Skocz do zawartości

Kolejność rezerwacji ZK

Polecane posty

W ustawieniach Subiekta mamy ustawioną opcję:

  • Kolejność realizacji zamówień - Według daty wystawienia bez względu na status

 

oraz automat:

  • po dodaniu PZ wykonaj kompletację ZK

 

Niestety zdarza się, że po dodaniu FZ produkty rezerwowane są do nowszego zamówienia, zamiast do starszego.

Jak sobie z tym poradzić, aby produkty były rezerwowane od najstarszych ZK?

 

Przykład:

image.png.e1cc3db6d63ad093d1a625962e7f640b.png

Edytowane przez Andrzej Tereszkiewicz
Link to postu
17 godzin temu, Andrzej Tereszkiewicz napisał:

Kolejne zamówienia, które zostały zarezerwowane niezgodnie z ustawieniami Nexo, czyli od najstarszych.

image.png.25122f35055e60f5060fff31dc25b87c.png

Na podstawie tych informacji nie da się niczego ustalić. Proszę w przyszłości nie cedzić informacji, będzie nam łatwiej pomóc.

 

Wracając do zagadnienia, skoro tę kompletację wykonuje automat, może coś jest nie tak z automatem lub automatami. Proszę o przesłanie następujących zrzutów ekranu:

1. Jakie ma Pan aktywne automaty, dokładnie taki zrzut ekranu z widocznymi wszystkimi aktywnymi:

image.thumb.png.87312ec7c2e299e853da120822e5783d.png

2. Podgląd wszystkich automatów, jakie dotyczą PZ, dotyczy zarówno zakładki PODSTAWOWE jak i HISTORIA.

3. Ślad rewizyjny dla obu ZK oraz PZ, którą podejrzewa Pan, że wywołała kompletację — kompletna lista zapisów bez szczegółów. Ważne, aby było widać WSZYSTKIE zapisy:

image.thumb.png.f8b2386ef8f8824096da4b9ed1cbc730.png

4. Jeśli ma Pan włączone pełne logowanie automatyzacji, proszę przesłać logi + screen z ustawień. Jeśli nie — proszę włączyć dokładnie tak, jak pokazuję na tym obrazku:

image.thumb.png.34e1ff872b8d1a1abc7caaf7d1271bf2.png

 

Zbiór powyższych danych proszę przekazać w wiadomości prywatnej.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ok, doszliśmy do tego co się wydarzyło. W śladzie rewizyjnym starszego zamówienia dla operacji zmiany statusu na B można znaleźć informację, że ten dokument był już wcześniej skompletowany. Mimo tego, że posiadał status C, to przez to, że miał możliwość zarezerwować jakąś dostawę w momencie jego zapisywania, to zrobił to.

image.thumb.png.10c670c940ae5ab62dab29567fcb12fd.png
zaznaczony na niebiesko wpis to ten ze zmiany statusu na B. Po otwarciu zaznaczonej pozycji, na zakładce WSZYSTKIE ZMIANY widzimy informację, że posiadał on rezerwację dostawową w momencie tej zmiany statusu na B.
 image.thumb.png.2f2454ad9fbbbf4340a1e2f36cc9722a.png
I teraz: z racji tego, że to ZK starsze było tak naprawdę skompletowane, to automat zadziałał dopiero na pierwsze ZK, które skompletowane nie było (czyli to nowsze). 
 

Chcielibyśmy raz jeszcze uprzejmie uczulić Pana na dzielenie się informacjami. Problem można było namierzyć dużo wcześniej, w momencie kiedy wysyłał Pan kolejne pary ZK z tym "błędem" wystarczyło, żeby wysłał Pan całą linijkę razem z kolumną Stan kompletacji (która jest włączona w widoku), co od razu by nam dało informację, że to ZK w tym momencie już jest po prostu skompletowane. Przy ponownym wystąpieniu tego problemu proszę spojrzeć na kolumnę Stanu kompletacji, a także wejść w Rozbicie pozycji na starszym ZK, czy po prostu nie jest tam zarezerwowana jakaś konkretna dostawa.

 

W razie braku chęci wysyłania pełnych zrzutów ekranu na forum zachęcam do korzystania z formularza kontaktowego.

Link to postu

Panowie, zawsze udzielam wszystkich informacji, chyba że czegoś po prostu nie wiem lub nie jestem świadomy ich znaczenia.

 

Mamy kolejne przykłady, proszę o informację jakie zrzuty ekranu są Wam potrzebne, na razie załączam widok ZK bieżących dotyczących produktu V-UA-VENTO-D-25/82-BIALY.

Jak widzimy produkt został skompletowany do nieodpowiedniego zamówienia:

 

image.png.a9191e6be2169fdd327e626cf83cab8d.png

Na ten moment, aby produkt został poprawnie skompletowany, czyli do najstarszego zamówienia musimy wykonać operację zmiany statusu tych ZK na B, a następnie na C. Czekam z wykonaniem tej operacji do Waszej odpowiedzi.

Edytowane przez Andrzej Tereszkiewicz
Link to postu

Problem zdiagnozowany: dzieje się tak z takiego powodu, że te starsze ZK są zrealizowane (do dokumentów z odłożonym skutkiem) i kompletacja pomija pozycje zrealizowane. Nie jest to problem związany z automatyzacją, tylko samym mechanizmem kompletacji. Zapisujemy to do poprawy, najprawdopodobniej w formie parametru, który będzie mówił, czy w kompletacji uwzględniać pozycje zrealizowane, ale bez skutku, czy też nie, ponieważ jest to pierwsze tego typu zgłoszenie. Wstępnie planujemy to na wersję jesienną, ale nie możemy obiecać realizacji z powodu innych prowadzonych prac.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...