Skocz do zawartości

Micro Chip

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    216
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Micro Chip's Achievements

16

Reputacja

  1. Witam, proszę o wskazanie gdzie można znaleźć ustawienia jak w temacie - pobieranie danych kupującego i tworzenie nowego klienta w gestorze/subiekcie z zamówienia na allegro. Chcemy się zorientować czy mamy jakoś błędnie ustawienia zrobione i stąd nasz problem, czy to jakaś grubsza sprawa nie związana z naszymi ustawieniami. Mianowicie co jakiś czas pojawia się u nas problem (już chyba z 5 raz, a w każdym razie około 5. raz którego jesteśmy świadomi, bo być może było więcej takich przypadków),który polega na tym, że system przy wystawianiu faktury wysyła ją na jakis domyślny adres email, który jest przypisany zupełnie do innego klienta (tzn który ma co prawda dane nabywcy i NIP zgodne z zamówieniem), niz kupujący z bieżącej transakcji. Wydaje się, że system pobierając dane zakupu jeżeli wynajdzie już isntiejącego klienta w bazie z danymi nabywcy bieżącego zamówienia to mimo że nie jest to ten sam klient (bo nick jest inny) to tylko podpina pod niego jakieś nowe dane z tego bieżącego zamówienia, ale nie ustawia ich jako domyślne i w efekcie taka faktura końcowa i tak trafia na adres email nie powiązany z bieżacą transakcją. Kilkukrotnie właśnie tacy nie związani z zamowieniem allegrowicze informowali nas że dostali od nas fakturę mailowo, która ich nie dotyczy bo nic nie zamawiali, a historia zamowień na allegro też ich w ogole "nie widzi" chociaż w systemie mamy zapamiętane takich kupujących z ich adresami email. Po takim kontakcie orientowaliśmy się, ze faktycznie choć faktura została prawidłowo wystawiona bo dane nabywcy się zgadzaly to ani podpiecie pod wlasciwego kupujacego takiej transakcji nie mialo miejsca, bo system wykorzystywał już coś co istnialo plus email z fakturą szedł na jakiś nie wlaściwy adres email. Wczoraj stało się tak, że faktura została wystawiona na 1 klienta, z kolei email z nią poszedł na innego klienta, a bieżąca transakcja dotyczyła jeszcze innego klienta, ktory w subiekcie nie został wcale stworzony. Jest to dość ryzykowne - przesyłanie przez system faktur do niepowołanych osób. Dlatego chcielibyśmy się upewnic, że nie ma błędu po naszej stronie - jakieś złe ustawienia pobierania i tworzenia klientów. Chyba, że to coś niezależnego od nas. Z góry dziękuję za pomoc.
  2. Dziękuję za informację. Chcieliśmy się tylko upewnić, że nie ma takiej opcji w sello nx. Szczerze mówiąc kiedy korzystaliśmy jeszcze z sello GT to woleliśmy poprawiać tam cenniki dostaw a nie bezpośrednio na Allegro, było to dla nas wygodniejsze po prostu. Na tyle dlugo nie korzystaliśmy już z tej funkcji w sello GT, że ciężko przytoczyć jakiś przykład przewagi, jak coś takiego dostrzeżemy to najwyżej później damy znać.
  3. Witam, czy w sello nexo są cenniki dostaw do edycji tak jak to było w sello gt? Na razie nie udało nam się ich namierzyć w sello nexo, więc chyba ich tam nie ma, ale wolimy dopytać. 😉 Jeżeli ich nie ma to czy jest szansa, że się pojawią w następnych wersjach programu?
  4. No można by się z tym zgodzić, ale jeżeli dotyczy to, jak w naszym konkretnym przypadku, zamówień wysyłkowych, które należą do sello, to subiekt i gestor nie powinny na takie automaty reagować, tzn wyświetlać okienek z takim automatem do wykonania, a jednak tak się dzieje.
  5. Witam, ostatnio otrzymaliśmy zwrot niedostarczonej przesyłki Allegro Kurier DHL z adnotacją, że jakoby był brak numeru lokalu. Po kontakcie z Allegro poinformowano nas, że : "Przesyłka została zwrócona do nadawcy ponieważ nie został podany pełny adres do doręczenia. Według mapy na podanym adresie jest Sklep Intermarche Żeglarz Sp. z o.o. czego nie ma na liście. W takim przypadku kurier nie ma obowiązku kontaktować się z klientem. Adres powinien być prawidłowo wpisany przez nadawcę zwłaszcza, że obok sa bloki mieszkalne." Okazało się po weryfikacji całego zamówienia, wygenerowanej etykiety i informacji zawartych w Sello NX, że Sello NX nie pobiera do danych odbiorcy nazwy firmy jeżeli zostanie podana przez kupującego, a następnie nie zaczytuje tej informacji na etykiecie nadawczej. Sprawdziliśmy to porównując wygenerowaną pierwotnie etykietę przez Sello NX z tą, którą stworzyliśmy bezpośrednio w WzA na potrzeby tej weryfikacji. Dodatkowo dzisiaj koleżanka przypadkowo zorientowała się, że podobnie jest z wysyłką Allegro One Kurier - dostawa jutro. W tym przypadku równieź sello nie pobiera i nie zaczytuje do generowanej etykiety nazwy firmy tylko i wyłącznie imię i nazwisko.I to w dodatku dublując je na etykiecie nadawczej. (zgodnie ze screenem etykiety stworzonej przez Sello NX) Teraz mamy problem, bo przez to że Sello nie działa prawidłowo i nie wczytuje wszystkich danych kupującego do etykiety, Allegro umywa ręce - jako nadawca powinniśmy byli podać do wysyłki wszystkie dane podane przez kupującego. A kupujący domaga się dostawy towaru zgodnie z podanym adresem, którego sello nie wczytało wpełni. I kto ma to teraz wytłumaczyć kupującemu, który nie otrzymał przesyłki ??
  6. Może wynikało to z tego, że wprowadzaliśmy produkt, który nie istniał jeszcze w katalogu allegro?
  7. Zauważyliśmy je tylko w przypadku wyboru osoby wystawiającej na dokumentach - oferty, zamowienia, paragony, faktury, korekty. W module użytkownicy nie ma zdublowanych użytkowników.
  8. Na ten moment chodzi o same powiadomienia tzn okienka z automatami do wykonania jak w screenie.
  9. Witam, a co do wyświetlania się powiadomień zarówno w sello jak i gestor/subiekt - czy można gdzieś w konfiguracji ustawić, aby automaty dotyczące sello wyswietlały się tylko w sello, a te z gestora/subiekta tylko tam? W konfiguracji -> powiadomienia widzimy tylko ogólnie możliwość pokazywania lub niepokazywania automatów ale nie ma tam sprecyzowania na zasadzie np "pokazuj tylko w programie, który wywołał automat" Przypominam, że sello nie mamy podłączone do multiprogramu, więc tym bardziej powinna być możliwość odłączenia powiadomień z sello od gestor/subiekt. Prosimy o pomoc.
  10. Witam, wśród dostępnych kolumn do wyboru w dziale oferty internetowe nie znaleźliśmy ani kolumny z nr kategorii, ani z nazwą kategorii (przydałyby się one w każdej z zakładek - nie tylko aktywne, ale tam szczególnie oczywiście). W sello gt coś takiego funkcjonowało, jest to bardzo pomocne. Czy jest szansa na dodanie tych kolumn w nastepnej poprawce/aktualizacji ? pozdrawiam
  11. Witam, już ktoś wspominał chyba w tej dyskusji, albo w innym temacie, ale podpinamy się pod pomysł, żeby w listach wysyłkowych dodać kolumnę z ilośćią paczek oraz kolumnę ze sposobem dostawy, bo ta informacja jest dostępna jedynie w zakładce postawowe -> usługa kurierska, a jak będzie w kolumnie to będzie to bardziej przejrzyste i wygodne.
  12. Witam, czy można importować do subiekta zamówienia z pliku excel? Jeżeli tak to jak to zrobić bo nie dostrzegliśmy takiej opcji? Byłoby to bardzo pomocne.
  13. Witam, czy konieczne jest oznaczenie danej listy wysyłkowej jako "wydane kurierowi" aby do tej samej listy nie dodawaly się kolejne przesyłki np z następnego dnia? Bo spróbowaliśmy skorzystać po raz pierwszy z list wysyłkowych 10.04.2025 i nie kliknęliśmy opcji "oznacz jako wydane kurierowi", bo nie wydawało nam się to niezbędne. Natomiast następnego dnia przy ponownej próbie tworzenia list wysyłkowych one boxy i one kurier podpięły się pod listę z poprzedniego dnia. Najpierw myśleliśmy, że w ogóle się nie stworzyła taka lista, ale drążąc temat odnaleźliśmy paczki z 11.04 na liście z 10.04. Czy było to spowodowane tym, że nie było do listy z 10.04. odklikanej opcji "oznacz jako wydane kurierowi"? Poza tym szczerze mówiąc łudziliśmy się, że może sello jakoś zaczyta informację, że przesyłki zostały faktycznie odebrane przez kuriera i samo odnotuje wydanie kurierowi. Ale tak czy o wak nie spodziewaliśmy się, że brak informacji o wydaniu kurierowi spowoduje podpiecie paczek z następnego dnia pod listę z dnia poprzedniego. Dobrze byłoby zatem, żeby była możliwość pobrania informacji z WzA czy InPost o statusie podjazdu, czy się odbył, żeby albo lista wysyłkowa się odznaczyła automatycznie po pobraniu takiej informacji na wydaną kurierowi, albo żeby przynajmniej w tym konkretnym miejscu tzn w listach wysyłkowych była kolumna statusu podjazdu czy zrealizowany czy nie i wtedy nie trzeba byłoby sprawdzać już po stronie WzA czy InPostu.
  14. Witam, Dziękujemy, udało się wystawić oferty z sello nexo po zmianie uwag na opcjonalne. Ale po wystawieniu wyskakują nam oczekujące zmiany w serwisie zgodnie z załączonym screenem. Oferty są aktywne i widoczne na allegro, te wszystkie informacje w zmianach sa zawarte w wystawionej aukcji w parametrach ale wyskakuje błąd informujący ze trzeba uzupełnić parametry. Co może być powodem?
  15. Dzisiaj dodatkowo pojawili się w wystawcy zdublowani użytkownicy w 4 przypadkach. Z czego to wynika?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...