Skocz do zawartości

[Sugestie] - systematyzacja nazw wydruków / eksportów plików ZUS

Polecane posty

Zauważyłem pewną niespójność w nazewnictwie wydruków , która dla mnie jest lekko uciążliwa/

Przy exporcie z Rachniustrza pliku xml z danymi do ZUS nazwa pliku określa nazwę podmiotu i MIESIĄC za który jest zrobione rozliczenie, natomiast przy eksporcie zbiorczym z Biuro Nexo pliki mają w nazwie nazwę firmy i datę eksportu. Może to świadome działanie żeby odróżnić źródło pliku.

Być może mogę to gdzieś ustawić ale nie doszedłem jeszcze gdzie.

 

Czasem też niektóre pliki mają po prostu nazwę "export" czyli nie wiadomo właściwie co w nich jest.

 

Link to postu

Problem - jak dla mnie - to różnorodność schematów nazewnictwa zależnie od pochodzenia eksportowanego pliku. Sądze, że wygodniejsze w obsłudze byłoby ich zuniformizowanie - czyli żeby nazwa pliku , niezależnie od pochodzenia ( czy Rachmistrz, czy Gratyfikant czy BIURO) - opisywała zawartość w jednolity sposób. Przykładowo, wg mnie plik mógłby się nazywać:

Płatnik_NazwaPodmiotu_nazwa deklaracji (DRA/ZUA lub podobnie)_miesiąc (którego dotyczy, nie w którym został wytworzony), czyli

np. plik do DRA/RCA dla podmiotu CUKIEREK za marzec 24 mógłby mieć formę

 

Płatnik_CUKIEREK_DRA_202403

 

Oczywiście, to sugestia :)

 

 

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...