50 % odliczenie tj. kwota 130  ( konto wn 221  ) i kwota 130 ( drugie 50%) wg proporcji tj.  112,97 kwota ( konto 402/02) i reszta 117,09 zł kwota ( konto 402/99) 

 

z gory dziękuję za informacje  

Link to postu

Na początek proszę zerknąć do parametrów programu i upewnić się, że parametr Dodaj nieodliczony VAT do kosztu rachunku jest aktywny.

parametry.thumb.png.defb05d824430469724806cceab7999a.png

Proszę zerknąć na poniższy zapis złożony zakupu VAT. Może Pani potraktować go jako szablon.

W przypadku, gdy rata kapitałowa i rata odsetkowa jest inaczej ujmowana w kosztach, należy je wprowadzić jako dwie oddzielne pozycje i podzielić dane kwoty na pół. (750+750+250+250). Następnie przy odpowiednich kwotach wybrać VAT – bez odliczenia. Wskazać również w kolumnie W koszty odpowiednią wartość (kolumna domyślnie jest ukryta). Dla ułatwienia polecam również dodać do widoku kolumny Wartość do ujęcia w kosztach i Wartość nieujęta w kosztach.

kwoty.thumb.png.2d38ff72cea28a585e9da6486da7ed87.png

Tak stworzony zapis w ewidencji VAT, może Pani zadekretować, wykorzystując zaznaczone kwoty w schemacie dekretacji.

dd.thumb.png.72204dabd631d979147e0b8b49485f46.png

 

Link to postu
17 godzin temu, WIOLETTA RICHTER napisał:

Jak mam zapisać zapis z rejestru VAT jako szablon ?

Może użyć Pani opcji Powiel, na zapisie z przeszłego miesiąca.

17 godzin temu, WIOLETTA RICHTER napisał:

Rozumiem że do każdej umowy leasingowej muszę przygotować oddzielny szablon ? Mają różne wersje rozliczeń VAT i CIT .

Tak.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...